MVV-Fortuna Sittard

30 mrt 2017 20:39
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #46

De Zwarte Vogel schreef : Mijn geheugen gaat wat verder terug. April 1966 tegen Fortuna '54, een hattrick van Willy Brokamp en een overtuigende zege van MVV.

Wees blij, ik heb nooit geheugen gehad door die tappunten

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2017 21:13 30 mrt 2017 21:15 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #47

Lijnsje@tappunt schreef :

De Zwarte Vogel schreef : Mijn geheugen gaat wat verder terug. April 1966 tegen Fortuna '54, een hattrick van Willy Brokamp en een overtuigende zege van MVV.

Wees blij, ik heb nooit geheugen gehad door die tappunten

Daan zow iech zegge tots diech d'n leinsje ( dash zoonder greun korrels?) bij nne aandere leeveransier mos hole... :P

Bek on toppik...

Ik kan me ook nog Kowalik scorend in 77 en Huub Smeets in 85 herinneren, maar ook een mooie goal van Schreurs tegen ons (heb ik het vaker met hem over gesproken toen hij bij ons speelde, maar jammer tot dit nooit bij ons eruit kwam...)
Kortom, ik hoop op strijd en beleving op 't veld !

Dao is in Mestreech... B)

30 mrt 2017 22:27
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #48
April 1966 werd het ook 5-0.!

30 mrt 2017 23:14
Scene Mestreech
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #49
Aanstaande zaterdag het "Mvv supportersfies" ter ere van het 115 jarig jubileum

Tijdstip: 20.00
Kaartverkoop aan de deur: 15 euro
Artiesten: Frans Theunisz, Mister Loco Loco, Dj woody, Dj Amigo en na 10 jaar weer op het podium The Young Ones
Evenement: www.facebook.com/events/1349902748413347...nk/1380735908663364/

'T weekend is MVV!

31 mrt 2017 08:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #50
Het wensenlijstje voor vanavond:

Almere - Telstar overwinning Telstar
Cambuur - Emmen overwinning Emmen (alhoewel gelijkspel ook prima is)
De Graafschap - Jong PSV overwinning Jong PSV voor de periode of overwinning De Graafschap voor de stand, dus doe maar gelijkspel :P
Eindhoven - Den Bosch maakt niet zo veel meer uit, laat Den Bosch maar winnen dan kan Eindhoven ons praktisch niet meer inhalen
RKC - Volendam voor de stand overwinning RKC, voor de periode overwinning Volendam, dus doe wederom maar gelijkspel
Venlo - NAC doe maar VVV, die worden toch wel kampioen

Oss - Achilles en Helmond - Dordrecht maken echt niets meer uit, zowel in periode als regulier geen bedreiging. Zelfs in extreme scenario's niet.

Als bovenstaand uitkomt kunnen we zondag wederom erg goede zaken doen. Er zitten sowieso weer een paar potten tussen waar hoe dan ook een resultaat uit komt dat gunstig is voor ons. Maar goed, voor mij mag ook alles ongunstig vallen, als we zondag maar winnen. :applaus:

Kan Fortuna nog iets? Nou, als ze alle resterende wedstrijden in de periode winnen, maken ze daar nog kans op. Dan komen ze op 19 punten. In periode 3 zou het genoeg geweest zijn, in de andere twee periodes niet. Voor Fortuna is het echt de laatste kans om nog iets van het seizoen te maken, als ze verliezen of zelfs gelijk spelen, is het seizoen praktisch gezien voorbij voor hun. Zelfs als ze winnen is dat waarschijnlijk zo, maar dan mogen ze nog hopen en spelen ze de week er op weer een finale.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u DeBezem

31 mrt 2017 09:07
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #51

Tuor schreef : Geef mij maar de editie van 1993 maar. 5-0. Twee keer Meijer, twee Schepers. Ik keek als kind mijn ogen uit. Wat een feest! We draaiden bovenin mee in de eredivisie. Ongelooflijk dat dat alweer 24 jaar geleden is... Je kunt het je haast niet meer voorstellen na 16 seizoenen JL.

Ook een van mijn eerste wedstrijden B)
De week erna moesten ze tegen Dordrecht: "dat wordt 10-0" riep iemand. Als kind was ik toen best teleurgesteld met de 1-0 die volgde;)

31 mrt 2017 09:14
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #52

Jacques schreef : Het wensenlijstje voor vanavond:

De Graafschap - Jong PSV overwinning Jong PSV voor de periode of overwinning De Graafschap voor de stand, dus doe maar gelijkspel :P
Eindhoven - Den Bosch maakt niet zo veel meer uit, laat Den Bosch maar winnen dan kan Eindhoven ons praktisch niet meer inhalen
RKC - Volendam voor de stand overwinning RKC, voor de periode overwinning Volendam, dus doe wederom maar gelijkspel

Oss - Achilles en Helmond - Dordrecht maken echt niets meer uit, zowel in periode als regulier geen bedreiging. Zelfs in extreme scenario's niet.

Als bovenstaand uitkomt kunnen we zondag wederom erg goede zaken doen. Er zitten sowieso weer een paar potten tussen waar hoe dan ook een resultaat uit komt dat gunstig is voor ons. Maar goed, voor mij mag ook alles ongunstig vallen, als we zondag maar winnen. :applaus:

Kan Fortuna nog iets? Nou, als ze alle resterende wedstrijden in de periode winnen, maken ze daar nog kans op. Dan komen ze op 19 punten. In periode 3 zou het genoeg geweest zijn, in de andere twee periodes niet. Voor Fortuna is het echt de laatste kans om nog iets van het seizoen te maken, als ze verliezen of zelfs gelijk spelen, is het seizoen praktisch gezien voorbij voor hun. Zelfs als ze winnen is dat waarschijnlijk zo, maar dan mogen ze nog hopen en spelen ze de week er op weer een finale.

Periode titel gaan we echt niet halen en daar hebben we de afgelopen 15 jaar nooit echt kans op gemaakt dus dat zal nu ook niet gebeuren. Het enige wat we willen is dat we het seizoen in stijl afsluiten en nog paar x een overwinning boeken. Play offs is gewoon niet meer haalbaar, jammer maar dat is de realiteit.

Volgend jaar moeten we ons wel kunnen plaatsen voor volgend seizoen. Fortuna heeft deze week alle spelers vast gelegd die ze vast wouden leggen en afscheid genomen van paar spelers die tekort komen. Fortuna zal zich nog op 4/5 posities gaan versterken en dan is de selectie rond. Dat Fortuna nu al de selectie nagenoeg rond heeft is te danken aan Gün. Afgelopen 15 jaar niet kunnen doen. MVV gun ik alles in de play offs, en vooral winst voor MVV op die ratten uit Kerkrade.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

31 mrt 2017 09:19
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #53
MVV haalt zondag 'oud strijders' met bus op om derby bij te wonen

Sommige 'oud strijders' willen nóg wel, maar kunnen gewoon niet meer (altijd). Dan hebben we het over een bezoek brengen aan Stadion de Geusselt. Juist voor dé Derby van 't Zuiden én in het kader van het 115-jarig jubileum, gaat MVV Maastricht zondag, in samenwerking met het Supportersoverleg, enkele van deze 'oud strijders' met de bus thuis ophalen om de wedstrijd MVV Maastricht - Fortuna Sittard in Stadion de Geusselt bij te kunnen wonen.

Vanaf 11.00 uur worden de supporters thuis opgehaald met de bus. Het gaat hierbij om een tiental supporters 'met veel ervaring'. Als dank voor het jaren lang trouw supporter zijn, wordt hen deze dag aangeboden.

Het bijzondere aan dit initiatief is dat het vanuit échte supportersharten komt. Het is vóór supporters en dóór supporters. De actie is namelijk opgezet én bekostigd door o.a. de supporters die de uitwedstrijden bezoeken. Middels de 'kleine' opbrengsten die de supportersgroeperingen met de busreizen binnen halen, wordt zondag deze actie georganiseerd. Omdat iedereen zich een bezoekje aan De Geusselt moet kunnen veroorloven.

Dit initiatief wordt mede mogelijk gemaakt door: Supporters die uitwedstrijden bezoeken, ondernemers (Spauwen Travel Group, De Hermeniezaol, Café Allbonneur) én door MVV Maastricht.

Hiele, hiele groete chapeau veur ederein dee dit meuglek heet gemaak.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., opadiehard, Tuor, Zoewiezoe

31 mrt 2017 10:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #54

Fortuna88 schreef : Periode titel gaan we echt niet halen en daar hebben we de afgelopen 15 jaar nooit echt kans op gemaakt dus dat zal nu ook niet gebeuren. Het enige wat we willen is dat we het seizoen in stijl afsluiten en nog paar x een overwinning boeken. Play offs is gewoon niet meer haalbaar, jammer maar dat is de realiteit.

Ik snap wat je zegt en realistisch is het niet, maar vorig seizoen rond deze periode (vooruit, een maandje eerder) stonden wij 15e en had niemand het over play-offs. Begin mei speelden we die toch echt en als Palacios in Doetinchem een levensgrote kans afmaakt hadden we nog in de finale gestaan ook (die we denk ik sowieso verloren hadden). Als fan raad ik je aan er niet op te rekenen, dat kan alleen maar tegenvallen. Maar sportief gezien, de spelers en de staf, die moeten blijven vechten tot het echt definitief niet meer kan. Er is wel vaker een club die uit het niets nog de play-offs haalt. Almere stond vorig jaar 18e in februari maar won 9 van de 11 resterende wedstrijden én de laatste periode.

Fortuna88 schreef : MVV gun ik alles in de play offs, en vooral winst voor MVV op die ratten uit Kerkrade.

Dat is denk ik iedereens stiekem droom hier, in de play-off finale de oosterburen er uit gooien. En tegelijkertijd iedereens grootste angst, in die finale verliezen van ze :blush: Ik denk dat het voor mijn hart een stuk beter is als zij aan de andere kant van het schema zitten. Als ze er maar uit vliegen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Zoewiezoe, Larsbak

31 mrt 2017 13:27 31 mrt 2017 13:32 door Larsbak.
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #55
Ik zit ook een beetje in dubio daarover. Aan de ene kant zou er niets mooier zijn om Kerklaar in de Play-offs uit te schakelen, maar aan de andere kant is degradatie hoe dan ook het belangrijkst. Ik vrees echter dat Go Ahead ze niet meer in gaat halen of Maaskant moet ze wel heel snel aan de praat krijgen, dus in dat scenario toch maar Aken-Noord in de Play-offs!

Voor de rest blijft R*da een vermakelijke club voor de rivalen. Het voor elkaar krijgen om in de winterstop 9 man aan te trekken, waarvan er maar 2-3 af en toe spelen en zelfs 3 huurlingen voor een half jaar die niet of nauwelijks in actie zijn gekomen :lachen:

31 mrt 2017 17:41 31 mrt 2017 17:41 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #56
De Regt waarschijnlijk niet erbij, knieblessure. Toch een van de betere verdedigers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

31 mrt 2017 21:20
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #57
MVV moet echt punten gaan pakken , anders kan dit seizoen wel eens uitgaan als een nachtkaars .

31 mrt 2017 21:54
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #58
MVV moet nog tegen Fortuna thuis/Den Bosch uit/Emmen thuis/De Graafschap uit/Jong Psv thuis/Volendam uit/en RKC thuis . Klink mischien negatief, maar voor het MVV in huidige vorm word dit nog een loodzware klus .

31 mrt 2017 22:40
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #59

Jacques schreef : Het wensenlijstje voor vanavond:

Allemaal "slechte" uitslagen voor ons waardoor er nog wat extra druk op a.s. zondag komt te liggen!

31 mrt 2017 23:36
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #60
Slechte uitslagen of niet?
Wij moeten gewoon van onze eigen kwaliteiten uitgaan.
Laten wij allemaal eens een keertje achter ons ploegje staan.
Dan komt het allemaal goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan, Iech mats mvv

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden