MVV-Fortuna Sittard

02 apr 2017 19:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #76
Ik denk dat we uiteindelijk staan waar we verdienen te staan. MVV speelt niet slecht, en krijgt genoeg kansen. Maar men benut de kansen niet.En kansen benutten is ook een kwaliteit.

Play-offs zijn wedstrijden op zich. Maar we mogen blij zijn als we top-5 (play-offs) halen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2017 20:37 02 apr 2017 20:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Fortuna Sittard #77
De uitslag is wat beide ploegen uiteindelijk ook verdienden als ik eerlijk ben. Labylle gaf het zelfs bijna helemaal weg, zijn spel is onherkenbaar de afgelopen weken, gelukkig schiet Fortuna die bal oog in oog met de keeper in het zijnet. Dat had erger kunnen aflopen voor ons.. Het voetballen hield bij beiden ploegen bij het zestienmetergebied van de tegenstander op. Wij scoren met een gelukkige kop-goal en zij met een gewogen vrije-trap, verder is het de keepers niet echt moeilijk gemaakt. 1-1 lijkt mij een terecht resultaat voor een duel dat zich alleen maar op het middenveld afspeelde.

Een mooie opkomst vanmiddag. De sfeer in de Geusselt is helaas erg veranderd sinds het stoppen van de Ultras. Het veldspel lijkt meer weerslag te hebben naar de sfeer op de tribunes, daar waar vroeger negentig minuten het hele repertoire werd afgewerkt, zelfs bij een 4-0 achterstand terwijl de bal al twintig minuten niet meer in de ploeg was geweest, wat weer een ander uiterste was, zakt de sfeer nu meteen weg bij drie foute passes. Je mist toch die consistentie, ook al lopen de ballen even niet goed en is het voetbal bij vlagen niet om aan te zien. Een twaalfde man, maakt er toch een vesting van. Nu lijkt die bal continu bij MVV zelf te liggen.

We speelden eigenlijk hoe we de afgelopen weken al spelen, zonder bezieling, zonder stootkracht en op half tempo. Als dit de generale repetitie was voor de Play-Offs, dan hebben wij daar niks te zoeken met dit spel tegen ploegen van een hoger kaliber. Zeer zwakke concentratie bij de spelers. De daling op de ranglijst de afgelopen weken is ook zorgwekkend. Een extra ronde moeten spelen in de nacompetitie is doodzonde, en voelt, zeker gezien het goede spel van de eerste seizoenshelft een klein beetje als een nederlaag. Hopelijk beseft MVV dat de buit nog lang niet binnen is en dat er nog genoeg punten gesprokkeld moeten gaan worden in de aankomende finales. De tegenstander kent ons inmiddels door en door, het is tijd voor een ander vaatje, anders gaat dit seizoen uit hoe een nachtkaars vrees ik. Dat had eigenlijk al veel eerder gemoeten. Het is niet zo simpel als andere poppetjes neerzetten, zo is gebleken. We zijn uit vorm, vlak voor de belangrijkste competitie van dit jaar en dat is niet hoopgevend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor

02 apr 2017 20:48
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #78
Gelijkspel was een teleurstellende maar terechte uitslag. Begin van MVV was zwak. Fortuna duidelijk feller. Symptomatisch de corner voor MVV die bijna resulteerde in een een op een kans voor ik geloof Stokkers. Terecht geel ook, geen rood want Stokkers was niet doorgebroken. Na twintig minuten een iets beter MVV, wat meteen resulteerde in een knappe goal. Daarna had MVV controle, en nog in elk geval een enorme kans op 2-0 gehad. Fortuna kwam pas de laatste 5 minuten weer wat in beeld.

Na rust laat MVV de teugels veel te veel vieren. De 1-1 was dan ook niet onverwacht. Geens moet de bal van die afstand hebben natuurlijk. Kan gebeuren, en gezien hij dit seizoen regelmatig punten voor ons gepakt heeft valt hem het niet kwalijk te nemen. Daarna was MVV de kluts kwijt en pas na het inbrengen van Loshaj stabiliseerde de boel enigszins. Na de rode kaart kwam er zelfs iets van een offensief. Maar eigenlijk bleef Fortuna redelijk eenvoudig overeind. Al met al dus een terecht gelijkspel.

Geens, nouja zoals gezegd, die vrije trap moet hij hebben. Jammer, kan gebeuren. Buiten dat gewoon prima gekeept. Kuijpers had zeker de eerste twintig minuten veel moeite met Stokkers. Ging wel beter naarmate de wedstrijd vorderde, maar kjft onzekere momenten hebben. Pereira speelde degelijk. Ciranni ook, maar kwam aanvallend weinig in het stuk voor. Labylle had Bassan redelijk onder controle. Buiten dat vond ik hem aanvallend onder zijn kunnen spelen. Paar keer onbegrijpelijk balverlies. Ippel speelde een van zijn zwakste wedstrijden. Normaal een absolute zekerheid, nu veel te veel met de tegenstander bezig en meerdere malen zeer cruciaal balverlies. Nys vond ik beter spelen dan dat ik eerder dit seizoen gezien heb. Nog steeds niet op zijn niveau van vorig seizoen overigens. Nwakali tja, zelfde verhaal als de afgelopen weken. Drie man bewaken hem, heel af en toe laat hij zijn enorme talent zien maar het wordt hem simpelweg moeilijker gemaakt dan tijdens de eerste competitiehelft. Schroyen speelde heel matig. Werkt altijd hard, maar weinig tot niks lukte. Nkoyi vond ik sterk beginnen maar daarna onzichtbaar. Kreeg ook weinig bruikbare ballen. Doelpunt was knap ingekopt. Pedro starte aardig, nette assist ook, maar werd terecht gewisseld want viel ver terug na rust. Loshaj bracht meer evenwicht op het middenveld. Verheydt probeerde het als stormram, maar kreeg net zo weinig bruikbare ballen als Nkoyi. Vond de scheidsrechter de eerste helft prima fluiten. Liet lekker veel toe, fijn voor een derby. Maar zoals wel vaker in dat soort gevallen wist hij na rust geen duidelijke lijn te trekken en raakte de controle wat kwijt.

Teveel spelers hebben de vorm niet momenteel. Kuijpers, Labylle, Ippel speelden vandaag onder hun kunnen. Nwakali ligt aan de ketting. Aanvallend is het te grillig. Dat is alles bij elkaar net iets teveel van het goede. MVV geeft na de winterstop te vaak het beeld dat het vat leeg is. Een soort van blokkade lijkt op het elftal te zitten. Misschien verbeeld ik me dat ook maar, maar ik mis het frivole, het plezier dat we de eerste helft van het seizoen uitstraalden. Sinds de onterechte nederlaag in Venlo lijkt iets geknapt in het team en oogt het spel van ons allemaal wat geforceerd zo lijkt het. Nogmaals, misschien verbeeld ik me dit ook maar. Eea heeft natuurlijk ook met vorm te maken, met een tikkeltje geluk, misschien de druk die nu veel meer voelbaar is en ook met het gegeven dat tegenstanders ons spelletje nu wel door hebben. Allemaal goede verklaringen. Ik zou ook niet weten wat daar zo 1, 2, 3 aan te doen is.

Maar goed, laten we positief blijven. We zijn alweer vijf wedstrijden op rij ongeslagen. 9 punten uit 5 wedstrijden is geen geweldig, maar ook geen waardeloos gemiddelde. Playoffs moeten we gewoon kunnen halen. We hebben 10 punten voorsprong op Emmen, met nog 6 wedstrijden te gaan. Zeg nooit nooit, maar dat moet te doen zijn. Een plek in de top 5 zal niet makkelijk worden. Overigens ook niet als we vandaag gewonnen hadden.

02 apr 2017 20:49
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #79
Altijd als MVV een vol huis heeft en aan klantenbinding kan doen geven ze niet thuis. Erbarmelijk slechte wedstrijd van MVV. Deze trainer zal ons nooit naar de eredivisie brengen. Goede trainers onderscheiden zich o.a. door een ploeg in de loop van het seizoen beter te laten voetballen door gerichte training. MVV speelt elke week dramatischer. Waarom Kuipers niet wisselen? Speelt al weken dramatisch en zorgt voor een onzekere achterhoede. Snel Werker gaan ophalen bij onze oosterburen. Waarom start Losahj niet? Enigste speler bij MVV die een opening kan creëren met zijn inzicht en passes. I.t.t. in het begin toen Loshaj basisspeler was is hij zonder te spelen zelfs nog beter geworden. Heeft met enkele tackles tijdens zijn invalbeurten laten zien dat hij op dat vlak ook volwassener geworden is. Nykoi gaat veel meer dreiging vanuit, kan een bal vasthouden en scoren. Waarom zet je tijdens de invalbeurt niet Verheydt naast Nykoi. Nwakali speelt ook veel beter vanaf rechts als Loshaj op het middenveld erbij komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

02 apr 2017 21:00
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #80

Brncic schreef : ...Hoe krijgen we in vredesnaam de sfeer terug in het stadion? Het gezang, maar ook bijvoorbeeld de spandoeken. Over de tribune, maar ook aan de hekken. Er is niets van over. ...

Ben ik niet helemaal met je eens : op de Angelside werd degelijk volop gezongen (aan beide kanten).

Spandoeken vereisen investeringen... en we hoeven niet meteen na het opheffen v.d. Ultraas negatief te zijn :
op kleiner formaat nivo geniet ik best van wat er wel aanwezig is

De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

02 apr 2017 21:56
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #81
Het was een geweldig feest , Mvv staat in weer mooi op de kaart , mooi aanvallend voetbal , fijne en jeudige spelers ,veel inzet en de wil om
te voetballen , leuke sporters die ook fanantiek kunnen zijn en de wil om Mvv weer naar de ere divisie te brengen .

02 apr 2017 22:06
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #82
Toch weer een punt meer dan vorig seizoen. Gelukkig is het "stervende zwaan"-voetbal van Fortuna Sittard niet meer beloond. Veruit slechtste man van het veld was de man in het zwart, die in zijn uppie de wedstrijd om zeep wist te helpen. Na een moeilijk begin groeide wat mij betreft Kelechi Nwakali uit tot beste MVV-er. Laatste lichtpunt was het prachtige shirt. Hopelijk mogen de spelers dat als herinnering bewaren. Al met al, als MVV-supporter ben ik niet echt tevreden, maar het blijft mijn"MVV-ke".

02 apr 2017 22:34
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #83
Ben het met LRB eens. De wedstrijd was zwak, had veel meer ingezeten.
Mooi doelpunt.

De tegengoal mag nooit vallen, waarom een muur opstellen als de afstand ca. 30 - 40 meter is.
Bo kan de bal te allen tijde zien aankomen. (Helaas voor ons reageerde hij hier totaal verkeerd op.
Het gaat mij ook te ver om het puntenverlies volledig op het conto van Bo te schrijven, immers we hebben voldoende mogelijkheden gehad om de score in ons voordeel op te voeren.
Helaas kwam opnieuw het beperkt scorend vermogen naar voren.

Ik snap de wissel N'Koti voor Verheijd totaal niet
Als je iets wilt forceren, laat ze dan beiden staan.

Mulder, scheidrechter van dienst, was een regelrechte ramp. Hij floot werkelijk alles in ons nadeel.

Aon de géng

03 apr 2017 00:48 03 apr 2017 00:52 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #84
Jammer dat we hier niet gewoon met 4-0 overheen walsen..we missen toch dat beetje extra kwaliteit. Pedro kon in de eerste helft een aantal keren afleggen maar schiet nog liever zelf kansloos in t zijnet in zo'n geval dan dat ie m afspeelt.
Tja en als t dan niet 2-0 wordt weet je onderhand wel wat er gaat gebeuren.

Elsen had best een goeie opstelling, alleen wat laat met Guvenc.

En mensen die Kuipers ernaast willen..jullie zien misschien een aantal foutjes die hij maakt, maar de verdediging leunt heel sterk op hem en Perreira hoor. Kuipers structureel inwisselen voor Martina zou écht geen verbetering zijn.

Ik hoop in elk geval dat we de nacompetite nog halen want sinds het vertrek van Croux is het langzaam maar zeker slechter en slechter geworden. Tot aan dit punt dat we nauwelijks nog 3 punten halen, zelfs niet tegen Fortuna.

De scheids was werkelijk reteslecht. Deze kaartenstrooier mag je NOOIT meer een derby laten (kapot)fluiten.

03 apr 2017 00:56
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #85
Ik zal maar botweg mijn mening geven . Als MVV de komende weken niet 100% beter word kunnen ze beter meteen op vakantie gaan !! Dit MVV heeft in de playoffs niks te zoeken . Verder MVV mag blij zijn dat Pereira voor de rust geen rood had gekregen . Hoe dom kan je zijn om met een gele kaart op zak te je tegenstander te lijf wil gaan !! Ook Ippel pakt alweer de zoveelste domme kaart . :thumbsdown:

03 apr 2017 06:24
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV-Fortuna Sittard #86
@Houtengerard. Er zijn ploegen in de JL die nooit een 12e man hebben en waar de sfeer iedere wedstrijd dodo is maar tóch presteren, regelmatig een periode pakken, of zelfs promoveren. ( zie Excelsior, Helmond, Volendam)

03 apr 2017 09:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #87
9 punten uit de afgelopen 5 wedstrijden. Dat is 1,8 punt gemiddeld per wedstrijd. We hebben 32 wedstrijden gespeeld, dan kom je op 58 punten (afgerond) uit en daarmee zouden we tweede staan.

Dat is natuurlijk heerlijk gebruik maken van statistieken in je eigen voordeel. Ik zie ook wel dat het spel minder is en dat de tegenstanders in de afgelopen vijf wedstrijden op Almere na laagvliegers waren. Maar zo dramatisch als sommigen het hier voorspiegelen is het ook niet. Met Den Bosch en Emmen als volgende twee tegenstanders moeten we 4 of 6 punten kunnen halen, zelfs met ons wat mindere spel. Dan sta je nog altijd op een plek die betekent dat we de eerste ronde van de play-offs mogen overslaan. Want met NAC - Cambuur, VVV - Almere en met Jong PSV - Volendam op een maandag zullen de volgende speelronde veel concurrenten (wellicht allemaal) alweer punten verspelen.

Een paar typische en willekeurige dingen die me opvallen:
- Na de 4-0 zeperd in Leeuwarden is Elsen echt voorzichtiger gaan spelen. Niet voor het eerst, vorig seizoen gebeurde hetzelfde na een grote nederlaag bij Telstar. Gisteren viel heel erg op dat Ciranni bijvoorbeeld niet altijd naar voren mee ging. Als Labylle en Schroijen op links hoog stonden, mocht Ciranni niet naar voren, ook al lag daar veel ruimte. Je ziet het ook aan het absurd late invallen van Guvenc en dat Verheydt voor N'Koyi komt en niet er bij geplaatst wordt als extra aanvaller.
Als supporter baal ik daar van. Ik snap niet dat we gisteren niet vol voor de winst zijn gegaan. Maar Elsen wilde koste wat kost de kans op een counter die de 1-2 oplevert voorkomen. Het gevolg is wel dat we bijna niet te verslaan zijn, zeker niet door dit soort ploegen waar een enkeling het verschil moet maken. Van die kant snap ik het best. Maar zelf winnen is lastig.

- Tegelijkertijd is het ook gewoon een soort toeval. Voor de winterstop wonnen we wedstrijden als die van gisteren meestal. Na de winterstop valt het opeens niet meer goed en spelen we gelijk. Naar mijn mening hebben we aardig wat wedstrijden als deze voor de winter gehad, mooiste voorbeeld is misschien wel Fortuna uit. Daar creëren we niet veel kansen, maar mag een penalty twee keer genomen worden en scoort t Bies opeens met een vliegende hakbal. Dat soort dingen hebben we na de winterstop niet meer. Eerder andersom: eigen doelpunt Labylle tegen NAC, late doelpunt uit het niets van VVV en Telstar...

- Gisteren waren een paar spelers ronduit zenuwachtig in de beginfase. Nwakali raakte het eerste kwartier geen bal goed. Speelt daarna een prima wedstrijd, al moet hij ophouden met proberen van dertig meter te schieten. Tegen VVV ook al. Nu doet hij het terwijl Ciranni op rechts helemaal vrij door had kunnen lopen. Ippel trouwens ook, die schiet een keer of drie, vier van rand zestien maar allemaal prut. Daarna kwam hij nog een paar keer in die positie maar durfde het terecht niet meer aan.

- Op vrijdag verliest RKC, de koploper in de periodestand. Fortuna's enige, minimale, kans op de play-offs is via de periodetitel. Bij winst zouden ze in de buurt blijven, de koplopers in de periode hebben nog lastige wedstrijden en Fortuna zelf heeft geen onmogelijk programma. Ik vind het wat dat betreft ongelofelijk dat Fortuna zo nadrukkelijk genoegen neemt met een gelijkspel. Meteen na de 1-1, dus ook de fase dat Fortuna met elf man speelde, was het tijdrekken tot en met en een zevenmansverdediging. Als sportman snap ik dat echt niet. Dit is verder geen excuus voor MVV overigens - dat had zelf meer moeten afdwingen - of een verwijt of zo richting Fortuna, ze moeten het helemaal zelf weten, mij maakt het niets uit.

- Scheidsrechter was inderdaad erg zwak, tot het opstootje tien minuten na rust of zo had hij het nog redelijk onder controle al vond ik hem niet consequent. Daarna was hij het helemaal kwijt. Ben het niet eens met de stelling dat alles in het nadeel van MVV was, ik heb een aantal overtredingen van MVV gezien die niet bestraft werden of slechts een vrije trap opleverden, waar geel zeer terecht was geweest. Dat we met 11 man zijn geëindigd komt doordat de scheids er soms fors naast zat. Ik wil de arbitrage ook absoluut niet als excuus gebruiken, MVV had ook met deze warrig fluitende scheids zelf moeten winnen.

Hier laat ik het maar bij. Gisteren was ik zwaar teleurgesteld, vandaag ook nog eigenlijk. Maar het seizoen is nog niet voorbij. Nog zes wedstrijden en dan de play-offs. We moeten nu echt de vorm gaan hervinden om een kans te maken in de play-offs. Maar de basis is echt niet zo dramatisch. Voorgaande seizoenen verloren we in de slechte fases van het seizoen veel wedstrijden. Dit seizoen verliezen we nauwelijks. Daar houd ik me maar aan vast.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., middenstip, Gianni Bruno, Zoewiezoe

03 apr 2017 10:05
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #88
Wie hier beweert dat de 12de man van MVV 90 min lang van zich heeft laten horen leeft in een andere wereld.
Al bij de opkomst van de spelers hadden de supporters van MVV verloren, geen actie geen spandoeken helemaal niks georganiseerd.
Heel erg jammer en misschien wel schandalig te noemen. Vervolgens is er even geluid en dan valt er weer een stilte.
In dit soort tijden hoort een stadion achter hun club te staan en dit 90 min te uite.
HIervoor hebben we helaas een kar trekker nodig en die zijn gestopt, de Ultra's. Heel erg jammer maar een zeer groot gemis.
Trepke B is ook met pensioen ook hier nis amper wat van over, trom niet altijd aanwezig, geen samenzang met de andere kant van de tribune.
Jammer maar de sfeer was vroeger echt 10 x beter.
We zijn zeker niet meer de Juup club met de beste sfeer in het stadion.

Dan de wedstrijd, MVV begint zoals gewoonlijk iedere derby zwak. de gretigheid straalde er bij fortuna van af. Terwijl MVV meer achter de bal aanliep dan vooruit dacht. uiteindelijk krijgt MVV wat meer overmacht maar dan kom het bekende probleem weer kijken. Kansen maken en scoren. Doordat we geen 2-0 maken laat je de wedstrijd helemaal open en was het wachten op een tegentreffer. Pas de laatste 20 min denkt RON, misschien moet ik eens gaan wisselen. Vervolgens trekt hij wat namen uit zijn hoed en gaat hij spits voor spits wisselen, terwijl verheid, trager en lomper is als Nkoj. Nijs had er meteen uitgemoeten die speelde een RAMP wedstrijd. Nee die word pas als laatste gewisseld.
Vervolgens is elsen ook nog tevreden met een 1-1. Dat kan echt niet.
Fortuna staat vele malen lager op de ranglijst als MVV, daar hoor je gewoon makklijk van te winnen, Klaar geen smoesjes of excusses.

Zoals hierboven ook al gezegd als we dit spel en instelling tonen tijdens de playoffs dan kunnen we beter thuis blijven.

Het enigste voordeel van gisteren is dat de duitsers ons een plezier hebben gedaan door de laatste plek in te nemen.
Maar helaas hebben die duisters zich al vaker uit benarde situaties geholpen dus ben benieuwd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., middenstip

03 apr 2017 10:38 03 apr 2017 10:39 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Fortuna Sittard #89
De dag begon zo mooi.. heerlijk weertje, vol stadion, biertje in de hand met broodje worst terwijl Ziesjoem hun hits aan het zingen waren. Het voelde een beetje als twee jaar geleden bij MVV - Roda. De jubileumtenues waren ook schitterend!

Dan de wedstrijd.. alles is al gezegd, kan me het meeste vinden het verslag van Tuor. De scheids was dramatisch en gaf Fortuna bij elke 'stervende zwaan' val een vrije trap, terwijl de MVV spelers ook vaak stevig aangepakt werden waarvoor zelden gefloten werd. Dieptepunt was de gele kaart voor Peirara terwijl de overtreding eerst op hem gemaakt werd!

Maar goed, we hebben niet verloren door de scheids maar door een aantal andere factoren. Het had een perfecte middag kunnen worden!

03 apr 2017 11:12
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV-Fortuna Sittard #90
Sfeer begint bij jezelf! Mvv heeft de sfeer zelf vermoord. Onnodige stadion verboden geven aan fanatieke fans! Steek een fakkel af en je bent 2 maand salarissen kwijt en je kunt 5 jaar l1 luisteren. Alleen maar regeltjes met als gevolg dit waardeloos klapper publiek meer kan ik er niet van zeggen. Ik probeer zelf mijn steentje bij te dragen door spandoeken te maken. Maar als jullie eens wisten hoeveel uren werk er zit in het spandoek From father to son dan piepten jullie wel anders. Laat staan hoeveel uren werk de ultras hadden met hun mega doeken. Alleen maar respect voor deze jongens. Ik was het ook niet altijd eens met het gezeur over alles en nog wat. Maar toen zij de strijd hebben opgegeven is iedere thuiswedstrijd een straf aan het worden! Je kunt beter mee uit gaan daar staan tenminste nog 100 echte fanatiekelingen bij elkaar!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Jacques, Anna D., vette sajs, middenstip

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden