KNVB Beker: MVV - AZ
- Jacques
-
- Platinum Member
-
Re: KNVB Beker: MVV - AZ
19 Sep 2017 08:50peeke wrote: Onderlinge resultaten
14-11-1998 MVV - AZ 2 - 1
Och, die was ik helemaal vergeten. Ik heb de statistieken er eens bijgepakt. Let wel: dit was in de eredivisie, bij AZ spelers als Moens, Ricksen, Van Galen. Die zouden dat jaar ietwat teleurstellend negende eindigen. Bij ons stonden in de basis "toppers" als Rodney Falix, Roel Buikema en Hussein Karapinar... We zouden 14e eindigen en daar waren we maar wat blij mee, twee weken voor de laatste wedstrijd al veilig!
We komen in de eerste helft op voorsprong na een lange uittrap van Van Duijnhoven die door Perez wordt binnengewerkt. In de tweede helft valt AZ aan en krijgt kans na kans, maar ze maken uiteindelijk pas vlak voor tijd gelijk. AZ gaat alsnog op zoek naar de overwinning. Ver in de blessuretijd heeft Moens de bal, en schiet hem tegen onze invalspits Taihuttu aan. Tergend langzaam rolt de bal vervolgens in het doel. Drie punten voor die van ons :lachen: :applaus: :applaus:
Dit scenario vanavond teken ik voor, met Kostons als de nieuwe van Taihuttu?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- nulvierdrie
-
- New Member
-
19 Sep 2017 09:27www.facebook.com/events/347177142377224/?fref=ts
- MVVke
-
- Away
- Platinum Member
-
19 Sep 2017 11:20Jacques wrote:peeke wrote: Onderlinge resultaten
Och, die was ik helemaal vergeten. Ik heb de statistieken er eens bijgepakt. Let wel: dit was in de eredivisie, bij AZ spelers als Moens, Ricksen, Van Galen. Die zouden dat jaar ietwat teleurstellend negende eindigen. Bij ons stonden in de basis "toppers" als Rodney Falix, Roel Buikema en Hussein Karapinar... We zouden 14e eindigen en daar waren we maar wat blij mee, twee weken voor de laatste wedstrijd al veilig!
We komen in de eerste helft op voorsprong na een lange uittrap van Van Duijnhoven die door Perez wordt binnengewerkt. In de tweede helft valt AZ aan en krijgt kans na kans, maar ze maken uiteindelijk pas vlak voor tijd gelijk. AZ gaat alsnog op zoek naar de overwinning. Ver in de blessuretijd heeft Moens de bal, en schiet hem tegen onze invalspits Taihuttu aan. Tergend langzaam rolt de bal vervolgens in het doel. Drie punten voor die van ons :lachen: :applaus: :applaus:
Legendarische wedstrijd, mèt es hoegtepunt -op de goal vaan Jerry nao-: Oscar laat je tieten zien....

Mer enfin, zoonder gekheid, venaovend goon veer kansloos de boot in; 0-3
- Lijnsje@tappunt
-
- Platinum Member
-
- Hool beer, hool beer!
19 Sep 2017 11:22MVVke wrote:Jacques wrote:peeke wrote: Onderlinge resultaten
Legendarische wedstrijd, mèt es hoegtepunt -op de goal vaan Jerry nao-: Oscar laat je tieten zien....
Mer enfin, zoonder gekheid, venaovend goon veer kansloos de boot in; 0-3
Miljaar MVVke, de boot in......wat zigks stiech noe ?! Es 'nne vluchteling toevallig in 't stadion krijg dee 'n trauma!
- Hill28
-
- Visitor
-
19 Sep 2017 16:11Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
19 Sep 2017 18:32Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Anita
-
- Elite Member
-
19 Sep 2017 20:47Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Puime
-
- Premium Member
-
- bokkesprongen
-
- Platinum Member
-
19 Sep 2017 21:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
19 Sep 2017 22:55Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Kay
-
- Elite Member
-
19 Sep 2017 22:57 - 19 Sep 2017 22:58Edit: Shit Belgske, lijkt wel plagiaat zo.
- Hill28
-
- Visitor
-
19 Sep 2017 23:04Hoe MVV zich hier vanavond verzette tegen subtopper AZ, met 10x de begroting van MVV; dat was letterlijk manjefiek.
Achterin was het aanvankelijk nog wat wennen voor de MVV-verdediging, waaruit ook de 0-1 viel. Maar onder leiding van Sammy Maee herstelde de achterlinie zich naar behoren.
Met Loshaj en Koolhof achter de razendsnelle Okita speelde de voorhoede van MVV de Alkmaarders regelmatig zoek. De 1-1 van Maee was dan ook volledig terecht en had eigenlijk al eerder moeten vallen.
De 1-2 valt op een ongunstig tijdstip en het leek onmogelijk hoe die AZ-aanvaller die bal, in de dekking lopend, binnen tikte. Pure kwaliteit van AZ. Maar MVV bleef vechten.
De 2-2 zorgde werkelijk voor een ontploffing op de Angel-Side. Helaas is het dan moeilijk standhouden en zelfs als we de verlenging gehaald hadden, was het conditioneel wel erg lastig geworden.
Ogunjimi had nog het verschil kunnen maken toen hij alleen op de keeper afliep. Een groot minpunt voor een spits, maar hij speelde toch wel goed vond ik; een beetje het Verheijd-syndroom: aardig spelen, maar te weinig scoren.
Al met al hoeft MVV zich hier niet te schamen en kan het zelfs een beetje trots zijn op het voetbal van vanavond. Ik vond het, ondanks de nederlaag, de leukste wedstrijd van dit seizoen!
Op naor Vriedag!
- Boer458
-
- Platinum Member
-
19 Sep 2017 23:13Gruutsj op dit MVV !
P.S.
Wat me opviel, veel studentjes op de tribune. Aktie ofzo?
Zo ja, dan ook eens doen voor jeugdspelers uit de regio...
- You Are
-
- Elite Member
-
19 Sep 2017 23:27Ten eerste Okita.. wat een verbetering ten opzichte van Pedro! Heerlijke speler. Ogunjimi werkt zich kapot, sterkt aan de bal.. nu nog de kansen afmaken. Lekker combinerend middenveld gezien, veel strijdlust, maar ook technisch goed voetbal.
Maar beste waren toch weer de supporters! Heerlijk die sfeer!
Afgelopen transferperiode heeft Elsen veel kritiek gekregen, maar er staat weer een elftal waar we U tegen mogen zeggen. Vertel mij maar welke trainer het met deze middelen het beter zou doen? We spelen echt al 4(?) jaar onder Elsen het beste voetbal sinds jaren. Die man mag wel eens wat meer krediet krijgen.
- Schapendonk
-
- Banned
-
19 Sep 2017 23:28Please Log in or Create an account to join the conversation.