KNVB Beker: MVV - AZ

19 sept 2017 23:39
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #46
Genoten van een goed MVV. Beste wedstrijd sinds lange tijd. Ben fan van Ippel maar Loshaj brengt veel meer rust en voetballend vermogen. Ippel en Nijs zijn 2 soortgelijke voetballers. Goede balafpakkers en afjagers maar twee van hetzelfde is teveel. Loshaj laten staan en kiezen tussen Ippel en Nijs. Ik hoop ook dat het bestuur en de technische staf vanavond gezien heeft welk laatste stapje nog ontbreekt. Een goede spits. Willen we promoveren moeten we doelpunten kopen en het salarisplafond voor cruciale posities loslaten. Ik doel vanavond natuurlijk op Wout Weghorst. Uit de wedstrijd gespeeld door ons verdedigingsduo maar zijn scorend vermogen bezorgt AZ wel de overwinning.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2017 23:46
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #47

20 sept 2017 00:04
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #48
Prachtige Zlatan-achtige goal bij MVV-AZ: achterwaarse hakbal in de lucht.
www.voetbalprimeur.nl/videos/763327/prac...bal-in-de-lucht.html

20 sept 2017 00:26 20 sept 2017 00:41 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #49
Dit soort wedstrijden zuiveren het hart. Wat een genot om die strijdlust van onze mannen te zien. Ik wist dat we 200% boven de begroting konden presteren, maar even leek het erop dat we qua efficiëntie zelfs op 1000% gingen uitkomen tegen de nummer twee van de eredivisie, een stichting versus een commercieel bedrijf. Het is dan toch uiteindelijk de voetbalkwaliteit die AZ liet ontsnappen, het vernuft van de voetbalervaring die de ziel van Goliath in de laatste minuten redt.

Het wapen tegen AZ was volgens mij dat ze het voetbal niet konden spelen zoals zij dit gewend waren op het hoogste niveau. Als je naar de selectie keek zag je allemaal door-geselecteerde raspaarden, grote symmetrische atleten die allemaal volgens dezelfde standaard geselecteerd zijn. Die zo uit de oude boedel van Melchior konden komen. Keek je naar die van ons, dan zag je een schetlandpony ertussen staan, een muil-ezel, een veldknol en een paar niet zuivere hengsten. Nu bedoel ik dit niet denigrerend. Maar daar zat diversiteit in en zag er alles behalve symmetrisch en door-geselecteerd op alle facetten van de sport, uit. Hierdoor hadden we volgens mij controle in de korte ruimtes. Waar hun een hele haal nodig hadden met hun bouw om de bal weg te werken, konden wij met halve halen handelen, waar ook het nodige geluk tussen zat moet ik eerlijk toegeven. Maar juist het middenveld had hier profijt van, want met kleine simpele bewegingen haalden we AZ uit het spel, omdat ze het spel niet kregen gedicteerd.

Het werd pas gevaarlijk wanneer AZ de bal stil had liggen bij de twee regisseurs op het middenveld. Als die tijd kregen om te denken, dan zag je dat het openbrak via vernuft loopwerk, en zag je ook wat het klasse verschil tussen eredivisie en Jupiler league is. Waar de spelers van AZ 15 minuten hebben staan warmlopen in de rust, stonden die van ons in een kringetje een balletje hoog te houden alsof ze op het pleintje in Nazareth stonden. Das dan het verschil in beleving tussen een stichting en een geld machine.

Helaas hebben we verloren, maar we hebben wel reclame gemaakt, dat er in Maastricht een volwaardige voetbalclub ligt die hunkert naar externe investeringen. Die na een zeventien jaar durend minderwaardigheidscomplex, mentaal nog steeds niet gebroken is. Complimenten ook voor de mannen op de angelside tribune, en de dirigent, de timings waren subliem.

Ik heb genoten vanavond. Van zowel het spel, de strijdlust, als de ambiance. Die jongens hebben een dagje vrij verdiend. Al vrees ik voor de krampblessures vrijdag tijdens het centeren tijdens het belangrijke duel met Cambuur, want dit tempo hou je geen 36 wedstrijden vol. En als je dat wel doet, mag de hele selectie iedere wedstrijd na afloop in een potje plassen, want dat is niet menselijk. En laten we eerlijk zijn, doorbekeren met een selectie van 22 man, waaronder veel jeugdspelers, kost je gewoon conditioneel de competitie. Ik heb er vrede mee, het was kort, maar het was krachtig. En hopelijk put de groep hier vertrouwen uit, twee keer terugkomen van een achterstand tegen de nummer twee van de eredivisie, is een mooie overtuiging wat je als ploeg kunt meenemen in de competitie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Frank Salemans, middenstip, opadiehard, Tuor, Lassie80, Boschpoort

20 sept 2017 06:54 20 sept 2017 06:55 door mvvkeoleeke.
mvvkeoleeke
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #50
Loshaj speelde geweldig. Maakt het Elsen erg lastig in de keuze. Wat mij betreft mag er wel vaker afgewisseld worden als iedereen fit is. Nys speelt niet slecht, maar een middenveld met Ippel en Loshaj zou volgens mij ook zeer goed werken.

Reclame voor MVV deze wedstrijd. Heb helaas moeten kijken vanuit huis, maar alleen maar complimenten van de "geleerden". Doet goed om dat te horen!

20 sept 2017 08:47
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #51
Loshai bracht op technisch vlak veel meer balans en rust op het middenveld. Ik vind dat MVV het AZ op het middenveld ook knap lastig heeft gemaakt. Ippel was in deze wedstrijd met zijn mentaliteit ook niet tot z'n recht gekomen. Niets ten nadelen van Ippel maar hij moet eens wat meer rust aan de bal hebben en minder met de tegenstander bezig zijn. By the way, wat is er met Schrooien aan de hand? Die zit niet lekker in z'n vel. Sinds de start van het seizoen haalt hij niet meer het vertrouwde niveau. Volgens mij werd hij daarom ook gewisseld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

20 sept 2017 08:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #52

Boer458 schreef : P.S.
Wat me opviel, veel studentjes op de tribune. Aktie ofzo?
Zo ja, dan ook eens doen voor jeugdspelers uit de regio...

Waarschijnlijk omdat het door de weeks was, op vrijdag gaan die naar huis. En omdat het tegen AZ was, tegen Telstar interesseert ze niet. Was geen speciale actie. Overigens valt het me ook op vrijdag wel op dat er wat Engels of Duits her en der gesproken wordt. Internationale studenten weten de Geusselt ook wel af en toe te vinden.

Over de wedstrijd: leuke wedstrijd om te zien, AZ wel duidelijk een niveau beter. Met alle respect voor MVV, maar als AZ aanzette liepen ze er zo doorheen. We hebben het ze knap lastig gemaakt en daar verdient (en krijgt) MVV de complimenten voor.

Kom op MVV, breek met de dramatische post-beker-statistiek en win nu van Cambuur. Anders kunnen die complimenten me gestolen worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

20 sept 2017 08:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #53

Aloy Agu schreef : By the way, wat is er met Schrooien aan de hand? Die zit niet lekker in z'n vel. Sinds de start van het seizoen haalt hij niet meer het vertrouwde niveau. Volgens mij werd hij daarom ook gewisseld.

Was niet blij met zijn wissel, Ogunjimi kwam nog naar hem toe gerend voor een arm om zijn schouder, maar volgens mij ook om hem in te fluisteren "niet schelden op Ron" of iets dergelijks...

Schroijen loopt er bijna altijd bij alsof hij niet lekker in zijn vel zit. Vorig seizoen vaak genoeg met het hoofd tussen de schouders sjokkend over het veld, om vijf minuten later de winnende binnen te schieten. Maar dit seizoen wil het nog niet zo lukken. Komt nog wel. Wel is een tegenstander als AZ echt te hoog gegrepen voor hem. Bij Okita lukte ook lang niet alles, integendeel, maar die glipt er met zijn heerlijke opportunisme af en toe wel nog langs.

Snapte zelf niet zo goed dat Koolhof gewisesld werd, één van de beste mensen van het veld naar mijn mening. Moet natuurlijk wel die grote kans afmaken. Hoop dat hij snel zijn eerste doelpunt te pakken heeft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

20 sept 2017 09:09
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #54
Trots. Punt.

Ik ga weinig toevoegen aan de voorgaande spelanalyses. Het meeste is wel gezegd. Ik heb genoten van een leuke pot. Vooraf niet gedacht dat het zo spannend zou worden. En tot tien minuten voor tijd had ik gehoopt op een stunt. MVV heeft reclame gemaakt met het spel en de support. Goede sfeer zeg. Vooropgesteld: ik heb respect voor uitsupporters die de moeite nemen om zo ver te reizen om hun club te steunen, maar die van AZ hoorde je amper. Die van ons des te meer! Ook weer wat extra inkomsten. Nu op naar vrijdag!

20 sept 2017 11:16 20 sept 2017 11:18 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #55
Dit waor vaanoet M.V.V. bezeen absoluut reclaam veur good voetbal. Chapeau!!

Mer.....toch eve get irritatiepunte benùmme...

1) Dee corner waor geine corner....Boe deent 'ne videosjeidsrechter veur es d'r gein gebruuk vaan gemaak weurt bij dit soort cruciale mominte? En hiel cazjueel is dao gein beeld vaan in de samevatting....

2) Op 't middeveld woort -zeker in de 2e hèlf- voor edere sjeet geflote es d'r 'n duel waor en M.V.V. de bal kreeg. Daan waor dat zoegezag 'n euvertrejjing. Mer es AZ 't zelfde deeg, waor 't obbins 'n volwasse professionele actie....Typisch...

3) Dee beuk dee vlak veur tied in de 16 woort oetgedeild aon eine vaan us, dat waor eg gein sjouwerduike mie te nùmme. Zjus wie Vettel, week ouch dee AZ'er vaan zien lijn aof, en zeukde heer bewus de maan op....En raoj 'ns....Ouch dao heet FuckSports achteraof daan weer de beelde neet vaan....

Mer ach, Zwakkelie, wat wèlste vaan dee kloetzak verwachte...

In eder geval; Dit M.V.V. hoof veur geine bang te zien. Geef m'ch ein gein reie veurwat veer geine kampioen zouwe kinne weure???

20 sept 2017 12:08 20 sept 2017 12:16 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #56
De corner waar de 0-1 uit valt :lolno:

Lekker sfeerke

20 sept 2017 12:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #57
Tsja moeilijk te zeggen. Kan gewoon een corner zijn hoor. Al gok ik zelf ook van niet. Maar we zien het vanuit de verkeerde hoek om echt te kunnen oordelen.

Situatie met Ogunjimi was nooit een penalty, had het graag gezien maar zou compleet onterecht geweest zijn :P

20 sept 2017 12:20 20 sept 2017 12:28 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #58
Die 'corner' zat wel in de Veronica-samenvatting gisteravond. En de commentator benadrukte ook dat het geen corner was, maar hij zei ook: 'je kunt niet voor elke corner de videoscheids inschakelen' of iets dergelijks.

Ik herinner me nog Feyenoord-Vitesse recentelijk, waar de 2-0 van Feyenoord wordt afgekeurd en vervolgens zelfs nog een stap terug in het spel wordt gegaan en Vitesse een penalty krijgt.

Er moeten gvd toch regels/richtlijnen zijn wanneer, hoe vaak en door wie die kut videoscheids mag worden ingezet?

Op deze manier vind ik het hele 'systeem' van videoscheidsrechter een dusdanige aanfluiting. Alsnog overgeleverd aan de willekeur van de man in het groen. Dit heeft toch niks met professioneel voetbal te maken?

Los daarvan hadden we het misschien ook niet gered zonder die 0-1, maar frustrerend blijft het wel.

20 sept 2017 12:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #59

Jacques schreef : Tsja moeilijk te zeggen. Kan gewoon een corner zijn hoor. Al gok ik zelf ook van niet. Maar we zien het vanuit de verkeerde hoek om echt te kunnen oordelen.

Situatie met Ogunjimi was nooit een penalty, had het graag gezien maar zou compleet onterecht geweest zijn :P

Verkeerde hoek ? Moeilijk te zeggen ? Dit is toch overduidelijk geen corner. :s

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

20 sept 2017 12:37
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker: MVV - AZ #60

Jacques schreef : Tsja moeilijk te zeggen. Kan gewoon een corner zijn hoor. Al gok ik zelf ook van niet. Maar we zien het vanuit de verkeerde hoek om echt te kunnen oordelen.

Het was geen corner.
Kijk in het filmpje boven je bericht op 1:36, daar zie je het van de andere kant. Geen corner.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Tijd voor maken pagina: 0.357 seconden