De Graafschap - MVV 08-09-'17

08 sept 2017 22:51
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #31

De Zwarte Vogel schreef : Het wordt tijd dat MVV de 'wilde' bussen gaat verbieden. Voor de zoveelste keer komen daaruit de problemen voort. Ik spreek uit jarenlange ervaring!

Jarenlang ervaring John Bannier luisteren ja. Je bent al jaren niet in de uitvakken te vinden. Als je in holland woont en nergens meer vanaf weet moet je niet dergelijke uutspraken doen
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2017 22:55
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #32

Tuor schreef : Drie punten! Heel netjes! Het was hangen en wurgen, met hier en daar een flink gelukje, maar goed, het kwartje viel onze kant uit. Als ik heel eerlijk ben had 2-2 de krachtsverhoudingen beter weergegeven. Maar ach. Het zal dit seizoen ook nog weleens de andere kant uitvallen.

Vond ons goed starten. Eigenlijk in de eerste tien minuten meteen twee aardige mogelijkheden gehad die beiden matig uitgespeeld werden, had misschien meer ingezeten. Graafschap probeerde ook naar voren te spelen en kreeg ook wat mogelijkheidjes. Ging eigenlijk gelijk op, maar MVV nam steeds meer de controle over. 0-1 Was dan ook terecht, zeer alert gereageerd door Koolhof. Dan opeens die staking. Ik was er niet bij dus weet niet hoe en wat. Er werd op tv overigens gezegd dat in eerste instantie een bommetje van Graafschap aanhang richting MVV vak kwam. Supporters leken dit ook aan te geven. Ik vind het dan ook nogal voorbarig om de schuld meteen bij onze supporters te leggen en meteen op te roepen tot het bannen van allerlei bussen. Dat de speaker van de Graafschap allerlei onzin roept zegt vooral heel veel over de club de Graafschap, een hoogst onsympathieke en arrogante club naar mijn mening.
Maar goed, na de onderbreking waren we het even kwijt. Graafschap begon sturm und drang te spelen en kreeg een paar goede kansen. Wij bleven dreigend op de counter, met kansjes voor Koolhof en Ogunjimni. Maar dan nog, denk dat MVV blij was met het rustsignaal.

Dan is het afvragen hoe beide ploegen uit de rust komen. En valt de 0-2 op een heel lekker moment. Daarna ging Graafschap verder met opportunistisch aanvallen en moesten wij terug, loerend op een snelle counter. Dat laatste lukte niet echt, Graafschap zette ons behoorlijk vast en kreeg ook kansen. Aantal goede reddingen Verrips gezien, Mmae die een bal van de lijn haalde, een terecht afgekeurde goal. Wijzelf hadden de boel via Okita, Yilderim en Koolhof kunnen beslissen. Maar eerlijk is eerlijk, we kwamen er eigenlijk te weinig uit. Na 80 minuten leek de Graafschap wel uitgestormd. Het inbrengen van Loshaj bracht rust op het middenveld. En dan valt uiteindelijk dan toch de 1-2. Doodzonde en onnodig. Verrips daarna met een wereldredding op een kopbal van Pereira. Tja, de slotfase dus in. Pompen of verzuipen. Keihard knokken. Beetje mazzel hier en daar. Wat duren 5 minuten dan lang... en dan toch het eindsignaal. Pfff.

Al met al waren wij beter voor de staking. Daarna ging de Graafschap meteen va banque spelen en kwamen we er steeds moeilijker uit. Dat kwam met name door het opportunisme van de Graafschap, dat voetballend verder niet veel voorstelde. De meeste kansen van hen kwamen uit ballen die er keihard ingepompt werden vanaf de zijkanten, voetballend hebben ze heel weinig gecreëerd. Het weer hielp dat nergens op lijkende hotseknotse voetbal ook behoorlijk mee. Maar goed, het zat ons een aantal keer op de juiste momenten ook net even mee. Dwing je ook af. Het team heeft gevochten voor elke meter, dikke chapeau daarvoor! Tegelijkertijd hadden wij de wedstrijd ook al eerder kunnen beslissen.

Verrips keepte prima, absoluut beste wedstrijd tot nu toe. Paar ballen die hij klem had kunnen pakken ipv wegstompen, maar ook een aantal uitstekende, cruciale reddingen. Ciranni had soms moeite met zijn directe tegenstander. Janssens ook. Tegendoelpunt mag hij zich aanrekenen, is een leer momentje. Beiden kwamen door het recht toe recht aan spel van de Graafschap niet echt aan aanvallen toe. Mmaae en Martina hadden de boel heel behoorlijk onder controle. De kansen die de Graafschap kreeg waren meestentijds kopballen, echte uitgespeelde kansen zijn er weinig geweest. Pereira bracht een mannetje extra achterin op het moment dat het pompen of verzuipen was. Ippel en Nys hebben beiden keihard gewerkt, maar het middenveld werd zeker na rust eigenlijk totaal overlopen. Het inbrengen van Loshaj bracht wat meer rust. Koolhof was heel bepalend, strooiend met passes en beslissend bij de 0-1 en 0-2. Okita was minder aanwezig dan vorige week. Kreeg ook veel minder de bal. Begreep de wissel voor Yilderim dan ook wel, die een aantal keer goed de bal vasthield. Ook Schroyen was weinig in beeld, maar daarvoor gokd hetzlefde als Okita. Ogunjimni speelde het eerste half uur heel dreigend, maar viel daarna terug. Werd nauwelijks bereikt.

Maar goed, grotere perspectief dan, dat is niet zo moeilijk. 10 uit 4 is gewoon een uitstekende start. Natuurlijk zullen we nog wel tegen nederlagen aan gaan lopen. Maar wij hoeven op dit moment voor niemand bang te zijn. In elk geval ziet pagina 830 van teletekst er keurig uit! Hopelijk volgende week een lekker volle Geusselt!

Het is alweer 1Limburg (onderdeel L1) wat meteen de MVV-supporters de schuld geeft van het staken van de wedstrijd door het gooien van vuurwerk. Wat een kut riooljournalistiek!!

Ik denk dat het tijd wordt voor een goede en gepaste aktie richting die journalisten die zo iets schrijven zonder het zeker te weten!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

08 sept 2017 23:21
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #33
Zwarte vogel, je hebt het over wilde bussen. De bus is aangemeld , kaarten verdeeld, politie achter de bus. Wat wil je nou? Uw bericht legt de schuld bij ons. En nu is er schijnbaar een interpretatie verschil. Bla bla. De intentie is duidelijk. 3 punten. Dat is het belangrijkste . Jammer van uw bericht. Want het ligt duidelijk anders . Wees dan ook een vent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

08 sept 2017 23:21
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #34
Over het vuurwerk: Als dit r*da was gebeurd hadden die al een persbericht de deur uit gedaan waarin de schuld volledig bij de supporters van de Graafschap was gelegd.. of dit nou zou kloppen of niet, maakt niet uit: Het komt in de pers en de mensen geloven het (ja dat is nu de stand van zaken in ons 'informatietijdperk').

het is al vaker gezegd, maar MVV kan wat dat betreft echt wat leren van de oosterburen.

Genoeg daarover.. De overwinning voelt heerlijk! Het was met hangen en wurgen, en ook niet echt verdiend maar dat maakt niet uit. Het team heeft er wederom echt voor gevochten. Zoals gezegd hadden onze vleugelverdedigers vandaag wat meer moeite met hun tegenstanders, vooral Janssens. Maar de tegenstander was dan ook een niveau hoger dan wat we tot nu toe gezien hebben. Het viel mij ook een beetje tegen dat het middenveld zo overlopen werd in de tweede helft. Komt misschien ook door de gele kaarten voor Ippel en Nys die toch moesten oppassen.

Uiteindelijk zijn de 3 punten uit het vuur gesleept, dat is het belangrijkste!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor

08 sept 2017 23:25
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #35
Niet heel logisch om je 2 snelle buitenspelers te wisselen op het moment dat je onder druk komt en het van de counter moet hebben. Maar gelukkig wint MVV toch. Veel kan nog beter en toch zijn we beter :applaus:

08 sept 2017 23:29
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #36
Wedstrijd duidelijk verhaal. 3 punten...klaar.
Wat me wel niet bevalt is dat Elsen ons niet steunde. Vooral de opmerking op foxsports na het weglopen bij het vak slaat kant nog wal. De schuld word van tevoren al door Elsen erkend dat dit bij MVV supporters zou zijn. Het was overduidelijk dat er vanuit het thuisvak werd gegooid. Elsen had die schuld helemaal niet bij ons supporters moeten neerleggen. Ik verwacht dan ook dat MVV een klacht gaat indienen bij de knvb over de Graafschap. En ik mag toch echt hopen dat Ron Elsen publiekelijk door het stof gaat. Hij zet de eigen supporters gewoon te kakken.

08 sept 2017 23:37
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #37

webmastersfm schreef : Zwarte vogel, je hebt het over wilde bussen. De bus is aangemeld , kaarten verdeeld, politie achter de bus. Wat wil je nou? Uw bericht legt de schuld bij ons. En nu is er schijnbaar een interpretatie verschil. Bla bla. De intentie is duidelijk. 3 punten. Dat is het belangrijkste . Jammer van uw bericht. Want het ligt duidelijk anders . Wees dan ook een vent.

Ik wil best hierover een keer met je denken. Via posts op de site zal er een steeds grotere onnodige kloof tussen onze meningen ontstaan. Dat is nergens voor nodig en volstrekt onzinnig!

08 sept 2017 23:38
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #38

Charmeur schreef : Wedstrijd duidelijk verhaal. 3 punten...klaar.
Wat me wel niet bevalt is dat Elsen ons niet steunde. Vooral de opmerking op foxsports na het weglopen bij het vak slaat kant nog wal. De schuld word van tevoren al door Elsen erkend dat dit bij MVV supporters zou zijn. Het was overduidelijk dat er vanuit het thuisvak werd gegooid. Elsen had die schuld helemaal niet bij ons supporters moeten neerleggen. Ik verwacht dan ook dat MVV een klacht gaat indienen bij de knvb over de Graafschap. En ik mag toch echt hopen dat Ron Elsen publiekelijk door het stof gaat. Hij zet de eigen supporters gewoon te kakken.

Sorry hoor, maar dit Kun je Elsen toch echt niet verwijten. Hij is gefocust op het spel, niet op het uitvak. Als je dan heel veel rook ziet en je hoort een knal, is zijn conclusie echt te volgen. Zeker als hij gevraagd wordt de fans toe te spreken. Elsen heeft wel wat beters te doen dan uit te zoeken wie waar wat gooide en wanneer. Het onderzoek van de KNVB zal dat moeten uitwijzen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

08 sept 2017 23:41
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #39

Hill28 schreef : Niet heel logisch om je 2 snelle buitenspelers te wisselen op het moment dat je onder druk komt en het van de counter moet hebben. Maar gelukkig wint MVV toch. Veel kan nog beter en toch zijn we beter :applaus:

Ik vraag me af of je de wedstrijd gezien hebt. Zowel Okita als Schroijen zaten er doorheen. Logische wissels van Elsen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Clermonts

09 sept 2017 00:24
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #40
Yes ik heb de wedstrijd gezien, en Schroyen zijn gezicht toen ie gewisseld werd;)

Maar ok de winnende coach heeft gelijk he..

09 sept 2017 01:12 09 sept 2017 01:15 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #41
Lekkere thuisreis na zo'n overwinning. Tot aan de onderbreking was MVV de bepalende partij. Hoog druk zetten, opbouw van de Graafschap continue verstoren. En een paar speldenprikken die eigenlijk met wat meer overtuiging gewoon tot echte kansen hadden kunnen/moeten leiden.
En de knal leek inderdaad best stevig maar het spel was aan de andere kant dus gevaar was er op dat moment niet. In combi met de rookpot besloot de scheids mi wel heel snel tot een ,veel te lange , afkoelingsperiode. Maar ja, daarna is er niets meer gebeurd dus misschien was die beslissing dus wel goed??? Zeg het maar. Ik vond het in ieder geval wel erg lang....
Maar kwalijker was dat dit uiteindelijk wel het keerpunt in de wedstrijd was ! Het wedstrijdbeeld kantelde. En Verrips maakte een fantastische redding op die afgeketste pegel voor rust.
Al met al voor rust MVV de beter voetballende ploeg en de voorsprong wel verdiend. Na rust de snelle 0-2 door de jarige Job en leek een definitieve KO zeker haalbaar. En dan geven we toch het initiatief definitief weg. Voor mijn gevoel waren we daar zelf meer debet aan dan dat de Graafschap zo goed speelde. Mn aan de linkerkant lieten we wel heel veel ruimte waardoor Janssens liep te zwemmen. We vergaten te voetballen. De opbouw was weg, het uitverdedigen matig en bij vlagen echt gevaarlijk. Ik vond de wissels van Ron overigens wel goed en ook redelijk op tijd. Het inbrengen van Loshaj en Perreira bracht toch een stuk rust tot die ongelukkige, maar niet onverdiende, 1-2...en dan heeft de Graafschap een fors veldoverwicht en pompt de ballen onze 16 in. Maar ook MVV krijgt nog een paar dotten van kansen. 3 punten; lekker hoor. Verdiend? Mwaah, misschien wat veel gezien het laatste halfuur maar ik kan ook niet zeggen dat MVV de punten gestolen heeft. Daarvoor hebben we bij vlagen te goed gespeeld en ook genoeg kansen gecreeerd.

Verrips voor mij MOTM. Mn de reactie op de kopbal van Perreira was fenomenaal. Samy de vice MOTM; hij heeft vanavond laten zien waarom hij aan het einde van dit seizoen op heel veel scoutingslijstjes staat. Maar wat mij vooral bevalt is dat er een team op het veld staat. Er vallen harde woorden als het moet maar er wordt wel gevochten voor elkaar. En gefeest na afloop. Samen. Geen uitvallers.
Overigens was Rene Trost aandachtig toeschouwer vanavond. In de rust ff bijgekletst. Het gaat qua gezondheid goed met hem, voetbal is nog steeds zijn passie en hij was lovend over onze ploeg !
Zo, op naar 3 thuiswedstrijden. Wat zullen we zeggen? 6 punten voor de competitie en een mooie pot tegen AZ waarin MVV zich goed laat zien? Of gaan we gewoon voor een verlenging :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

09 sept 2017 02:00
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #42
Mag ik jullie zo laat op de avond ff uit jullie droom helpen, deze topper was van de SC en stond recht voor me. Niets ten nadelen van de SC, maar deze jongeman kwam niet uit de los georganiseerde busreizen! Mannetje goed aanpakken en boete op hem verrhalen, want ja die zal weer komen om vervolgens te janken dat we altijd een combi hebben.

Des al niet te min, drie puntjes en een gezellige uitwedstrijd!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Josef1982

09 sept 2017 02:24 09 sept 2017 02:29 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #43
Ik weet niet of het wel zo handig is om dit hier zo te vermelden, Lijnsje@tappunt... Straks gaat de KNVB MVV boetes opleggen mede gebaseerd op dit soort berichten, etc. etc.

Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

09 sept 2017 06:32
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #44
Ik weet niet of het van ons af kwam of De Graafschap maar die van ons leken zeker van te zijn dat het van af De Graafschap afkwam.

Eerste helft de graafschap begon beter.
Mvv begon daarna beter in de wedstrijd te komen en dat resulteerde in de 0-1.
Na de kleine onderbreking vond ik de graafschap sterk uit de kleedkamers komen zeker weten dat de trainer gezegd heeft dat ze de buitenspelers moesten gebruiken want ze stonden altijd vrij.
Tweede helft vond ik gelijk opgaand. Waar MVV op het goede moment de 2-0 maakte.
En toen De Graafschap alles of niet spelletje speelde hadden we niks in te brengen en hebben we heel veel geluk gehad.
Een foute pass van Ciranni en daarna de pass door het midden van Janssen kwam de 1-2 aan.

Wat ik vaker zie is dat MVV van achteruit wilt opbouwen maar op sommige momenten moeten ze de bal gewoon wegrossen. Ipv achterin zitten te kloten.
Martina vond ik een van de betere van vandaag en vind dat hij ook volgende week in de basis hoort te staan na 2 verdienstelijke wedstrijden.

09 sept 2017 08:06
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
De Graafschap - MVV 08-09-'17 #45
Super resultaat van Mvv! De Graafschap had al 8 maanden niet meer thuis verloren zei de reporter op tv.
Knappe seizoenstart van Mvv, dit had niemand voorspelt.
De spelers gaan voor elkaar door het vuur, een knokkend Mvv heeft zich staande gehouden in een zeer moeilijke uitwedstrijd.
Chapeau Mvv!

Tijd voor maken pagina: 0.344 seconden