MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00

02 nov 2017 08:52
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #1
Morgen alweer de volgende thuiswedstrijd: MVV - RKC!
Wat denken we ervan?

Het verslag van www.rkcwaalwijk.nl :
De tegenstander van vrijdag: MVV Maastricht
Gisteren

MVV Maastricht staat met 15 punten op de tiende plaats in de Jupiler League. De afgelopen jaren draait het team van Ron Elsen goed mee in de top van de Jupiler League en wisten ze meerdere malen de play-offs te bereiken. De afgelopen tijd pakken de Limburgers weinig punten, echter is de goede lijn vorige week ingezet en willen ze deze aankomende vrijdag door trekken.

Ron Elsen is al sinds 1987 werkzaam bij de club uit Maastricht. Elsen heeft hier diverse functies bekleedt, waaronder Interim-trainer en manager voetbalzaken, vanaf 2014 staat Elsen aan het roer van het eerste team. Het contrast met vorig seizoen is op dit moment erg groot, waar Elsen graag met een vaste basisgroep speelt, is dat in de eerste fase van de competitie nauwelijks mogelijk gebleken.

Vorig jaar werd Elsen door het CBV (Coaches Betaald Voetbal) nog genomineerd tot één van de kanshebbers op de titel ‘Trainer/coach van het Jaar’, net zoals onze eigen trainer/coach Peter van den Berg. De nominatie werd verdiend naar aanleiding van het prima seizoen dat hij met MVV Maastricht doormaakte. De club plaatste zich vorig jaar voor de halve finale van de Jupiler Play-Offs, deze werd met 1-2 gewonnen van SC Cambuur. In de finale van de Play-Offs werd het thuis in Maastricht nog 0-0, echter wist Roda JC de MVV’ers in eigen huis te verslaan (1-0) en zo eindigde het Eredivisie sprookje voor Elsen en zijn mannen.

Na twee gelijke spelen en vier nederlagen op rij is er afgelopen zondag een einde gekomen aan de lange reeks van teleurstellende uitslagen. Afgelopen zondag werd er thuis met 2-1 gewonnen van de Volendammers in een spannende wedstrijd. MVV kwam fel uit de startblokken en wist na 170 seconden al te scoren (1-0). De vreugde was van korte duur, in de 6de minuut stond de 1-1 alweer op het scorebord. Echter duurde het na de 1-1 ook niet lang tot dat de MVV’ers weer feest konden vieren (2-1). MVV Bleef veel druk zetten maar liet in het duel de kansen op een ruime zegen liggen.

Na de reeks mindere wedstrijden is de stijgende lijn ingezet bij MVV. Elsen is vastberaden om zijn mannen het vertrouwen te geven zodat ook de wedstrijd van aanstaande vrijdag tegen ons RKC gewonnen kan worden. Bij winst klimt MVV op de ranglijst, of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen zal aanstaande vrijdag blijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2017 09:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #2
Zoals bekend houd ik van statistieken, al ben ik me er ook erg van bewust dat die lang niet heilig zijn. Ik zit dit seizoen bij te houden hoe we het doen ten opzichte van "dezelfde" wedstrijden vorig jaar. Bijvoorbeeld laatste wedstrijd: Vorig seizoen verloren we thuis van Volendam schlemielig met 1-2 door een doelpunt vlak voor tijd. Dit seizoen winnen we thuis van hun. Dat betekent 3 punten winst tov vorig seizoen. Ik vervang VVV door Go Ahead en NAC door NEC (en Jong AZ komt er in voor Achilles). Overigens geeft Volendam meteen aan waarom dit een onnauwkeurige methode is: Volendam dit seizoen is totaal niet te vergelijken met Volendam vorig seizoen. Die drie punten extra zijn niet omdat wij het beter doen, maar omdat Volendam het slechter doet. Maar goed, toch voor cijfertjesmensen een leuke manier om een seizoen te volgen.

Als we op die manier kijken, dan hebben we momenteel precies even veel punten als vorig seizoen. Zo slecht gaat het vanuit die optiek helemaal niet.

Komende tegenstander RKC kwam vorig seizoen helemaal op het einde naar de Geusselt. Dit werd 1-1, dat was voor ons genoeg om eerste ronde play-offs over te slaan en voor hun om de play-offs te halen. Dat was de laatste minuten op het veld ook nadrukkelijk te zien, er werd niet meer gevoetbald.

Dit seizoen staat RKC voorlopig 16e met pas één overwinning. Toch een aantal bekende namen met eredivisie-ervaring in hun selectie zoals Serginho Greene (heeft overigens zelden een basisplaats) en Henrico Drost. In de spits kunnen ze Ronald Bergkamp en Johan Voskamp neerzetten, daar ben ik momenteel ronduit jaloers op. Maar zoals gezegd heeft ze dat nog maar weinig gebracht. Beide spitsen maakten drie doelpunten, waar middenvelder De Graauw - een manneke van net 18 - er al vier in heeft liggen. En die heeft in speelminuten uitgedrukt maar net de helft van de wedstrijden meegedaan!

Toch moeten we RKC niet onderschatten. De enige overwinning die ze haalden, was meteen vorige week vrijdag. Ook bij hun is de opgaande lijn aanwezig. Ze speelden eerder al gelijk tegen ploegen als Jong Ajax, De Graafschap, Cambuur en Den Bosch. Het is een stugge ploeg die nooit weggespeeld wordt.

Maar áls we winnen, dan staan we er volgens mijn arbitraire vergelijking met vorig jaar zelfs twee punten beter voor. Dan staan we waarschijnlijk ook zevende of achtste in de stand en hebben enkel NEC en Jong Ajax echt een gaatje geslagen. Voor het zelfvertrouwen zou dat uiteraard ook belangrijk zijn. Vrijdag winnen, en de wereld ziet er echt niet zo duister uit.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

02 nov 2017 11:02
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #3
RKC draait het hele seizoen al voor geen meter, wij een paar wedstrijden.

Ze hebben een matige keeper en een trage verdediging. Weer een typische wedstrijd dus voor onze Okita. Ze hebben wel body achterin staan, dus ik hoop eigenlijk (klink wellicht raar) weer eens op Koolhof. Lekkere steekballetjes geven tussen die trage verdedigers door op Okita. Maar goed, ik ben geen trainer.

Ze hebben een afwisselend middenveld, laatste tijd met good-old Mulders. Daarnaast nog een jong talent en een loper. Goede mix lijkt me.

Voorin hebben ze sinds kort Seys staan. Hier zal Schrooijen het moeilijk tegen gaan hebben. Het spel is dan ook de bal naar voren peren op Voskamp (die speelt meestal) balletje op de snelle buitenspelers Seys en Bakari en voorgeven op Voskamp. Voskamp speelt meestal goed tegen ons op een of andere manier.

Gezien de vorm van beide teams verwacht ik weer zoals zondag een rommelige wedstrijd met een verschil van één doelpunt, weer in het voordeel van MVV. Ik sta ook niet raar te kijken als het 1-1 wordt.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

02 nov 2017 13:15
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #4
Iemand nog die op dit forum niet boven de 35 is, geen bierpens heeft en een paar voetbalschoenen heeft liggen thuis?

Mmaee, Ogunjimi, Ippel (?), Janssen, Martina, Nys doen allemaal niet mee. We houden werkelijk niets meer over....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

02 nov 2017 13:29
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #5

Lijnsje@tappunt schreef : Iemand nog die op dit forum niet boven de 35 is, geen bierpens heeft en een paar voetbalschoenen heeft liggen thuis?

Mmaee, Ogunjimi, Ippel (?), Janssen, Martina, Nys doen allemaal niet mee. We houden werkelijk niets meer over....

Ik voldoe helaas niet aan dat profiel.

Ogunjimi vond ik afgelopen zondag weinig brengen. Ippel zou uiteraard wel een aderlating zijn. Er staat echter wel een vraagteken achter zijn naam. Stiekem hopend dat hij erbij is. Spoeling is en blijft dun. Dit weten we en zal tot aan de winterstop niet beter worden.... Desondanks toch vertrouwen in morgen. Ik denk een soort zelfde wedstrijd als zondag. Wederom 2-1.

02 nov 2017 15:31
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #6
Eve get aanders es 't oonderwèrp M.V.V.-R.K.C., mer noe v'r 't toch euver al die geblesseerde speulers höbbe;

Oets, 'n aontal maond geleie, is d'r serjeus oonderzeuk gedoon nao 't aontal blessures en kunsgraas. En d'n oetslaag waor vrij dudelek:

Op kunsgraas valle -oa door 't wieneg tot neet mètbewege vaan de oondergroond- väöl mier geblesseerde speulers.

Weurt 't neet 'ns gewoen tied tot de KNVB gewoen lekker de roedkopere klarinètkoorts geit kriege mèt z'n kunsgraas? De steis toch gewoen veur flikker in gans Europa?

02 nov 2017 15:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #7
Ik ben zelf geen fan van kunstgras, maar waar moet MVV - inclusief jeugd - gaan trainen als er weer gewoon gras in het stadion komt?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

02 nov 2017 15:48
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #8

Jacques schreef : Ik ben zelf geen fan van kunstgras, maar waar moet MVV - inclusief jeugd - gaan trainen als er weer gewoon gras in het stadion komt?

D'r zien zat clubs in Mestreech mèt mier velde. Geef ze dao 'n klein bedraag veur, dat verdeent ziech naomelek trök.

Minder geblesseerde=mier winskanse=mier inkomste.

't Is 'ne (kleine) gok, mer euver 't algemein is kans op betere prestaties groeter este minder geblesseerde speulers höbs, dao hoofste geine wiskundege veur te zien.

Leuk en aordeg tot M.V.V. gere ''op safe'' späölt qua cent, mer wie 't noe geit is weer 't aander uterste. E klein petit peu'ke aon risico in dit geval zouw neet misstoon....

02 nov 2017 16:22 02 nov 2017 16:24 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #9
Vorig jaar hadden we ook kunstgras en waren er nauwelijks geblesseerden... Er zijn overigens net zo goed onderzoeken waaruit blijkt dat er helemaal niet meer blessures zijn door kunstgras. Ik heb zelf het idee dat die hele kunstgras discussie vooral voortkomt uit de frustratie van een aantal clubs (lees: de top drie) over het vermeende voordeel dat clubs met kunstgras hebben. En daarmee is deze discussie het toppunt van hypocrisie. Feit is dat het voor de meeste clubs financieel veel aantrekkelijker is om kunstgras te hebben. Echt gras heeft ook absoluut mijn voorkeur, maar ik vind het een verademing dat het veld van MVV er tegenwoordig gewoon het hele jaar er keurig bij ligt, in plaats van dat het na een tijdje meer weg heeft van een verkapte wei waar je nog geen kudde varkens op zou loslaten (want zo liggen in de JL de meeste velden erbij na de winterstop). En ja, kunstgras biedt ook sportief voordeel (is aangetoond). Maar goed, zolang de mediagelden verdeling zo idioot is als die in Nederland is en er op dat gebied overduidelijk sprake is van competitievervalsing lijkt het me niet meer dan terecht dat clubs op een andere manier voordeel proberen te halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

02 nov 2017 16:33
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #10

Tuor schreef : Vorig jaar hadden we ook kunstgras en waren er nauwelijks geblesseerden... Er zijn overigens net zo goed onderzoeken waaruit blijkt dat er helemaal niet meer blessures zijn door kunstgras.

Die oonderzeuke höb iech ouch geleze. Mer 't typische waor wel eders kier tot die oonderzeuke pas koume nao negatieve oetsleeg euver kunsgraas. Pas daan ginge de pro-kunsgraas instanties ouch oonderzeuke laote doen. De kunsgraasmekers, de KNVB etc.

En eders kier woort daan weer e bureau door hun ingesjakeld, dat exac datgene beweerde wat ze gere huurde dao....
Frapant, neet woer...?

Mer wie daan ouch, of 't noe aon 't kunsgraas ligk of neet -veur miech de mies logische verklaoring-, 't liekent m'ch stug tot dit nog aon allein mer botte pech te wiete vèlt.

Mesjiens traine ze wel väöl te hèl, dat probleem had Verbeek ouch oets bij Feyenoord.... :whistle:

02 nov 2017 16:49 02 nov 2017 16:50 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #11

MVVke schreef :

Tuor schreef : Vorig jaar hadden we ook kunstgras en waren er nauwelijks geblesseerden... Er zijn overigens net zo goed onderzoeken waaruit blijkt dat er helemaal niet meer blessures zijn door kunstgras.

Die oonderzeuke höb iech ouch geleze. Mer 't typische waor wel eders kier tot die oonderzeuke pas koume nao negatieve oetsleeg euver kunsgraas. Pas daan ginge de pro-kunsgraas instanties ouch oonderzeuke laote doen. De kunsgraasmekers, de KNVB etc.

Niet waar. In 2006 al werd in onderzoeken aangetoond dat er geen verband is tussen blessures en kunstgras. Dat is dus meer dan tien jaar geleden. Is dus gewoon niet waar dat al die onderzoeken reacties op zijn. En dan nog, als een onderzoek een reactie is op een ander onderzoek, en de resultaten van een eerder onderzoek onderuit haalt, wil dat niet zeggen dat het onzin is.

02 nov 2017 16:59 02 nov 2017 17:00 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #12

Tuor schreef :

MVVke schreef :

Niet waar. In 2006 al werd in onderzoeken aangetoond dat er geen verband is tussen blessures en kunstgras. Dat is dus meer dan tien jaar geleden. Is dus gewoon niet waar dat al die onderzoeken reacties op zijn. En dan nog, als een onderzoek een reactie is op een ander onderzoek, en de resultaten van een eerder onderzoek onderuit haalt, wil dat niet zeggen dat het onzin is.

Es toch de speulers zelf in euvergrote mierderheid aongeve tot ze mier hinder in de kneje en de veuj onndervinde op kunsgraas, wie wèlle die figure daan nog mèt druug ouge bewere tot 't neet zoe is...

Gein verwiet nao diech huur Tuor, mer iech kin dit daan eg neet mie serjeus nùmme..Wie wèlle ze in 2006 noe 'n oonderzeuk goon doen nao get dat d'r zjus pas is?? De groete las is pas meetbaar nao inkele jaore en neet es dat kunsgraas pas 'n aontal jaore besteit. Noe, anno 2017 kump steeds mier nao bove tot 't foute boel is. En nogmaols, dit weurt mèt naome door de speulers zelf aongegeve. 'ne Betere graodmeter kinste neet höbbe toch?

Mer oondaanks alles, 2-1 veur us mörge.

02 nov 2017 17:43 02 nov 2017 17:45 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #13
Dat kunstgras zal zwz uit de Geusselt moeten als we promoveren.

Wie 3 weken geleden Zembla heeft gezien, weet dat dan waarschijnlijk eerst de hele bodem onder de mat gesaneerd zal moeten worden. Blijkt namelijk dat er super veel zink en ander gif de bodem in loopt - en dus het grondwater in - vanuit de gemalen autobanden.

Wat blessures betreft: weet uit eigen ervaring dat kunstgras heel verradelijk kan zijn. Je blijft veel sneller hangen, bijvoorbeeld met je standbeen als je schiet of draait. Om nog maar te zwijgen van de schaafwonden voor keepers en spelers die een sliding maken. En het extra kankerrisico, dat volgens het RIVM klein is, maar wel degelijk aanwezig.

Weg met die rotzooi, zsm weer voetballen op gras.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

02 nov 2017 17:55 02 nov 2017 17:58 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #14

MVVke schreef :

Tuor schreef :

MVVke schreef :

Es toch de speulers zelf in euvergrote mierderheid aongeve tot ze mier hinder in de kneje en de veuj onndervinde op kunsgraas, wie wèlle die figure daan nog mèt druug ouge bewere tot 't neet zoe is...

Gein verwiet nao diech huur Tuor, mer iech kin dit daan eg neet mie serjeus nùmme..Wie wèlle ze in 2006 noe 'n oonderzeuk goon doen nao get dat d'r zjus pas is?? De groete las is pas meetbaar nao inkele jaore en neet es dat kunsgraas pas 'n aontal jaore besteit. Noe, anno 2017 kump steeds mier nao bove tot 't foute boel is. En nogmaols, dit weurt mèt naome door de speulers zelf aongegeve. 'ne Betere graodmeter kinste neet höbbe toch?

.

Ja, en dat is dus precies de reden waarom ik dat hele blessures op kunstgras verhaal niet serieus neem. Het is alleen maar gebaseerd op het gevoel van spelers. Geen enkele onderbouwing zit eronder qua cijfers, alleen het gevoel. Uit de cijfers blijkt een compleet ander beeld, en niet alleen uit onderzoeken uit 2006 (toen speelden overigens bijvoorbeeld Heracles, Cambuur en Almere al op kunstgras, dus het is onzin dat het toen niet bestond), maar ook uit recentere onderzoeken. Daar heb ik moeite mee, dat er puur op gevoel geredeneerd wordt en de feiten genegeerd worden.

Overigens geloof ik absoluut dat kunstgras invloed heeft op de manier van voetballen en dat het gevolgen heeft voor het soort voetbal dat gespeeld wordt. En nogmaals, dat er sprake is van competitievervalsing is zeker waar. Ik kan me ook goed voorstellen dat profspelers dit frustrerend vinden en dat gedeelte van de kritiek op kunstgras kan ik dan ook absoluut begrijpen. En dat de gebruikte materialen voor kunstgras ongezond zijn, dat geloof ik ook meteen en lijkt me inderdaad niet wenselijk. Maar dat heeft in deze niks te maken met een verhoogd aantal blessures bij betaald voetbal spelers. Nee, volgens mij is het hele negatieve beeld dat voetbalprofs hebben over kunstgras vooral een gevolg van de effecten die kunstgras op het voetbalspel zelf. En is dat hele blessure verhaal gewoon onzin.

Maar soit, jij jouw waarheid, ik de mijne. Geen probleem. Ik teken ook voor 2-1 morgen!

02 nov 2017 20:36
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #15
Nijs en Martina beide in Galgenwaard, is toch echt gras...
Ik denk dat het niet veel uitmaakt.
Ik denk wel dat we nu in de hoek zitten waar de klappen vallen, maar beter in het begin van het seizoen dan op het eind.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden