MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00

05 nov 2017 12:00
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #46
De 0-0 was een terecht uitslag, laatste minuten waren best leuk om te zien, voor de rest waren beide ploegen niet bij machten
Vreemd eigenlijk dat RKC zonder echte spits speelde terwijl ze er 2 op de bank hadden zitten maar goed.

Wat mij in totaal bevreemd is waar het extra geld wat MVV beschikbaar heeft gekregen dit jaar voor het 1ste team nu in zit.
In de breedte en ook wel in kwaliteit zijn we iets minder dan vorig jaar, dat merken we nu
Vorig jaar hebben we de minst aantal spelers gebruikt in het betaalde voetbal , veel is ons gespaard gebleven.
Dit jaar lukt dat niet en dat zie je dan ook gelijk terug .

Daarbij vind ik t wel een beetje naief van onze TD om zoveel jonge spelers te hebben , een echte balans mis je volgens mij dan ook , wat is hier t argument voor geweest ?
Genoeg vragen , wanneer is t volgende proatkaffee ??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2017 15:00
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #47
Ook Ippel pas na de winterstop weer inzetbaar. Bron: 1Limburg.
Helaas.

06 nov 2017 09:35
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #48

Napoleon schreef :
Daarbij vind ik t wel een beetje naief van onze TD om zoveel jonge spelers te hebben , een echte balans mis je volgens mij dan ook , wat is hier t argument voor geweest ?

Ik ben het niet met je eens. Zoveel jonge spelers? Ogunjimi, Nijs, Ippel, Perreira, Schroijen, Koolhof en Yildirim zijn echt wel oudere en/of ervaren speler! Dat is de hele as van het veld. Op papier prima, maar het blijkt nu te mager gezien de blessures. Daarnaast vindt ik spelers als Janssens, Ciranni, Mmaee en Loshaj inmiddels erg volwassen spelen!

Het probleem is dat we geen leiders hebben in het veld. Iemand die de lijntjes uitzet. Alleen Ippel en Nijs kunnen dat en juist die twee zijn er niet. Koolhof en Yildirim vind ik tegenvallen tot nu toe, Okita deelt in de malaise van het team en is zijn onbevangenheid kwijt. De overige spelers zijn goed, maar zijn niet dragend. Dat breekt ons op. We hebben een natuurlijke leider nodig, iemand die een beetje branie en bravoure brengt op het veld. We zijn te lief op dit moment.

Dit gaat ook niet meer veranderen tot de winterstop. Ik hoop dat dan spelers terug komen van blessures en dat Ron het de 2e seizoenshelft weer prima voor elkaar heeft. Ik heb er alle vertrouwen in, maar dan moeten wel eerst de spelers terug zijn van blessure of er moeten 1 a 2 stevige spelers bij die de blessures van onze diesels op het middenveld kunnen opvangen!

Kump good, kump eeder jaor good sinds ut realistische beleid, dus noe aoch!

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u vette sajs

06 nov 2017 11:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #49

Robin schreef :

Napoleon schreef :

Ik ben het niet met je eens. Zoveel jonge spelers? Ogunjimi, Nijs, Ippel, Perreira, Schroijen, Koolhof en Yildirim zijn echt wel oudere en/of ervaren speler! Dat is de hele as van het veld. Op papier prima, maar het blijkt nu te mager gezien de blessures. Daarnaast vindt ik spelers als Janssens, Ciranni, Mmaee en Loshaj inmiddels erg volwassen spelen!

Je hoeft het niet met me eens te zijn , MVV heeft slecht 5 spelers in de selectie van 25 jaar en ouder . Nijs, Ippel, Yldirm,Ogunjimi en Schrooijen . Daarvan zijn er in principe 4 basis spelers.
De rest is allemaal veel jonger, als je het hebt over leiders, Ippel is dat echt wel Maar als je naar het totaal gaat kijken dan vind ik deze seceltie gewoon veel te jong en te onervaren . Achterin zie je dat ook wie coacht wie ? Nee we missen ervaring en leeftijd in de groep 2-3 spelers van rond de 29 en 30 jaar hadden we nog nodig waarvan eentje als CV ( type Verdellen)

06 nov 2017 23:46
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #50
Ervaring kan goed uitpakken maar dat kan ook fout uitpakken. Bij ons is onze oudste speler 26 en 2/3 van 25 en rest allemaal jonge goede talenten. Wij zijn juist blij dat we afscheid hebben genomen van de oudere spelers. Voegde niks toe, te duur, en het levert eind van de rit niks op. Voor MVV moeten er ook mogelijkheden zijn om 2-3 spelers te vinden die voor MVV het verschil kunnen maken en denk hierbij aan jeugdige hongerige spelers.

07 nov 2017 08:42
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #51
Fortuna88, dat hebben we jaarlijks al, ook al zijn het soms huurspelers. Wat te denken van Nwakali vorig jaar. En dit jaar Maee, Janssens, en wat te denken van onze eigen speler Okita? Kunnen zeker het verschil maken, moeten ze echter niet allemaal geblesseerd raken en de spelers met specifieke kwaliteiten erom heen ook heel blijven.

Boe is dat feeske?

07 nov 2017 09:03 07 nov 2017 09:05 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #52
Het probleem is gewoon dat het spelersbudget verkeerd wordt verdeeld. Men probeert nu een zo hoog mogelijk niveau te halen, met zo weinig mogelijk spelers. Nu het noodlot je treft gaat je dit waarschijnlijk een normale competitiedeelname kosten, omdat je al onderbezet aan de competitie begon. MVV moet eigenlijk terug naar elf '(bijna)-halven' en daarnaast zestien 'kwarten-(of minder)' om de posities dubbel te bezetten. Dan wordt het voetbal natuurlijk iets minder, maar dan wed je wel op meer paarden die misschien het verschil kunnen brengen. Wie weet hoe een mindere speler zich kan ontwikkelen. Dat is een stabieler beleid dan dat je met de minimale deelname alles op geluk en meevallers laat aankomen, want dan speel je gewoon met seizoenen. Een aanvaller moeten brengen voor Martina was schrijnend, daar moet je als trainer hopeloos van worden lijkt mij. Vooral als je Shermar noodgedwongen laat voetballen terwijl hij geen hele wedstrijd aan kon, zonder dat er een vervanger is die hem tijdig uit het veld kan halen. Als dit zo doorgaat staat straks Smylek met Deussings in de verdediging. Dit kan en mag gewoon niet gebeuren, dat zijn problemen die zie je bij een café-elftal, niet bij een professionele voetbalvereniging.

Heel crux, maar Moustafa vertrok omdat hij geen basisplek kreeg, als hij was gebleven had hij die nu gehad hier..

07 nov 2017 09:07 07 nov 2017 09:14 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #53

Fortuna88 schreef : Ervaring kan goed uitpakken maar dat kan ook fout uitpakken. Bij ons is onze oudste speler 26 en 2/3 van 25 en rest allemaal jonge goede talenten. Wij zijn juist blij dat we afscheid hebben genomen van de oudere spelers. Voegde niks toe, te duur, en het levert eind van de rit niks op. Voor MVV moeten er ook mogelijkheden zijn om 2-3 spelers te vinden die voor MVV het verschil kunnen maken en denk hierbij aan jeugdige hongerige spelers.

Ja en dat is dus letterlijk wat MVV al jaren doet, met overigens behoorlijk succes (voorbeelden: Croux, Labylle, Nwakali, Verheydt, Peeters). Alleen zoals hierboven staat, als dan zowat je halve eerste elftal geblesseerd is, inclusief bijna de hele ervaren as, ja dan wordt het wel lastiger. Dat zou bij Fortuna echt niet anders zijn. Ik weet dat het lang geleden is dat Fortuna meedraaide, nogmaals complimenten en het zij jullie gegund, maar doe nu niet alsof jullie opeens het wiel hebben uitgevonden.

07 nov 2017 09:30 07 nov 2017 09:35 door Badjakker. Reden: fout
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #54
edit

07 nov 2017 10:12
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #55
Vorig jaar was in feite hetzelfde, al hadden we toen een Guvenç achter de hand. Als we op zestien paarden hadden gewed en daardoor nu spelers als Gijzen, Moustafa, Vrijsen, O'Connor of Ofori in de basis hadden gehad, dan hadden supporters ook gevonden dat MVV hoger had moeten inzetten, want met dit soort spelers win je de oorlog niet. Achteraf is dat altijd makkelijk oordelen.

Ik vind het juist prima dat MVV met spelers als Mmaae, Janssens, Koolhof en Okita is aangekomen, spelers die prima mee kunnen bovenin de Jupiler League. Er is geen enkel team in de JL dat geen kwaliteit inlevert wanneer het halve elftal en de complete as geblesseerd is.

07 nov 2017 11:40
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #56
Ik denk dat weinig ploegen in de JL een blessuregolf als de onze zouden kunnen opvangen. Cambuur en NEC misschien, maar dan hebben we het ook over totaal andere budgetten. Voor een deel is dit gewoon totaal botte pech.

Anderzijds is er ook gewoon onevenwichtig ingekocht. Ik denk dat voor subtop JL een club het zou moeten kunnen redden met een selectie van 16 min of meer gelijkwaardige spelers (aangevuld met jeugdspelers oid). Uiteraard moet de basiself bestaan uit de beste spelers. Echter, om succesvol een paar blessures/schorsingen etc op te vangen heb je minstens 5 reserves nodig die in staat moeten zijn in de basis te staan zonder dat daarbij de kwaliteit al te overdreven hard achteruit holt (het lijkt me onvermijdelijk dat dat hoe dan ook een beetje gebeurt). Daar is nu geen sprake van. Ik denk dat de selectie momenteel 14 spelers telt die in de JL mee zouden kunnen. Shermaine, Loshaj en Yilderim zouden volgens mij prima moeten meekunnen wanneer ze een keer iemand moeten vervangen. Dat is echter te weinig.

Vorig jaar hadden we op papier een betere bank. Shermaine en Moustapha konden beiden prima achterin mee. Loshaj en Güvenc op het middenveld. En Verheijdt en Pedro voorin. Ik moet daar wel bij zeggen dat dit natuurlijk een beetje een vertekend beeld is. Güvenc was meestal geblesseerd, Moustapha heeft er lang uit gelegen, Loshaj ook. Pedro liep vooral buitenspel en voegde eigenlijk per saldo niet zo heel veel toe. En NKoyi was ook bijna een halfjaar geblesseerd, waardoor er voorin eigenlijk geen vervanger was. Maar goed, er stonden op papier meer vervangers klaar die er meteen zouden moeten kunnen staan dan dit jaar. Ik betwijfel overigens wel of we vorig seizoen een blessuregolf als deze persé heel veel beter hadden kunnen opvangen, deze is namelijk wel echt heel extreem. Het is bijna onmogelijk om je op zo'n scenario voor te bereiden. Laten we eerlijk zijn, als we vorig jaar Labylle, Nys, Nwakali en Ippel langdurig hadden gemist en in plaats daarvan wekenlang met Moustapha, Loshaj, Pedro en Güvenc hadden gespeeld dan hadden we het ook lastiger gekregen.

Hoe dan ook, ik kom met Shermaine, Loshaj en Yilderim tot drie spelers die in principe zouden moeten kunnen meedraaien met de basis. Eigenlijk dus maar een speler per linie. Dat zijn er twee te weinig. Een extra back en een extra aanvallend ingestelde speler (liefst een die zowel op de flank als op 10 uit de voeten kan. Ik weet het, is makkelijk gezegd) missen we. De overige bankspelers, Thuys, Golpek, Houben, Kostons etc zijn talenten, de een wat meer dan ander, en verdienen tijd, krediet en hier en daar kansen, maar zijn wat mij betreft (nog) geen basismateriaal. Het is dus naar mijn mening wel een gegeven dat de selectie onevenwichtig en te smal is. Dit roept natuurlijk wel vragen op. Hoe is het spelersbudget verdeeld? Er zou 200.000 meer te besteden zijn, waar is die aan opgegaan? Is er nog een potje voor de wintertransferperiode?

Maar goed, laten we ook even wel wezen: het is ook gewoon allemaal dikke botte pech. Vijf basisspelers langdurig geblesseerd. Wie heeft dat nou? Het is ergens gewoon te absurd voor woorden dat zowel Ippel als Nys lang geblesseerd zijn, twee leiders op het veld. Elke ploeg in de JL zou dit merken. Wat dat betreft is het gewoon balen. Ik hoop dat we tot de winterstop in elk geval ons weten te handhaven in de middenmoot, zo rond plek 9-10. En dan kunnen we in januari, als hopelijk iedereen weer fit is, en er wellicht een of meerdere extra spelers zijn bijgekomen. Want ik geloof nog steeds dat we met een team dat volledig fit zijn prima in staat moeten zijn om tussen plek 3 en 8 te eindigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ster_Drager, Frank Salemans, Lassie80, Peter Pan

07 nov 2017 13:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #57
Die extra aanvaller en extra verdediger is precies wat Elsen wilde. De winterstop is een uitgelezen kans om op die plekken iemand te halen

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

07 nov 2017 23:07 07 nov 2017 23:09 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #58

Tuor schreef : Ik denk dat weinig ploegen in de JL een blessuregolf als de onze zouden kunnen opvangen. Cambuur en NEC misschien, maar dan hebben we het ook over totaal andere budgetten. Voor een deel is dit gewoon totaal botte pech.

Anderzijds is er ook gewoon onevenwichtig ingekocht. Ik denk dat voor subtop JL een club het zou moeten kunnen redden met een selectie van 16 min of meer gelijkwaardige spelers (aangevuld met jeugdspelers oid). Uiteraard moet de basiself bestaan uit de beste spelers. Echter, om succesvol een paar blessures/schorsingen etc op te vangen heb je minstens 5 reserves nodig die in staat moeten zijn in de basis te staan zonder dat daarbij de kwaliteit al te overdreven hard achteruit holt (het lijkt me onvermijdelijk dat dat hoe dan ook een beetje gebeurt). Daar is nu geen sprake van. Ik denk dat de selectie momenteel 14 spelers telt die in de JL mee zouden kunnen. Shermaine, Loshaj en Yilderim zouden volgens mij prima moeten meekunnen wanneer ze een keer iemand moeten vervangen. Dat is echter te weinig.

Vorig jaar hadden we op papier een betere bank. Shermaine en Moustapha konden beiden prima achterin mee. Loshaj en Güvenc op het middenveld. En Verheijdt en Pedro voorin. Ik moet daar wel bij zeggen dat dit natuurlijk een beetje een vertekend beeld is. Güvenc was meestal geblesseerd, Moustapha heeft er lang uit gelegen, Loshaj ook. Pedro liep vooral buitenspel en voegde eigenlijk per saldo niet zo heel veel toe. En NKoyi was ook bijna een halfjaar geblesseerd, waardoor er voorin eigenlijk geen vervanger was. Maar goed, er stonden op papier meer vervangers klaar die er meteen zouden moeten kunnen staan dan dit jaar. Ik betwijfel overigens wel of we vorig seizoen een blessuregolf als deze persé heel veel beter hadden kunnen opvangen, deze is namelijk wel echt heel extreem. Het is bijna onmogelijk om je op zo'n scenario voor te bereiden. Laten we eerlijk zijn, als we vorig jaar Labylle, Nys, Nwakali en Ippel langdurig hadden gemist en in plaats daarvan wekenlang met Moustapha, Loshaj, Pedro en Güvenc hadden gespeeld dan hadden we het ook lastiger gekregen.

Hoe dan ook, ik kom met Shermaine, Loshaj en Yilderim tot drie spelers die in principe zouden moeten kunnen meedraaien met de basis. Eigenlijk dus maar een speler per linie. Dat zijn er twee te weinig. Een extra back en een extra aanvallend ingestelde speler (liefst een die zowel op de flank als op 10 uit de voeten kan. Ik weet het, is makkelijk gezegd) missen we. De overige bankspelers, Thuys, Golpek, Houben, Kostons etc zijn talenten, de een wat meer dan ander, en verdienen tijd, krediet en hier en daar kansen, maar zijn wat mij betreft (nog) geen basismateriaal. Het is dus naar mijn mening wel een gegeven dat de selectie onevenwichtig en te smal is. Dit roept natuurlijk wel vragen op. Hoe is het spelersbudget verdeeld? Er zou 200.000 meer te besteden zijn, waar is die aan opgegaan? Is er nog een potje voor de wintertransferperiode?

Maar goed, laten we ook even wel wezen: het is ook gewoon allemaal dikke botte pech. Vijf basisspelers langdurig geblesseerd. Wie heeft dat nou? Het is ergens gewoon te absurd voor woorden dat zowel Ippel als Nys lang geblesseerd zijn, twee leiders op het veld. Elke ploeg in de JL zou dit merken. Wat dat betreft is het gewoon balen. Ik hoop dat we tot de winterstop in elk geval ons weten te handhaven in de middenmoot, zo rond plek 9-10. En dan kunnen we in januari, als hopelijk iedereen weer fit is, en er wellicht een of meerdere extra spelers zijn bijgekomen. Want ik geloof nog steeds dat we met een team dat volledig fit zijn prima in staat moeten zijn om tussen plek 3 en 8 te eindigen.

Prima verwoord. Cambuur kan met de beste 11 spelers niet eens punten pakken laat staan als daar 5 basis spelers geblesseerd raken. MVV moet nu zorgen dat ze in de middenmoot blijven tot aan de winterstop. Na de winterstop zijn de meeste spelers hopelijk weer fit en kunnen jullie aan een inhaalrace beginnen. Als ik er nu over nadenkt is het gewoon absurd dat er 5 basisspelers geblesseerd zijn, dat kan geen enkele ploeg opvangen op een normale manier. Wat zijn de verwachtingen rondom de geblesseerde spelers Waneer ze terug zijn?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

08 nov 2017 09:00
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #59

Fortuna88 schreef :

Tuor schreef : Ik denk dat weinig ploegen in de JL een blessuregolf als de onze zouden kunnen opvangen. Cambuur en NEC misschien, maar dan hebben we het ook over totaal andere budgetten. Voor een deel is dit gewoon totaal botte pech.

Prima verwoord. Cambuur kan met de beste 11 spelers niet eens punten pakken laat staan als daar 5 basis spelers geblesseerd raken. MVV moet nu zorgen dat ze in de middenmoot blijven tot aan de winterstop. Na de winterstop zijn de meeste spelers hopelijk weer fit en kunnen jullie aan een inhaalrace beginnen. Als ik er nu over nadenkt is het gewoon absurd dat er 5 basisspelers geblesseerd zijn, dat kan geen enkele ploeg opvangen op een normale manier. Wat zijn de verwachtingen rondom de geblesseerde spelers Waneer ze terug zijn?

Precies, geen enkele club kan een half basiselftal opvangen met gelijkwaardige spelers, zelfs een Real Madrid niet. Gewoon zaak om van de zwakkere broeders , zoals Helmond thuis, te winnen. Eindhoven en Emmen uit een punt weten binnen te slepen en Jong Ajax thuis is afhankelijk van het team.

Op de vraag van Fortuna 88 rondom hoelang iedereen geblesseerd is:

- Ippel tot aan de winterstop
- Mmaae 4 tot 6 weken, dus ga er maar vanuit tot aan de winterstop
- Nys zijn verschillende verhalen. Heb gelezen op het forum hier dat hij zelf aangaf binnen 2 weken (volgende wedstrijd dus) weer fit is, maar ook verhalen gehoord tot aan de winterstop.
- Martina hamstring, lijkt me ook tot aan de winterstop
- Janssens tot aan de winterstop
- Ogunjimi gewoon steevast om de week.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

08 nov 2017 10:19
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #60
MVV geen spelers meer om een oefenwedtrijd te spelen.
Training verlopig tot volgende week afgelast.
Triest betaald voetbal onwaardig.
Vandaag een stukje in de Limburger.

Tijd voor maken pagina: 0.428 seconden