MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00

03 nov 2017 22:30 03 nov 2017 22:35 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #31
Tsja als je al begint aan de wedstrijd zonder een hoop geblesseerden, en met een aantal half-fitte spelers, en er dan ook nog tijdens de wedstrijd een aantal gebleseerden uitvallen weet je dat je niet veel kunt verwachten. Als dan de spelers die normaal wel enig verschil kunnen maken (Okita, Ciranni) ook een off-day hebben is het feest compleet.

Het was dan ook bar en boos vandaag.. nog een geluk dat het 0-0 gebleven is. werkelijk niets lukte vanavond, zelfs de vrije trappen en corners waren waardeloos. Ik zag in de 85ste minuut pas iets dat op een geslaagde aanval leek.

Snel vergeten deze wedstrijd. Al is het te hopen dat Elsen geen A-jeugd hoeft op te stellen volgende week!

edit zie net dat ze twee weken rust hebben gelukkig
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2017 22:50
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #32
Ik had er al niet veel van verwacht vanavond, als zes spelers ( Janssens, Mmaee, .Nys, Orgunjimi, Martina en Ippel ) geblesseerd zijn dan wordt het voor een club als Mvv heel moeilijk. Mvv heeft sowieso geen sterke reservebank, de jongens die op het veld stonden als vervanger missen toch (nog) teveel kwaliteit.
Die Thuys was een drama, Golpek is te traag, Martina heeft geen wedstrijdritme in de benen, Loshaj laat wekelijks zien dat hij moeite heeft met het niveau, Koolhof voegt niets toe. Okido was vandaag onzichtbaar.
Het team van dit seizoen is toch beduidend zwakker dan het team van vorig seizoen.
Mvv zou dit seizoen meer geld investeren in de selectie dan vorig seizoen, ik zet daar toch mijn grote vraagtekens bij.
De voorhoede is ook dit jaar weer zwak, uitgezonderd Okita daar ben ik een fan van.
Mvv begon weer te leven vorig seizoen, daar is helaas niet veel meer van over.
De beste man van de wedstrijd was de 21 jarige(!) scheidsrechter Stan Teuben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

04 nov 2017 00:16
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #33

jeoff schreef : Snel vergeten deze wedstrijd. Al is het te hopen dat Elsen geen A-jeugd hoeft op te stellen volgende week!

edit zie net dat ze twee weken rust hebben gelukkig

Voor mijn gevoel zijn de laatste weken meer spelers geblesseerd geraakt op de training dan in een wedstrijd (klopt dit?) Dan is het de komende twee weken juist billenknijpen ben ik bang.

04 nov 2017 00:31 04 nov 2017 00:36 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #34
Het enige positieve van vanavond is dat we niet verloren hebben. Buiten dat was dit denk ik van twee kanten een van de slechtste wedstrijden die ik de afgelopen jaren heb gezien in de Geusselt.

MVV wilde wel, maar miste kwaliteit, leiderschap, automatismen en speelde zonder vertrouwen. RKC deed helemaal niks. Die hebben echt 90 minuten lang helemaal niks gedaan. Het feit dat hun beste kansen twee bijna eigen doelpunten van ons waren zegt eigenlijk alles. Heel frustrerend, met een volledig team dat in vorm is had je dit RKC al voor rust opgerold. Nu zijn we de hele wedstrijd nauwelijks verder gekomen dan 3 kansjes.

Vond onze verdediging als enige een enigszins acceptabel niveau halen. Nauwelijks iets weggegeven. Al zal dat ook deels gelegen hebben aan de tegenstander. Verrips weinig te doen gehad, zat er goed bij die twee keer dat het moest. Schroyen en Ciranni bleven verdedigend prima op de been, aanvallend weinig tot niks toe kunnen voegen. Pereira en Martina ook degelijk. Complimenten aan die laatste, hij oogde soms nog wat roestig, maar eigenlijk was nauwelijks te merken dat hij zo lang afwezig is geweest. Voor mij man van de wedstrijd daarom. Begrijpelijk dat hij de 90 minuten niet vol kon maken. Ippel speelde prima, intens zonde dat hij weer uitvalt. Ik vermoed dat hij niet gespeeld zou hebben als Nys fit was geweest. Snap wel dat dit risico genomen is, maarja nadeel is dus dat we nu zonder zowel Nys als Ippel zitten. Thuys viel naar mijn mening keurig in. Mag van mij weleens de voorkeur krijgen boven Loshaj, die vond ik wederom erg matig. Vond hem traag en veel te weinig risico in zijn spel leggen, terwijl hij wel degelijk een uitstekende pass heeft. Maar eigenlijk sinds zijn blessure vorig jaar komt het er niet meer uit bij hem, al denk ik ook dat hij beter tot zijn recht zou komen op een wat meer vooruitgeschoven positie (dat kan nu natuurlijk niet ivm blessures). Koolhof kwam er ook nauwelijks in, is totaal uit vorm. Lijkt wel alsof hij vrijwel constant verkeerd begrepen wordt, of de rest verkeerd begrijpt. In zijn verdediging, zo'n jongen heeft behoeften aan automatismen, dat hij precies weet wie waar op welk moment loopt. Die automatisme ontbreken door de blessures nu volledig. Tegelijkertijd is het natuurlijk voor Koolhof nogal een verschil of Nys en Ippel, twee ervaren rotten, twee leiders, achter hem staan of Loshaj en Thuys, beiden getalenteerd, maar natuurlijk (nog) niet van het niveau Nys/Ippel. Golpek was heel ongelukkig. Die jongen verdient natuurlijk krediet en tijd, maar SV Meerssen is toch duidelijk iets anders dan MVV. Yilderim werkt hard, maar er gaat heel weinig goed. Al blijft een spits wel afhankelijk van de ballen die hij krijgt. En laten we wel wezen, Yilderim werd nauwelijks bereikt. Neemt niet weg dat het allemaal te weinig is wat hij laat zien. Okita had vandaag zijn dag niet. Tja. En als dat zo is, dan houdt het bij ons momenteel aanvallend heel snel op. Houben werkt hard, is een beetje een type Gijzen, veel rennen, drukte maken, maar voetballend erg matig. Vond Kostons aardig invallen. Overigens ook mooi om te zien dat de Angelside de hele wedstrijd het elftal bleef steunen.

Nee, de wedstrijd vanavond was echt heel slecht. 0-0 Was echt het maximaal haalbare. In elk geval komen die twee weken dat de competitie nu stil ligt echt als geroepen. Hopelijk zijn daarna een paar geblesseerden er weer bij. Maar zolang dat niet het geval is zal het echt een kwestie zijn van de schade beperken.

04 nov 2017 07:28
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #35
Natuurlijk missen we een hoop spelers, maar we kunnen zo langzamerhand ook constateren dat we zwakker zijn dan vorig jaar. Als je de huidige geblesseerden en nieuwelingen wegstreept, hadden we vorig jaar nog dit team gehad:

Geens, Ciranni, Shermar, Pereira, Moustafa, Loshaj, Nwakali, Güvenc, Pedro, N’Koyi en Schroijen. Dan hadden we Verheydt en Gijzen nog op de bank gehad. Dan heb ik Mmaee even weggestreept tegen Kuipers en Labylle tegen Janssens. Dat team van vorig jaar had echt wel gewonnen van dit RKC.
Maar met vervangers als Golpek (amateurniveau) en Yildirim (harde werker maar voegt niks toe) ga je de oorlog simpelweg niet winnen.

04 nov 2017 07:49
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #36
Schroyen verdedigend prima op de been? Thuys prima ingevallen? Of we hebben niet naar dezelfde wedstrijd zitten kijken of het kom doordat ik gister enkel spa blauw heb gehad tijdens de wedstrijd...
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Zoewiezoe

04 nov 2017 08:14
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #37
Vond Thuys ook prima invallen. Net als Kostons eigenlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

04 nov 2017 10:06 04 nov 2017 10:12 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #38

Hill28 schreef : Schroyen verdedigend prima op de been? Thuys prima ingevallen? Of we hebben niet naar dezelfde wedstrijd zitten kijken of het kom doordat ik gister enkel spa blauw heb gehad tijdens de wedstrijd...

Hoeveel kansen heeft MVV weggegeven? Hoeveel keer is RKC over recht gevaarlijk geworden? Nauwelijks. Dus ja, Schroyen bleef verdedigend prima op de been, zeker in aanmerking genomen dat linksback niet zijn favoriete positie is. Dat hij aanvallend verder weinig bracht is jammer, maar doet daar niks aan af. Ik ben normaal heel kritisch op Schroyen, maar hij heeft het gister niet slecht gedaan. Thuys deed het ook niet onaardig. Stoorde vroeg, zat er een aantal keer scherp tussen en bracht met zijn fysiek zelfs iets meer rust op het middenveld. RKC werd de tweede helft pas weer dreigender toen Thuys een linie naar achter moest. Maar Thuys is geen Ippel en is voetballend duidelijk minder. Dat lijkt me ook duidelijk. Maarja, dat is ook niet meer dan logisch. Maar goed, ieder zijn mening...

04 nov 2017 10:22
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #39
Ik zag Schroyen 80% lucht dekken. En in de slotfase kwam RKC er nog een keer heel dreigend uit over rechts en was Schroyen nergens te bekennen, wat hem ook op een standje van medespelers kwam te staan. Je zou zo nog maar de wedstrijd verliezen tegen de nummer 18. Thuys lijkt me met Yildrim samen de miskoop van het jaar. Kostons vond ik wel goed invallen inderdaad.

Maar prima, ieder zn mening. Het viel me alleen op, omdat ik je stukken normaalgesproken wel met instemming lees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

04 nov 2017 10:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #40
Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken maar wat een slechte wedstrijd was dit.
Als we zo blijven spelen halen we het linker rijtje en de playoffs helemaal niet.
Kwa aanval hebben we helemaal niks in kunnen brengen, zelfs niet tegen een team zoals RKC.
Volgens mij hebben we 2/3 kansen gehad om te scoren.
Zolang Okita niet op dreef is heeft de tegenstander weinig te vrezen van onze spitsen.
Logisch ook aangezien ze al 2 jaar lang niets gepresteerd hebben.
Sommige zijn niet eens fit genoeg. Belachelijk eigenlijk dat die nog een contract heeft kunnen afdwingen.

Ik vond er totaal niks aan, hierdoor krijg je weer minder toeschouwers in het stadion.
Je zult in de winterstop iets moeten aantrekken maar jah wat is de vraag,
Een aanvaller hebben we nodig want nu hebben we er geen 1, ja op papier en okita staat als vleugel speler.
Maar de verdediging kan ook wel wat versterking gebruiken met al die blessures.
Al met al een moeilijke keuze.

04 nov 2017 11:50 04 nov 2017 11:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #41
Je zult als man de pech hebben dat je weinig olympische zwemmers hebt in het kegelzakje en al een hele tijd met je vrouw bezig bent om een gezin te stichten. En dan zou ze uitgerekend gisterenavond weer vruchtbaar zijn geweest. Je bent al de hele maand bezig met ranzige proteïne shakes die de potentie moeten verhogen, medische injecties om het optimale zwemklimaat te creëren, acupunctuur of weet ik veel welke mantra je er tegenop gooit om de optimale biosfeer in het kegelzakje te krijgen. En dan besluit je om nog even vlak voor het moment suprême jezelf te trakteren op een avondje Geusselt. En dan krijg je me deze eindeloze zaaddodende wedstrijd voorgeschoteld. Dan doe je alles goed, en door één moment van onoplettendheid, kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de voorbereiding voor de volgende periode. De enige troost die je dan hebt is dat de trainer van dit elftal momenteel hetzelfde probleem heeft met zijn elftal als jij met je buidelzakje..

Ik had nog in de rust een oppepper verwachten ala "You shook me all night long", "Eye of the Tiger" of zelfs "Adam en Eva" als het op het veld niet wilt gebeuren. Maar bij "Kom oet de kas" begon de bezinning..
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Karakter

04 nov 2017 14:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #42
Waardeloze wedstrijd. Ik vond Thuys overigens ook niet verkeerd invallen. Uiteraard is het (nog) geen Ippel of Nys, maar zo slecht was die echt niet hoor.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

04 nov 2017 16:00
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #43
Een wedstrijd, die slaapverwekkend was..
Slecht spel van beide kanten.
Een wedstrijd om snel te vergeten.
Hopelijk valt de blessure van Ricardo Ippel mee en herstelt hij spoedig. Deze man is absoluut onmisbaar voor dit MVV
Gelukkig heeft hij heeft hij hiervoor twee weken de tijd.

Aon de géng

04 nov 2017 23:31 04 nov 2017 23:32 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #44
Slechte wedstrijd, maar ergens wel begrijpelijk door alle blessures. Er is geen enkel vast patroon meer mogelijk. Overigens: volgens Maastricht Gezien die met Samy Mmaee hebben gesproken, verwacht hij zeker 4 a 6 weken niet er bij te zijn. Die zien we dus ook pas na de winterstop terug. Je moet er toch niet aan denken dat er nog geblesseerden bijkomen of mensen geschorst worden. Dan kunnen we echt jeugdspelers gaan opstellen. Hebben we eigenlijk wel een redelijke A-jeugdspeler die zou kunnen bijsluiten in geval van nog grotere nood?

05 nov 2017 01:04 05 nov 2017 01:08 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - RKC Waalwijk 03.11.17 | 20:00 #45
We zitten in de hoek waar de klappen vallen. Vorig seizoen vrijwel gevrijwaard gebleven van blessures waardoor het DNA van Ron prima doorgevoerd kon worden; vaste basis, vaste patronen, verzorgd en herkenbaar voetbal.
In het begin van het seizoen zag het er echt niet slecht uit. De algemene opinie was toch dat we met het behouden van Ippel, Ciranni, Pereira en Schroijen en de goede ontwikkeling van de Martina's, gekoppeld aan de nieuwe contractspelers Mmaee, Janssens, Okita en Koolhof er niet op achteruit zouden gaan. Over Verrips, Ogunjimi en Yildirim waren de meningen wat verdeeld.
Maar de start was niet slecht, het voetbal aantrekkelijk en de stemming goed.
En de resultaten ondanks de loodzware 1e periode vielen in het begin zeker niet tegen.
En dan breekt er een periode aan die voor vrijwel elke ploeg (en zeker in de Juup) grote gevolgen heeft. Meer dan de helft van de beoogde eerste 12/13 man vallen weg door interlandverplichtingen en nu ook door blessures. Dat kan geen enkele ploeg kwalitatief op hetzelfde niveau opvangen. En dat resulteert in noodoplossingen. Met ook de gevolgen van dien.
Ik vind Schroijen kwetsbaar als linksback. Mn als hij mee naar voren gaat acteert hij alsof Labylle er nog steeds is. Dat hij aanvallend zijn maatje mist kan ik begrijpen. Waar ik meer moeite mee heb is dat hij nu als back zijn verdedigende taken bij balverlies niet oppakt. Hij slentert terug waardoor de centrale verdedigers uit positie gedwongen worden. Dat gebeurde ook tegen RKC vaker dan eens...
Loshaj; in potentie een prachtige spelverdeler. Fluwelen techniek, goede pass, prima overzicht om het spel te verplaatsen. Maar door de huidige situatie zie je dat hij een gevaar voor de eigen ploeg kan worden. Zijn spel herbergt ook een zeker risico maar hij wordt nu gedwongen in een positie te spelen die juist dat risico eigenlijk niet kan hebben. Balverlies van hem nu levert vrijwel steeds acuut gevaar op doordat de tegenstander de directe steekbal kan spelen. Het noodzakelijke slot achter/naast hem ontbreekt.
Thuys heeft niet de gaves van Loshaj, noch de stofzuigerkwaliteiten van Ippel. Hij kan mi in een viermans middenveld met een evenwichtige taakverdeling prima functioneren maar ontbeert nog de specifieke kwaliteiten om de rol van leider over te nemen. Zijn fysiek is ok maar zijn handelingssnelheid zal omhoog moeten.
Maar goed, we zitten in deze situatie. ik ben ook blij dat we even een weekend rust hebben. Ik teken voor een positie 9 of 10 bij aanvang van de winterstop, hoop op 1 of 2 versterkingen in de winterstop en een volledig herstelde selectie in januari. Dan ben ik nog steeds optimistisch over onze kansen om ook dit seizoen tot het einde mee te doen om promotie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Brncic, Tommyd, M.V.V. 1902

Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden