Het enige positieve van vanavond is dat we niet verloren hebben. Buiten dat was dit denk ik van twee kanten een van de slechtste wedstrijden die ik de afgelopen jaren heb gezien in de Geusselt.
MVV wilde wel, maar miste kwaliteit, leiderschap, automatismen en speelde zonder vertrouwen. RKC deed helemaal niks. Die hebben echt 90 minuten lang helemaal niks gedaan. Het feit dat hun beste kansen twee bijna eigen doelpunten van ons waren zegt eigenlijk alles. Heel frustrerend, met een volledig team dat in vorm is had je dit RKC al voor rust opgerold. Nu zijn we de hele wedstrijd nauwelijks verder gekomen dan 3 kansjes.
Vond onze verdediging als enige een enigszins acceptabel niveau halen. Nauwelijks iets weggegeven. Al zal dat ook deels gelegen hebben aan de tegenstander. Verrips weinig te doen gehad, zat er goed bij die twee keer dat het moest. Schroyen en Ciranni bleven verdedigend prima op de been, aanvallend weinig tot niks toe kunnen voegen. Pereira en Martina ook degelijk. Complimenten aan die laatste, hij oogde soms nog wat roestig, maar eigenlijk was nauwelijks te merken dat hij zo lang afwezig is geweest. Voor mij man van de wedstrijd daarom. Begrijpelijk dat hij de 90 minuten niet vol kon maken. Ippel speelde prima, intens zonde dat hij weer uitvalt. Ik vermoed dat hij niet gespeeld zou hebben als Nys fit was geweest. Snap wel dat dit risico genomen is, maarja nadeel is dus dat we nu zonder zowel Nys als Ippel zitten. Thuys viel naar mijn mening keurig in. Mag van mij weleens de voorkeur krijgen boven Loshaj, die vond ik wederom erg matig. Vond hem traag en veel te weinig risico in zijn spel leggen, terwijl hij wel degelijk een uitstekende pass heeft. Maar eigenlijk sinds zijn blessure vorig jaar komt het er niet meer uit bij hem, al denk ik ook dat hij beter tot zijn recht zou komen op een wat meer vooruitgeschoven positie (dat kan nu natuurlijk niet ivm blessures). Koolhof kwam er ook nauwelijks in, is totaal uit vorm. Lijkt wel alsof hij vrijwel constant verkeerd begrepen wordt, of de rest verkeerd begrijpt. In zijn verdediging, zo'n jongen heeft behoeften aan automatismen, dat hij precies weet wie waar op welk moment loopt. Die automatisme ontbreken door de blessures nu volledig. Tegelijkertijd is het natuurlijk voor Koolhof nogal een verschil of Nys en Ippel, twee ervaren rotten, twee leiders, achter hem staan of Loshaj en Thuys, beiden getalenteerd, maar natuurlijk (nog) niet van het niveau Nys/Ippel. Golpek was heel ongelukkig. Die jongen verdient natuurlijk krediet en tijd, maar SV Meerssen is toch duidelijk iets anders dan MVV. Yilderim werkt hard, maar er gaat heel weinig goed. Al blijft een spits wel afhankelijk van de ballen die hij krijgt. En laten we wel wezen, Yilderim werd nauwelijks bereikt. Neemt niet weg dat het allemaal te weinig is wat hij laat zien. Okita had vandaag zijn dag niet. Tja. En als dat zo is, dan houdt het bij ons momenteel aanvallend heel snel op. Houben werkt hard, is een beetje een type Gijzen, veel rennen, drukte maken, maar voetballend erg matig. Vond Kostons aardig invallen. Overigens ook mooi om te zien dat de Angelside de hele wedstrijd het elftal bleef steunen.
Nee, de wedstrijd vanavond was echt heel slecht. 0-0 Was echt het maximaal haalbare. In elk geval komen die twee weken dat de competitie nu stil ligt echt als geroepen. Hopelijk zijn daarna een paar geblesseerden er weer bij. Maar zolang dat niet het geval is zal het echt een kwestie zijn van de schade beperken.