MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I

02 mei 2018 08:53
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #76
Volgens mij wordt de man of the match vooral bepaald door wie een goal scoort. Oftewel dan stemmen de kindertjes op noord op die. Vermoeiend maar ach als dat alles was gister...

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2018 09:53
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #77
Uitstekende analyse Jacques, sluit me er helemaal bij aan. Op een punt na: Ik vond de inbreng van Houben wel iets toevoegen, hij krijgt wat mij betreft op vechtlust als een van de weinigen een kleine voldoende. Dat hij in zijn enthousiasme wel eens een bal te ver voor zich uit speelt is jammer, maar liever dat dan 'm op halve kracht verliezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

02 mei 2018 09:53
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #78
Goed gesproken Jacques. Vraag is hoe nu verder volgend jaar.

Je zegt verheydt en kuuper hadden specifieke kwaliteiten. Qua leeftijd hadden we toen ook nog ippel, Nys, Labylle, superturk rondlopen.

Wat ik me dan af blijf vragen, waar is al dat geld heengegaan dit seizoen? Waarom zijn er amper oudere spelers gekomen, lijkt me qua salarishuis toch mogelijk als het een seizoen eerder ook kan?

Niet dat oudere spelers alles zijn (zie RKC en FC den Bosch) maar toch, iets betere balans zou wel fijn zijn.

Boe is dat feeske?

02 mei 2018 10:22
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #79
Contract met Ogunjumi voor 2 jaar zal we een hele boel gekost hebben hetzelfde met Koolhf en Mmaema en Verrips en Pareira .en een 2 jarig contract voor Schroyen .
en teveel kwarten zoals Houben ,Yldrim ,Loshaj ,Mares ,Golpek heb je ook een of 2 Ganse voor gehad .
En Halve zoals 2 maal Martina ,Janssens werden geen Ganse .
Er is gewoon verkeerd gegokt alleen Okita werd een Ganse ,was Ogunjimi niet geblesseert had je een geweldige voor hoede gehad met Okita ,Ogunjimi en Schroyen gehad .Ook de gok met Koolhof viel verkeerd uit samen met Ippel en Nys was het een top middenveld geweest maar ook dit pakte verkeerd uit ,evenals de achterhoede met Ciranni ,Pareira ,Mamea en Janssens .Gelukkig deed de keeper Verrips het goed maar is ook geen Ganse .....

Conclusie te veel kwarten die geen halve werden ,te veel halve die geen Ganse werden , en te weinig Ganse ............en natuurlijk Ganse die kwarten werden .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

02 mei 2018 10:36
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #80

bokkesprongen schreef : Contract met Ogunjumi voor 2 jaar zal we een hele boel gekost hebben hetzelfde met Koolhf en Mmaema en Verrips en Pareira .en een 2 jarig contract voor Schroyen .
en teveel kwarten zoals Houben ,Yldrim ,Loshaj ,Mares ,Golpek heb je ook een of 2 Ganse voor gehad .
En Halve zoals 2 maal Martina ,Janssens werden geen Ganse .
Er is gewoon verkeerd gegokt alleen Okita werd een Ganse ,was Ogunjimi niet geblesseert had je een geweldige voor hoede gehad met Okita ,Ogunjimi en Schroyen gehad .Ook de gok met Koolhof viel verkeerd uit samen met Ippel en Nys was het een top middenveld geweest maar ook dit pakte verkeerd uit ,evenals de achterhoede met Ciranni ,Pareira ,Mamea en Janssens .Gelukkig deed de keeper Verrips het goed maar is ook geen Ganse .....

Conclusie te veel kwarten die geen halve werden ,te veel halve die geen Ganse werden , en te weinig Ganse ............en natuurlijk Ganse die kwarten werden .

Je moet even goed lezen wat hier staat, maar er is geen speld tussen te krijgen!

Op papier een prima ploeg, maar in de praktijk is er weinig van terecht gekomen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Zoewiezoe, bokkesprongen

02 mei 2018 10:39 02 mei 2018 10:40 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #81
Ik heb het eigenlijk nooit kunnen bevatten. Een stad als Maastricht moet toch geen 20 jaar hoeven wachten om een keer de eredivisie in te gaan? Zelfs dorpjes lopen Maastricht voorbij. En als er al wat steden in de jup voetballen dan zijn ze in de tussentijd van 20 jaar al 3 keer gepromoveerd. Waar ligt dit toch aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Jacques, Tuor

02 mei 2018 11:11 02 mei 2018 11:15 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #82
Wat een deceptie. Je vraagt je af hoe dit team het AZ begin dit seizoen nog moeilijk heeft kunnen maken. Al miste je gisteren natuurlijk Ippel, Nys, Ogunjimi, Perreira (is die nou echt in onderhandeling met Almere wat iemand opperde?) ten opzichte van de wedstrijd tegen AZ.

Ik zie t al voor me. Elsen die tegen beter weten in - de dag na Golpeks contractverlenging - tegen m zegt “de stes in de basis, noe moste t och loate zien he”

Ik denk dat Elsen op zijn manier wel degelijk een plan had bedacht gisteren, maar echt alles pakte verkeerd uit.

De dynamische voorhoede: hij bracht gisteren onze eigen spelers meer in de war dan de tegenstander. Hoeveel passes er mis gingen..zeker aan de linkerkant. Backs hoeven van mij echt niet persé mee naar voren als ze daar weinig kunnen. Dan raken ze namelijk de bal kwijt én ben je op dat moment ook nog een verdediger kwijt achterin. (Ik heb het niet over Ciranni trouwens.)

Het leek ook niet of er enig plan zat in de samenwerking tussen Janssens en Schroijen/Okita. Zou daar wel op getraind zijn vraag je je bijna af.

Nwakali werd verdedigend gebruikt, om te voorkomen dat het middenveld onder de voet zou worden gelopen zonder Ippel en Nys. Jammer dat hij daardoor voor weinig gevaar kon zorgen. Was daar nou echt geen andere optie voor? We hebben al zo weinig voorin. Okita speelde, maar was zichtbaar niet 100%. Schroijen gelooft zelf volgens mij niet eens meer dat ie m erin gaat schieten als hij aan een actie begint. Om over Golpek maar te zwijgen.

Zonder Perreira was het achterin ook zo lek als een mand..zoals gezegd alles viel verkeerd gisteren.

Ik had me zo verheugd op de playoffs, maar gisteravond niets dan teleurstelling. En het ergste vind ik dat als je Golpeks contract verlengt en hem in de basis laat starten in de belangrijkste wedstrijd van t seizoen: dat je dan uitstraalt dat het allemaal wel best is zo. Dat dit het niveau is dat MVV nastreeft.

02 mei 2018 11:42
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #83
Ik ben normaal ook altijd redelijk positief over Ron, maar gisteren zakte ook hij door de ondergrens. In zijn analyse had hij het over een redelijk eerste helft, en dat het pas na de 2-1 mis ging. Het was echt een wonder dat het 1-1 was bij rust, en je zag vanaf ongeveer minuut 10 al een enorm kwaliteits verschil ontstaan. Het was veel erger dan alleen een slechte tweede helft en het weg geven van goals bij dode spel momenten. Het was een kansen regen, en een-
richtingsverkeer. Los zand tegen goed verzorgd voetbal.

02 mei 2018 11:49
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #84
Zoe wie 'n aajd leedsje al zeet......

En veer zien voetbalspeulers
Us club hèt M.V.V.

Veer speule competitie
En goon nao Enschede....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lijnsje@tappunt

02 mei 2018 13:28
WildeFred
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #85
Dit komt heel hard aan! Teleurstelling en verbijstering voeren bij mij de boventoon. Met 1-3 komen we nog heel goed weg en mogen we blij zijn dat er nog een minieme kans is in Almere. Het gemak waarmee Almere ons wegtikte vind ik het nog het meest verbijsterend. Almere heeft ook een zeer matig seizoen en een matig elftal. Ik blijf erbij dat MVV kwalitatief minstens gelijkwaardig is. Want dit elftal is best in staat op goed te spelen. Achteraf moeten we vaststellen dat de eerste 7-8 wedstrijden van het seizoen verreweg de beste waren. Er stond een goed team, goede organisatie en er werd veel gescoord. Daarna, met het wegvallen van Ippel en nog een reeks van blessures, is het heel diep teruggevallen. Als ook Nys en Perreira niet kunnen meedoen is het hopen op een bevlieging van Okita. De doelstelling is gehaald, men vindt het nu wel best.

02 mei 2018 13:44
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #86
Alles is er zo'n beetje al over gezegd. Wat een pijnlijk schouwspel, zonder meer de grootste afgang die ik de afgelopen jaren heb gezien in de Geusselt. Niet alleen een schril contrast met het begin van het seizoen, maar ook met een paar weken geleden.
Immers, hebben we eind februari niet Almere in eigen huis verslagen met 3-0?? In die wedstrijd stonden Pereira, Nys en Yildirim erin in plaats van Mmaee, Loshaj en Golpek. Een verschil weliswaar, maar niet zo groot als dag en nacht.

Het was echt ontluisterend gisteren. De linkerkant met Schroijen en Janssens was totaal niet op elkaar afgestemd. Schroijen doet maar wat. Doet hij eigenlijk altijd, maar in wedstrijden zoals deze ziet het er onbeholpen uit. Okita speelde ook een van zijn mindere wedstrijden, maar bij hem zie je nog af en toe een paar vlagen van klasse. Maar veel balverlies gisteren.
En Golpek, maar ook Yildirim: Tja. Als je ziet wat er bij deze heren schort aan basistechniek, gaat het niet eens meer over een spelplan, inzet of tactiek. Elke bal springt meters van hun voeten. Over Mares is iedereen het denk ik wel eens. In een goed draaiend team is hij een prima stofzuiger, die daarna de ballen snel weer moet inleveren want in balbezit heb je er weinig aan. Ook Loshaj of Houben heeft niets op dit niveau te zoeken.

Ik blijf erbij dat we met ons sterkste team (dat wil zeggen, een middenveld met Ippel, Nys en Nwakali/Koolhof, een fatsoenlijke spits en een Okita en Schroijen in vorm) hebben we een team dat in de subtop van de Jupiler League mee kan draaien. Wanneer dit ontbreekt, kun je een totale off-day hebben zoals gisteren tegen Almere. Wat een vernedering ook, een centrale verdediger die een hattrick maakt... Maar goed, beter nu een off-day dan tegen Roda de volgende ronde.

Om nog een lichtpuntje eruit te pikken: Martina speelde met lef, durft het middenveld in te dribbelen en gaf enkele goede crosspasses. Ook Verrips verdient een voldoende.

02 mei 2018 13:58 02 mei 2018 14:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #87

Schapendonk schreef : Ik heb het eigenlijk nooit kunnen bevatten. Een stad als Maastricht moet toch geen 20 jaar hoeven wachten om een keer de eredivisie in te gaan? Zelfs dorpjes lopen Maastricht voorbij. En als er al wat steden in de jup voetballen dan zijn ze in de tussentijd van 20 jaar al 3 keer gepromoveerd. Waar ligt dit toch aan.

Aan de beleving van de eigen bevolking. Ik heb het grootste deel van mijn leven in Maastricht gewoond, ik ben er opgegroeid in zowel West als Oost. (En West was mooier om te wonen om eerlijk te zijn. Heeft veel meer karakter.). Je groeit op in een stad die zo voorzienend is dat je niet verder kijkt naar de rest van de provincie. En als iedereen in die stad, de stad alleen maar prijst om haar historie, dan ontstaat vanzelf dat gevoel dat je in het Rome van Nederland woont. Ik heb ooit mensen gesproken die zich afvroegen op het Tongerseplein, waar Wolder eigenlijk lag.. Zo voorzienend is de buurt waarin zij leven. En dat tast ook de geografische ontwikkeling aan en de neutrale kijk op het leven als je niet buiten die cirkel hoeft te treden.

Als kind ga je dat dan ook geloven dat Maastricht een wereldstad is. Het middelpunt van de wereld, geschapen door Romeinen zelf. Je staat te turen naar die auto's wat langs de Geusselt rijden en je vraagt je af wat er aan de horizon ligt. Waar komen die mensen toch allemaal vandaan? Je loopt met het aangeprate gedachtegoed rond dat mensen buiten de stad nog in lemen huizen wonen. Dat buiten de buitenwijken de westelijke Balkan begint waar incest tot de 20e generatie plaatsvindt. En dan verhuis je zelf de provincie in als economische vluchteling uit je eigen stad en krijg je een heel ander perspectief. Dan zie je de bubbel die Maastricht eigenlijk is. Dat het geen wereldstad is, dat zelfs de infrastructuur achter loopt ten opzichte van de rest van de provincie, dat het slechts een klein vestigingsstadje is dat scheef is gegroeid, niet anders dan Middelburg of Helmond. En dat het niet alle eigenschappen van een stad bevat. Ja het is een kennisstad geworden, maar niet op technisch vlak (daar waar voor MVV het geld zit).

Ja er wonen heel veel mensen (gecentreerd). Maar het merendeel van die bevolking zit opgehokt in overgewaardeerde sociale huurwoningen en brengen die stad economisch niets. Want die stad heeft geen plan voor die mensen, want naast die stad hoort een gigantische distributieterminal te liggen die de arbeidsklasse aan het werk zet. Achter die stad hoort een industriecomplex te liggen die 30% van de bevolking van brood voorziet (Niet iedereen kan ondernemen). De arbeidsklasse van deze stad moet juist noodgedwongen haar brood zoeken buiten de stad. Een deel rijdt zelfs naar Born of verder, om in de auto-industrie te werken daar. En juist die klasse van de bevolking is waar een club als MVV haar bestaansrecht uit moet halen. Voetbal en industrie is het fundament van een goed huwelijk. En dat heeft Maastricht niet, daarom spelen we al bijna twintig jaar structureel eerste divisie. Niet omdat we pech hebben, maar omdat we daarvoor geen bakermat meer hebben.

Ik begrijp nu ook waarom er zo weinig aandacht door MVV zelf werd besteed aan het schuldenvrij zijn. Er werd niets gevierd. Ja, we zijn schuldenvrij, maar we zijn schuldenvrij omdat we onze adem diep moeten inhouden. Als we normaal gaan ademen, beginnen alle problemen opnieuw. Ik hoop eigenlijk dat MVV een totaal nieuwe koers gaat varen, Maastricht links laat liggen en zich gaat focussen op de buitengemeenten. Want de club deelt ook culturele kenmerken die breed door de provincie gedragen worden, het is alleen de zaak om ze te highlighten en niet weg te stoppen achter een verheerlijking van een stad, die geen moer om deze club geeft. Zonder een koerswijziging is het de komende dertig jaar wachten op een seizoen waarbij alles een keer tegenzit, zoals in het begin van deze eeuw gebeurde. Dan zal degradatie de verlossende klap gaan brengen aan deze klinisch dode club. Dat is voor mijn gevoel de koers waar we heen gaan op deze manier. En dat is ook het enige wat ik het MVV bestuur verwijt, het star vasthouden aan niet bestaande fundamenten en verdwenen sentimenten. Voor de rest zijn zij zelf het lijdende voorwerp van de grillen van deze stad en gemeenteraad en heb ik diep respect voor alles dat zij voor deze club gedaan hebben. Het is niet makkelijk om een betaald voetbalclub te runnen met de begroting van een toneelvereniging.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Roei baank, Lassie80, De Zwarte Vogel, Sjarelke

02 mei 2018 14:25
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #88
Er is nu van alles geschreven over de wedstrijd van gisteravond, daar laat ik me niet meer over uit. Maar laten we nu eens vooruit kijken naar komende zaterdag en stel dat het wonder geschied in Almere en winnen met 3-0. We hebben daar als eens met deze cijfers gewonnen. Hopelijk liggen dan kaarten klaar voor de fans die alsnog het tripje maken naar Almere. Bedoel dus de kaarten voor tegen 045. Geloof me dan loopt het weer storm en iedereen wilt erbij zijn.
We hebben de eerste helft(thuis) verloren en de tweede helft(uit) moet nog beginnen.

02 mei 2018 14:52
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #89
Klopt Malpertoni. De tweede helft moet nog beginnen. En een balletje kan raar rollen. Verrassingen zijn er altijd in het voetbal. Met 0-3 zijn we door en met 1-3 gaan we verlengen. Maar na gisteravond geloof ik er niet meer in. Waarom zouden ze het zaterdag opeens wel kunnen? Ik hoop oprecht op het allerbeste maar heb voor mezelf al het scenario uitgetekend dat we binnen een kwartier met 2-0 achter staan. Ik kan er niet meer van maken. Hopelijk Ron en consorten wel zaterdag...

02 mei 2018 17:55 02 mei 2018 17:57 door Mestreech28.
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - Almere City FC 1 mei 2018 Play-off ronde I #90
Vooral lekker blijven zeiken als het even slecht gaat. En dan ook vooral stoppen met je club te steunen door geen seizoenskaart meer te pakken.

Zeikers zijn jullie allemaal. (Edit: een groot gedeelte)

Vorig seizoen bijna gepromomeerd met Ron en dan hoor je niemand. We speelden gewoon goed, tot de wedstrijd met AZ. Ze hebben toen alles gegeven en daardoor zijn er veel blesures ontstaan. Als je door blesures iedere week met een ander team speelt, zal het dat seizoen inderdaad niks worden.

Als deze blesures er niet waren geweest hadden we er nu heel anders voorgestaan.

Maar blijf vooral lekker zeiken, koop geen seizoenskaart en ga volgend seizoen niet kijken. Dat zal wel helpen om aan sponsors te komen en geld in het laadje te brengen.

Oh en vergeet als we zaterdag verliezen, ook niet Mvv helemaal af te kraken op Facebook! Laat daar vooral jullie frustraties los.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden