MVV - Roda JC zondag 18-11-2018
- Boe is dat feeske?
-
Topic Author
- Platinum Member
-
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Kloeteklaos
-
- Elite Member
-
Re: MVV - Roda JC zondag 18-11-2018
18 Nov 2018 15:56Klasse gedaan mannen! Genoten van de wedstrijd, perfecte beleving en op alle fronten beter. Vanuit het verre buitenland ook genoten van de geweldige sfeer op de tribune en het feest na de wedstrijd. Fantastische dag!
- SintServaos
-
- Away
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 16:13Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
18 Nov 2018 16:32 - 18 Nov 2018 16:37Please Log in or Create an account to join the conversation.
- SintServaos
-
- Away
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 16:34Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Brncic
-
- Away
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 16:41Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Tuor
-
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 16:51 - 18 Nov 2018 16:53Vanaf minuut 1 was duidelijk wat MVV wilde, fel erop zitten en Roda bij de keel grijpen. Na 14 seconden had het al 1-0 kunnen zijn. In de rest van de helft hadden wij iets meer drang naar voren, met nog 2 grote kansen. En kwamen wij enorm goed weg toen Van Velzen het bijna onmogelijke presteerde door die bal van drie meter erover te schieten.
Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. We komen goed weg bij die afgekeurde goal, ik begreep dat dat geen buitenspel was. Daarna de pingel, en opeens de vlam in de pan, iets dat al secondenlang duidelijk was gezien de gebaartjes die Engels en de clown van de dag, Mitchell Paulissen aan het maken waren. Ik moet alles op het gemak nog eens terug zien, maar begreep dat in elk geval Ippel er vrij onterecht vanaf is gestuurd. Wellicht kan MVV in beroep gaan. Hoe dan ook, daarna gelukkig snel de 2-0. Het had vervolgens makkelijk 3-, 4-0 kunnen worden. Roda was het helemaal kwijt, met name dankzij het lachwekkende gedrag van Mitchell Paulissen. Helaas had ook Molenaar door dat deze totaal gestoorde schuimbekkende gek zijn elftal ernstig benadeelde met zijn idiote gedrag. Toen hij gewisseld was werd Roda meteen wat sterker, al kwam dat ook vooral omdat MVV zich terugtrok en de tank bij de onzen grotendeels leeg was. Hoe dan ook, het was de laatste tien minuten spannend, maar meer omdat je weet dat met 2-1 de wedstrijd weer helemaal open zou zijn, niet omdat Roda nou opeens zo gevaarlijk was en de ene na de andere kans creëerde.
Hoe dan ook: gewonnen! Complimenten aan het elftal dat een heerlijke vechtlust op de mat heeft gelegd. Voetballend was het niet altijd even goed, maar derby's worden gewonnen op strijdlust. Gelukkig stonden bij Roda een aantal spelers in het veld die de indruk wekten absoluut geen zin te hebben (zo'n Simkala, wat een desinteresse). Kwalitatief was Roda verder overigens ook bedroevend. Man van de wedstrijd: Mitchell Paulissen. Keurig een kans verprutst in de eerste helft, en met zijn slappe ingrijpen hoofdschuldige bij de 2-0. Misschien kan hij hier nog een leuk twitter filmpje over uploaden?
Serieus, van onze kant speelde Schroyen een dijk van een wedstrijd. Straalde echt zelfvertrouwen uit en speelde heel volwassen. Complimenten Yoeri, zijn spel is echt een verschil van dag en nacht met vorig seizoen. Deom vond ik ook lekker ballen, blijft een van de weinigen met echt voetballend vermogen. Ook van den Hurk speelde lekker fel. De kritiek op hem snap ik uberhaupt nooit zo, dat is puur kijken naar doelpunten. Maar een spits moet veel meer doen dan dat. Zoals een penalty afdwingen. Ook de achterhoede hield het redelijk dicht, al oogt het zonder Martina wel bij vlagen onzekerder. Maar goed, we hebben de nul gehouden, dus niet zeiken.
De sfeer was echt top. Zelfs op het prikbord van de buren heeft iemand het over een hysterisch publiek. Zo heb ik het ook ervaren, en zo zien we het allemaal graag. Echt genieten. Een kanttekening naar de organisatorische kant: ik begrijp dat de toiletten op de Qpark aan de zijde van het uitvak gesloten waren op last van de politie. Maar daardoor moesten wel een paar duizend man een en hetzelfde toiletblok gebruiken. Niet alleen leverde dat een enorme wachtrij op, doordat het hek richting Qpark tribune half gesloten bleef was het wel erg dringen en druk, naar mijn idee niet helemaal verantwoord. Maar goed. Dat staat verder los van deze fantastische voetbalmiddag.
Deze overwinning hadden we echt nodig. Omdat het Roda was. Maar ook voor het moreel. En voor de stand. We staan nog steeds in het rechterrijtje, maar hebben in elk geval weer aansluiting met de rest. Nu ervoor zorgen dat deze mooie overwinning de katalysator wordt voor een mooie reeks richting de winterstop! En voor nu: lekker nagenieten!
- Zoewiezoe
-
- Elite Member
-
18 Nov 2018 17:47Het veld heb ik wel gezien: MVV wilde de overwinning meer dan de koelpieten. Zo simpel is het.
Vanaf minuut 1 was er passie bij die vaan us. Zeker niet goed allemaal maar wel met de wil om te winnen. Met Ippel als grote aanjager. Ik moet wel zeggen dat dat centrale duo van de tegenstander van vandaag wel heeeeeeeel matig was. Ik weet niet hoe die jongens heten maar die nummers 4 en 20 (en met name die laatste) waren een parodie op betaald voetbal. Ik kreeg bijna medelijden met die stoethaspel. Maar goed; laat dat het probleem van Molenaar cs. zijn.
Overigens vond ik de 1e helft, zowel op het veld als op de tribunes, redelijk gematigd. Maar de 2e helft heeft het goed gemaakt. Passie, rotzooi, vuiligheid, 2 doelpunten voor ons en een Geusselt die in de fik vloog ! Hoppa ! Waarom hebben we niet vaker die 8000 man in de hut....met die sfeer is het zelfs tegen Jong AZ thuis nog de moeite waard om te komen.
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
18 Nov 2018 17:59Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Driver
-
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 18:34 - 18 Nov 2018 18:36De spelers van Mvv wisten precies wat een derby inhoudt: strijd en passie, dat miste ik bij Roda. De Mvv spelers werden opgezweept door het fanatieke Mvv publiek en streden voor elke meter! Het was een heerlijke middag, kwalitatief niet hoogstaand maar wel een geweldige inzet. Het was een dik verdiende overwinning voor Mvv!!
- jeoff
-
- Administrator
-
18 Nov 2018 18:34 - 18 Nov 2018 18:35Heerlijk om dat verschrikkelijke k*tvolk uit Aken noord :puke: even helemaal stil te krijgen.
Schroijen natuurlijk man of the match.. maar zoals Kenneth Perez ook al opmerkte, die vd Hurk speelde ook een hele nuttige rol in dit team. Hij houdt de bal voorin constant vast waardoor er aansluiting kan komen vanuit het middenveld etc.
De afgelopen weken was het redelijk kommer en kwel maar dit maakt veel goed. Genieten vandaag!
- thasjeng
-
- Senior Member
-
18 Nov 2018 18:38Please Log in or Create an account to join the conversation.
- M.V.V. 1902
-
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 18:40 - 18 Nov 2018 18:42Dan over Roda: wat was dat zwak. Die Dijkhuizen, man wat is die beperkt.
En Paulissen... lekker dat die gewisseld werd. Wat een naar mannetje. Zeuren, zaniken en vragen om kaarten.
In Kerkrade noemen ze Maastrichtenaren/MVV’ers chauvinistisch en arrogant, maar ik ben blij dat ik de komende tijd die blaaskakerij van Roda-fans niet hoef aan te horen. ‘De trots van het zuiden’ en Frans Timmermans die roept ‘er is maar een club in Limburg’. Even lekker genieten van de rust nu.
- Karakter
-
- Platinum Member
-
18 Nov 2018 19:18Blijkbaar zijn de koempels een oplossingsgericht volkje. Er is geen geld, maar wel een manier om Molenaar weg te krijgen:
Anderen denken echter dat er nog wel wat extra geld in zit, dankzij hun creatieve oplossingen..
Schitterend dit. Gewoon doorgaan met dat waar ze zo mee zijn afgezakt. Ik zeg doen! Op die manier komen ze steeds dichter bij de voorspelling van dit forumlid:
Danke. Bitte.
- jeoff
-
- Administrator
-
18 Nov 2018 19:18