Hahaha prachtig figuur/persoon vind ik die LRB
zijn teksten, waar ik soms een klein beetje moeite mee heb om door te komen (ook al ben ik al sinds 2001 'bezig' met Limburg/Mestreech/de taal en de mensen zelf en kom ik er sindsdien dus ook geregeld) soms heb ik nog weleens moeite als iemand plat Limburgs of Mestreechs typt/praat
Maar het blijft leuk, en LRB heeft gelijk wat betreft dat laatste stukje over 'Hollenders' wat dat aan gaat had ik een prima Mestreechteneer kennen wezen want hoe de mentaliteit hier is en hoe ze overal over denken is echt
ze hebben over het algemeen allemaal een Ajax instelling hier in het westen: zo van, we hebben al gewonnen voor we beginnen en we zijn de beste/geweldig en we kijken op iedereen neer vooral op Friezen (die zelfstandig willen zijn) en op Limburgers (die gezien worden als buitenlanders/halve Duitsers dan wel Belgen) om over de arrogantie nog maar te zwijgen. Bah. Dit is ook de reden dat ik nog nooit heb gesupporterd voor Oranje/Nederlands Elftal! Die denken ook al, zolang ik me kan heugen, dat ze het EK/WK al hebben gewonnen nog voor ze goed en wel begonnen zijn; daarom vind ik het altijd weer prachtig als ze uitgeschakeld zijn
Dit terzijde schuivend, en toch nog even off-topic blijvend (als het mag
) ik ben vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen
en ook nog eens in 1 keer..
Morgen meteen als de sodemieter naar het gemeentehuis om die roze pas aan te vragen; die mij bijna 4.000 euro heeft gekost
Dat is toch niet normaal meer wat je kwijt bent tegenwoordig aan het halen van een (auto) rijbewijs
Van het begin tot het eind ben ik er bijna 1.5 jaar aan bezig geweest (mede ook doordat we van februari tot mei in lockdown zaten) daarbij heb ik ook 4 verschillende examens moeten doen (waar dat vroeger 2 was) en ben ik dus ook pakweg tussen de 75 en de 80 briefjes van 50 euro eraan kwijtgeraakt
Maar, nevertheless, ben ik echt waanzinnig blij (ook daar ik nu niet meer de hele week, urenlang elke dag, hoef te blokken en te studeren; ik kan dat theorieboek ondertussen letterlijk overschrijven zovaak heb ik het van voor naar achter gelezen/doorgenomen) nu maar hopen dat ik gauw een auto kan vinden en dan, zodra het weer mag en kan, nao mie leef Mestreech, mien stedsje aon de Maos. Yes!! Echt super veel zin heb ik daar in
Dan on-topic over de wedstrijd van morgen:
MVV vs GAE: ik hoop natuurlijk, net als iedereen hier op een overwinning maar het zal krap worden.
Ik heb vorige week Volendam vs GAE gezien, 0-0, en ze krijgen weinig doelpunten tegen in uitwedstrijden, ze hebben zelfs, zoals al is aangemerkt, zelfs uit van Cambuur gewonnen.
Ik zou met 1-0 al zéér content zijn
3 punten zijn 3 punten (hoewel één punt ook niet slecht zou zijn)
Ik hoop alleen wel dat de wedstrijd überhaupt begint, dan wel uitgespeeld gaat worden.
Ik hoor dat er gigantische hoosbuien over het land zullen trekken morgen met onweer en hagel.
In de ochtend, in het noorden, en halverwege de middag, en tegen de avond, gaat het zuiden er last van krijgen.
Zul je net zien dat het rond 16.30 uur/17.00 uur is, als je net bezig bent, dat het dan boven het stadion hangt.
En jullie weten wat er gebeurt bij onweer + als het dan ook nog langer dan een bepaalde tijd door blijft onweren en hagelen etc. dan gaat de scheidsrechter vaak helemaal niet meer verder met de wedstrijd. Hopelijk krijgen we zo'n scenario niet, tenzij we, net als tegen Cambuur, na 20 min met 3-0 achter staan, dan mag die definitief stoppen van mij
maar dat gebeurt ons geen 2e keer meer natuurlijk!!
Dus ik teken voor 1-0 of 2-0 of 3-1 van mijn part, maar ik denk dat we met een punt ook niet ontevreden mogen/kunnen zijn; er heeft immers nog niet één thuisclub van GAE gewonnen dit seizoen!!