MVV - De Graafschap vrijdag 13 augustus 20:00 uur

16 aug 2021 00:44 16 aug 2021 00:57 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 795
Meer
MVV - De Graafschap vrijdag 13 augustus 20:00 uur #76

Gohf schreef :

Frank Salemans schreef : Maar het was absoluut geen penalty omdat de overtreding buiten de 16 werd ingezet. Ik zag net een foto op Twitter (het lukt me met mijn digitale kennis niet om die foto te plaatsen).

Zoek maar eens met Google met de zoektermen
MVV
overtreding
18 meter
dan zie je dat het erbuiten was.


Bij vasthouden is niet het moment van inzetten doorslaggevend. Indien het vasthouden buiten de 16 word ingezet maar ook nog doorgaat in de 16 is het een penalty.


Klopt, Gohf! Zie www.knvb.nl/downloads/bestand/4841/spelr...-veldvoetbal-2021-22 , blz. 57, onderste twee regels: "Als een verdediger begint met het vasthouden van een aanvaller buiten het strafschopgebied en hem nog steeds vasthoudt binnen het strafschopgebied, dan moet de scheidsrechter een strafschop toekennen."

drive.google.com/file/d/1OBIYm1EJy9dAWqMp70seuMAxumWhf__c


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2021 09:27 16 aug 2021 09:31 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - De Graafschap vrijdag 13 augustus 20:00 uur #77

Napoleon schreef : Terug komend op de eerste zin , in alle opzichten een match met veel leermomenten , binnen en buiten de lijnen .
We zijn ook met Dogan nog steeds minder dan vorig jaar , Mares, van Acker , Deom , later Mickels en Surmeli vervang je niet zo maar

Ondanks de gedrevenheid en werklust het slechtste MVV wat ik ook een seizoenstart heb zien maken , de uitslag bleef nog "goed" omdat de G nog lang niet zijn draai heeft gevonden.


Wellicht ben je er vorig jaar bij de start niet bij geweest. Dan kan dit kloppen. Feitelijk klopt het echter niet. Even puur de cijfers. Vorig jaar na twee wedstrijden 1 punt en een doelsaldo van -6. Dit jaar 3 punten en een doelsaldo van -1.
Dit om e.e.a. in perspectief te plaatsen (dat is overigens iets anders als zeggen dat het nu goed of foutloos gaat).
Vorig jaar speelden we de eerste twee wedstrijden tegen sterkhouders Almere City (uit) en Cambuur (thuis). Bij Almere werd met kunst en vliegwerk en veel inzet een punt uit het vuur gesleept. Wellicht ietwat vergelijkbaar met de wedstrijd tegen Jong FC Utrecht, maar wel tegen een op papier sterkere tegenstander. Thuis tegen latere kampioenskandidaat Cambuur werd MVV volledig weggespeeld. We waren kansloos en kregen met 1-7 op de broek (binnen 40 minuten stonden het al 0-4). Dit jaar verloren we ‘maar’ met 1-3 van De Graafschap. Daarbij moet worden aangetekend dat De Graafschap zeker de bovenliggende partij was, maar dat de Doetinchemmers de boel pas op slot gooiden toen MVV met tien man nog een kwartier moest voetballen.
Vorig jaar tegen Cambuur speelden de door jou genoemde Deom, Mares, Van Acker en Mickels al mee (al raakte die laatste in de eerste seizoenshelft geen pepernoot).
Kortom: ja, we hadden vorig jaar op papier sterkere tegenstanders, maar twee punten minder in vergelijking met dit jaar. Verder is ons doelsaldo nu minder slecht (2-3) t.o.v. Vorig jaar (1-7). Dus feitelijk is het geen slechtere seizoensstart, misschien gevoelsmatig wel. Al zal dat gevoel voor iedereen anders zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kloeteklaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2021 11:16
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV - De Graafschap vrijdag 13 augustus 20:00 uur #78
Frappant dat Mares nu als een speler wordt benoemd die gemist wordt. Volgens mij is Napoleon vergeten dat Mares het eerste halfjaar zeer slecht speelde en het halve forum om zijn vertrek riep, omdat hij het KKD niveau niet aankon...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2021 13:56
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
MVV - De Graafschap vrijdag 13 augustus 20:00 uur #79
Ik denk dat het MVV van de eerste weken van het vorige seizoen het slechtste elftal is dat ik heb zien spelen. Ik heb de opstelling tegen Cambuur er nog eens bij gepakt en er staan namen tussen die ik al lang weer vergeten was. Heerings, Lathouwers, Zamouri, Swanson, Stavitski...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Kloeteklaos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden