Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u)

27 nov 2023 09:42
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #76

steefmestreech schreef : Waarom spreken die 495 dan die zogenaamde 5 er niet op aan of rammen ze t stadion uit….. altjjd maar dat vergoelijken… club gaat naar de klote met die soort kutvolk


Omdat niemand iets durft te zeggen vier hun eigen veiligheid. Die worden dan ook in elkaar geveegd.

Overigens voelde ik dit al aankomen. Er waren zoveel mensen bij die alleen maar meegingen voor te buttelen en dingen te slopen. En die alleen maar naar 045 uit gaan. Naar Telstar of Dordrecht zie je deze figuren niet.

Helaas zijn de goedwillende supporters weer de dupe...

Hopelijk identificeren ze die gasten en hun laten opdraaien voor de kosten die zij veroorzaakt hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 09:46
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #77

Jacques schreef : Ik vind het niet kunnen als er dingen in een stadion gesloopt worden. Maar heel eerlijk, ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een paar doorgesnoven agressievelingen er op aan te spreken. Ik vind het iets te gemakkelijk om hier de mensen die er bij waren maar niets deden op aan te spreken. Dat is gewoon niet de rol van de medesupporter. Daar zijn stewards voor, politie, etc.


Dit is natuurlijk zo, maar ik vind het ook te gemakkelijk om te zeggen 'het is maar 5 procent'. Ik vrees dat het er veel meer zijn. Suppoosten zijn massaal weggelopen, die gaan ook echt niet aanspreken. Waar het natuurlijk begint is dat niemand weet wie er in die bussen zitten. MVV werkt voor zo ver mij bekend niet met clubcards ofzo voor uitwedstrijden, dus ik snap heel goed dat de politie dan zo moet controleren. Dan moet je je maar gedragen. Maar wat ik echt niet begrijp is dat je moedwillig zaken gaat slopen, zeker niet als de rekening naar je club gaat die financieel al in de problemen zit. Dan kun je nog voor zoveel sfeer zorgen en steun, maar dan ben je voor mij inderdaad geen supporter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Buurke76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 10:22
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 608
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #78

mvv4ever schreef :

Sjappie schreef : Als je blijft boycotten, dan heb je volgend jaar weer max 500 kaarten..
Nu de 500 kaarten accepteren, je gedragen en dan hopelijk volgend jaar meer kaarten.

Komen er dan maar weer max 500 kaarten kun je kijken voor een boy-cot..


Wat wil je nu wel of niet boycotten? Je gaat echt volgend jaar niet meer kaarten krijgen.
Laatste jaren is daar niks gebeurd dus dan zou je nu al meer kaarten horen te krijgen.


Nou ja, in ieder geval is duidelijk dat je de komende jaren niet hoeft te discussiëren over wel of geen boycot.
Hier moet je de komende 5-10 seizoenen geen uit supporters mee naar toe nemen. Als ze zich niet kunnen gedragen (en ja, ik scheer even iedereen over 1 kam) dan moet je er maar voor zorgen dat uit-support niet mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 10:22 27 nov 2023 10:26 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2375
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #79

Jacques schreef : Ik vind het niet kunnen als er dingen in een stadion gesloopt worden. Maar heel eerlijk, ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een paar doorgesnoven agressievelingen er op aan te spreken. Ik vind het iets te gemakkelijk om hier de mensen die er bij waren maar niets deden op aan te spreken. Dat is gewoon niet de rol van de medesupporter. Daar zijn stewards voor, politie, etc.


Weet je Jacques dit is het verschil met,,vroeger tijden,,vroeger was er een commandopost van de politie aanwezig in het stadion in de omroepcabine.
Nu heeft de politie geen zeggenschap meer binnen het stadion behalve als MVV daar een oproep voor doet maar dan is het meestal geschied/Te laat!
Nu moeten stewards en beveiligers de klus klaren maar je kunt van de gemiddelde steward niet verwachten dat zij het wel ff gaan oplossen!
Een steward heeft in mijn ogen alleen maar een toezichts functie en gecontroleerd,,ingrijpen,,!
Zou jij je voor die financiële tegemoetkoming zoveel risico naar je toe trekken en dat is niet alleen hier maar door heel Nederland!
Ook in kirchrao is het giga mis gelopen met verschillende wedstrijden dat eigen stewards bedreigd en fysiek aangevallen zijn!
Ook bij mij overheerste gister het gevoel met het geen er na dat doelpunt allemaal buiten het veld gebeurde en triest om te zien dat het de club weer veel geld gaat kosten terwijl men nog geen €3000 op tafel kan leggen om een onderzoek te bekostigen naar een eventueel jeugcomplex.
Los van het feit ik vind dat Mvv naar behoren en kunnen heeft gespeeld meer is er niet hier moeten we het mee doen helaas!
Jammer dat Maurice blijft vasthouden aan zijn (te) late wisselbeleid,waarom niet buifrahi in een vroeg stadium laten invallen en wisselen met tasci die gewoon zoveel kracht verspeeld dat je hem wel moet wisselen maar oké zo denk ik!….mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 10:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #80
De uitwedstrijden naar Roda zijn ook voor de komende 5 jaar uitgesloten ( dat zal wellicht mede de uitkomst zijn )

De "oplossing" voor dit probleem is wederzijds respect en dat begint bij MVV naar haar supporters toe , een hele belangrijke sleutel ( misschien wel de belangrijkste) is de VC die goed contact heeft met alle groeperingen en alle ins en outs kent en met de supporters "zaken" kan doen . En volgens mij is dat er niet

En dus los je dit alleen aan de tafel op , preventief in gesprek met elkaar en zien wat er aan te doen is en elkaar respect vinden
De juiste VC is ook mede de "oplossing" voor meer eigen stewards en andere supporters zaken

Bij MVV zijn de laatste jaren te veel goeie mensen ( in mijn ogen) weg gegaan / weggestuurd , ook in dat opzicht

Van Leeuwen zal hier een hele kluif aan gaan krijgen maar de VC die er nu zit heeft wat ik begreep weinig binding met de supporters , maar als ik het mis heb graag jullie reactie !

Hoe zeer ik het geweld ook afkeur en hoe zeer ik de vernielingen ook afkeur , zit ergens een probleem wat toch voor een groot deel voorkomen had kunnen worden en daarin is MVV zelf ook een partij . Je zult dus binding moeten hebben , daar moet achter de schermen de energie in worden gestoken en de juiste VC is daarin cruciaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 10:57
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 297
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #81

Zeikbak schreef :

Sander70 schreef :

Silverav schreef : Hoor net alle bussen omsingeld mogen niet weg iedereen krijg een mugshot


Goed zo!!!


Ezel!!

Dus omdat een aantal mensen zich misdragen (zeg 5% van de uitsupporters), moet de rest maar zwijgzaam 2 uur lang in een bus zitten, zonder airco en met gesloten deuren? De goofy’s hadden zelf geen idee wat ze aan het doen waren, “was een opdracht van hogerhand.”
Jaren geleden bij Twente uit ook zoiets bizars meegemaakt, maar dit sloeg werkelijk alles.
Ik praat zeker niet goed wat er allemaal gesloopt is, verre van zelfs, want dat hoort gewoon absoluut niet.
Maar hou gewoon je bek dicht als je nergens vanaf weet en lekker de boel denkt te moeten opstoken. Ga dan mee naar de wedstrijd en steek het heilige vuur bij de spelers aan!


Volwassen reactie van je, mafkees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 14:03
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #82

Mie leef Mestreech schreef :

steefmestreech schreef : Waarom spreken die 495 dan die zogenaamde 5 er niet op aan of rammen ze t stadion uit….. altjjd maar dat vergoelijken… club gaat naar de klote met die soort kutvolk


Omdat niemand iets durft te zeggen vier hun eigen veiligheid. Die worden dan ook in elkaar geveegd.

Overigens voelde ik dit al aankomen. Er waren zoveel mensen bij die alleen maar meegingen voor te buttelen en dingen te slopen. En die alleen maar naar 045 uit gaan. Naar Telstar of Dordrecht zie je deze figuren niet.

Helaas zijn de goedwillende supporters weer de dupe...

Hopelijk identificeren ze die gasten en hun laten opdraaien voor de kosten die zij veroorzaakt hebben.


Als het maar echt een handvol mensen is vind ik dit een vreemde reactie. Ik ben vaak genoeg mee geweest naar uitwedstrijden. Ook fortuna en roda. Als ik dan zie wat voor types er rondlopen en aanwezig zijn. Dan maak je mij niet wijs dat 20 mannen van 35-40 het niet voor elkaar krijgen om enkele personen te stoppen die het stadion vernielen.

Mijn ervaring zegt het waren veel meer personen als 5. en een groot deel vind het allemaal prima dat het gebeurd en lacht het stiekem toe. Of zijn we serieus in een maatschappij aangekomen waar 480 personen 20 personen niet in bedwang kunnen houden. Of waar je de medemens gaat helpen als je ziet dat die aangevallen wordt door doorgesnoven tuups. Ik was er niet bij dus inderdaad makkelijk praten. Klopt. Maar ik heb me voorgenomen dit soort wedstrijden niet meer te gaan. Beste keus die ik ook gemaakt heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 14:20
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #83
Supermarktpersoneel hield MVV-hooligans tegen
MVV-hooligans hebben zondag na afloop van de derby tegen Roda geprobeerd binnen te dringen bij de supermarkt in het stadion.
In het Parkstad Limburg Stadion in Kerkrade is een AH XL gevestigd. Die was tijdens de wedstrijd gesloten. Maar er was wel nog personeel aanwezig. De bedrijfsleider zegt dat niemand is binnengedrongen, maar wil verder niets kwijt en verwijst naar de landelijke woordvoering van het supermarktconcern.
Deur geforceerd
De gemeente Kerkrade geeft wel meer informatie. Volgens een woordvoerder hebben de hooligans geprobeerd de winkel binnen te komen, maar werd dat voorkomen door het winkelpersoneel. Het stadion heeft een speciale tunnel voor het uitpubliek, daarin bevindt zich ook een deur naar de winkel. Die deur werd geforceerd, zegt de woordvoerder. Maar het personeel aan de andere kant van de deur heeft de hooligans buiten kunnen houden.
In het stadion werd een toiletblok vernield. In het uitvak werden stoeltjes losgetrokken. De derby werd voor het eerst sinds jaren weer met uitpubliek gespeeld. MVV mocht 500 supporters meenemen.
Bron L1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 15:10
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 511
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #84
Wat miech betref levenslang stadionverbod veur alle stadions in ut land, hersenloze,de club allein mer schaoj berokkene.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 15:45
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #85
Ik schaam me diep als Mvv supporter wat hier allemaal gebeurt
66 jaar ga ik met veel plezier kijken.
Soms durf niet meer tegen mensen te zeggen dat ik mvv supporter ben.
Voor mij is het over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, peeke, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 16:54 27 nov 2023 16:54 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #86
@Napoleon

Wil hier even op inhaken. Ik ben het volledig eens met wat je neerzet. Normaal gesproken is de VC een belangrijke sleutel/schakel tussen club en supporters.
Dit is nu voor een gedeelte ook opgevangen (vanuit de KNVB) door SLO's in te zetten. Deze zijn nu de schakel tussen club en supporters.
Maar de VC heeft hierin nog altijd een zeer belangrijke taak.
Helaas weten we allen dat we bij MVV nooit kunnen spreken over een "normale situatie".
Zo zit de huidige VC pas vanaf medio oktober binnen MVV. Dan is het bijna vanzelfsprekend dat de binding nog minimaal is met de supporters. Dit vergt helaas wat meer tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 19:19
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #87
Alsof een VC en SLO's dit gedrag kunnen voorkomen. Leuk dat je de supporters dan kent, maar die laten zich echt niet tegenhouden omdat ze de VC kennen. Beetje een drogreden.
Dit is natuurlijk een "maatschappelijk" probleem, aan fatsoensnormen houden is tegenwoordig "niet cool".
Ik stoor me mateloos aan de oproepen her en der om bv. het "onnodig staken" te stoppen. Het begint gewoon bij het feit dat er niks gegooid mag worden. Dat kan men kinderachtig vinden, maar dat zijn nou eenmaal regels. Wil je je daar niet aan houden, jammer dan.
Zelfde met dit soort situaties. Altijd maar de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, "ja maar", "maar zij", "het is maar 5 procent", "we werden geprovoceerd", "de politie treedt schandalig op".
De raddraaiers verpesten het voor iedereen, en zolang ze dat zelf niet door hebben (iets met iq) gaat er nooit wat veranderen.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 19:33
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 480
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #88

ouwe rot schreef : Ik schaam me diep als Mvv supporter wat hier allemaal gebeurt
66 jaar ga ik met veel plezier kijken.
Soms durf niet meer tegen mensen te zeggen dat ik mvv supporter ben.
Voor mij is het over.

Ik zou dat ook zo makkelijk willen zeggen. Ik ben al jaren van plan om de deur dicht te gooien voor MVV. Maar op een of andere manier lukt mij dat niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, peeke, bokkesprongen, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 19:39
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 303
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #89

Mosae schreef :

ouwe rot schreef : Ik schaam me diep als Mvv supporter wat hier allemaal gebeurt
66 jaar ga ik met veel plezier kijken.
Soms durf niet meer tegen mensen te zeggen dat ik mvv supporter ben.
Voor mij is het over.

Ik zou dat ook zo makkelijk willen zeggen. Ik ben al jaren van plan om de deur dicht te gooien voor MVV. Maar op een of andere manier lukt mij dat niet.


En gelukkig maar, want dat typeert nu juist de rasechte MVV- fan en daar doet de zoveelste kl#te nederlaag tegen de oosterburen niets aan af!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 20:09
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #90
Zo lang MVV de situatie aan blijft vliegen vanuit het fatsoen en redelijkheid van de supporters, blijft óók het onfatsoen en het ongebreidelde vandalisme mee reizen naar uitwedstrijden. Deze keuze van MVV betekent dat men een substantieel bedrag in de begroting moet opnemen om de schades aan de uitvakken en de boetes aan de KNVB te betalen (en dan hoop ik maar dat ze dat dan ook begroten....). De rekening van afgelopen zondag krijgt MVV nog....
Het gaat er volgens mij om de uitwedstrijden (weer) veilig en beheersbaar te maken en dit soort excessen tegen te gaan. De invoering van een uitreisreglement en uitreiskaart zal overigens niet alle problemen bij uitwedstrijden tackelen, maar wel veel meer beheersbaar maken. Het argument "er is geen draagvlak onder de supporters voor een uitreisreglement" kan MVV volgens mij ná afgelopen zondag bij het oud vuil zetten. Met andere woorden: MVV neem je verantwoordelijkheid.
Tip: De meeste clubs (met een redelijk fanatieke achterban) hebben een uitreisreglement en uitreiskaart (zie voorbeeld Cambuur : uitreis Cambuur ).
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden