Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u)

27 nov 2023 20:38
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #91
Het concept uitreisregelement en uitkaart ligt al lang klaar. Oa de Angel-side en SV is al jaren betrokken bij het schrijven en de laatste maanden met het finetunen van dit document. Ze doen er overigens al jaren over om het te implementeren. Ik snap je opmerking overigens niet met wat betreft draagvlak, waarom zou er geen draagvlak voor zijn als supportersverenigingen er aan mee werken? Naar mijn weten zou de uitkaart zijn "debuut" krijgen bij de wedstrijd tegen roda. De constante wisselingen van veiligheidsmensen lijkt mij de rede hier voor te zijn, hoe en waarom weet ik niet. Voor seizoenskaart houders veranderd er overigens niet veel, dit is automatisch al de uitreiskaart. wel zal er een eenmalige verificatie per jaar komen. Misschien zal de methode wat roering brengen eenmalig (iDIN of laten zien van ID bij afhaling sk/uitkaart) mij persoonlijk maakt het geen reet uit. .

Over de gebeurtenissen gisteren, persoonlijk vind ik vernielingen plegen echt kansloos. En dat er niemand aangesproken zou zijn of woorden zijn gevallen kan ik naar het rijk der fabelen verwijzen. Er gaan behoorlijke indianenverhalen rond, in de media als ook hier. Ikzelf weet niks van vernielingen aan bussen. Er waren ook behoorlijk wat stoeltjes al los en kapot in het uitvak bij aanvang, ik praat het daarmee niet goed maar wat nuance lijkt me wel wenselijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 20:39
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #92
Nou, sluit die prehistorische pispotten in het uitvak maar als we in de Geusselt spelen tegen Roda. Deze gaan we uiteraard terugkrijgen. Ongelofelijk wat een droevigheid. Als je dan ook kijkt op de socials van MVV dat er serieus mensen dit gaan verdedigen met 'ja, maar hunnie' of 'bestuur kijk eerst naar jezelf', dan krijg je het schaamrood op de kaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 21:06
Dary66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #93
Ik zou zeggen, zorg dat ze de daders van deze ellende pakken en hun, buiten een stadionverbod voor jaren in ieder stadion, voor de kosten laten opdraaien. Als ze geen werk hebben heb je altijd nog een uitkering in dit land, pluk die maar leeg totdat de schade tot laatste cent betaald is! Volstrekt belachelijk dat een club daar voor moet opdraaien! Tevens ook leuke beelden voor onze nieuwe investeerders ik hoop dat ze hierdoor heen prikken en zich niet laten leiden door dit soort nep supporters!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 21:23
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #94

webmastersfm schreef : Het concept uitreisregelement en uitkaart ligt al lang klaar. Oa de Angel-side en SV is al jaren betrokken bij het schrijven en de laatste maanden met het finetunen van dit document. Ze doen er overigens al jaren over om het te implementeren. Ik snap je opmerking overigens niet met wat betreft draagvlak, waarom zou er geen draagvlak voor zijn als supportersverenigingen er aan mee werken? Naar mijn weten zou de uitkaart zijn "debuut" krijgen bij de wedstrijd tegen roda. De constante wisselingen van veiligheidsmensen lijkt mij de rede hier voor te zijn, hoe en waarom weet ik niet.

Dat het concept uitreisreglement en uitkaart al lang klaar ligt, klopt als een zwerende vinger! Ik heb er in het toenmalige supportersoverleg (een jaar of 10 geleden- mogelijk nog langer geleden- aan mee gewerkt). Uiteraard zal het concept in de loop der jaren diverse malen aangepast en heen en weer gestuurd zijn. Duidelijk was toen - en mogelijk is dat nu niet veel anders is - teveel bemoeienis van Veiligheid, directie of beperkingen aan de vrijheid van supporters in het reglement was een struikelblok. Daar botsten de belangen van directie / Veiligheid en de supporters en dat zorgde / zorgt voor de vertraging... .
Een uitreisreglement is geen rocket science. Kwestie van goed om je heen kijken, aanpassen op de Maastrichtse situatie en invoeren. De verantwoordelijkheid van de invoering, de uitvoering en de handhaving van het reglement ligt bij MVV. Ik verwijt MVV dan ook dat ze op deze vlakken het mes in het varken hebben laten steken. De wisselingen van de Veiligheidsmensen valt overigens behoorlijk mee (speelt mn de 2 jaren), voorheen was er een redelijk stabiele club veiligheid.
Maar het is goed dat het reglement nu blijkbaar in de afrondende fase zit en ik begrijp uit je woorden dat men dit op korte termijn wil invoeren. Chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u webmastersfm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 21:26
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #95

Karakter schreef : Nou, sluit die prehistorische pispotten in het uitvak maar als we in de Geusselt spelen tegen Roda. Deze gaan we uiteraard terugkrijgen.


Dat hoeft niet natuurlijk. Je dupeert er je eigen club mee. Nu is het niveau erg laag en het tokkie-gehalte heel hoog in Parkstad, maar de dommigheid om hun eigen club de grond in te boren, is daar iets minder aanwezig. Je krijgt er je club niet beter mee aan het spelen,en je krijgt er ook geen medaille voor. Zoals eerder gezegd kansloos, en nutteloos. Maar om nu te zeggen dat dit vroeger nooit gebeurde is ook niet waar. In de jaren '80 heb ik heel wat zien gebeuren. Echter werd toen ook met harde hand door de ME alles schoongeveegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 21:39
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #96

Karakter schreef : Nou, sluit die prehistorische pispotten in het uitvak maar als we in de Geusselt spelen tegen Roda. Deze gaan we uiteraard terugkrijgen. Ongelofelijk wat een droevigheid. Als je dan ook kijkt op de socials van MVV dat er serieus mensen dit gaan verdedigen met 'ja, maar hunnie' of 'bestuur kijk eerst naar jezelf', dan krijg je het schaamrood op de kaken.


Saillant detail, roda heeft schijnbaar de rekening nooit betaald na het slopen van de toiletten en voorzieningen door roda supporters in 2021.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 00:21
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #97
Tja Mvv en geld waar de club recht op heeft is de laatste jaren geen gelukkige combinatie. Het zou me niks verbazen. Zou weer amateurisme ten top zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 04:39
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #98

webmastersfm schreef :

Karakter schreef : Nou, sluit die prehistorische pispotten in het uitvak maar als we in de Geusselt spelen tegen Roda. Deze gaan we uiteraard terugkrijgen. Ongelofelijk wat een droevigheid. Als je dan ook kijkt op de socials van MVV dat er serieus mensen dit gaan verdedigen met 'ja, maar hunnie' of 'bestuur kijk eerst naar jezelf', dan krijg je het schaamrood op de kaken.


Saillant detail, roda heeft schijnbaar de rekening nooit betaald na het slopen van de toiletten en voorzieningen door roda supporters in 2021.


Simpel betalen met gesloten beurzen toch?….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 09:48
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #99
Zo, de frustratie is een beetje gaan liggen. Enerzijds van de uitslag , maar ook van alle gebeurtenissen rondom de wedstrijd zelf. Ik vraag me een aantal dingen af;

- Als we uit naar Helmond reizen moeten we wegens een vlag met een varkenskop ons voorafgaand aan de wedstrijd legitimeren soms aan de hand van een namenlijst. Waarom gebeurt dat in de wedstrijd met het grootste spanningsveld over en weer niet?

- Bij het fouilleren bij het stadion werd ik goed gemasseerd (waarvoor dank) , maar stond er ook politie bij. Waar was de politie tijdens de wedstrijd zelf toen alles werd gesloopt?

- Ik betaal aan MVV €5,- extra per uitwedstrijd om de beveiliging op orde te brengen. Waar was de beveiliging op het moment van de excessen? Waar betaal ik dan extra voor? Als het puur gaat om een poppetje in een jasje, loop dan het Leger des Heils binnen. Hebben die mensen ook nog een broodmaaltijd voor die dag erbij.

Ik praat absoluut niet goed wat er is gebeurd, maar er is m.i. ook amper iets gedaan om het te voorkomen dan wel te stoppen tijdens de wedstrijd. De VC heeft in deze ook volledig gefaald. Behalve om via Amby de A2 op te rijden, dat was natuurlijk een schijnbeweging voor de mensen die in de bosjes lagen rondom de Geusselt !

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 14:04
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #100
Je wil het niet goed praten, maar doet het toch. Daar gaat het al mis.

Is er te veel politie is het niet goed, te weinig ook niet.
Is er controle vooraf is er reden tot gezeik, geen controle idem dito.

Het probleem zit hem gewoon in het feit dat het allemaal maar normaal wordt gevonden dat er rondom voetbalwedstrijden ongeregeldheden zijn op welke manier dan ook.

Wat is er mis met (en moeilijk aan) sfeer maken en je club steunen zonder dat daar geweld of vernielingen aan te pas moeten komen?

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, jovkle, Och jeh, bokkesprongen, ASR, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 19:35
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #101

Frostie_999 schreef : Je wil het niet goed praten, maar doet het toch. Daar gaat het al mis.

Is er te veel politie is het niet goed, te weinig ook niet.
Is er controle vooraf is er reden tot gezeik, geen controle idem dito.

Het probleem zit hem gewoon in het feit dat het allemaal maar normaal wordt gevonden dat er rondom voetbalwedstrijden ongeregeldheden zijn op welke manier dan ook.

Wat is er mis met (en moeilijk aan) sfeer maken en je club steunen zonder dat daar geweld of vernielingen aan te pas moeten komen?

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk


Ah, dus als je je dingen afvraagt, praat je ze goed. Ik dat deze beredenering meenemen in mijn dagelijkse leven. Zal ik ver mee komen.

Ik praat inderdaad goed wat er gebeurd is als ik vraag waar de mensen waren (van steward tot politie tot ingehuurde beveiliger) op het moment dat alles gesloopt werd. Stom, nu ik het teruglees zie ik pas dat ik het goed praat….

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 19:56
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #102
Het begint al bij het feit dat jij vind dat er dat soort maatregelen horen te zijn. Dat hoort niet! Wat is er nou zo moeilijk aan om je gewoon te gedragen??

Je praat het niet goed maar noemt wel wat excuusjes op waarom logisch is dat het wel zo is gegaan. Daar ligt de clou. Jij vind dat die dingen blijkbaar nodig zijn om een wedstrijd goed te laten verlopen, terwijl dat gewoon kul is. Als iedereen zich gewoon normaal gedraagt hoeven die regels ook allemaal niet.

Als ik naar een wedstrijd ga heb ik geen politie of VC of whatever nodig om me te amuseren of mijn club te steunen. Ik drink mijn ene biertje, zing mee, scheld hier en daar en ga na de wedstrijd weer naar huis.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 20:31
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #103

Frostie_999 schreef : Het begint al bij het feit dat jij vind dat er dat soort maatregelen horen te zijn. Dat hoort niet! Wat is er nou zo moeilijk aan om je gewoon te gedragen??

Je praat het niet goed maar noemt wel wat excuusjes op waarom logisch is dat het wel zo is gegaan. Daar ligt de clou. Jij vind dat die dingen blijkbaar nodig zijn om een wedstrijd goed te laten verlopen, terwijl dat gewoon kul is. Als iedereen zich gewoon normaal gedraagt hoeven die regels ook allemaal niet.

Als ik naar een wedstrijd ga heb ik geen politie of VC of whatever nodig om me te amuseren of mijn club te steunen. Ik drink mijn ene biertje, zing mee, scheld hier en daar en ga na de wedstrijd weer naar huis.

Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk


Laten we zeggen dat we elkaar niet begrijpen, want wat jij zegt lees ik nergens terug.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 21:25
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #104
Ik lees vooral dat jullie beiden gelijk hebben. Lijnsje ziet het als normaal dat al die beveiliging erbij hoort. Frostie is van mening dat je gedragen de norm zou moeten zijn. Dat laatste is natuurlijk helemaal waar, maar dat eerste zie je echter meer dan regelmatig langs de velden (en daarbuiten, maar soit). Het is echt wachten totdat uitsupporters nooit meer mee mogen, landelijk, en dan is het huilen en verongelijkt roepen. En ook daar zit natuurlijk weer wat in, want het is en blijft een kleine groep die ervoor zorgt. Hoe is het mogelijk dat minderheden de dienst kunnen uitmaken bij zoiets?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2023 08:15
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 609
Meer
Moffen - MVV (zo 26 nov. 2023, 12:15u) #105
En dan komen we weer terug op het "rotte appel" verhaal.. Zoals al eerder aan wordt gegeven, als je met 450 (of nog wel meer) enkele mongolen niet in bedwang kunt houden, dan ben je zelf er mede de oorzaak van dat uitpubliek niet meer mag.. Of je nu zelf aan het slopen bent, of ernaar kijkt en niet ingrijpt.. Sociale controle of hoe noemen we dat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden