Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams

09 feb 2024 09:45 17 feb 2024 05:18 door Ben Salemans.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #1
Voor de mensen die niet naar Amsterdam afreizen en ook niet carnaval aan het vieren zijn: Live op ESPN open kanaal als ik het goed zie!

Zoals gebruikelijk is het een tombola wie er maandag op het veld staat voor Jong Ajax. Ze gebruikten al vier verschillende keepers dit seizoen en 36 verschillende spelers in totaal. WK winnaar Rulli stond vorige week doodleuk te keepen. Nu zal die niet tegen ons keepen want die uitzondering geldt alleen tegen andere jong-teams, maar toch, geeft maar aan hoe belachelijk de regels omtrent deze teams nog altijd zijn.

Wat je over het algemeen ziet is dat er op maandag, in Amsterdam, vaker wel een wat sterkere ploeg staat dan op vrijdag in uitwedstrijden.
Klein voordeeltje kan zijn dat Ajax I op zondag in Heerenveen speelt en op donderdag in Europees verband moet spelen, de kans dat er spelers uit de eerste pakweg zestien namen van de selectie meedoen acht ik niet groot. Drie weken geleden won Groningen met 0-1 op de toekomst, de meest recente wedstrijd om goed mee te vergelijken qua tegenstander en speelmoment, en de opstelling van Jong Ajax in die wedstrijd viel mee. Deense rechtsachter Anton Gaaei, 21 wedstrijden in het eerste elftal dit seizoen, is de 'grootste' naam die daadwerkelijk speelde, en mannen als Salah-Eddine (inmiddels naar Twente vertrokken), Silvano Vos en Jaydon Banel speelden mee, die hebben allemaal een paar invalbeurten in het eerste van Ajax gehad dit jaar maar zitten echt nog niet tegen een basisplaats in Ajax I aan.

Dat gezegd hebbende weet je op voorhand dat je tegen een erg goed voetballende ploeg komt te staan. Jong Ajax stelt uit niet veel voor, maar één overwinning in dertien wedstrijden. Maar in Amsterdam is het andere koek en wonnen ze vijf van de elf wedstrijden, en nog eens vier gelijke spelen er bij. Verliezen doen ze zelden. Opmerkelijk is dat het verschil vooral verdedigend ligt, ze kregen in uitwedstrijden al drie keer zo veel (!) doelpunten tegen als thuis.

Laten we hopen dat wij het vertrouwen van de laatste wedstrijden meenemen en dat de tandem Smeets - Souren op volle kracht blijft draaien. Dan zouden we hier in ieder geval niet moeten verliezen en hopelijk zelfs drie punten kunnen pakken.

Voor ons zijn vanavond al wat interessante wedstrijden. Met De Graafschap - Willem II en Roda - Dordrecht zijn er twee wedstrijden met beide teams boven ons in de stand. Morgen Cambuur tegen VVV waar hetzelfde voor geldt. Er gaan weer genoeg ploegen uit de eerste negen punten laten liggen, hopelijk kunnen we profiteren. Naar de periodestand kijken vind ik met nog vijf wedstrijden te gaan iets te vroeg, maar het moge duidelijk zijn dat met winnen van Jong Ajax we een mooie stap zouden zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D., jovkle, itsman, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2024 14:11
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #2
Deze wedstrijd wordt de moeilijkste van de 3e periode. Bij mij staat jong Ajax uit, bekend en in het geheugen gegrift als de wedstrijd van de "naaierij" die daar altijd plaats vindt. Het lijkt soms erop, dat men in Amsterdam geen zin meer heeft, om met Ajax 1 de reis te moeten maken naar Maastricht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2024 22:02
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #3
Ajaks is dé club van en voor de meeste hollanders, en meestal worden ze daardoor begunstigd door de arbitrage. Als het niet loopt (zoals dit seizoen) dan gaan ze collectief huilen.
Ja van Cruyff was ik ook fan hij had bovendien het inzicht, de voetbal intelligentie;
Ajaks was Cruyff in die dagen, en toen hij naar Barcelona ging stortte het als een kaarten huisje ineen. Neeskens en later Krol waren ook nog wel nuttig.

Heb vorig jaar al een betoog gehouden waarom deze Jong-Bedrog Teams (JBT) niet in deze competitie horen;
liever minder clubs en dan een dubbel programma (zoals in België) lijkt me toch eerlijker?
Het is evident dat zij garen spinnen van deze KKD waar ze hun spelers kunnen opleiden of revalideren en daarnaar verkopen voor een veelvoud van de MVV begroting.
Dat ze min of meer kunnen opstellen wie ze willen nog wel op een Carnavals maandag maakt het alleen maar meer ongenant. We zullen voor een groot deel afhankelijk zijn wat ze MVV gunnen (die Noor alleen heeft al 8 miljoen gekost), want tegen een sterk team maken we inderdaad weinig kans lijkt me.
Als ze meehelpen de traditionele clubs de nek omdraaien dan zullen ze er op de lange duur ook slechter door gaan boeren; de doorstroom van spelers wordt minder en de competitie zal erdoor verzwakken. Ieder jaar vertrekken via MVV spelers naar de hoogste klasse of eredivisie.
Ik kan me niet voorstellen dat onze spelers op Carnavl maandag graag in de bus zitten naar Amsterdam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2024 10:37
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #4
Keuken Kampioen Divisie, voor de echte fans.. Begrijpelijk dat we in het carnavalsweekend geen thuiswedstrijd spelen, maar op maandagavond tegen een Jong-ploeg. Had deze wedstrijd op vrijdag gezet. Televisiebelangen, ik begrijp het: maar had Jong Ajax dan lekker tegen Emmen of Telstar laten spelen en ons elke andere wedstrijd die niet op carnavalsmaandag was gegeven...

Maar goed, over het voetbal. Concurrenten voor de play-offs NAC en Emmen verliezen weer punten en dat de Graafschap verliest is voor de Derde Periode gunstig. ADO heeft een thuiswedstrijd tegen Den Bosch in het verschiet, dus om mee te blijven doen moeten we eigenlijk winnen. En dat dit seizoen maar weinig ploegen gegeven. Sowieso verloor Jong Ajax maar een van hun laatste twaalf (!) wedstrijden. Ze hadden vooral een hele slechte start van het seizoen met slechts twee punten uit acht wedstrijden, maar op basis van de behaalde punten daarna zouden ze gewoon subtopper zijn.

Zoals Jacques aangeeft, hoeven we waarschijnlijk niet bang te zijn voor een flinke injectie vanuit het eerste elftal, omdat Ajax 1 zowel op zondag als donderdag speelt. Daarnaast kent het eerste elftal de nodige blessures, dus de grootste talenten zijn hard nodig bij het eerste.

Toch zou ik ook al heel blij zijn met een punt daar. Ondanks dat het lekker draait, moeten we onszelf ook niet gaan overschatten. Onze vier overwinningen waren tegen de nummers 13, 17, 19 en 20.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 20:37
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #5
Zoe onierlijk maaan! Die hebben spelers op het veld die meer waard zijn als ons hele clubje. Man man man

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 20:47
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #6
Met een VAR was dit een diep rode kaart geweest voor die actie tegen Smeets...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:01
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #7

ASR schreef : Met een VAR was dit een diep rode kaart geweest voor die actie tegen Smeets...

Tis wel ajax he. die mogen alles. O.a. met minimaal 6 A-spelers tegen ons aantreden. Hopelijk schoppen wij er ook minimaal 1 voor de rest van het seizoen de vernieling in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:11
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #8
Achterlijk bericht van jou pum! @pinobel
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:16
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #9
Nu gewoon zorgen dat je het niet nog erger maakt door gele of rode kaarten te pakken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:18
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #10

Sander70 schreef : Achterlijk bericht van jou pum! @pinobel

Ik achterlijk? Dat mag je me in mijn gezicht komen zeggen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:22
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #11
Zeker rood , maar wat is het weer kut. Pffff. Los van de Ajax 1 spelers, het is weer 3x niets.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:23
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #12
Snap je het verschil tussen zeggen dat iemand een achterlijk bericht plaatst en iemand daadwerkelijk achterlijk noemen? Manmanman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:40
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #13
Ongelooflijk hoe je weer zo door de ondergrens kunt zakken na een aantal zeer aardige wedstrijden tegen weliswaar laag geklasseerde tegenstanders, maar heel jammer. Gezien het programma kun je de periode wel vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:50
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #14
Even over iets anders , waarom speelt MVV volgende wedstrijd thuis tegen PSV in gods naam op maandag ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2024 21:53
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #15
Zodat PSV ook een sterker team kan opstellen ...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden