Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams

14 feb 2024 19:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #46
Er zijn afspraken gemaakt over speelgerechtigheid in deze competitie inzake jong teams , als Ajax zich daar aan houdt dan is het misschien pijnlijk voor ons of andere teams dat er spelers staan die " tegoed " zijn .
Maar wat doen ze verkeerd dan ???

Maar MVV heeft met van Leeuwen toch een oud Ajax medewerker in de geleden waarom is er vooraf niet met Ajax contact gelegd als MVV het nu zo onrechtvaardig vind en het binnen haar eigen kanaal ( mvv.nl) met een soort van statement komt
Dan had ik ook vooraf zaken " besproken " en mogelijk afgestemd in deze .

Ik vind het statement olie op het vuur , onverstandig en als Ajax zich aan de regelementen houdt ook nog eens van een redelijk beschamend niveau , temeer omdat clubs zelf instemmen en goed betaalt worden voor de deelname van jongteams

Er zijn andere zaken die bij de club spelen waar ze zich druk om maken , dit onvolwassen statement van MVV !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2024 19:35
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #47
Jij snapt het Napoleon !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 01:58 15 feb 2024 02:09 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #48
Nee, Napoleon snapt het juist niet. Op de eerste plaats haalt hij nu van Leeuwen erbij als oud Ajax medewerker. Zij heeft er niets mee van doen, want zou dat wel zo zijn, of kunnen, dan is het pas échte competitievervalsing. Op de tweede plaats, doet Ajax (en de jong teams) misschien niets onrechtmatigs maar kunnen wel het verloop van de competitie bepalen. En dat is sowieso competitievervalsing. Op de 3e plaats vind ik dat Napoleon nu via vanallerlei bochten zijn gelijk probeert te halen. Ik vind er bovendien niets onvolwassen aan, om hier wat over te zeggen of schrijven wat andere clubs niet durven en wat veel mensen vinden/denken. Dat is prima in orde dat dit eens gebeurd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 06:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #49

Mosae schreef : Nee, Napoleon snapt het juist niet. Op de eerste plaats haalt hij nu van Leeuwen erbij als oud Ajax medewerker. Zij heeft er niets mee van doen, want zou dat wel zo zijn, of kunnen, dan is het pas échte competitievervalsing. Op de tweede plaats, doet Ajax (en de jong teams) misschien niets onrechtmatigs maar kunnen wel het verloop van de competitie bepalen. En dat is sowieso competitievervalsing. Op de 3e plaats vind ik dat Napoleon nu via vanallerlei bochten zijn gelijk probeert te halen. Ik vind er bovendien niets onvolwassen aan, om hier wat over te zeggen of schrijven wat andere clubs niet durven en wat veel mensen vinden/denken. Dat is prima in orde dat dit eens gebeurd.



MVV bericht Ajax van competitie vervalsing dat blijkt uit de reactie van het artikel ! Ik vraag me af wanneer het goed is , als een jong teams de C jeugd opstelt !?


De regels zullen er zijn en die zullen passen met de selectie van de match ! Het probleem ligt in jong teams algemeen ! De BVO moeten die gewoon uit haar competitie krijgen . Dat zou de discussie moeten zijn die al jaren amper tot niet gevoerd wordt ! Verslaafd aan t geld . Daarbij heeft ieder zijn eigen belang dat blijkt ook hier wel weer.

MVV heeft zich in mijn ogen als een hele slechte verliezer gepresenteerd , jaren de spelersbegroting tot laagste van de KKD te hebben , de begroting al jaren met zware verliezen te moeten afronden .
Maandag was een stukje van jaren wanbeleid dat aan t licht kwam ! Je moet als club niet openlijk klagen , dat is zeer onprofessioneel
Achter de schermen met KNVB en collega clubs en jong teams het gesprek aan gaan is de oplossing !


Ik dacht dat er zaken aan t veranderen waren bij MVV maar als ik t artikel lees , zit het zelfde zure zeer er nog steeds in de club . Als de deal met de Amerikanen niet door gaat dan zie ik t donker in en tot die tijd zou ik me als club “rustig “ houden en al helemaal geen andere clubs schofferen ! Dit brengt niets dan gedoe let maar op !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 08:58 15 feb 2024 09:02 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #50
Nou ja, het is niet echt schofferen. MVV vindt er gewoon iets van, en laat dit openlijk weten. En als je dit nog niet eens meer mag vinden, omdat je dan geen licentie zou krijgen, is wel heel erg achterbaks. Er moet niet meer van gemaakt worden, dan dat het is. Dat is spijkers op laag water zoeken. Het is maar een statement. Gebeurde trouwens vorig jaar op carnavals maandag niet iets identieks? Ik vind het opmerkelijk te noemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 09:50
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #51

Boredass schreef :

Maosbrögk schreef : Ik ben blij dat MVV zich eens publiekelijk uitspreekt tégen de jong-teams. Dat moeten meer clubs gaan doen en hadden ze al veel eerder moeten doen.
Met deze competitievervalsing kun je zomaar 24 punten verliezen als je iedere keer net de verkeerde opstelling treft.
Ik sta helemaal achter de zienswijze van MVV. Chapeau!


Met zo een verslagje bereik je niks.
Helaas zijn de KKD clubs ook weer te veel afhankelijk van die grote clubs, waardoor ze er nooit echt tegenin zullen gaan.


Kwestie van tijd dat de landelijke media het oppikt. Stond vandaag al artikel over in De Limburger. Roda ging mee in de mening van MVV.
Het zal op zijn minst weer een discussie opleveren. En dat is alleen maar prima. Dus dat is al winst dankzij dit bericht.
Verder verwacht ik er ook niet veel van hoor. Maar stilzwijgend accepteren vind ik ook treurig. Dat hebben we al jaren gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, jovkle, itsman, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 10:36
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #52
het stond gisteravond al op de 'voorpagina' van voetbalprimeur.

maar ja, maandag komt Jong PSV. ik verwacht een soort van protest van de supporters met spandoeken, mede door het statement van MVV.
wat is het gevolg? weer een boete omdat de KNVB zich gekwetst voelt ?

Als MVV vindt dat Ajax zich niet aan de gemaakte afspraken heeft gehouden moeten ze in bezwaar gaan tegen deze wedstrijd.
dan moeten de BVO's zich samenpakken en deze wedstrijden boycotten.

Als ajax zich aan de gemaakte afspraken heeft gehouden dan is MVV een kleuter die huilt omdat anderen lekkerder snoep hebben gekregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 13:05
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #53
MVV vergelijken met een kleuter en snoep. Oké. De laatste zin zal het dan wel zijn. Mooie gemaakte afspraken zijn het dan, die je zelf mag bepalen. Ik noem het geen huilende kleuter. Ik noem zoiets "meten met twee maten". Dat is voor volwassenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 15:02
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #54
Dat Ajax zich aan de reglementen houdt, betekent niet dat je niks mag vinden van die regels an sich. Net zoals het onzin is dat we geen recht van spreken hebben omdat we verloren hebben, 'want bij een overwinning hadden we dat ook niet geplaatst.'

Daarnaast zorgt de aanwezigheid van beloftenploegen voor meer inkomsten die we keihard nodig hebben. Allemaal waar. Maar blijft staan dat de reglementen zoals ze nu zijn competitievervalsing in de hand werkt.
We zijn er even vaak door bevoordeeld als benadeeld: toen we met 4-0 van Jong AZ wonnen speelden we tegen het zwakste team dat zij dit seizoen het veld in hebben gestuurd en maandag tegen Ajax tegen mogelijk het sterkste team van dit seizoen. Die willekeur zorgt voor competitievervalsing.

Bij een wedstrijd tegen een Jong-ploeg hangt het er maar net vanaf op welke dag je ze treft (op maandag zijn ze veel sterker dan op vrijdag), wat het programma van de hoofdmacht is (spelen ze Europees of zijn ze op trainingskamp) en welke spelers terugkomen van een blessure. Kaplan, Mannsverk en Gaaei hebben miljoenen gekost en zijn nooit gehaald voor Jong Ajax. Dat wij hen toevallig treffen en onze concurrentie niet, is competitievervalsing. Net zoals het competitievervalsing zou zijn als Jong PSV met hun A-junioren tegen ons aan komt zetten.

Vind het juist te prijzen dat MVV hier aandacht op vestigt. Anders verandert er ook nooit iets. En gezien de bijval zijn we niet de enige die dat vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2024 15:44
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #55
meten met 2 maten betekent dat je niet gelijk behandeld wordt, en daar is nu geen sprake van toch ?

Ajax heeft spelers opgesteld die blijkbaar volgens de regels opgesteld mochten worden. Dit doen ze elke week, zij het met een flinke willekeur. Daar is blijkbaar alle ruimte voor in de gemaakte afspraken.

Wij als fans mogen uit emotie ons ongenoegen kenbaar maken vind ik, maar dat MVV dit op deze manier doet vind ik niet juist.

Dat de regels opnieuw bekeken moeten worden, en men daarover in overleg moet gaan, dat is zeker een goed initiatief van MVV.

Mosae schreef : MVV vergelijken met een kleuter en snoep. Oké. De laatste zin zal het dan wel zijn. Mooie gemaakte afspraken zijn het dan, die je zelf mag bepalen. Ik noem het geen huilende kleuter. Ik noem zoiets "meten met twee maten". Dat is voor volwassenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2024 09:33
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #56
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel meningen.

Ik vind het stuk prima, niet geschreven richting Ajax (dat zich aan de regels houdt), maar gericht aan de KNVB. En tevens een signaal naar de overige clubs die last hebben van deze constructie.

Er wordt landelijk weer eens over gesproken en zonder dat zal er nooit iets veranderen.

Laura, chapeau!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2024 09:41
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #57
Er is al veel gezegd. Wat ik zo snel niet teruglees - excuus als ik er overheen lees - is een naar mijn mening eenvoudige oplossing. Een oplossing die zeker niet alles zo maar oplost, maar wel een gedeelte.

Persoonlijk mogen de jong teams weg uit de competitie van mij. Laat dat voorop staan. Het heeft voor MVV nul toegevoegde waarde. Maar als ze dan toch 'moeten' blijven (als in, Ajax en PSV weigeren geld aan eerste divisie af te staan als de jong teams er uit gegooid worden), dan is het natuurlijk waanzin dat we in Nederland het wiel opnieuw uitgevonden hebben. In bijvoorbeeld Spanje en Duitsland spelen reserve-elftallen al jaren in de betaald voetbal-piramide. Gebeurde al ver voordat wij in Nederland dit gingen doen.

In Spanje spelen ze met vaste selecties. Wisselen kan alleen in de bekende transfer windows, dus tussen grofweg juni en eind augustus, en in januari. Als een speler van Real Madrid in september geblesseerd raakt, kan die niet begin november even twee competitiewedstrijdjes bij Real Madrid Castilla meedoen om weer fit te raken. Om die reden spelen die teams ook niet op maandag of zo. Op een inhaalwedstrijd na spelen ze op zaterdag of zondag.

In Duitsland zijn de regels iets ingewikkelder. Er mogen maximaal drie spelers op het veld staan, die niet 'regulier' voor (bijvoorbeeld) Bayern II uit mogen komen. Dat betekent enerzijds een leeftijdsding en anderzijds dat spelers uit de selectie van Bayern I niet zo maar mogen meespelen. Er mogen dus maximaal drie spelers uit de selectie van Bayern I meedoen. Maar nu komt het, zelfs dan enkel als ze in de laatste vier competitiewedstrijden van Bayern I niet in actie zijn gekomen. En ook een toevoeging: de tweede elftallen van die clubs spelen op reguliere dagen, dus vaak tegelijkertijd (of op dezelfde dag in ieder geval) als het eerste elftal.

Vertalen we dat naar de wedstrijd van afgelopen maandag. Volgens het Spaanse model zouden heel wat spelers niet mee mogen doen want die hebben na het sluiten van de transfermarkt bij Ajax I op de bank gezeten. Gaaei, Kaplan, Martha, Fitz-Jim, Banel en Rijkhoff zaten op de bank of speelden zelfs voor Ajax 1 na 1 februari. Overigens zat vrijwel iedere andere speler van Jong Ajax voor 1 februari ook wel eens op de bank bij Ajax I. Als Ajax gedwongen zou worden harde keuzes te maken in dit opzicht, zou er een heel ander team hebben gestaan.

Het Duitse model is iets ingewikkelder - het is bij Ajax lastig te bepalen wie precies onderdeel is van de selectie van Ajax I, dat is veel minder duidelijk afgescheiden dan in Duitsland. Maar ook in het Duitse model zie je in de praktijk niet dat spelers op zondag op de bank bij Bayern of Dortmund I zitten en op maandag bij team II meespelen. Onder meer om de doodsimpele reden dat die teams zelden op maandag spelen en vaak juist wél op dezelfde dag spelen als team I. De wedstrijd zou dus op zaterdag of zondag geweest zijn en alle bankzitters bij Ajax I zouden alleen al daarom niet meedoen. Grofweg dezelfde namen als uit het Spaanse model zouden daarom niet meedoen.

Ik ben zelf, als we dan echt per sé jong teams in de competitie moeten hebben, fan van het Spaanse model. Vaste selecties, je mag niet tijdens het seizoen uitwisselen. Wedstrijden gewoon zoals de rest van de teams op vrijdag, zaterdag of zondag. Maar zelfs het Duitse model vind ik beter, al was het alleen al maar dat we dan van de maandag af zijn.

Concrete verbeterpunten van mijn kant zouden derhalve zijn:
1. vaste selecties
2. als dat niet kan, alleen spelers die minimaal de vier voorgaande wedstrijden niet voor het eerste elftal hebben gespeeld
3. het jong team speelt tegelijkertijd (op zijn minst dezelfde dag) als het eerste team. Het slaat gewoon nergens op dat een speler in een en dezelfde speelronde bij twee betaald voetbalwedstrijden in de selectie zit. Dat voorkom je op deze manier vrij effectief.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, opadiehard, jovkle, De_Lange, itsman, bokkesprongen, M-MVV, Vak G

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2024 13:02
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 964
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #58
Zelfs de Limburger vindt het statement van MVV een goede zaak en stelt dat de club groot gelijk heeft. Als je je mond niet opendoet verandert er nooit iets. Zeggen wat je denkt, waarschijnlijk komt dit vanuit Laura die de directe mentaliteit ook heeft. Niet dat voorzichtige "ja maar" of je kunt beter je mond houden. die typische Limburgse mentaliteit waarvan hier op dit forum er ook een paar last van hebben. Chapeau Laura!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2024 16:11
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #59
Scheidsrechter Puts was ook nog eens de 12 man van Ajax.
Terwijl hij van Bunde is..
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2024 17:03
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
Jong Ajax - MVV 12-2-24 / regels Jong-teams #60
Jacques bedankt voor je perfect gedocumenteerde bijdrage,kan zo naar de KNVB zonder extra bijlages….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, itsman, Vak G

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.411 seconden