MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u

04 mrt 2024 14:15
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #61
Eindstand Mvv 1 - Dordrecht 3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 15:15
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #62

Jacques schreef : Voor de duidelijkheid: de reactie kwam van angel side mannen, jongens wat mij betreft want wat is het overgrote deel van die groep piepjong, niet van vaste Boschpoort-mensen.

Dan van de angel side maakt mij niks uit van wie het kwam.
En dan nog hoe komen deze mensen dan daar op de tribune? Als het goed is is er een hek met stewards daar?

mvv4ever schreef :
Met dit soort zwart-wit denken komen we nooit een stap verder. Zowel als maatschappij in het algemeen als specifiek MVV als club. Is het wel eens in je opgekomen dat beide partijen schuld kunnen hebben?

Ja Dordt kwam vanaf seconde één als een groep doorgesnoven idioten het uitvak in. Letterlijk vanaf seconde één. Wij keken toevallig die kant op toen de eerste Dort-fan de tribune op liep. Die liep rechtstreeks met middelvingers opgestoken luid scheldend naar de kidstribune en gooide meteen maar iets. De tweede en derde supporters die volgden wisten ook niet hoe snel ze tegen de plexiglas wand moesten staan te rammen.

En inderdaad, daar werd totaal niet op ingegrepen. En dat is erg slecht en iets wat me structureel stoort, vanuit het uitvak gebeurt wel vaker van alles. Dat komt enerzijds door de totaal amateuristische inrichting - bij veel andere clubs is het veel moeilijker om iets richting thuispubliek te gooien. En anderzijds doordat er nooit wordt ingegrepen.

Maar dat rechtvaardigt nog niet dat wat jongens van de Angel Side het halve stadion doorkruisen om dingen terug te gaan doen.


Met wat schreeuwen en op en neer gaan met de hekken doe je niemand kwaad gebeurde amper iets in die hoek.
Beter dat de dordt fans hun focus na deze kant legden ipv op de kinderen. Want moet niet aan denken dat er kinderen gewond waren geraakt door een batterij of een blikje bier of iets anders met wat ze gooiden.

mvv4ever schreef : Ik hoop oprecht dat het goed met hem gaat, maar het was dezelfde persoon die drie kwartier kansloos in het hek onderaan Boschpoort vak F hing en er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat de wedstrijd later hervat werd. Het hele stadion zat letterlijk op alleen hem te wachten op een gegeven moment. En ook daar weer: waarom wordt ie niet gewoon door beveiliging uit dat hek gehaald?
Ik vind het vervelend dat hij gevallen is, dat wens ik niemand toe. Maar ik zat me eerlijk gezegd de minuten er voor erg aan hem te ergeren. En zo te horen iedereen om mee heen ook.

Zover wat ik hoorde viel deze persoon van de trap terwijl hij terug kwam van de wc. Verder weet ik dan niks van hoe en wat daar.

mvv4ever schreef :
Dat is weer gemakkelijk, lekker op Dordt afschuiven en doen alsof er een verhaal verzonnen is. De jongens van de Angel Side zaten letterlijk al op het hek toen MVV klaarstond, klaar om het veld te bestormen. Een klein groepje fans heeft daar een besluit voor heel het stadion en beide teams genomen. Belachelijk dat we dat als MVV allemaal maar laten gebeuren.

Ik vind het prima als de wedstrijd was gestaakt vanwege onzekerheid status van de gevallen man. Maar dan wel omdat de teams op het veld dat een goede reden vinden. Niet omdat een paar Angel-side mannen dat vinden. Ik begrijp de woede van de spelers van MVV wel.


Lijkt me sterkt dat een 'paar personen' het veld zouden bestormen. Dus dan weet je ook welke personen dit zijn. Dan had je met gemak politie kunnen toelaten om deze mensen het stadion uit te sturen. Stond toch genoeg politie buiten het stadion.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 20:06
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #63
Brian Smeets haalt flink uit in de Limburger over de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 20:16
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #64
Dat zijn nogal uitspraken van Bryan. En gelijk heeft die in alles!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 20:19
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #65
Bryan heeft absoluut gelijk in de laksheid en het ontbreken aan goede beveiliging/veiligheid bij MVV in de Geusselt.
Ik ben het niet eens dat dit soort dingen alleen bij MVV gebeuren want overal gebeuren dit soort dingen, alleen is de Geusselt gewoon een grote speeltuin voor raddraaiers omdat het gewoon allemaal veel te makkelijk kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 22:06 04 mrt 2024 22:07 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 754
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #66
Maastricht - Bryan Smeets kropt zijn woede niet op. De middenvelder van MVV kwam maandag na het restant van MVV-FC Dordrecht nog terug op afgelopen vrijdag, toen de wedstrijd tot twee keer toe werd gestaakt. Hij deed dat scherp en prikkelend. „Er is blijkbaar niemand hier die actie durft te ondernemen. De supporters leiden hier. Dat kleine groepje.”

Emil Visser Vandaag om 19:11

Geen fans, geen ballenjongens, geen sfeer. En uiteindelijk ook geen kansen, geen doelpunten, geen overwinning. Het restant van MVV-FC Dordrecht – er werden tien minuten gespeeld nadat het duel vrijdag was gestaakt – leverde eigenlijk helemaal niets op. MVV verloor dus: 1-3.
Een handjevol scholieren keek nog van buiten het stadion naar het restantje. Met hun fietsen in de hand probeerden zij tussen de spijlen van de poort door iets van het duel op te vangen. Ook zij gingen kort na het laatste fluitsignaal zonder bevredigend gevoel verder.

Onrust

De wedstrijd werd vrijdag definitief gestaakt omdat een groepje MVV-fans dreigde het veld op te komen als de wedstrijd uitgespeeld zou worden. Daarvoor legde de scheidsrechter het duel al tot twee keer toe stil. De eerste keer omdat er onrust was tussen groepjes fans van MVV en Dordrecht. Het was enkele MVV-fans gelukt om een poort te openen die normaal gesproken dicht hoort te zijn en zo konden ze dichter bij de Dordrecht-aanhang komen. De stadionomroeper verzocht de supporters tot vier keer toe om weer terug naar hun plek te gaan. Maar dat gebeurde niet overal. Een MVV-fan viel vervolgens zo’n vier meter naar beneden van een railing en had dringend medische hulp nodig. De fans drukten vervolgens een definitieve staking door.

Linzen abrikozenvlaai

En dus stond ook routinier Bryan Smeets maandagmiddag na tien minuten voetballen weer in de catacomben. Met een stuk linzen abrikozenvlaai in zijn rechterhand keek hij naar de FC Dordrecht-selectie, die nog een training afwerkte in De Geusselt. De ploeg uit Zuid-Holland had daar om gevraagd, aangezien zij voor die tien minuten een paar uur in de bus moesten zitten en al ’s ochtends om negen uur waren vertrokken.

Smeets stak zijn wrange gevoel over de afgelopen dagen niet onder stoelen of banken. Wat er gebeurde op die vrijdagavond zat hem nog steeds dwars. Het mondde uit in een scherpe monoloog van de middenvelder. „Er gebeurde van alles tussen de fans. Eerst waren er opstootjes. Toen ik naar die hoek ging dacht ik: ‘hou er mee op, want niemand wint hier iets mee.’ Los van wie er mee begonnen is: je moet je verstand gebruiken. De club heeft het al niet breed, heeft al genoeg boetes gekregen. Die krijgen we door al dit soort dingen. Je weet dat MVV door dit soort gedrag nog meer in de problemen komt.”

Pissig

„Ik was echt pissig. Dat zo’n klein groepje het voor iedereen in het stadion verpest. Met alle respect, het is verschrikkelijk wat er met die man is gebeurd, maar die mensen zijn honderd keer gewaarschuwd. Ga daar weg, ga er niet opstaan. Maar toch doen ze het. Daardoor moeten wij nu tien minuten inhalen. Je weekend is naar de klote, Dordrecht moet terugkomen. Maar dat beseffen zij niet. En dan roepen ze ook nog dat het een schande is dat wij de wedstrijd willen uitspelen. Want dan zouden wij geen respect hebben voor die man. Maar daar gaat het niet om. Je had dit alles al veel eerder kunnen voorkomen. Door een keer te luisteren. Door niet die confrontatie op te zoeken. Als iemand zegt, ‘ga van dat ding af’, ga dan ook van dat ding af. Normaal gedrag vertonen. Dan was dit allemaal niet gebeurd.”

„En dan ben ik nu nog heel rustig, want geloof me, ik kan nog wel andere dingen gaan zeggen. Maar dat heeft allemaal geen zin, want ze snappen het toch niet. Het zit me heel hoog. En dan zie ik die fans van Dordrecht ook nog richting de kidstribune van MVV allemaal gekke dingen doen. Wat zullen die zonen en dochters denken die dat allemaal zien? Die zeggen de volgende keer: papa, ik wil niet meer naar het voetbalstadion. Het komt misschien doordat ik ook een dochter heb, maar dit is toch totaal onbegrijpelijk.”

Te bizar voor woorden

„Zolang er niets mee gedaan wordt, als er geen statement wordt gemaakt, dan blijft dit gebeuren. Maar je had deze problemen kunnen voorkomen. Ik vind het te bizar voor woorden dat je hier van de Angelside naar de Boschpoorttribune kan lopen. Daar kan je zo richting het uitvak lopen en daar de confrontatie zoeken. Volgens mij kan je in geen enkel ander stadion van de ene naar de andere tribune. Dat probleem kan je zo oplossen. Of zeg ik nou iets raars?”

„En vervolgens bepaalt een groep van twintig, dertig of vijftig man, wat er met de wedstrijd gebeurt. Want als wij niet zouden stoppen, zouden zij het veld opkomen. Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat een groep supporters bepaalt of een wedstrijd doorgaat of niet. En dan hebben wij zogenaamd geen respect voor die supporters. Terwijl ze honderdtachtig keer gewaarschuwd zijn. En dat is een beetje cultuur hier bij de MVV. Ik kan er niks anders van maken. Er is blijkbaar niemand hier die actie durft te ondernemen. De supporters leiden hier. Dat kleine groepje. Dat is treurig. Ik heb dat nog nooit ergens anders gezien. Maar ik sta hier ook nergens meer van te kijken. Het wordt ieder jaar steeds gekker. Ik vind het treurig voor de mensen die wel fatsoenlijk gedrag vertonen. Die willen hier een leuke avond hebben, of je nu wint of verliest. Het is treurig voor kinderen die het geweldig vinden om naar voetballen te komen kijken. Dus stop hier alsjeblieft mee.”
Hij neemt nog een laatste hap van zijn vlaai. „Misschien moeten we dan maar gaan spelen zonder uitsupporters. Niet leuk, maar je móét een keer een statement maken.”

Spiegel

De rake woorden van Smeets zullen nadreunen. Het komt zelden voor dat een voetballer zich zo nadrukkelijk uitspreekt in de richting van fans en zijn eigen club een spiegel probeert voor te houden. Het zijn woorden die waarschijnlijk leiden tot reflectie bij MVV. En heel misschien schudden ze de rellende supporters wakker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Jacques, Belgske, john68, Lassie80, jovkle, Boschpoort, Brncic, bokkesprongen en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 22:35
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #67
Hij zal er bij de harde kern niet populair op worden, maar Bryan slaat wat mij betreft de spijker op de kop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Hugo, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 23:01
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #68
Respect voor Bryan dat hij zegt wat 90% van de aanwezige fans denkt.

Het is nu al de 2e keer dat de ‘gewone supporter’ dit seizoen gestraft wordt voor het wangedrag van een individu.

Wanneer gaat die Laura eens optreden ? Zij moet laten zien dat zij de baas is. Maar ik zie of hoor haar niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 00:42
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 186
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #69
Met dit stadion kun je eigenlijk geen uit-supporters meer toelaten (tegen Top Oss stond de WC van het uitvak in de fik en ook toen reageerde niemand tijdens de wedstrijd).
Het is een geluk dat "die" uit Aachen-Nord niet komen in 2 weken? want de problemen waren voorgeprogrammeerd.
Met een ondoorzichtige stalen wand, een net etc los je dit trouwens niet op.
Eigenlijk is de Gemeente aan zet…. als iemand invalide wordt zijn de kosten veel groter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, CatenaccioMestreech, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 08:49
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #70
Prima reactie van Bryan. Slaat de spijker op zijn kop wat betreft een paar onderwerpen.
De Geusselt is zo sterk verouderd dat het inderdaad totaal niet meer veilig is. Het weghalen van de hekken is ook een grote fout geweest.
Stewards van 60+ die een menigte moeten tegenhouden.
Bij de ingang scant men met de ogen de barcodes op toegangsbewijzen...zodoende zou je tig keer binnen kunnen komen met 1 eticket.
Als je heel neutraal kijkt naar je stadionbezoek, dan is dat op zo ontzettend veel aspecten zo amateuristisch en profvoetbalonwaardig.
MVV is momenteel de club waar de meeste wedstrijden gestaakt worden. Dat is niet iets om trots op te zijn.
Vooral niet omdat dit de club veel geld kost; geld dat er eigenlijk niet is.
Dromen over een nieuw stadion heeft weinig zin; dat gaat er echt niet komen. We zijn m.i. geen stabiele club de laatste jaren om dit soort investeringen voor te doen. Hard maar waar.
Het blijft dus aanmodderen vrees ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Buurke76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 10:59 05 mrt 2024 11:01 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #71
Het schijnt dat Mvv een probleem heeft ivm dat Net omdat men alleen onderlangs de tribune kan verlaten,vroeger kon men bovenin het stadion in en uit lopen.
Een wand tot aan de plafond zal ook moeilijk te plaatsen zijn is deze niet verschuifbaar?
Wat zou helpen is die wand iets hoger maken en ook van metaal,geloof me dat werkt vroeger was dit nl ook zo!…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 12:44
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #72
of iederen gedraagd zich gewoon normaal..... dan hoef je niet n hele wedstrijd op randje reling te zitten maar gewoon op je stoeltje

en mooi dat spelers zich uitspreken. En denk je nu dat spelers hier willen spelen als iedere wedstrijd stil komt te liggen door zgn support en t clubje van wij zijn echte supporters dus wij vinden dat t kan
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Buurke76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 13:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #73

opadiehard schreef : Het schijnt dat Mvv een probleem heeft ivm dat Net omdat men alleen onderlangs de tribune kan verlaten,vroeger kon men bovenin het stadion in en uit lopen.
Een wand tot aan de plafond zal ook moeilijk te plaatsen zijn is deze niet verschuifbaar?
Wat zou helpen is die wand iets hoger maken en ook van metaal,geloof me dat werkt vroeger was dit nl ook zo!…mvrgr Opa.


Waar ik me aan stoor, Opa, is dat ik bij MVV altijd het gevoel heb alsof ze bij dit soort dingen zelf het wiel willen uitvinden. Alle clubs hebben een uitvak en proberen dat van het thuisvak te scheiden. Wij zijn niet de enige club waar de supporters onderlangs moeten bij het uitvak. Het is allemaal geen hogere wiskunde. Zorg voor hogere afscheiding richting kidstribune, het liefst ondoorzichtig. Dan is dat gedoe al weg want er kan niemand naar elkaar kijken en er kan niets gegooid worden. Want tegen Dordt was echt niet de eerste keer dit seizoen (of voorgaande seizoenen) dat daar wat speelde. In de praktijk verplaatsen we de wand van het uitvak toch nooit dus tot boven, of in ieder geval een stuk hoger, moet gemakkelijk kunnen zonder praktische bezwaren.

Bij andere clubs waar je voor uitvak onderlangs moet, is er een veel hogere afscheiding richting het veld. Het is vloeken in de kerk maar kijk eens in Kerkrade, daar heb je als uitsupporter echt niets te doen in de gracht, kun je niets bereiken (behalve blijkbaar de nooduitgang van een Albert Heijn...). Gooi de afscheiding bij het uitvak in de gracht tot drie meter hoog of zo. Wederom ondoorzichtig en niet mogelijk om in te klimmen. Ja, niet mooi, niet klantvriendelijk, maar je bent alweer van een groot gedeelte van het gezeik af.

Er zijn vast redenen waarom dit niet gebeurt. Ik twijfel echter heel erg of dat houdbare redenen zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, bokkesprongen, Buurke76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 15:10
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #74
Weet je Jacques waar het bij MVV aan ontbreekt is niet alleen geld maar eigenlijk BELEID en dat het liefste in alle geledingen,hopenlijk zijn de lijntjes wat korter als de investeerders eindelijk binnen zijn.
Want nu is het net een marionettenspel met veels te veel touwtjes/lijntjes….ook teveel mensen die te weinig ondernemen!
Op dit moment is het zo dat Mvv al moeite heeft met 1a 2 bussen uitsupporters!
Het ging al mis toen 1 supporter het vak binnen kwam met zijn middelvinger opstekend en begon te rammen op de zijkant,de andere schapenkoppen volgden met dezelfde opgefokte reacties!
Vraag als dat escaleerd politie hulp en ruim zo een vak leeg en zet ze het stadion uit,ik weet niet hoe ver de bevoegdheid van de politie mag gaan met toestemming van MVV!
Zet deze club op de zwarte lijst en de eerste twee jaar geen uitsupporters meer uit dord.
Dit gaat prefentief werken naar andere clubs/supporters,dit is mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen!….mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2024 15:29
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #75
en dan kom je buiten, zie je meer dan 30 !!!!!!!!! politiewagens staan bij het uitvak.... waar was dat goed voor en wie betaalt dit ?

Als ze er toch zijn, grijp dan meteen binnen in. Maar daar zijn weer allerlei lul protocollen voor. Voor hetzelfde geld was er een dode gevallen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.411 seconden