MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u

02 mrt 2024 18:11 02 mrt 2024 18:20 door Sander70.
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #46

CatenaccioMestreech schreef : Maar we kunnen toch wel stellen dat de Geusselt in deze staat gewoon echt niet meer kan?
Nergens kun je zo makkelijk bij uitsupporters komen en ergens doorheen breken.
De Geusselt is een gedateerde bak die echt niet meer kan in deze tijd.
Qua veiligheid, qua faciliteiten en ook weinig meer te beleven voor supporters die lekker een drankje willen doen voor de gezelligheid.


Juist. Bij een Willem II, Cambuur of De Graafschap, zit het uitvak recht naast de harde kern, maar omdat deze stadions het niet zo gemakkelijk maken om de boel te laten escaleren als de geusselt, zijn hier eigenlijk vrijwel nooit ongeregeldheden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2024 18:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #47
Een chronisch tekort aan beveiliging in zowel mankracht als mede ook staat van t stadion , resulteert vaak in uit een thuiswedstrijden tot incidenten .

MVV heeft dit niet op orde en krijgt dit blijkbaar ook niet op orde . Een combinatie van mis management , te kort aan geld en vooral de juiste personen in de veiligheid hiërarchie zorgen voor deze problemen en uiteindelijk zijn de mensen op de tribune die de fout in gaan natuurlijk de hoofdverantwoordelijk . Maar hoe meer je kunt voorkomen , hoe beter het voor iedereen is zelfs voor diegene die voor gedoe naar een wedstrijdje komen .

Het zorgt voor een afnamen van op bijna alle gebeid , mensen haken af ! Mensen hebben geen zin in te vaak gedoe , althans de meeste , sommige zijn juist op zoek naar gedoe . Juist die groep zou je goed kunnen beheersen als bovenstaande in orde zou zijn .

Het is gewoon doodzonde allemaal , ik heb dan ook t gevoel dat de KNVB mede hierdoor transactie overname van de Amerikanen niet gaat goedkeuren . Het is een onderbuik gevoel maar MVV staat te vaak in de verkeerde kant van t verhaal !
En deze zaken zouden daar natuurlijk geen enkele invloed op mogen hebben maar iets in mij zegt iets anders .
Anderzijds zou een overname en daarmee nieuw geld een van de bovenstaand problemen juist kunnen beteugelen en oplossen . Dus daarmee zou de bond zon transactie juist sneller moeten “goedkeuren “

De onzekerheid hangt in de lucht een daarmee moet gedeald worden ! Helaas was gisteren voor iedereen een hele trieste avond met natuurlijk het slachtoffer in de hoofdrol waar hij/zij hopelijk goed uit komt !

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2024 18:52 02 mrt 2024 18:52 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #48
Omdat supporters zich misdragen gaat een KNVB een overname niet goedkeuren? Wat is dit dan voor een beredenatie?
Dan kunnen ze bijna geen enkele overname meer goedkeuren.
De KNVB keurt overnames op de papieren en geld doorstroom goed/fout. Niet op supporters zich gedragen of juist niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2024 18:56
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #49

Sander70 schreef :

CatenaccioMestreech schreef : Maar we kunnen toch wel stellen dat de Geusselt in deze staat gewoon echt niet meer kan?
Nergens kun je zo makkelijk bij uitsupporters komen en ergens doorheen breken.
De Geusselt is een gedateerde bak die echt niet meer kan in deze tijd.
Qua veiligheid, qua faciliteiten en ook weinig meer te beleven voor supporters die lekker een drankje willen doen voor de gezelligheid.


Juist. Bij een Willem II, Cambuur of De Graafschap, zit het uitvak recht naast de harde kern, maar omdat deze stadions het niet zo gemakkelijk maken om de boel te laten escaleren als de geusselt, zijn hier eigenlijk vrijwel nooit ongeregeldheden.


Precies, de spijker op de kop.
Deze stadions zijn in alles veel veiliger dan onze Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2024 18:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #50

CatenaccioMestreech schreef : Omdat supporters zich misdragen gaat een KNVB een overname niet goedkeuren? Wat is dit dan voor een beredenatie?
Dan kunnen ze bijna geen enkele overname meer goedkeuren.
De KNVB keurt overnames op de papieren en geld doorstroom goed/fout. Niet op supporters zich gedragen of juist niet.


Nee tuurlijk doen ze dat niet formeel dat kunnen ze natuurlijk niet en in t openbaar wordt t daar nooit op afgewezen . Maar ..je hebt ook zaken die spelen niet in t openbaar ook bij een voetbalbond . MVV moet voorzichtig zijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 07:49
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #51
Wedstrijd was kut Dordrecht deed nog niet eens echt de moeite voor om te voetballen.
Na de 1-3 zetten ze weer een beetje aan en meteen stond mvv weer onder druk.

De onregelheden. Waar ik zelf vaker na het uitvak keek dan op het veld zag je eigenlijk al van binnenkomst van de dordt supporters dat het mis zou gaan.
Snap ook niet dat de stewards van Dordt niks hebben aangegeven zodat er of versterking in het uitvak zou komen of dat de politie na binnen zou mogen komen om het uitvak leeg te halen en terug zou sturen.
En ik begreep dat er met vanalles werd gegooid en zelf zag ik ook bier overgaan na de KINDEREN. Maar ook met o.a batterijen.
Je moet je toch niet voorstellen dat zo'n kind dat tegen zijn hoofd aan krijgt? En laat staan de kinderen die nu te bang zijn om nog naar mvv te gaan door deze idioten.
Snap dus uiteindelijk wel dat er reactie vanuit de Boschpoort kwam.
Vind het dus belachelijk dat sommige ook aangeven dat we naar onszelf moeten kijken en naar de raddraaiers bij ons.
Ja dat klopt maar in dit geval vind ik dat echt niet juist om hun de schuld te geven.
Als het zo is dat het maar geaccepteerd word door een groep supporters dat kinderen bekogeld mogen worden door het uitvak, zal ik nooit me kinderen meenemen naar mvv.
Uiteindelijk werd de wedstrijd gestaakt omdat er een persoon was gevallen en zijn vriendengroep had gedreigd. Weet ook niet in hoeverre ik dit moet geloven. Want MVV stond al op het veld voor de warming up en die van Dordt waren nog binnen. Dus zou het niet gewoon zijn geweest dat hun zich gewoon waren aan douchen en klaarmaken om terug te gaan naar Dordrecht?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 11:41
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #52
Maar goed, waarom morgenmiddag inhalen zonder publiek ?

15 minuten te spelen, geen uitfans, angel Side die erachter gaat staan, snel 2-3…..slechter dan vrijdag kan niet dus waarom niet ?

Elk punt is nu toch van ‘levensbelang, !!

Nu in een leeg stadion zal MVV nix extra kunnen brengen

Ik heb daar geen begrip voor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 14:03 03 mrt 2024 14:19 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #53

Buurke76 schreef : Maar goed, waarom morgenmiddag inhalen zonder publiek ?

15 minuten te spelen, geen uitfans, angel Side die erachter gaat staan, snel 2-3…..slechter dan vrijdag kan niet dus waarom niet ?

Elk punt is nu toch van ‘levensbelang, !!

Nu in een leeg stadion zal MVV nix extra kunnen brengen

Ik heb daar geen begrip voor!


Ik wel je denkt toch niet dat ze het hele apparaat incl politie laten opdraaien ivm de veiligheid?
Dat kost klauwen met geld en dat voor 14 minuten!
Vergeet niet dat iedereen van het apparaat uren moet uittrekken voor die paar minuten!
Een tip je kunt misschien de wedstrijd volgen aan de poorten!….mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 21:08
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #54
Het kan nog erger worden.
Eén wedstrijd zonder publiek.
Mvv heeft nog een voorwaardelijke boete lopen.
Wat een een wedstrijd zonder publiek zou kunnen betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 21:50
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #55
Daar zal de knvb dan wel als de kippen bij zijn, (in tegenstelling tot de goedkeuring van de overname) met de derby als eerstvolgende thuiswedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 09:22 04 mrt 2024 09:24 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #56

mvv4ever schreef : Snap dus uiteindelijk wel dat er reactie vanuit de Boschpoort kwam.


Voor de duidelijkheid: de reactie kwam van angel side mannen, jongens wat mij betreft want wat is het overgrote deel van die groep piepjong, niet van vaste Boschpoort-mensen.

mvv4ever schreef : Vind het dus belachelijk dat sommige ook aangeven dat we naar onszelf moeten kijken en naar de raddraaiers bij ons.
Ja dat klopt maar in dit geval vind ik dat echt niet juist om hun de schuld te geven.


Met dit soort zwart-wit denken komen we nooit een stap verder. Zowel als maatschappij in het algemeen als specifiek MVV als club. Is het wel eens in je opgekomen dat beide partijen schuld kunnen hebben?

Ja Dordt kwam vanaf seconde één als een groep doorgesnoven idioten het uitvak in. Letterlijk vanaf seconde één. Wij keken toevallig die kant op toen de eerste Dort-fan de tribune op liep. Die liep rechtstreeks met middelvingers opgestoken luid scheldend naar de kidstribune en gooide meteen maar iets. De tweede en derde supporters die volgden wisten ook niet hoe snel ze tegen de plexiglas wand moesten staan te rammen.

En inderdaad, daar werd totaal niet op ingegrepen. En dat is erg slecht en iets wat me structureel stoort, vanuit het uitvak gebeurt wel vaker van alles. Dat komt enerzijds door de totaal amateuristische inrichting - bij veel andere clubs is het veel moeilijker om iets richting thuispubliek te gooien. En anderzijds doordat er nooit wordt ingegrepen.

Maar dat rechtvaardigt nog niet dat wat jongens van de Angel Side het halve stadion doorkruisen om dingen terug te gaan doen.


mvv4ever schreef : Uiteindelijk werd de wedstrijd gestaakt omdat er een persoon was gevallen


Ik hoop oprecht dat het goed met hem gaat, maar het was dezelfde persoon die drie kwartier kansloos in het hek onderaan Boschpoort vak F hing en er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat de wedstrijd later hervat werd. Het hele stadion zat letterlijk op alleen hem te wachten op een gegeven moment. En ook daar weer: waarom wordt ie niet gewoon door beveiliging uit dat hek gehaald?
Ik vind het vervelend dat hij gevallen is, dat wens ik niemand toe. Maar ik zat me eerlijk gezegd de minuten er voor erg aan hem te ergeren. En zo te horen iedereen om mee heen ook.

mvv4ever schreef : en zijn vriendengroep had gedreigd. Weet ook niet in hoeverre ik dit moet geloven. Want MVV stond al op het veld voor de warming up en die van Dordt waren nog binnen. Dus zou het niet gewoon zijn geweest dat hun zich gewoon waren aan douchen en klaarmaken om terug te gaan naar Dordrecht?


Dat is weer gemakkelijk, lekker op Dordt afschuiven en doen alsof er een verhaal verzonnen is. De jongens van de Angel Side zaten letterlijk al op het hek toen MVV klaarstond, klaar om het veld te bestormen. Een klein groepje fans heeft daar een besluit voor heel het stadion en beide teams genomen. Belachelijk dat we dat als MVV allemaal maar laten gebeuren.

Ik vind het prima als de wedstrijd was gestaakt vanwege onzekerheid status van de gevallen man. Maar dan wel omdat de teams op het veld dat een goede reden vinden. Niet omdat een paar Angel-side mannen dat vinden. Ik begrijp de woede van de spelers van MVV wel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, Boschpoort, Brncic, bokkesprongen, M-MVV, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 09:37
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #57
Voor wie abonnement, zin en tijd heeft: het restant wordt vanaf 13.55.u. rechtstreeks uitgezonden op ESPN/watch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 09:49
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #58
Ja precies, Sander, daar zijn ze altijd heel snel mee. Men neemt zich aaaaaaalle tijd voor de beoordeling van de investeerder, zonder dat daar ook maar één vorm van een deadline in zit. Het zou fijn zijn als dat deze maand duidelijk wordt zodat MVV kan beginnen aan een begroting voor volgend jaar; dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Los daarvan: het gaat wel erg vaak mis in de Geusselt. In eerste instantie moeten onze supporters zich niet zo laten opnaaien door uitsupporters. Maar steeds zijn er toch weer een paar die het niet kunnen laten om de andere partij te gaan opzoeken en uitdagen. Ik begrijp niet dat ze dat uitvak niet gewoon met een hoge glazen wand richting veld en een stalen wand richting de rest van de Gamin-tribune afdichten (zie ook NAC-stadion). Ben je voor eens en altijd van dat gesodemieter af. Het liefst zou je het hele stadion slopen en herbouwen, maar ja. Voor dat dat in deze stad gebeurt...

Dat het vaak mis gaat heeft uiteraard ook te maken met de gedateerde indeling en de erbarmelijke staat van het stadion en de (on)mogelijkheden om veiligheidsvoorzieningen te realiseren. Je zag het weer bij de ambulance vrijdag voor de gevallen supporter, die niet de gracht voor de BP-tribune in kon rijden omdat hij niet kan keren en ook niet aan de andere kant eruit kan. Als hulpverleners die hele route moeten lopen kan dat ook een keer het verschil tussen leven en dood zijn. Dat zijn zaken die gewoon veel beter moeten maar waar het stadion zich nu qua gebouw en indeling niet voor leent.

Conclusie: we hebben gewoon een nieuw, modern en veilig stadion nodig met ca. 15.000 zitplaatsen (a la Heracles), met echt gras, een mooie videowall, goede ontsluitingswegen, fatsoenlijke toiletten, fatsoenlijke parkeer- en cateringvoorzieningen en een supportershome. Maar waar......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 10:03
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #59
haha, ja dat willen we allemaal wel.... doe er dan meteen skyboxen bij want de sponsoren staan al jaren in de rij, net als de gemeente die niet kan wachten om MVV te helpen..

Sjarelke schreef : Conclusie: we hebben gewoon een nieuw, modern en veilig stadion nodig met ca. 15.000 zitplaatsen (a la Heracles), met echt gras, een mooie videowall, goede ontsluitingswegen, fatsoenlijke toiletten, fatsoenlijke parkeer- en cateringvoorzieningen en een supportershome. Maar waar......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2024 11:08
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 810
Meer
MVV – FC Dordrecht, vr 1 maart 2024, 20:00u #60

Sjarelke schreef : Conclusie: we hebben gewoon een nieuw, modern en veilig stadion nodig met ca. 15.000 zitplaatsen (a la Heracles), met echt gras, een mooie videowall, goede ontsluitingswegen, fatsoenlijke toiletten, fatsoenlijke parkeer- en cateringvoorzieningen en een supportershome. Maar waar......


Jouw conclusie an sich is juist, maar er moet nog heel wat water door de Maas stromen alvorens zoiets gerealiseerd kan worden. En ook de neus van de gemeente moet dan dezelfde kant op wijzen als die van MVV. En je mag dan hopen dat ook de Amerikaanse investeerders hier brood in zien. Anders heeft het al bij voorbaat geen kans. Maar waar... dat is een interessante vraag. Want zo veel opties zijn er niet op Maastrichts grondgebied. Wat in eerste instantie bij mij opkomst is het Tregaterrein (Limmel aan de Maas). Maar daar is volgens mij al woningbouw gepland en alleen al het saneren van dat terrein kost een vermogen. In de Beatrixhaven tegen de gemeentegrens met Meerssen zijn nog wel wat weilanden die ruimte bieden. Idem dito achter Scharn en Amby en aan de Brusselseweg (Oud Caberg). Maar laten we eerst maar eens onze huidige problemen oplossen. Daar heeft MVV de handen meer dan vol aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden