MVV - Feyenoord (Beker) di 17-12-2924, 21:00u
18 dec 2024 08:09
Maosbrögk
Platinum Boarder
Erg genoten van de wedstrijd en ambiance gisteren.
MVV begon fel en precies datgene waar je van tevoren hoopt dat het niet zou gebeuren, gebeurde: een vroege 0-1.
Knap dat MVV daarna goed en aanvallend bleef voetballen. Dan mis je geluk en kwaliteit bij het afmaken.
2e helft zelfde beeld. Bij de 0-2 dacht ik dat het klaar was, maar niets bleek minder waar.
Heerlijk hoe het stadion er na de 1-2 achter ging staan. De 2-2 hing in de lucht. Maar ook nu weer: geen geluk en kwaliteit.
We hadden kunnen winnen gisteravond.
Hebben Feyenoord toch flink aan het wankelen gekregen.
Chapeau MVV!
Ook complimenten aan de organisatie van deze wedstrijd: ik zag amper Feyenoord-fans op de thuistribunes, dus de kaartverkoopmethode heeft gewerkt.
Daarnaast kon ik om 20.15u bij de Boschpoort zo naar binnen lopen, zonder wachtrij. Lekker snel allemaal.
Gestreden als leeuwen. Alleen maar positieve reclame voor MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peeke
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
18 dec 2024 08:28
18 dec 2024 08:29 door Sander70.
Sander70
Platinum Boarder
Gisteravond gebaald, want een verlenging had er in gezeten. Nu ben ik alleen maar trots. Dit maakt het bekervoetbal leuk en ondanks dat we de komende lange tijd de beker niet zullen winnen, moet je er altijd alles aan doen om een ronde verder te komen zodat je deze geweldige potjes kunt spelen.
Ik zie een aantal zich afvragen waarom deze energie en het voetbal van gisteravond niet wekelijks op de mat gelegd wordt. Dit heeft er natuurlijk mee te maken dat dit door onze spelers deze wedstrijd zien als match van het jaar, zoals amateurs dat ook zien tegen bvo’s. Hierdoor krijgen die spelers net dat beetje extra wat ze op een maandagavond uit bij jong utrecht niet zouden hebben. Daar kun je van alles van vinden, maar zo werkt dat gewoon.
18 dec 2024 08:56
RoedWitHart
Junior Boarder
Blijkbaar werkt dat dus gewoon zo, Sander. En een volle Geusselt geeft ook adrenaline. Natuurlijk. Maar het is wat mij betreft toch moeilijk verteerbaar dat ze de ene wedstrijd strijden als leeuwen en de andere als lammetjes. Dat verschil is te groot. Het zal met de onervarenheid en kwaliteit van deze selectie te maken hebben. Maar er zit gewoon meer voetbal in dit team dan ze zelf geloofd zullen hebben. Dat moet de grote winst van deze wedstrijd zijn.
Voor Hermans is de strijd wijze voor elke wedstrijd van de rest van het seizoen duidelijk geworden: strijd als tegen Feijenoord met hart en ziel. Thuis en uit. Te beginnen tegen Telstar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae
18 dec 2024 09:38
Over de wedstrijd. De hand op de schouder van Braken is natuurlijk gewoon een penalty. Onbegrijpelijk maar ja het is Feyenoord heh. Bovendien, hoe kan het dat ze in die feiselijke kleuren tegen MVV aantreden? Ik had groen verwacht....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Obbins, Raadgek
18 dec 2024 09:38
Natuurlijk is deze wedstrijd heel anders. Spelers spelen voor eerst tegen een topclub in uitverkochte kolkende Geusselt.
Maar…. Aan al die mensen die alleen tegen Feyenoord komen opdagen: Kom altijd naar de Geusselt! Met deze support, extra omzet en sfeer spelen we binnen paar jaar weer eredivisie. Zeker als die deal met de Japanners ook nog doorgaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier
18 dec 2024 09:46
Ook genoten gisteren. Zegt genoeg dat Feyenoord tijd aan het trekken was; al moeten we ook wel toegeven dat het niet het sterkste elftal was dat opgesteld werd. Priske dacht het dan wel met een soort tweede keus even de klus te kunnen klaren, zou wat dat betreft extra leuk zijn geweest als er een verlenging uit was gekomen.
Het bengaals vuur vind ik persoonlijk sfeerverhogend bij avondwedstrijden. Alleen ontzettend jammer dat de KNVB het daar niet mee eens is. Wat staat ons nu weer te wachten ? De laatste straf hiervoor was een lege Angel-Side. Nu weer? Of wedstrijd zonder publiek ? Het zal in elk geval ten koste gaan van de inkomsten die we zo goed kunnen gebruiken; ook voor de eerder in dit topic genoemde versterkingen tijdens de winterstop. Vraag me af de groep die dit regelt hier wel eens stil bij staat. Aan de eigen glorie wordt blijkbaar meer belang gehecht dan aan de financiële - dus ook sportieve - situatie van mvv.
Tenslotte mag die idioot die de als enige van 8.500 man meent niet stil te hoeven zijn voor onze Frans wat mij betreft de maas in fietsen.
18 dec 2024 11:13
Mithrandir
Expert Boarder
Genoten van een ouderwetse sfeer! Heerlijk volle angel side. Goed uitvak aanwezig met veel gezang.
Mvv speelde bij vlagen uitstekend voetbal. Goed druk zetten , met een mmmaaaeeee wat mij stiekem begint te bekoren.
Jammer dat Feyenoord supporters zich toch weten te misdragen op de Noord tribune.
18 dec 2024 13:15
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
FatyPapy1990 schreef : Waarom deed Buifrari niet mee en werd hij niet gebracht in de 2e helft??
Ik dacht al dat mvv de "piep leeg hat" in de 2e helft …..als die Feyenoord verdediger niet die blunder had gemaakt was het 0-4 geworden.
Ja MVV kan de kansen niet benutten …ik dacht aan Livramento had die hem wel gemaakt?
Braken is de miskoop van het jaar…eind seizoen contract ontbinden.
En wat ik denk van Schenk weten jullie... te weinig talent.
Tasci Livramento Nieling en Souren als je deze voetballers aan ieder einde van een seizoen niet kunt behouden dan wordt het nooit wat.
OK als je 6 ton kunt cashen dan moet je hem laten gaan…maar de anderen 3 moet je een beter contract aanbieden.
Waar zijn die locale geldschieters dan ? penny wise and pound foolish ?
Hermans zal het wel beter weten want hij werkt iedere dag met die jongens maar als je maar 1x wisselt…
dan vraag ik me af of de rest werkelijk zo slecht is of heeft hij ruzie?
Voor Koerver gingen ze door het vuur. Je krijgt minimaal verse spelers terug waarom niet Bruifrahi, Librici erin ???
No risk no bisquet.
Dit is een kansloze missie.
ps ik kon geen kaartje bemachtigen, heb geen tijd hiervoor; en zou best naar Telstar willen komen 22 dec. maar niet naar Schenk, dan maar niet.
Grootste kneus van het jaar prijs mag hij wel in ontvangst nemen.
Hier zeiken over spelers en zelf geen kaartje bemachtigd. Lachwekkend.
Je lijkt net een 045 supporter die de boel hier maar probeert te bezeiken.
Het type supporter die alleen komt als bepaalde spelers spelen, en als het goed gaat.
Lekker wegblijven!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brökske, jovkle
18 dec 2024 13:56
Sander70
Platinum Boarder
Negatief zijn mag, maar fatypapy: jij gaat veels te ver!
#fatypapyOUT
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
18 dec 2024 15:08
Een uitverkochte Geusselt is altijd geweldig om mee te maken. De heren hebben alles gegeven en zijn de voetballende oplossing blijven zoeken, dat waardeer ik altijd. Jammer van de gemiste kansen maar goed, dat is al het hele seizoen een probleem.
Laten we hopen dat zowel de spelers als de technische staf de manier van voetballen ook in de rest van het seizoen kunnen brengen. Dan hoef je niet eens over resultaat te spreken, maar aanvallend voetbal, mouwen opstropen en blijven gaan zouden simpelweg het uitgangspunt voor elke wedstrijd moeten zijn. Je kan niet degraderen en je hebt alles te winnen, met een positieve spelopvatting kom je dan in deze competitie al een heel eind.
18 dec 2024 17:34
Ik heb genoten gisteren, echt. Als we 50% van de inzet (en ballen) laten zien in de reguliere competitie, stonden we nu echt in de top 5 (zelfs met deze selectie). Veel fouten, en slechte afronding, maar veel durf, veel lef, veel initiatief en gewoon "schijt aan alles" mentaliteit.
Trots dat we dit hebben kunnen laten zien tegen een ploeg als Feyenoord. Die spits had ik wel een seizoen in Maastricht willen zien "groeien"
18 dec 2024 23:19
Toch tevreden en met een voldaan naar huis gaan ondanks een nederlaag van MVV en dat ook nog eens na een buitenspel doelpunt bij de 0-2 en een strafschop die gegeven had mogen worden. Ik kan het me niet herinneren maar gisteren was het zo. Ik vind dat MVV op organisatorisch vlak vaak steken laat vallen maar alles was wat mij betreft rondom MVV Feyenoord prima geregeld. De kaartverkoop op voorhand, nauwelijks kaarten in verkeerde handen, geen lange rijen bij de kassa's , leuk entertainment voor de wedstrijd, koud bier, meer toiletten etc.
Ik hoop vooral dat de huidige en nieuw investeerders en met name ook de gemeente het signaal opppikken en zien als je de mensen iets goeds voorschoteld wat dit bij de mensen in de stad en erom heen teweeg kan brengen. En jammer van die ene gek op 9000 mensen die iets roept maar als je dat vertaald naar de grote van de stad Maastricht zou dat betekenen dat 14 mensen over de gehele stad iets tijdens een mega event met alcohol erbij iets op straat roepen wat echt niet hoort. Je hebt liever geen enkel incident maar dan heb je het ook daar gewoon prima gedaan.... Typisch dat de media hier weer heel veel aandacht aan besteedt in een tijd dat vooral negatief nieuws en sensatie nog lijken te zorgen voor abonnees.
Vooralsnog moeten we zondag weer dealen met de taaie werkelijkheid die KKD en nog treffender Telstar heet. Ik hoop dat MVV nog een actie lanceert waar de mensen die een gisteren een kaartje hadden gekocht voor 5 a 10 euro naar MVV Telstar mogen. Zorg dat die hut weer goed gevuld is en probeer (zover als dat het kan) gebruik te maken van het momentum van afgelopen dinsdag. Hopelijk weer iedereen scherp met een goede Braken en Mmaee voorop. Ik vond iedereen goed spelen maar die 2 vielen extra op, mede door ieder duel te winnen
18 dec 2024 23:23
18 dec 2024 23:32 door LRB.
donny schreef : Ik heb genoten gisteren, echt. Als we 50% van de inzet (en ballen) laten zien in de reguliere competitie, stonden we nu echt in de top 5....
Geschiedenis van MVV; tegen topploegen speelden we vaak fantastisch (1971 woonte veer in de Geusselt vaan Ajax die zjus de Europakup en wereldkup hadde gewonne met 28 doezend maan op de tribuun), maar tegen laagvliegers gingen we de bietenbrug op ( met es tragies deeptepunt de reis met 65 bösse nao r'dam un e geliekspeul minimaol te kriege ...en verloore veer vaan Excelsior die 't ganse jaor gein kut veurstelde en degraadeerde veer...).
Sinds die bewuste wedstrijd in 1971 best wel mooi wedstrijden gezien uit en thuis tegen Ajax, Feyenoord en PSV.
En ginge veer met oet
Maar grootste winspunt was nu:
a. een volle Geusselt en
b. de manjefieke steun vaan gans Sjen City oppe tribuunes !
Kos kriete vaan blijsjap nao al die jaore van ellende, dao kin get sjoen aonkoume !
Groete merci aon eederein!!!
Dao is in Mestreech...
19 dec 2024 16:31
Nog steeds aan het nagenieten.
De sfeer, entourage, beleving en het spel.
Iedere speler deed zijn taak, en mag je concluderen dat ze menige wedstrijd onder hun kunnen hebben gespeeld.
Maar met een beetje zelfreflectie ga dat tij nu keren. Geloof in jezelf!
Echter wel schaamteloos van die ene schreeuwer en die mafketel welke bij de 1-2 meent het veld op te moeten lopen om het uitvak te provoceren.
Ik lees e.e.a. over soepele toegang in het stadion en de extra catering en toiletten.
Hier blijft toch wekelijks de gamintribune een uitzondering. Het lijkt welneen straftribune inmiddels.
Rijen lang om binnen te komen. Cateringpunt blijft toch traag als dikke stront. Niks extra's aldaar.
Toiletten zo beperkt als maar kan.
Maar.....het voetbal was geweldig! De rest ligt ook gewoon aan dit sterk verouderd stadion.
Op naor zoondag!
19 dec 2024 19:27
Kletswief
Platinum Boarder
Dinsdagavond was een topavondje voetbal! Mooi om te zien hoe iedereen hiervan heeft genoten!
Complimenten voor MVV hoe ze het heeft georganiseerd, ticketverkoop, organisatie van de wedstrijddag... Commercieel en financieel eruit gehaald wat mogelijk is en dat helaas met de beperkingen van het oude stadion... anders was er financieel nog een hoger resultaat gerealiseerd.
Het team, ondanks een beperkte selectie als gevolg van de beperkte financiele middelen, heeft alles gegeven...
En de AngelsSide was geweldig... Wat een passie!
Helaas het reeds benoemde minpuntje... de persoon die de respectvolle minuut stilte door de MVV en Feyenoord supporters verstoorde.
Hopelijks snel weer zo'n heerlijke voetbalpot... Het is duidelijk dat de mensen hier naar snakken...
Tijd voor maken pagina: 0.819 seconden