XAVIER MBUYAMBA

15 dec 2018 20:39
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Onderwerp Auteur
XAVIER MBUYAMBA #1
Xavier Mbuyamba in zijn eerste interview ,,N.E.C. heeft weinig gebracht."
www.foxsports.nl/video/2998263/mbuyamba-heeft-weinig-gebracht/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2018 11:43
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
XAVIER MBUYAMBA #2
Ik hoop dat hij beter doorbreekt dan o.a. een Lloyd Borgers. Daar was men toen ook zo enthousiast over..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2019 18:39
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #3
In het programma ‘komt dat schot’ van de Limburger spreekt Xavier met de verslaggever.

Bij de vraag wat Xavier volgend jaar gaat doen, zegt hij dat MVV hem een 3 jarig contract heeft aangeboden maar dat hij ook nog andere opties heeft. Hij verwacht over niet al te lange tijd een beslissing te nemen.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2019 22:44
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
XAVIER MBUYAMBA #4

Boe is dat feeske? schreef : In het programma ‘komt dat schot’ van de Limburger spreekt Xavier met de verslaggever.

Bij de vraag wat Xavier volgend jaar gaat doen, zegt hij dat MVV hem een 3 jarig contract heeft aangeboden maar dat hij ook nog andere opties heeft. Hij verwacht over niet al te lange tijd een beslissing te nemen.


Ik hoop van harte dat hij tekent. Een lange speler met veel potentie IMO.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 10:49
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
XAVIER MBUYAMBA #5
Ik hoop dat deze jongen snel vastgelegd wordt, geldkwestie, investeer eens in zo'n jongen MVV!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 14:14
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
XAVIER MBUYAMBA #6

Mienclub1902 schreef : Ik hoop dat deze jongen snel vastgelegd wordt, geldkwestie, investeer eens in zo'n jongen MVV!

De speler zelf zou er ook verstandig aan doen om te blijven en niet voor de hoofdprijs.
Hij is net 17 en moet eerst in zichzelf investeren en dan pas in zijn portemonnee.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 14:24 04 mei 2019 14:26 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
XAVIER MBUYAMBA #7
Leeftijd heeft er weinig mee te maken denk ik. Hij wordt 18 en moet afwegingen maken; school, maatschappelijk, prof worden etc.
Mvv wil voor 'n duppie op de eerste rang zitten zoals zo vaak bij jonge spelers. Daarom kijkt hij ook mede verder. Als je echt vindt dat iemand talentvol is, laat je dat in 'n contract tot uiting komen. Niet voor 'n bedrag dat je in de derde divisie of bij Belgische amateurs al krijgt en dat drie jaar lang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 14:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
XAVIER MBUYAMBA #8
Wat ‘n kort door de bocht redenatie; MVV wilt voor een duppie vooraan zitten. Weet jij dan het exacte bedrag wat MVV heeft aangeboden aan meneer het supertalent?

MVV kan niet concurreren met een topclub als Chelsea. Een zakenwaarnemer die de jongen gek in zijn hoofd maakt met bedragen die een van ons niet op zijn 18e verdient. Laten we even realistisch blijven; als MVV voor MVV begrippen een topsalaris geeft, komt het nog niet in de buurt van een jeugdcontract bij Chelsea.

Het is aan Xavier om de juiste afweging te maken. Kies je voor het geld, dan wordt hij een handspoppetje van Chelsea. Blijft hij hier, zal hij in zijn toekomst (school) kunnen investeren, maar tegen een lager salaris. Mijn inziens grotere kansen voor zijn carrière, maar gaat dan nooit verdienen wat hij nu kan gaan verdienen bij Chelsea.

Is hij slim, toekomst voor zichzelf en ontwikkeling: kies MVV. Gaat hij voor het geld en gooit hij alles overboord: kies voor Chelsea.

Ik zou het jammer vinden, maar ook deze jongen is vervangbaar. Maar buiten kijf staat dat hij een groeibriljant is.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 15:23 04 mei 2019 15:26 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
XAVIER MBUYAMBA #9
Kort door de bocht. Ik had wat genuanceerder kunnen zijn misschien. Jij gaat mvv met Chelsea dan wel zijn aangeboden contract met een jeugdcontract van Chelsea vergelijken ;-) Dat is wel erg ver gezocht. Denk dat de best betaalden bij mvv zelfs vaak onder zo'n jeugdcontract zitten. Als het goed is minder dan 1000 p.m. geboden.
Als je een appartement moet huren en reiskosten hebt, is het op. Tis dat ie nog thuis woont, maar dat op zichzelf mag nooit meewegen in het aanbod. Maar goed, wat de een veel vindt voor een 17 jarige die nog niks heeft (kunnen) laten zien, vind een ander weinig.

Maar idd, iedereen is vervangbaar. Ippel, Schrooijen ook. Mbuyamba zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 18:03 04 mei 2019 18:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
XAVIER MBUYAMBA #10
Dat zijn dan dure invalbeurten geweest dit seizoen, mocht hij uiteindelijk voor Chelsea kiezen. De cirkel houdt maar niet op zo.

Te weinig spelers hebben => Jeugd noodgedwongen inzetten => jeugd zonder contract kwijt > mogelijke transfersommen en procenten weg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2019 18:32
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
XAVIER MBUYAMBA #11

Chelsea aast op MVV-tiener Mbuyamba

Xavier Mbuymaba is op trainingsstage bij Chelsea. De 17-jarige verdediger traint een week mee bij de topploeg uit Londen.
Dat gebeurt met medeweten van MVV, de ploeg waar Mbuyamba het afgelopen seizoen voor uitkwam.

Mbuymaba maakte dit seizoen als 16-jarige zijn debuut bij MVV. Op 9 november van vorig jaar kwam hij als invaller in het veld tegen FC Volendam. Daarna kwam hij nog tien keer in actie. Tijdens de laatste competitiewedstrijd van MVV, tegen NEC, zat al een aantal scouts van clubs uit de Premier League op de tribune.

„Hij heeft een amateurcontract. Hij kan dus zo worden overgenomen”, beaamt Elsen, die zegt dat de club enige tijd geleden wel een aanbieding heeft gedaan. MVV wil hem voor drie jaar vastleggen, maar Elsen beseft dat dat lastig wordt. „MVV kan natuurlijk niet de strijd aangaan met een topclub als Chelsea.”

Ik zal wel weer als negatieveling worden gezien, maar ik vind dit echt ongelofelijk van de technische staf. En dan ook nog het verschuilen onder het mom ''We kunnen de concurrentie niet aangaan met een topclub als Chelsea''.

Tuurlijk kun je de concurrentie niet aangaan met een topclub als Chelsea. Dat kan zelfs Ajax niet. Wat je wel kunt is om op tijd zo'n jongen een langdurig en aantrekkelijk aanbod te doen. Nog vóór dat je zo'n jongen in de ''publiciteit'' gooit. Hij voetbalt nota bene al vanaf 2012 bij MVV. Hoe ongelofelijk dom dat je zo iemand gratis de deur laat uitgaan.

Ik kom er met mijn hoofd niet bij.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2019 20:26
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 315
Meer
XAVIER MBUYAMBA #12
Xavier zou eerst eens een paar seizoenen basis moeten spelen, dan kan hij zich in de kijker spelen. Bij chelsea komt hij niet verder nu. Maarja, die spelersmakelaars maken deze jonge spelers en hun ouders helemaal gek, en hierin zit ook het probleem.
Ik vind dat deze jongen nu inderdaad pas aan een contract mag denken, en niet zoals eerder beschreven een paar jaar eerder, dat is veel te vroeg en ook niet te betalen voor clubs als Mvv.
Dus in deze vind ik dat Mvv gewoon goed heeft gehandeld.
En als Xavier dan toch de stap wil wagen dan neem van mij aan dat hij overal en nergens aan verhuurd word en dat hij over 2 a 3 jaar weer gewoon ergens op 0 kan beginnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u itsman, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2019 22:44
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
XAVIER MBUYAMBA #13
Dan maar opleidingsvergoeding pakken als hij ooit getransfereerd wordt.... had hem liever eerst op het veld gezien voor langere tijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2019 23:03 13 mei 2019 23:05 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #14
Sjotelsplak zei: “Wat je wel kunt is om op tijd zo'n jongen een langdurig en aantrekkelijk aanbod te doen. Nog vóór dat je zo'n jongen in de ''publiciteit'' gooit. Hij voetbalt nota bene al vanaf 2012 bij MVV.”

Ja zo ken ik er nog wel een paar. Als je alles van tevoren weet, geef die jongen dan een contract vanuit de wieg!

Even serieus, in een salarishuis van MVV verdienen de toppers aardig. Dat zijn volwassen mannen die zich bewezen hebben, rond de 25 jaar. De rest van de kern wordt aangevuld met huur, amateurs en jeugd. Jeugd zit onderaan de pikorde en verdient daarom het minste (tot niks).
Wil je jeugd vette contracten gaan geven, dan moet heel je salarishuis mee. Als je wilt dat jeugd pakweg 2000 gaat verdienen per maand, dan moet de topspeler van MVV 10x zoveel per maand krijgen. Dat kan MVV niet betalen.
Dat kan alleen in de eredivisie en dan nog alleen ajax, PSV, Feijenoord, AZ. En de handelshuizen van Engeland.

Kijk eens naar het gemiddelde salaris bij jong Ajax. Dat kan alleen zo hoog zijn omdat Ajax 1 nog vele malen hoger zit.

Nee, MVV kan niet anders dan klein contractje geven aan zo’n jongen. Helaas.

(Tijdstip van aanbieding is andere zaak)

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 00:03 14 mei 2019 00:11 door Pentakel.
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
XAVIER MBUYAMBA #15
Ken me nog ene joas siahaja herinneren. Toppertje toen die gebracht werd. Kreeg contract voor 5 jaar met riant, wat zeg ik, super riant salaris, in de hoop hem voor veel duiten te kunnen verkopen. Echter na het tekenen v zn contract was t, helaas, 1 groot drama met die jongen, stopte zelfs met voetbal op zn 27e. Nee, MVV heeft wat dat betreft nooit, maar dan ook nooit echt “geluk” gehad alla fsc bijvoorbeeld die toch een paar toppertjes hebben afgeleverd de afgelopen 2-3 decennia.

Ps. Het was nog een groter drama dan mijn geheugen die enige sympathie voor Joas toeliet de werkelijkheid probeerde te verdoezelen. Hij stopte op zijn 24e.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.275 seconden