>
Ontvangen bedankjes 1102
houtengerard schreef : @Tuur, trek het je niet aan, het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld. Het was de uitkomst van de vorige discussie over dit onderwerp, met deze nieuwe informatie, verwachte ik dat het ook weer die kant op zou gaan. (Ik zat er niet veel naast.)
Natuurlijk is zo'n jongen niet houdbaar voor MVV, maar dat kleine contract voor de drempel van zijn debuut zou ons enorme procenten hebben gescheeld. Hetzelfde dilemma speelt nu met Zeegers, straks debuteert ie, tankt hij vertrouwen, en ontgroeit hij binnen zes wedstrijden de club. Er horen gewoon jeugdspelers op de begroting te staan ieder seizoen om dit scenario te voorkomen. Raar genoeg gebeurde dat bij de gebroeders Martina wel nog. Maar goed dat is natuurlijk lastig als je al geen bestaansrecht hebt om überhaupt 18 spelers vast te kunnen leggen ieder seizoen, dat je dan ook nog 4 extra jeugdspelers moet mee begroten op een klein contract. Maar als je daar financieel niet in toe in staat bent, dan kun je beter stoppen met het opleiden van spelers, want je maakt er alleen maar andere verenigingen blij mee met dit kaliber speler.
Een orgaan binnen MVV heeft hier gewoon niet goed haar werk gedaan. Iemand had in de jeugd de potentie van Mbuyamba moeten opmerken en waarborgen. Dat is niet gebeurd. Bij iedere andere BVO met aandeelhouders, zou er nu iemand zijn functie zijn verloren over dit debacle. Bij MVV koekenbakken we gewoon vrolijk verder. Maar daar mag ik natuurlijk niks over zeggen, of ik moet het zelf gaan doen.. bij Zwemvereniging Jekerdal onder de betaald voetbalclubs..
Stel je voor dat Fortuna door een fout Schuurs transfervrij had laten vertrekken, dan zou die Turkse investeerder het hele clubbestuur voor straf naar Mekka hebben gestuurd voor strafrondjes.. Maar hier mag het allemaal maar gewoon onder het motto 'Ach Jeh", "Jeh Joa".. Wij passen ons gewoon aan, ieder resultaat is het juiste. (Ik ga nu stoppen met typen, dit is niet goed voor mijn hart.)
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Boer458 schreef : Goed lezen svp.
"Wij hebben het aanbod én de club MVV afgewezen. Hij keert dus niet terug bij MVV", laat zaakwaarnemer Carlos Tavares Barros weten aan De Limburger.[/i]"
Het gaat dus niet alleen om een contractaanbod lijkt mij.
MVV86 schreef : Er zou sprake zijn van een opleidingsvergoeding van €310.000 volgens buitenlandse nieuwsbronnen.
MVVke schreef : V'r kinne noe allemaol wel goon raoje nao de huugde vaan 't bedraag dat M.V.V. meugelek oontvingk, en aofgoon op (vage) bronne, mer is 't neet gewoen zoe tot d'r mer ein iemand is dee dao euver transparant kin (en mesjiens wel MOOT) communicere nao de achterban... M.V.V. zelf...
Allereerst nog even voor de volledigheid het volgende. ‘Training compensation’ is verschuldigd als de speler zijn eerste contract als professional tekent én bij iedere internationale transfer van deze professional. Vereist is wel dat zowel het tekenen van het contract als de internationale transfer plaatsvindt vóór het einde van het seizoen waarin de speler 23 jaar wordt. Daarnaast is de verplichting tot betaling van deze vergoeding verschuldigd zowel bij een vertrek van de speler tijdens de looptijd van zijn contract alsook bij een transfervrij vertrek.
Om te beginnen ligt de verantwoordelijkheid voor de berekening van de hoogte van het bedrag - alsook de betaling van de vergoeding - bij de nieuwe club van de speler. De nieuwe club dient de betaling van zowel de ‘training compensation’ als de ‘solidarity contribution’ uiterlijk binnen 30 dagen over te maken aan de rechthebbende clubs. In beide gevallen zal de termijn gaan lopen vanaf het moment dat de speler als professional is geregistreerd bij de nieuwe bond.
jeoff schreef : MVV doet, net als veel andere clubs, zelden of nooit mededelingen over transfersommen e.d..
In DDL van vandaag:
„Wij hebben netjes een mail gekregen van Patrick Kluivert waarin hij stelt dat FC Barcelona aan alle reglementen zal voldoen wat betreft de opleidingsvergoeding”, zegt Ron Elsen, technisch directeur van MVV. Hoeveel deze opleidingsvergoeding bedraagt, wil Elsen niet zeggen.
Audiowaste schreef : maar MVV zal er verstandig aan doen om zichzelf bekend te maken bij Barcelona.
Boe is dat feeske? schreef :
jeoff schreef : MVV doet, net als veel andere clubs, zelden of nooit mededelingen over transfersommen e.d..
In DDL van vandaag:
„Wij hebben netjes een mail gekregen van Patrick Kluivert waarin hij stelt dat FC Barcelona aan alle reglementen zal voldoen wat betreft de opleidingsvergoeding”, zegt Ron Elsen, technisch directeur van MVV. Hoeveel deze opleidingsvergoeding bedraagt, wil Elsen niet zeggen.
Vreemd dat Ron daar geen uitspraken over doet, deze vergoeding is immers vastgelegd in regelgeving en dus voor iedereen na te rekenen en daarmee soort van openbaar. Maar misschien wacht hij daarmee totdat het geld op de rekening staat.