XAVIER MBUYAMBA

26 aug 2019 17:53 26 aug 2019 17:56 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
XAVIER MBUYAMBA #91

houtengerard schreef : @Tuur, trek het je niet aan, het was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld. Het was de uitkomst van de vorige discussie over dit onderwerp, met deze nieuwe informatie, verwachte ik dat het ook weer die kant op zou gaan. (Ik zat er niet veel naast.:p)

Natuurlijk is zo'n jongen niet houdbaar voor MVV, maar dat kleine contract voor de drempel van zijn debuut zou ons enorme procenten hebben gescheeld. Hetzelfde dilemma speelt nu met Zeegers, straks debuteert ie, tankt hij vertrouwen, en ontgroeit hij binnen zes wedstrijden de club. Er horen gewoon jeugdspelers op de begroting te staan ieder seizoen om dit scenario te voorkomen. Raar genoeg gebeurde dat bij de gebroeders Martina wel nog. Maar goed dat is natuurlijk lastig als je al geen bestaansrecht hebt om überhaupt 18 spelers vast te kunnen leggen ieder seizoen, dat je dan ook nog 4 extra jeugdspelers moet mee begroten op een klein contract. Maar als je daar financieel niet in toe in staat bent, dan kun je beter stoppen met het opleiden van spelers, want je maakt er alleen maar andere verenigingen blij mee met dit kaliber speler.

Een orgaan binnen MVV heeft hier gewoon niet goed haar werk gedaan. Iemand had in de jeugd de potentie van Mbuyamba moeten opmerken en waarborgen. Dat is niet gebeurd. Bij iedere andere BVO met aandeelhouders, zou er nu iemand zijn functie zijn verloren over dit debacle. Bij MVV koekenbakken we gewoon vrolijk verder. Maar daar mag ik natuurlijk niks over zeggen, of ik moet het zelf gaan doen.. bij Zwemvereniging Jekerdal onder de betaald voetbalclubs..

Stel je voor dat Fortuna door een fout Schuurs transfervrij had laten vertrekken, dan zou die Turkse investeerder het hele clubbestuur voor straf naar Mekka hebben gestuurd voor strafrondjes.. Maar hier mag het allemaal maar gewoon onder het motto 'Ach Jeh", "Jeh Joa".. Wij passen ons gewoon aan, ieder resultaat is het juiste. (Ik ga nu stoppen met typen, dit is niet goed voor mijn hart.)



Geen probleem, vond het gewoon geen typische reactie van jou, omdat die normaal gesproken altijd inhoudelijk sterk en goed onderbouwd zijn met ruimte voor nuance. Ben het niet altijd eens met wat je schrijft, maar het zet me wel altijd aan het denken.

Los van dat heb je ook nu een punt wat betreft de aansprakelijkheid van het niet contracteren van Mbuyamba, al denk ik ook in deze dat de waarheid genuanceerder ligt. Ja, het is een terechte vraag waarom niemand van MVV in die jongen zag wat Barcelona er blijkbaar in ziet. Tegelijkertijd zijn er veel meer mensen die dit blijkbaar niet zagen, van dit forum tot de voetbalwereld. Ik weet het, die zijn niet in dienst bij MVV. Los van dat is de vraag of MVV genoeg mensen in dienst heeft om ze uberhaupt te kunnen ontslaan. Het is daarnaast een behoorlijke aanname dat andere clubs hier anders mee om zouden gaan, gegeven dat er ook bij andere clubs op regelmatige basis talenten zonder vergoeding naar het buitenland vertrekken, recentelijk nog een jongen van Ajax die naar Man United is verkast.

MVV zou ook wat mij betreft elk jaar enkele jeugdspelers moeten binden. Maar het is ook best een interessante discussie in hoeverre een jeugdopleiding voor MVV nog zinvol is, ook gezien het ontbreken van een tweede elftal. In Engeland heeft eerstedivisieclub Brentford enkele jaren geleden in dat kader de volledige jeugdopleiding opgedoekt, zij hebben nu alleen maar een eerste elftal en een tweede elftal waarvoor talenten uit heel Europa spelen en die niet meedoen aan officiële competities voor tweede elftallen maar die op constante basis oefenwedstrijden spelen tegen de reserve en jeugdelftallen van topclubs. Misschien is dat wel beter/goedkoper.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 17:54 26 aug 2019 17:54 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #92

Boer458 schreef : Goed lezen svp.

"Wij hebben het aanbod én de club MVV afgewezen. Hij keert dus niet terug bij MVV", laat zaakwaarnemer Carlos Tavares Barros weten aan De Limburger.[/i]"

Het gaat dus niet alleen om een contractaanbod lijkt mij.


Dit klopt ja, de zaakwaarnemer wilde geen zaken meer doen met MVV. De precieze waarheid en soap zullen we denk ik nooit weten.

MVV heeft overigens ook aangegeven geen zaken meer te willen doen met deze zaakwaarnemer. Dus de club heeft de zaakwaarnemer én zijn manier van handelen afgewezen!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2019 23:24
MVV86
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
XAVIER MBUYAMBA #93
Er zou sprake zijn van een opleidingsvergoeding van €310.000 volgens buitenlandse nieuwsbronnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques, peeke, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:17
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
XAVIER MBUYAMBA #94

MVV86 schreef : Er zou sprake zijn van een opleidingsvergoeding van €310.000 volgens buitenlandse nieuwsbronnen.


Dat zou niet mis zijn. Weet iemand hier meer over? Wanneer een dergelijke vergoeding betaald wordt door in dit geval Barcelona? Mocht MVV snel de beschikking krijgen over 3 ton extra dan wordt het toch een stuk makkelijker om deze week nog een of meerdere directe versterkingen aan de selectie toe te voegen. Ben benieuwd, zou een flinke meevaller zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:24
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
XAVIER MBUYAMBA #95
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar dit bedrag zou natuurlijk fantastisch zijn.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #96
Hier staat het iig onder andere.. zou mooi zijn als het klopt. Compenseert het wegvallen van een shirtsponsor.

www.goal.com/de/meldungen/fc-barcelona-t...og3h3f617341hxbcqsjp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 10:37 27 aug 2019 10:37 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
XAVIER MBUYAMBA #97
V'r kinne noe allemaol wel goon raoje nao de huugde vaan 't bedraag dat M.V.V. meugelek oontvingk, en aofgoon op (vage) bronne, mer is 't neet gewoen zoe tot d'r mer ein iemand is dee dao euver transparant kin (en mesjiens wel MOOT) communicere nao de achterban... M.V.V. zelf...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 12:24 27 aug 2019 12:39 door Medusa.
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
XAVIER MBUYAMBA #98

MVVke schreef : V'r kinne noe allemaol wel goon raoje nao de huugde vaan 't bedraag dat M.V.V. meugelek oontvingk, en aofgoon op (vage) bronne, mer is 't neet gewoen zoe tot d'r mer ein iemand is dee dao euver transparant kin (en mesjiens wel MOOT) communicere nao de achterban... M.V.V. zelf...


Over je commentaar leg ik even een assumptie neer: die jongen is al tijdje uit de Geusselt zonder verbondenheid aan MVV en Barcelona kondigt nu zijn komst aan, maar MVV vernam dit ook pas op hetzelfde moment als wij het vernamen (dat gaf Penders ook al aan). Sterker nog, waarschijnlijk hebben ze nu ook een advocaat op de vergoeding gezet en zal MVV de uitkomst binnenkort leren. Aan Barcelona kant zal men grappig genoeg het bedrag wel al kennen (of een schatting) want daar plukt men overal tieners weg, dus het kan zijn dat de pers daar al op de hoogte is (bij de voorstelling van de speler worden dit soort formaliteiten gedeeld).

Eigenlijk is het de taak van de onze lokale media om dit soort vragen te beantwoorden, maar in plaats komen er oppervlakkige stukjes over zijn vertrek naar Barcelona zonder de relevante en interessante vraag van de vergoeding eens te gaan onderzoeken. Ik mis elke vorm van nieuwsgierigheid en diepgang naar nieuws bij de lokale verslaggeving maar dat is natuurlijk geen nieuws.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, TPC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 13:28
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #99
MVV doet, net als veel andere clubs, zelden of nooit mededelingen over transfersommen e.d..

In DDL van vandaag:

„Wij hebben netjes een mail gekregen van Patrick Kluivert waarin hij stelt dat FC Barcelona aan alle reglementen zal voldoen wat betreft de opleidingsvergoeding”, zegt Ron Elsen, technisch directeur van MVV. Hoeveel deze opleidingsvergoeding bedraagt, wil Elsen niet zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 13:40 27 aug 2019 13:42 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
XAVIER MBUYAMBA #100
Deels proberen in te lezen in het hele verhaal over de solidariteitsbijdrage en de opleidingsvergoeding. Van de solidariteitsbijdrage is sowieso geen sprake aangezien dit alleen geldt bij een transfer tussen twee clubs uit verschillende landen. De opleidingsvergoeding is, zover ik kan beoordelen, wel ter sprake.

Allereerst om terug te komen op de bron die Jacques noemde, waarin de volgende twee regels staan:
1. de speler zijn eerste contract als ‘professional’ heeft ondertekend bij desbetreffende club en;
2. de speler een transfer maakt. Dit geldt voor elke transfer tot en met het einde van het seizoen dat hij drieëntwintig wordt.

Wellicht lees ik punt 1 net iets anders dan Jacques en Frank, ik interpreteer het als volgt: Mbuyamba heeft zijn eerste profcontract ondertekend (4-jarig) bij FC Barcelona. Het eerste profcontract geldt dus bij de club waar de speler naar toe gaat en niet waar hij vandaan komt. Van punt 2 is wel duidelijk sprake, logisch hij gaat van MVV naar Barcelona.

Bovendien staat in het artikel nog iets over de leeftijd, namelijk van 12 jaar tot en met het seizoen waarin de speler 20 wordt. Andere bronnen noemen weer een ander leeftijd (t/m het seizoen waarin de speler 23 wordt, al veranderd dat de situatie niet). De bronvermelding van Jacques vind ik persoonlijk niet heel duidelijk.

In een andere bron uit 2007 staan wel interessante dingen:

Allereerst nog even voor de volledigheid het volgende. ‘Training compensation’ is verschuldigd als de speler zijn eerste contract als professional tekent én bij iedere internationale transfer van deze professional. Vereist is wel dat zowel het tekenen van het contract als de internationale transfer plaatsvindt vóór het einde van het seizoen waarin de speler 23 jaar wordt. Daarnaast is de verplichting tot betaling van deze vergoeding verschuldigd zowel bij een vertrek van de speler tijdens de looptijd van zijn contract alsook bij een transfervrij vertrek.


en

Om te beginnen ligt de verantwoordelijkheid voor de berekening van de hoogte van het bedrag - alsook de betaling van de vergoeding - bij de nieuwe club van de speler. De nieuwe club dient de betaling van zowel de ‘training compensation’ als de ‘solidarity contribution’ uiterlijk binnen 30 dagen over te maken aan de rechthebbende clubs. In beide gevallen zal de termijn gaan lopen vanaf het moment dat de speler als professional is geregistreerd bij de nieuwe bond.


Kort gezegd hoeft MVV hiervoor niets te doen en aan de hand van het player passport moet Barcelona uitzoeken aan wie ze het geld moeten overmaken en hoeveel. Om Barcelona wat werk te besparen, ze hoeven alleen geld over te maken aan MVV, maar MVV zal er verstandig aan doen om zichzelf bekend te maken bij Barcelona.

Tot zover het theoretische deel, nu door naar het interessantste deel voor ons: hoeveel geld krijgen we nu? Daarbij moeten we onderscheid maken in het volgende:
1. Tussen zijn 12e en 15e heeft een club recht op 10.000 euro (categorie 4)per opleidingsjaar. Hierbij gaat het om het seizoen waar een speler die leeftijd bereikt, dit zou dan 40.000 euro zijn.
2. Vanaf het seizoen waar hij 16 wordt, betaalt Barcelona het bedrag naar gelang de categorie waar zij in zitten (dus niet MVV!) dat is categorie 1 en bedraagt 90.000 euro per jaar. De seizoenen waarin hij 16 en 17 (december 2018 werd) ontvangen we sowieso, maar hij tekent een contract in het seizoen waarin hij 18 wordt. Dus 3 x 90.000 euro + 40.000 = 310.000 euro.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, middenstip, Tuor, Lassie80, Kay, M.V.V. 1902, bokkesprongen, TPC, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 13:59 27 aug 2019 14:00 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
XAVIER MBUYAMBA #101

jeoff schreef : MVV doet, net als veel andere clubs, zelden of nooit mededelingen over transfersommen e.d..

In DDL van vandaag:

„Wij hebben netjes een mail gekregen van Patrick Kluivert waarin hij stelt dat FC Barcelona aan alle reglementen zal voldoen wat betreft de opleidingsvergoeding”, zegt Ron Elsen, technisch directeur van MVV. Hoeveel deze opleidingsvergoeding bedraagt, wil Elsen niet zeggen.


Vreemd dat Ron daar geen uitspraken over doet, deze vergoeding is immers vastgelegd in regelgeving en dus voor iedereen na te rekenen en daarmee soort van openbaar. Maar misschien wacht hij daarmee totdat het geld op de rekening staat.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 14:01
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
XAVIER MBUYAMBA #102
..en clubs lezen dan niet in de media dat MVV € 310.000 heeft onvangen. Zou geweldig nieuws zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 14:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
XAVIER MBUYAMBA #103

Audiowaste schreef : maar MVV zal er verstandig aan doen om zichzelf bekend te maken bij Barcelona.


Top post Audiowaste, mooi uitgezocht! Maar Kluivert / Barcelona heeft zich dus al bij MVV gemeld, dat is heel netjes vind ik :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 14:39
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
XAVIER MBUYAMBA #104
Audiowaste, je hebt je er beter in verdiept dan ik, complimenten! :thumbsup: Duidelijk dat ik, zoals wel vaker, de klok heb horen luiden maar geen idee had waar de klepel hing. :blush:

MVV zal wellicht inderdaad niet zelf andere clubs wijzer willen maken. Sta je bij Zulte-Waregem te roepen dat je echt geen 10.000 euro extra voor die Fin kan betalen, terwijl je op je eigen website roept dat je 310.000 euro ontvangt. Dat onderhandelt toch net wat minder scherp. :P

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 14:48
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
XAVIER MBUYAMBA #105

Boe is dat feeske? schreef :

jeoff schreef : MVV doet, net als veel andere clubs, zelden of nooit mededelingen over transfersommen e.d..

In DDL van vandaag:

„Wij hebben netjes een mail gekregen van Patrick Kluivert waarin hij stelt dat FC Barcelona aan alle reglementen zal voldoen wat betreft de opleidingsvergoeding”, zegt Ron Elsen, technisch directeur van MVV. Hoeveel deze opleidingsvergoeding bedraagt, wil Elsen niet zeggen.


Vreemd dat Ron daar geen uitspraken over doet, deze vergoeding is immers vastgelegd in regelgeving en dus voor iedereen na te rekenen en daarmee soort van openbaar. Maar misschien wacht hij daarmee totdat het geld op de rekening staat.


Inderdaad heel vreemd. Vooral dat je je bedenkt dat MVV nu totaal niet midden in de onderhandelingen met spelers zit die het onderste uit de kan willen halen. Makelaars die lopen te azen op meer provisie en hogere salariseisen van hun cliënten.

Als ze meteen alle bedragen bekend maken, waarom dan niet ook meteen aan de buitenwereld aangeven welk spelersbudget ze nog hebben te besteden? Dan weet iedereen wat ze kunnen vragen.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden