>
Ontvangen bedankjes 431
Klopt natuurlijk ook wel, alleen loopt MVV nu aan tegen een situatie waar iedere Nederlandse club tegenaan loopt. Spelers kunnen gratis weglopen zolang ze geen profcontract hebben. In Nederland plukken de topclubs veel 15-jarigen weg bij andere Nederlandse clubs, en grote internationale clubs doen hetzelfde bij de Nederlandse topclubs. Je kunt je afvragen of MVV Mbuyamba al voor zijn debuut een profcontract had moeten aanbieden, maar dat was dan natuurlijk wel weer een gok geweest. Als je ziet dat er in de selectie meerdere amateurspelers zitten die in sommige gevallen wekelijks spelen, is het wel heel moeilijk te verkopen om een 16-jarige die nog geen wedstrijd heeft gespeeld wél een profcontract aan te bieden. Overigens zou het zomaar kunnen dat MVV dit wel heeft gedaan, daar weet ik het fijne niet van. Zou in ieder geval wel heel erg sneu zijn als Mbuyamba nu gratis de deur uitloopt en vervolgens uitgroeit tot een speler die miljoenen waard is. Ik weet niet hoe lang hij al in de jeugdopleiding van MVV zit, maar het zou van zijn kant wel van een stuk respect en dankbaarheid getuigen als hij eerst een contract bij MVV tekent en om van daaruit een (buitenlandse) transfer te maken. Ik snap echter ook wel dat het voetbalwereldje niet zo in elkaar zit in de meeste gevallen. Als het tot een transfer komt, zal hij hier niet alleen zelf wel bij varen, maar ook zijn ouders zullen wel een mooie geldsom krijgen.Sjotelsplak schreef : Grappig om vandaag in de MVV-gazet te lezen dat het bestuur zich nog volop richt op de jeugdopleiding door onder andere het verdienmodel dat eraan hangt...
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Sjotelsplak schreef : Grappig om vandaag in de MVV-gazet te lezen dat het bestuur zich nog volop richt op de jeugdopleiding door onder andere het verdienmodel dat eraan hangt...
Belgske schreef : Ik weet niet hoe lang hij al in de jeugdopleiding van MVV zit, maar het zou van zijn kant wel van een stuk respect en dankbaarheid getuigen als hij eerst een contract bij MVV tekent en om van daaruit een (buitenlandse) transfer te maken.
Schapendonk schreef : Maar er is één verschil. Per Schuurs speelde iedere wedstrijd en Mbuyamba niet.
jeoff schreef :
Schapendonk schreef : Maar er is één verschil. Per Schuurs speelde iedere wedstrijd en Mbuyamba niet.
Zoals ik al zei is er meer dan één verschil.. Schuurs was verder in zijn ontwikkeling en Fortuna kon hem ook meer bieden door het geld van die Turk.
Zoewiezoe schreef : Houtengerard. Jij geeft opbouwende kritiek. Schrijf je. Mooi. Maar ik ervaar dat niet zo. Wat doe je zelf om de situatie, die volgens jou zo erbarmelijk slecht is als ik het gros van je bijdrages lees, daadwerkelijk te verbeteren?
En kom nou niet met de dooddoener dat je het over de reacties op negatieve kritiek in het algemeen hebt.
Ik vraag het specifiek aan jou.
Schapendonk schreef : Nou, er zijn meer dan genoeg mensen die MVV verdedigen, dus door 1 of 2 personen kan een discussie niet worden dood geslagen. In de politiek is dat ook. Daar heb je de oppositie, en blijft de discussie soms eindeloos doorgaan. Of je moet weglopen, wat natuurlijk ook wel eens vaak genoeg is gebeurd. Ik vind het juist een beetje andersom. Bij kritiek op MVV wordt het juist doodgeslagen. Maar daarom is dit natuurlijk een MVV-forum.
Roei baank schreef : Douze points veur optie 3 vaan Jacques.