Er stond vandaag een heel mooi interview met Smeets in de Limburger. Misschien dat iemand daar nog digitaal een linkje van vindt. Dit zou eigenlijk iedereen moeten lezen, dat geeft een heel mooi beeld in hoe hij persoonlijk de sport beleeft. En wekt in ieder geval bij mij zeer veel begrip en respect op voor Bryan.
Smeets, ga zo door jongen, je groeit met de wedstrijd. Ik geniet van de momenten dat je de touwtjes in handen neemt en het spel uit zet.
En wat betreft het oordelen over je houding, dat is iets wat je met een korrel zout moet nemen. Dat hoort bij het voetbal, in goede tijden de held, in slechte tijden de schlemiel, zelfs de groten hebben hier last van. Dat is gewoon emotie op de buitenkant, dat is niet iets wat je mee naar huis moet nemen.
PS
Haartuitval wordt veroorzaakt doordat het lichaam meer testosteron aanmaakt, dat doodt de haarzakjes. Dat is hetzelfde hormoon wat ervoor zorgt dat men wat driftiger wordt (Rode kaart, Belgische scheidsrechter, remember?
). Daar kun je weinig aan veranderen. De vader van de moeder geeft deze genen door. Ik heb daar zelf ook last van op jonge leeftijd. In de evolutie wordt zelfs gezegd dat de toekomstige mens geen haren meer bezit, dus wat dat betreft liggen de kale mensen voor.