Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt?

13 aug 2013 14:33
N1ckk
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 7
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #16
De Ultras zijn inderdaad ook wel erg tegengewerkt de laatste tijd. Ik denk dat het "NAC incident" hier een uitstekend voorbeeld van is.
Ik hoop dat de Ultras en MVV zich weer kunnen herpakken. Het boycotten van de 2de elftallen; prima. Het is ook een vorm van competitievervalsing, maargoed dat was het afgelopen jaar ook door de 9 minpunten. In deze tijd mogen we blij zijn dat we iedere week naar een leuke pot voetbal kunnen kijken in Maastricht. En dat met een voor jupiler begrippen toch aardig team.

Hoe mooi zou het zijn om de thuiswedstrijd tegen VVV met een mooie sfeer actie van de Ultras te starten. En de mannen van Trost op te vreten. Een mooie start van een nieuw seizoen met een "kolkende Geusselt" mede te danken aan de Ultras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 14:34
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #17
Sinds de rellen in Breda, is het allemaal gebeurd, erg jammer
tegen ajax zal ik niet meer in vak F/G zitten maar zal me toevoegen aan trepke B

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 14:41 13 aug 2013 14:41 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #18

Janepie schreef : Dus, in feite ga je hier ervan uit dat we nog weken, maanden, jaren moeten wachten op nieuwe sfeer? Ik snap je post en hopelijk begrijp je mijn ironie.

Dat duurt geen jaren, hooguit een aantal maanden. De jeugd zal een eigen groep oprichten of zullen gaan staan waar op dat moment het meest word gezongen (andere kant Angel-side bijvoorbeeld.) Van daaruit zal dan wellicht weer een andere groep ontstaan.

Nogmaals, hetgeen er afgelopen zaterdag gebeurd is was geen actie van Ultras maar van meelopers en mensen die er op "kicken" rotzooi te trappen. Dat zijn geen fans dat zijn geen Ultras maar mensen die we als MVV fans zijnde allemaal liever kwijt dan rijk zijn.

Dat zou ik graag vanuit de Ultras zelf horen. Het enige wat ik gelezen heb is dat ze betreuren dat er mensen of kinderen angst hebben ondervonden. Dat de bommenactie op zichzelf al kansloos was en het ook nog eens MVV heeft geschaad hoor ik niks over.
Als de Ultras echt tegen de bommenactie waren,dan hadden ze echt wel ingegrepen tegen die meelopers.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 14:44
Tee
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 20
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #19
Vanaf de zijlijn volg ik al een week lang met grote interesse de discussie in de verschillende fora topics. Wat mij hierbij met name opvalt is de chaos in het supporterslandschap van MVV. Uit alle hoeken komen diverse verwensingen aan bepaalde groeperingen en personen die zich schijnbaar lieeren aan supportersgroepen.
De vraag die ik mij dan stel is: Wie zijn deze groepen die bij MVV als supporter aangemerkt kunnen worden en zich ook als zodanig officieel kenbaar maken? Eerst dus maar eens op de MVV site gekeken onder de kop 'Supporters'. De Supporters Club en Veer zien MVV kunnen hier worden aangetroffen. Die lijst lijkt me toch niet helemaal compleet en dus maar eens snel gegoogled. Zodoende treffen we een naar het schijnt inactieve web pagina aan van de Ultras en Trepke B is present op Facebook.
Met de laatste twee zijn meteen ook de groepen genoemd die de laatste week het meest in het nieuws zijn geweest. Zelf zit ik op de Angelside tribune en daarom weet ik wel zo ongeveer wie er bij Trepke B en wie bij de Ultras staan. Echter, wie kan nu precies vertellen wie er bij eender welke groep hoort? Bij de SC en Veer Zien MVV is dit duidelijk. Men wordt lid of donateur en zodoende behoort men tot deze groepering. Binnen deze organisatie behoort dan ook een bestuur en in het geval van Veer Zien MVV zelfs een op de website geformuleerde doelstelling. Echter, hoe is dit geregeld bij Trepke B of de Ultras? Koop ik een Trepke B sjaal of T-shirt met Ultras logo en dan hoor ik erbij? Wie zijn de aanspreekpunten van de groep en, zeker zo belangrijk, wat zijn hun doelstellingen?
Om het bovenstaande duidelijk te maken vraag ik mij dan weer af waar de veelbesproken boycot geboren is. Voor mij als buitenstaander was de aktie er ineens. Was deze het resultaat van een gecoordineerd overleg tussen supporters, is deze begonnen binnen een groepering of is er simpelweg iemand iets gaan roepen dat vervolgens anderen aangesproken heeft en zijn eigen leven is gaan leiden? Ook voor deze akties geldt dat er een duidelijke doelstelling moet zijn. Deze moet passen in de algehele doelstelling van de club en een bepaalde groepering en dient gesteund te worden door de achterban. Ideaal zou zijn dat er overleg wordt gevoerd waarbij zulke akties vooraf besproken worden en waarbij andere supportersgroepen zich ook over de aktie kunnen uitlaten. Zo een aktie zou dan gecontroleerd kunnen verlopen, waarbij de aktievoerders precies geinformeerd zijn met betrekking tot hun limitaties. Andere groeperingen zouden dan ook weten wat zij van de aktie kunnen verwachten. Wellicht dat er dan 1 groot aktiefront was ontstaan met een voor de club en alle supporters acceptabele aktie in plaats van een geisoleerd geheel dat weerstand oproept bij andere partijen.
In de Limburger heb ik kunnen lezen dat Dhr. Rinkens toch echt een bestaand supportersoverleg noemde. Waarom is er dan geen transparantie met betrekking tot dit overleg? Notulen die op de MVV site te lezen zijn zouden alle supporters kunnen informeren over welke discussie er plaatsvindt op supportersniveau. Bovendien is onduidelijk wie voor dit overleg is uitgenodigd. Hebben deze personen de steun en een mandaat van hun achterban? Is er vervolgens communicatie binnen de groep over de afspraken en is er dan ook een bestuur of leiderfiguur binnen de verschillende geledingen met zulks een natuurlijk overwicht dat de afspraken ook daadwerkelijk worden nageleefd?
Het gebruik van sociale media in de communicatie is tegenwoordig een belangrijk middel. Als spil in dit geheel zou het supportersgedeelte van de MVV site kunnen fungeren. Als reeds eerder aangeduid noemt deze site echter alleen de SC en Veer zien MVV. Voorts is er een link naar MVVFans.nl gepost. Er zouden op zijn minst links moeten zijn naar Trepke B facebook, Ultras (bij voorkeur met een frisse up-to-date pagina) en Heugem.net. De MVV site zou een compleet overzicht moeten geven van de supportersgroepen binnen MVV en hun doelstellingen. Een ieder kan dan zijn keus maken bij welke groep hij graag zou willen aansluiten. In gezamelijk overleg zouden dan ook de rechten en plichten van iedere groep onderwerp van discussie moeten zijn. Deze zijn voor de bezoekers van de Angelside dan anders als die voor de Noord Tribune.
De moraal van deze post is dat MVV als club moet investeren in haar supporters. Zij zullen de verschillende supportersgroeperingen in kaart moeten brengen, hun een plaats binnen de organisatie geven en het onderling communicatieproces starten of op niveau brengen. Het is vervolgens aan de supportersgroepen zelf om de struktuur van hun groepering op pijl te brengen. Alleen zo zal het mogelijk zijn om de cultuur en achtergrond van de verschillende supportersgroepen te begrijpen, deze te motiveren om een bijdrage aan de club te leveren, evt. aansprakelijk te stellen voor hun akties en een strukturele samenwerking tussen de club en haar verschillende supportersgroepen te bewerkstelligen. Transparantie met het gehele supporterslegioen is daarbij onontbeerlijk.
Ik hoop dat de negativiteit die de club en het supportersgebeuren momenteel omgeeft snel tot het einde behoort. Het moet MVV als club echter duidelijk worden dat zij daarin een belangrijke rol vervult. Het bestuur zal moeten leren dat de communicatie een dialoog behoort te zijn en niet een monoloog. Er zal van beide zijden naar elkaar geluisterd moeten worden en er moet begrip komen voor elkaar en de externe invloeden (KNVB, lokale driehoek) die slechts minimaal beinvloedbaar zijn. Zulks een onderneming zal echter nooit en te nimmer succesvol zal zijn zonder een behoorlijk opgebouwde supportersstructuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 14:45
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #20

Janepie schreef : Kort maar krachtig een antwoord op je stelling Ben.

Nee, niet opheffen, ja wel sfeer terug in het stadion, mede dankzij de Ultras.

En geen meelopers meer want deze meelopers verzieken de naam van de Ultras en MVV supporters in het algemeen.
Een grote schande dat de naam van MVV en de Ultras nu ten grabbel wordt gegooid!

Eén club, één front, één Rood/Witte moer! VEER allemaol zien MVV!


Je vergeet 1 belangrijk punt. Vorige week is via diverse kanalen ruchtbaarheid gegeven aan de geplande boycot. Daarbij werd
IEDEREEN uitgenodigd vanaf en bepaald uur op de markt of om 16.00 uur op het stadionplein.
Dus deze "MEELOPERS" zijn uitgenodigd !!!!! En wie een feestje geeft .....zal zelf moeten zorgen dat dit ordelijk verloopt. (tenminste als dit de intentie is)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 14:47 13 aug 2013 14:49 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #21

Sjotelsplak schreef :

Janepie schreef : Dus, in feite ga je hier ervan uit dat we nog weken, maanden, jaren moeten wachten op nieuwe sfeer? Ik snap je post en hopelijk begrijp je mijn ironie.

Dat duurt geen jaren, hooguit een aantal maanden. De jeugd zal een eigen groep oprichten of zullen gaan staan waar op dat moment het meest word gezongen (andere kant Angel-side bijvoorbeeld.) Van daaruit zal dan wellicht weer een andere groep ontstaan.

Nogmaals, hetgeen er afgelopen zaterdag gebeurd is was geen actie van Ultras maar van meelopers en mensen die er op "kicken" rotzooi te trappen. Dat zijn geen fans dat zijn geen Ultras maar mensen die we als MVV fans zijnde allemaal liever kwijt dan rijk zijn.

Dat zou ik graag vanuit de Ultras zelf horen. Het enige wat ik gelezen heb is dat ze betreuren dat er mensen of kinderen angst hebben ondervonden. Dat de bommenactie op zichzelf al kansloos was en het ook nog eens MVV heeft geschaad hoor ik niks over.
Als de Ultras echt tegen de bommenactie waren,dan hadden ze echt wel ingegrepen tegen die meelopers.


Dat is een ding wat klopt, maar als zelfs het bestuur van MVV en de politie niet ingrijpt, wat kunnen de Ultras (heb het over de oude leden) dan doen...?

Aanstekers afpakken, zwegele afpakken?

En wat je zegt de jeugd zal wel een eigen groep oprichten? Is dat niet gewoon een nieuwe soort van Ultras groepering dan? Dus de meelopers van nu gaan dan de sfeer bepalen in de Geusselt?

Mijns inziens de omgedraaide wereld: de huidige Ultras hebben - neem ik aan- een band met het MVV bestuur - de "nieuwe" Ultras hebben dat niet en net deze meelopers verzieken nu de sfeer.

Het zou beter zijn jong en oud te verbinden en deze in één gezamenlijke MVV Roet witte moer te verbinden.

Het is een utopie vrees ik toch droom ik daarvan.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 15:19
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #22

Tee schreef : In de Limburger heb ik kunnen lezen dat Dhr. Rinkens toch echt een bestaand supportersoverleg noemde. Waarom is er dan geen transparantie met betrekking tot dit overleg? Notulen die op de MVV site te lezen zijn zouden alle supporters kunnen informeren over welke discussie er plaatsvindt op supportersniveau. Bovendien is onduidelijk wie voor dit overleg is uitgenodigd. Hebben deze personen de steun en een mandaat van hun achterban? Is er vervolgens communicatie binnen de groep over de afspraken en is er dan ook een bestuur of leiderfiguur binnen de verschillende geledingen met zulks een natuurlijk overwicht dat de afspraken ook daadwerkelijk worden nageleefd?

Dank voor je uitgebreide en goede post!
Ik pik er even één onderdeel uit om op te reageren, nl. het supportersoverleg.
Dit overleg is in het leven geroepen, juist om de afstand tussen het bestuur en de supporters te verkleinen. En als je met een nieuw initiatief begint is het altijd de vraag wie dan worden uitgenodigd. Naar mijn idee is de huidige groep een aardige doorsnee van wat er doorgaans in de Geusselt zit. We hebben vertegenwoordigers van de supportersclub, Ultras, Trepke B, de harde kern, de hoofdtribune, de Angel-Side veteranen en als moderator van deze website mag ik er ook bij zitten hoewel deze site geen enkele groep vertegenwoordigt. (ik heb niet de pretentie namens de hele Boschpoort tribune te kunnen spreken)
Steun en mandaat van de achterban zijn voorzover ik weet niet vastgelegd maar de boegbeelden van de meeste groepen zijn wel vertegenwoordigd.

Dat de notulen niet openbaar zijn heeft als voornaamste reden dat enerzijds het geen formeel gremium is. De bedoeling is dat het bestuur input krijgt over wat er leeft in de Geusselt en andersom om vanuit het bestuur zaken te verduidelijken. Veel ellende komt voort uit een gebrek aan communicatie. Anderzijds, het is een zeer informeel 'benen op tafel overleg' waarin iedereen zijn zegje kan doen en waarbij af en toe man en paard genoemd worden. Dat is natuurlijk vertrouwelijk en kan simpelweg niet in de publiciteit.

Jouw input nemen we zeker mee in het overleg zoals ook andere goede ideeen besproken kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 15:50 13 aug 2013 16:07 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #23
We of beter men moet oppassen niet iedereen over een kam te scheren als er iets in of om uzze Geusselt gebeurt !

Zo waren de Ultras vanaf 5- 7 jaar geleden de drijvende kracht als het ging om de prachtige sfeer te creëren en de tegenstander al met 1:0 achterstand het veld op te laten komen.
Ook verdween door hun opstelling en acties een stuk agressie en maakte plaats voor een positief gevoel in uzze Tempel !
Mede daardoor is us MVV-ke gaan leven!
Was een van de redenn voor een stel aajt Angelsiders om van de Boschpoort naar vak A op de Angleside Tribune te verhuizen

Het laatste jaar is om bekende redenen (en op diverse media vaak door hen duidelijk wijze gecommuniceerd) helaas hier een halt aan gekomen.
Begrijpelijk was hun standpunt wel. Tenminste als men zich de moeite neemt zich hierin te verdiepen.
Maar ondanks dat was er een open en constructieve opstelling; diegenen die er bij de praotkaffees bij waren weten dat en ook uit individuele gesprekken bleek duidelijk dat men voor een gesprek openstaat.

Nu ben ik het niet eens met de boycot, maar heb hier wel begrip voor en respecteer hun standpunt. No problem !
Ook al vind ik het jammer dat ik een aantal van hen die ik ken mis tijdens de wedstrijd, het zij zo...

Wat er afgelopen zondag bij de hekken gebeurde was niet OK, maar omdat ik de hele wedstrijd in vak A in mien sjiek wit kostuumke zat, weet ik niet wie diegene waren die zich agressief opstelden en kan dus geen oordeel vellen over wie het waren en wie zich eventueel verschuilden achter een dekmantel van een groep.
Maar zoals Opa al bevestigde waren dit veelal voor hem onbekende gezichten en aangezien Opa en ik de Ultras enkele keren op/bezochten bij wedstrijden aan het eind van vorig seizoen, hecht ik veel geloof aan zijn oordeel.
Bovendien zouden ze Opa of Forlaajf nooit bedreigen, never ever!


Dus aub verketter niet een hele groep en laten we de gevoelens van onvrede, frustratie en boosheid over het gebeurde niet via de weg van de minste weerstand ( "das gesunde Volksempfinden") botvieren op deze groep , maar eerst afwachten wie de boosdoeners waren en verder de Ultras met respect behandelen.
Want per slot van rekening verdienen deze "gamins" ( om het op z'n roeibaanks te zeggen) dat ,
en maken we samen deel uit van de Emm Vee Vee Femilie, zoals de badjakker vaan 'nne forlaajf dat zoe sjoen zeet ! ;).

Back on topic: jazeker, voor een groet deel bepalen ze de sfeer, is het zelfs fijn er tussen te vertoeven !
Het was genieten veur us "aw buulle" toen we daar probleemloos bij en tussen stonden !
(Opa en ik veulde us weer joonk, wie de twie pielemuiuskes vaan 15 die veer oets waore in zo rond 1970-73).

Dus aub RESPECT naar en voor elkaar toe en dat we snel weer mogen genieten van hun prachtige spandoeken en gezaank!


Ben geen Ultra, zal er ook nooit een zijn of dat worden, maar geniet wel van hun passievolle en positieve acties waarmee ze uzze jonges in roed en wit aanmoedigen !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 16:12
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #24
Ik vind dat de Ultras niet alleen de sfeer bepalen. Zij zijn hier zeker een grote schakel in, maar afgelopen Play-offs had de SC ook een actie om de sfeer nieuw leven in te blazen met alle die vlaggen (zie foto). Mijn vraag is ook eigenlijk waar zijn al die vlaggen naartoe en waarom worden ze niet nog eens meegenomen? Ik vond dit persoonlijk erg mooi om te zien en kreeg het gevoel dat de sfeer dit seizoen weer zou gaan terugkeren. Die vlaggen zouden ze eigenlijk altijd moeten meenemen net zoals de andere vlaggen de afgelopen jaren. We zouden onze eigen 'Gelbe Wand' kunnen creëren alleen noemen we het dan 'Roeie Moer' of iets in die richting!


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 16:19 13 aug 2013 16:20 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #25

Boys_in_Red schreef : Ik vind dat de Ultras niet alleen de sfeer bepalen. Zij zijn hier zeker een grote schakel in, maar afgelopen Play-offs had de SC ook een actie om de sfeer nieuw leven in te blazen met alle die vlaggen (zie foto). Mijn vraag is ook eigenlijk waar zijn al die vlaggen naartoe en waarom worden ze niet nog eens meegenomen? Ik vond dit persoonlijk erg mooi om te zien en kreeg het gevoel dat de sfeer dit seizoen weer zou gaan terugkeren. Die vlaggen zouden ze eigenlijk altijd moeten meenemen net zoals de andere vlaggen de afgelopen jaren. We zouden onze eigen 'Gelbe Wand' kunnen creëren alleen noemen we het dan 'Roeie Moer' of iets in die richting!



Idd was de actie van de SC fantastisch !
Ter info:
Opa en ik hebben op aanvraag vaan 'n Aajt Wief geholpen hierbij en de vlaggen uitgepakt en in vak A & B uitgedeeld.
De kleine vlaggen met houten stok zijn door iedereen mee naar huis genomen,
de grote vlaggen zijn door Aswin, Ali en mij naar de SC teruggebracht.
Dus is het makkelijk voor iedereen in vak A& B de kleine vlaggen weer mee te nemen en sfeer te maken ... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 16:36
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #26
@LRB

Maar waarom neemt de SC de grote vlaggen dan niet vaker mee, het zou toch best zonde zijn om al die vlaggen maar 1x te gebruiken tenzij dat het de intentie van de SC was om deze actie maar 1x te gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 17:31
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #27

les rouges blancs schreef :

Boys_in_Red schreef : Ik vind dat de Ultras niet alleen de sfeer bepalen. Zij zijn hier zeker een grote schakel in, maar afgelopen Play-offs had de SC ook een actie om de sfeer nieuw leven in te blazen met alle die vlaggen (zie foto). Mijn vraag is ook eigenlijk waar zijn al die vlaggen naartoe en waarom worden ze niet nog eens meegenomen? Ik vond dit persoonlijk erg mooi om te zien en kreeg het gevoel dat de sfeer dit seizoen weer zou gaan terugkeren. Die vlaggen zouden ze eigenlijk altijd moeten meenemen net zoals de andere vlaggen de afgelopen jaren. We zouden onze eigen 'Gelbe Wand' kunnen creëren alleen noemen we het dan 'Roeie Moer' of iets in die richting!



Idd was de actie van de SC fantastisch !
Ter info:
Opa en ik hebben op aanvraag vaan 'n Aajt Wief geholpen hierbij en de vlaggen uitgepakt en in vak A & B uitgedeeld.
De kleine vlaggen met houten stok zijn door iedereen mee naar huis genomen,
de grote vlaggen zijn door Aswin, Ali en mij naar de SC teruggebracht.
Dus is het makkelijk voor iedereen in vak A& B de kleine vlaggen weer mee te nemen en sfeer te maken ... ;)


;)

Boys_in_Red schreef : @LRB

Maar waarom neemt de SC de grote vlaggen dan niet vaker mee, het zou toch best zonde zijn om al die vlaggen maar 1x te gebruiken tenzij dat het de intentie van de SC was om deze actie maar 1x te gebruiken?


Wees maar niet bang.... ;)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boys_in_Red

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 18:13
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #28
De meeste clubs hanteren op (uit)vakken alleen vlaggenstokken kleiner als 1,50. Dit zou tevens ook een knvb voorschrift zijn.
Ik heb vorig seizoen met meerdere clubs contact gehad, en daar werd mij telefonisch constant aangegeven 1,50 is de maximum voor stokken. ( stokken moet dan wel van Hol pvc materiaal zijn). Zijn vlaggenstokken groter zal er in overleg met desbetreffende club toestemming moeten worden gegeven.

Voor thuisvakken gelden andere regels, waar ik helaas niets van af weet.

2 van de sc vlaggen waren overigens ook aanwezig bij mvv-fc porto ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 18:55
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #29
Het valt mij als supporter ook op dat er niet of nauwelijks vlaggen zijn in DE Geusselt.
Als ze toch beschikbaar zijn waarom niet gebruiken dan?
We moeten terug naar de fantastische sfeeracties van te lang geleden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 19:58 13 aug 2013 20:00 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #30

Sjotelsplak schreef : Zoiets gaat allemaal vanzelf, dat kun je niet creëren door acties als ''MVV, vaan us allemaol'' of ''help mee met aan een sfeervolle geusselt'' (hoe goed bedoeld die acties dan ook zijn!).
Vroeger had je de echte angel-side. Daarna de staantribune en de harde kern op de boschpoort. Daarna een sfeergroep op de maastribune, wat na een paar jaar de ultras mestreech zijn geworden. Mochten de ultras worden opgeheven (wat ik niet verwacht) ontstaat er na verloop van tijd wel weer een nieuwe groep. Zo is dat vroeger gebeurd,en zo zal dat ook blijven gebeuren.


Dat denk ik dus niet.Buiten het feit dat de ultras niet opgeheven worden, dat weet ik wel zeker (al zal jij er niet om treuren volgens mij want je mengt je behoorlijk in de discussie) noem jij een ketting op waar continu mensen het stokje overnemen. Ik zelf was 1 vd intiatiefnemers om destijds van de boschpoort naar de maastribune te verhuizen. Ultras62 was hier een uitvloeisel van en uiteindelijk de ultras mestreech. Je vergeet 1 belangrijk aspect, al vanaf de jaren 70 is er continu een overbrenging geweest. Old school angelside, het nieuwe hooliganisme bij MVV jaren 80,90 en uiteindelijk wat we nu hebben. continu waren er oudgedienden betrokken bij een volgend project. Houden de ultras er mee op dan wordt de kabel en estafatte voorgoed doorgeknipt. 40 jaar fanatisme bij MVV zal dan historie zijn. Er zal dan nooit maar dan ook nooit meer een sfeer waar we van houden voorkomen in de geusselt. Daar loop ik lang genoeg voor mee. Ik heb in de oefencampagne een voorstel gemaakt om opnieuw te beginnen in de geusselt met 1 gezamelijk front. Verschillende groeperingen met misschien wel een nieuw vak. Door een sterfgeval in mijn familie met dito buitenlands bezoek liep het overleg even in de soep. De laatste ontwikkelingen maken het ook niet echt makkelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden