Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt?

13 aug 2013 20:09
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #31

webmastersfm schreef : Ik heb in de oefencampagne een voorstel gemaakt om opnieuw te beginnen in de geusselt met 1 gezamelijk front. Verschillende groeperingen met misschien wel een nieuw vak.


Super! Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn. Zaken uit het verleden, blijven dan zaken uit het verleden. Mensen sluiten zich wellicht eerder bij een nieuw initiatief aan dan bij een bestaande groep waar men zich niet (of moeilijk) mee kan identificeren.

Het grootste probleem in deze is dan wel de verschillen in beleving van verschillende standpunten binnen deze nieuwe groep.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 20:20 13 aug 2013 20:21 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #32

webmastersfm schreef :

Sjotelsplak schreef : Zoiets gaat allemaal vanzelf, dat kun je niet creëren door acties als ''MVV, vaan us allemaol'' of ''help mee met aan een sfeervolle geusselt'' (hoe goed bedoeld die acties dan ook zijn!).
Vroeger had je de echte angel-side. Daarna de staantribune en de harde kern op de boschpoort. Daarna een sfeergroep op de maastribune, wat na een paar jaar de ultras mestreech zijn geworden. Mochten de ultras worden opgeheven (wat ik niet verwacht) ontstaat er na verloop van tijd wel weer een nieuwe groep. Zo is dat vroeger gebeurd,en zo zal dat ook blijven gebeuren.

Dat denk ik dus niet.Buiten het feit dat de ultras niet opgeheven worden, dat weet ik wel zeker (al zal jij er niet om treuren volgens mij want je mengt je behoorlijk in de discussie) noem jij een ketting op waar continu mensen het stokje overnemen. Ik zelf was 1 vd intiatiefnemers om destijds van de boschpoort naar de maastribune te verhuizen.

Als de Ultras in de huidige vorm blijven doorgaan (een protestgroep ipv de groep zoals we die kennen van vóór breda) zal ik er niet om treuren. En als je mijn postgeschiedenis volgt, dan heb ik vóór en vanaf het incident in breda tot aan afgelopen zaterdag achter de ultras en hun standpunt gestaan op dit forum. Ik ben fel tegenstander van de huidige ''familieclub MVV'', daar ben ik altijd voor uitgekomen en kon ik de ultras ook in vinden.

Echter deze boycot draaide om FOX en de jeugdelftallen.
Mijn mening over zaterdag heb ik al gegeven. Dit heeft er echter wel voor gezorgd dat mijn kijk op de Ultras is veranderd.

Ik heb in de oefencampagne een voorstel gemaakt om opnieuw te beginnen in de geusselt met 1 gezamelijk front. Verschillende groeperingen met misschien wel een nieuw vak. Door een sterfgeval in mijn familie met dito buitenlands bezoek liep het overleg even in de soep. De laatste ontwikkelingen maken het ook niet echt makkelijk.

Dat is een nobel streven van je. Maar 1 gezamenlijk front zie ik echt nooit gebeuren. Zelfs vóór het incident van zaterdag een utopie. Dit is niet negatief richting jou bedoeld. Ik zou je een nobelprijs voor vrede aanprijzen als het je zou lukken.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2013 21:37
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #33
De remedie ligt volgens mij gewoon in het maken van sfeer.
Ik weet niet of de Ultras tegen VVV er weer vol voor willen gaan, maar ik hoop het wel.
Als die gasten hun vlaggen, trommels en megafoon weer uit de kast halen en MVV over VVV heen duwen, dan is afgelopen zaterdag snel vergeten.
Ook al hebben de meeste het op dit moment gehad met de Ultras, als er weer eens ouderwets geknald wordt op de tribunes dan is iedereen weer gauw tevreden.
Geen nieuwe groepering, geen groepstherapie (er is heus wel normaal contact tussen bepaalde groepen) niks forceren, maar de draad weer oppakken....en goed oppakken.
Afgelopen zaterdag was maar weer eens duidelijk dat een groepering zoals de Ultras van belang zijn voor een avondje MVV zoals we die graag weer willen hebben.
Ik kan die sfeer niet terug brengen, ook niet met die 4 vrienden van me, dat kunnen de Ultras wel!

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard, marke, mvv1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 00:31
Mestreech85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #34
Ultras laot uuch weer huure :applaus: :thumbsup: bring de sfeer weer truk :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 05:41 14 aug 2013 05:46 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #35

Mestreech85 schreef : Ultras laot uuch weer huure :applaus: :thumbsup: bring de sfeer weer truk :woohoo:

Om de discussie te bevorderen wil ik hier als volgt op reageren. Moeten we de Ultras nu echt gaan smeken om opnieuw sfeer in het stadion te brengen? Als de Ultras niet meer als hoofddoel zien sfeer in het stadion te brengen, waar hebben we die Ultras dan nog voor nodig? Wat zijn dat dan voor supporters? Anders gezegd: als de Ultras het niet meer als (hoofd)doel zien om van het Geusseltstadion een kolkend stadion te maken waar elke tegenstander met knikkende knieën naar toe gaat, wordt het dan niet tijd dat die zelfgenoegzame Ultras zichzelf opheffen? Wat zijn dat voor supporters als ze MVV niet door dik en dun willen supporte(re)n? Zo maken ze wellicht plaats voor een of meer nieuwe supportersgroeperingen die het wel als hoofddoel zien om sfeer in het stadion brengen. Mee eens?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 05:54
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #36
Nou nou ben. Rare post in je eigen topic. Vroeg of laat voor je? Denk laat en voor mij vroeg. Als ze zich willen opheffen bepalen Ze dat zelf en geen open tribunaal zoals jij het nu brengt. Ik neem dus aan dat jij in de nieuwe sfeergroep gaat zitten en al de hele nacht hebt liggen schilderen. Vreemde reactie van jou!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 06:53
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Onderwerp Auteur
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #37

webmastersfm schreef : Nou nou ben. Rare post in je eigen topic. Vroeg of laat voor je? Denk laat en voor mij vroeg. Als ze zich willen opheffen bepalen Ze dat zelf en geen open tribunaal zoals jij het nu brengt. Ik neem dus aan dat jij in de nieuwe sfeergroep gaat zitten en al de hele nacht hebt liggen schilderen. Vreemde reactie van jou!

Open tribunaal? Het is toch een gegeven dat de Ultras al een hele tijd, misschien al een jaar, liggen te zeiken over allerlei zaken? De Ultras zijn het afgelopen jaar toch vooral een negatieve factor in de Geusselt geweest, allesbehalve sfeerbevorderend? Wanneer was dan de laatste overduidelijke positieve sfeeractie van de Ultras? Dat is toch heel lang geleden. Dat hele nachten schilderen, waarover jij het hebt, hebben de Ultras al heel lang niet meer gedaan. Ik zou willen dat ze dat wel gedaan hadden, want daarin waren ze onovertroffen. Maar als een andere groep dat wil overnemen, vind ik dat prima. En ja, daar wil ik best bij helpen. Het lastige bij de Ultras is dat er geen duidelijke structuur is. Wie is bijvoorbeeld de leider van de Ultras? Het is een volkomen onduidelijke en onaanspreekbare club...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 07:07
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #38
Ben je begint een topic die ik vrij aardig vond begonnen. Kennelijk vind je hem de verkeerde kant op gaan en wil je hem JOUW kant opgaan. Stemmingmakerij. Had van jou anders verwacht. Buiten dat hebben de ultra's vorig jaar op sfeer gebied idd niet veel ingebracht. Zeg maar evenveel als jou. En de rest buiten een dappere poging op as vak b. Sfeer begint bij jezelf en de ultra's claimen niet het recht om de sfeermakers te zijn. Dat dichten jullie hen toe. En volkomen onaanspreekbaar ? Wat een Quatsch. 1 maximaal 2 telefoontjes en je hebt je aanspreekpunt. Echt belachelijke houding van jou. Ben anders gewend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, tuutsje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 08:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #39
Het MVV bestuur en ook de trainer hebben natuurlijk al via de media gereageerd
Vind persoonlijk dat de trainer zich niet tot uitspraken moeten laten verleiden zoals hij ze geventileerd heeft.
Tom van Hyfte en Nathan Rutjes deden dat gelukkig met wat meer takt.

Het is natuurlijk de vraag omdat veel in deze topic gaat over de Ultras, of er leden van de Ultras wel diegene zijn geweest die de bommetjes hebben gegooid, voor mij staat dat namelijk niet vast.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:06
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #40
Sinds wanneer maakt het wat uit wie er wat of iets gegooid heeft?proberen we nu al een en ander te bagitalisen en het af te doen als een ongelukkig incident,en toevallige stonden er wat ultras bij.Heb al veel mensen gesproken die echt geen stap meer in de geusselt zetten,dank zij deze super intellegente en sympathieke actie.
Nu lees ik dat er geruchten zijn dat er weer een actie komt tijdens MVV- jong ajax,afgezien van het feit dat de twijvelaar nu zeker thuis blijft zou het toch echt wel getuigen van ezele gedraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:09
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #41

glowwie schreef : Sinds wanneer maakt het wat uit wie er wat of iets gegooid heeft?proberen we nu al een en ander te bagitalisen en het af te doen als een ongelukkig incident,en toevallige stonden er wat ultras bij.Heb al veel mensen gesproken die echt geen stap meer in de geusselt zetten,dank zij deze super intellegente en sympathieke actie.
Nu lees ik dat er geruchten zijn dat er weer een actie komt tijdens MVV- jong ajax,afgezien van het feit dat de twijvelaar nu zeker thuis blijft zou het toch echt wel getuigen van ezele gedraag.


begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen het gooien van die bommen zoals het gebeurd is tegen Twente, en ik ben er ook van overtuigd dat die personen wanneer ze herkend worden door MVV en de KNVB op een stadionverbod worden getrakteerd.
Echter kan ik niet beoordelen of dat leden van de Ultras waren die de bommen hebben gegooid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:24
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #42

glowwie schreef : Sinds wanneer maakt het wat uit wie er wat of iets gegooid heeft?proberen we nu al een en ander te bagitalisen en het af te doen als een ongelukkig incident,en toevallige stonden er wat ultras bij.Heb al veel mensen gesproken die echt geen stap meer in de geusselt zetten,dank zij deze super intellegente en sympathieke actie.
Nu lees ik dat er geruchten zijn dat er weer een actie komt tijdens MVV- jong ajax,afgezien van het feit dat de twijvelaar nu zeker thuis blijft zou het toch echt wel getuigen van ezele gedraag.


Man man, er komt geen actie. Niet alles geloven wat op internet staat. Oa domme berichten zoals jou voeden dat alleen maar. En collectief straffen buiten openlijk geweld mag in dit land niet. Gelukkig maar, dit houd bij geen enkele rechter stand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:33
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #43

webmastersfm schreef : En collectief straffen buiten openlijk geweld mag in dit land niet. Gelukkig maar, dit houd bij geen enkele rechter stand.


"Buiten openlijk geweld"? Wat is dat? Moet ik me dat voorstellen als zoiets van een vechtpartij buiten een (al dan niet publieke) ruimte en dat alleen die mensen gestraft worden die opgepakt zijn?

Zo ja, waarom zijn dan een aantal supporters voor de 'rellen' in Breda gestraft?

Zo nee, wat is het dan?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:45 14 aug 2013 09:48 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #44

Aswin schreef :

webmastersfm schreef : En collectief straffen buiten openlijk geweld mag in dit land niet. Gelukkig maar, dit houd bij geen enkele rechter stand.


"Buiten openlijk geweld"? Wat is dat? Moet ik me dat voorstellen als zoiets van een vechtpartij buiten een (al dan niet publieke) ruimte en dat alleen die mensen gestraft worden die opgepakt zijn?

Zo ja, waarom zijn dan een aantal supporters voor de 'rellen' in Breda gestraft?

Zo nee, wat is het dan?


Buiten bedoel ik niet in de zin van buiten maar exclusief. Geweld in vereniging van anderen. Daar hoeft je aandeel niet in bewezen te worden. Je moet je volgens de wet kunnen onttrekken van de situatie en daar mag bewijsvoering voor aangebracht worden. Hier ging het hele Breda verhaal over natuurlijk. In december/ januari nieuwe kans ivm hoger beroep. Maar niet in topic iig of relevant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2013 09:47
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras bepalen (kolkende) sfeer in de Geusselt? #45

webmastersfm schreef :

Aswin schreef :

webmastersfm schreef : En collectief straffen buiten openlijk geweld mag in dit land niet. Gelukkig maar, dit houd bij geen enkele rechter stand.


"Buiten openlijk geweld"? Wat is dat? Moet ik me dat voorstellen als zoiets van een vechtpartij buiten een (al dan niet publieke) ruimte en dat alleen die mensen gestraft worden die opgepakt zijn?

Zo ja, waarom zijn dan een aantal supporters voor de 'rellen' in Breda gestraft?

Zo nee, wat is het dan?


Buiten bedoel ik niet in de zin van buiten maar exclusief. Geweld in vereniging van anderen. Daar hoeft je aandeel biet in bewezen te worden. Je moet je volgens de wet kunnen intrekken van de situatie en daar mag bewijsvoering voor aangebracht worden. Hier ging het hele Breda verhaal over natuurlijk. In december/ januari nieuwe kans ivm hoger beroep. Maar niet in topic iig of relevant.


Helder! Thanks voor de toelichting!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden