MVV-Supporterskaffee

02 jan 2015 18:01
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Supporterskaffee #46
Sinds lang...opa present...gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2015 07:19
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV-Supporterskaffee #47
Met een beetje geluk ook weer eens erbij!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Roei baank, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2015 22:36 05 jan 2015 22:37 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Supporterskaffee #48
Hopelijk op deze avond de ins and outs over de eventueel vertrekkers en nieuwkomers...gr opa ;)

Ps ik zal zeker aansluitend een klein verslagje proberen te maken van deze avond(onder voorbehoud val speelt mij nog steeds parten)zal het notitie blokje meenemen :lachen:.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 13:01
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Supporterskaffee #49
Opa en Gaston present...? es iech aoch noch kom, weurd ut strein gein supporters mer kröppel :schamen: kaffee ... :P :lachen:

Bin benuid wat ut gief...mer...is altied wel leuk de bekinde snoetse nao lange tied weer te zien :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, opadiehard, gaston satijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 17:48
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV-Supporterskaffee #50

les rouges blancs schreef : Opa en Gaston present...? es iech aoch noch kom, weurd ut strein gein supporters mer kröppel :schamen: kaffee ... :P :lachen:

Bin benuid wat ut gief...mer...is altied wel leuk de bekinde snoetse nao lange tied weer te zien :thumbsup:


Bin benuijd of ze daan genoog gehandicapten parkeerplaotse hubbe... :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 19:10
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Supporterskaffee #51

gaston satijn schreef :

les rouges blancs schreef : Opa en Gaston present...? es iech aoch noch kom, weurd ut strein gein supporters mer kröppel :schamen: kaffee ... :P :lachen:

Bin benuid wat ut gief...mer...is altied wel leuk de bekinde snoetse nao lange tied weer te zien :thumbsup:


Bin benuijd of ze daan genoog gehandicapten parkeerplaotse hubbe... :thumbsup:


Dat dink iech neet....want dan kumpste es MVV plaotse te kort...
Es iemes noe nog nao MVV geit, wie veer dat doen.... :schamen: , dan biste toch flink (geistelik) gehandicap... :lachen: :lachen:

Zow nonk Paul wel tot ie strekke es heer dan veur us allemaal zellef ins sosjaal maotsjappelik te werk geit en us parkierplaostkes geit bezorgen... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 19:33
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Supporterskaffee #52

les rouges blancs schreef :

gaston satijn schreef :

les rouges blancs schreef : Opa en Gaston present...? es iech aoch noch kom, weurd ut strein gein supporters mer kröppel :schamen: kaffee ... :P :lachen:

Bin benuid wat ut gief...mer...is altied wel leuk de bekinde snoetse nao lange tied weer te zien :thumbsup:


Bin benuijd of ze daan genoog gehandicapten parkeerplaotse hubbe... :thumbsup:


Dat dink iech neet....want dan kumpste es MVV plaotse te kort...
Es iemes noe nog nao MVV geit, wie veer dat doen. Of gemiste wie iech dat daon...... :schamen: , dan biste toch flink (geistelik) gehandicap... :lachen: :lachen:

Zow nonk Paul wel tot ier strekke es heer dan veur us allemaal zellef ins sosjaal maotsjappelik te werk geit en us parkierplaostkes geit bezorgen... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 21:07 06 jan 2015 21:07 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
MVV-Supporterskaffee #53
Ein parkierplaotske gerizzerveerd.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 22:55
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV-Supporterskaffee #54

Roei baank schreef : Ein parkierplaotske gerizzerveerd.


Dee Gaston weurd tog lekker verweend.... :thumbsup:
VIP place for Mister Satin... B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u gaston satijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2015 06:46
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV-Supporterskaffee #55

les rouges blancs schreef :

Roei baank schreef : Ein parkierplaotske gerizzerveerd.


Dee Gaston weurd tog lekker verweend.... :thumbsup:
VIP place for Mister Satin... B)


Daan kin iech miene limosien oach ns kwiet.... :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2015 23:58 08 jan 2015 23:59 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV-Supporterskaffee #56
Enkele notities, gemaakt tijdens de bijeenkomst van de MVV-supportersclub (7 januari 2015)

1. Paul Penders, van de Jeugdafdeling en Maastricht United, gaf een goede presentatie van de plannen met Maastricht United (vanaf hier vaak afgekort als: MU). Die Penders maakte een frisse indruk op mij! Hij sprak ook over de samenwerking van MVV met Genk. Een van de ideeën achter MU is dat dit een veel grotere kweek- en visvijver met voetbaltalent wordt dan de huidige vijver met alleen maar MVV-jeugdspelers. In MU krijgen de beste spelers/talenten van MVV én de vele amateurclubs van Maastricht en omgeving de beste trainingen van gedegen trainers (o.a. oud-spelers van MVV). De spelers van jeugdteams van amateurclubs trainen vaak twee keer per week bij hun club. Dankzij MU krijgen de getalenteerde spelers van die amateurclubs de gelegenheid om twee keer per week extra en op hoger niveau te trainen.
Voor alle duidelijkheid: opnieuw bleek uit een sheet van Penders dat de plannen van MU (tot nu toe... maar lees vooral door!) alleen betrekking hebben op spelers van C-, D- en E-teams van MVV en amateurclubs uit Maastricht en omgeving. Wat ook al bekend was: MVV doekt zijn eigen A- en B-teams op, omdat die teams te weinig talenten opleveren die later geschikt zijn voor het grote werk in het eerste. Voor enkele MVV-spelers die normaliter in de A- en B-teams van MVV zouden kunnen spelen, is plaats in de opleiding van Genk. Via die Genkse opleiding kunnen die A- en B-spelers zich verder ontwikkelen. MU richt zich dus niet op A- en B-spelers (of spelers van het inmiddels al enige jaren geleden jammerlijk verdwenen MVV-belofteteam)!

2. Naar aanleiding daarvan merkte ik (zei de gek) op dat ik het jammer vind dat het bij Maastricht United vooral om trainingen gaat en dat er slechts af en toe vriendschappelijke partijtjes worden gespeeld. Zou het niet veel beter voor de ontwikkeling van de MU-spelers zijn als de C-, D- en E-teams van MU wekelijks gewoon deelnemen aan KNVB-competities?

3. Maar onder welke vlag/naam moet dat dan? Nou, ik denk dat dat gewoon onder de naam van Maastricht United kan! Daar kan en mag de KNVB niet moeilijk over doen. Immers: de vele officiële teams van Regionale Jeugdopleidingen (RJO) in Nederland spelen ook in KNVB-competities. Blijkbaar is het voor de KNVB geen probleem dat jeugdteams (beloftes, A-, B-, C-, etc. teams) met spelers uit verschillende clubs onder één gezamenlijke (RJO-)naam aan een KNVB-competitie deelnemen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn dat de diverse jeugdteams van Maastricht United (met spelers uit verschillende clubs uit Maastricht en omstreken) aan KNVB-competities deelnemen?

4. Goed, laten we eens aannemen dat dat lukt en dat Maastricht United met zijn C-, D- en E-teams gaat spelen in KNVB-competitieverband. Als dat lukt… dan moet het toch mogelijk zijn om ook met A- en B-teams van Maastricht United op vergelijkbare wijze aan de slag te gaan? Misschien zou je zelfs op die manier ook een belofteteam van Maastricht United kunnen beginnen? Ik dacht eerlijk gezegd de afgelopen maanden dat MVV zonder belofte-, A- en B-teams nauwelijks of geen toekomst zou hebben. Zonder jeugd geen toekomst. Maar als er een Maastrichtse voetbaljeugdopleiding Maastricht United komt, compleet met o.a. A- en B-teams en misschien wel een belofteteam, dan krijg ik weer vertrouwen in de toekomst van onze club.

5. Er lijkt dus, nogmaals, een goed alternatief voor de verdwijnende A- en B-teams van MVV beschikbaar: Maastricht United moet dan niet alleen C-, D- E- en F-teams hebben, maar ook A- en B-teams (en misschien zelfs ook een belofteteam)! Als MU een eigen A- en B-team heeft, dan heeft MVV eigenlijk op die manier toch een nauw aan MVV gekoppeld A- en B-team! De verwachting is gerechtvaardigd dat die toekomstige A- en B-teams van MU beter zijn dan de huidige A- en B-teams van MVV. Want, nogmaals, in die A- en B-teams spelen dan niet alleen de beste talenten van MVV-huize, maar de beste talenten van heel Maastricht en omgeving. Dat klinkt toch aantrekkelijk? (Ja, natuurlijk weet ik ook wel dat er nog wel wat haken en ogen aan dit idee zitten! Maar het idee is toch helder?)

6. Paul Penders vond dit goede gedachtes die in belangrijke mate strookten met in ontwikkeling zijnde en misschien nog wat geheime ideeën over Maastricht United. De jeugd van Maastricht United (met MVV-spelers en spelers uit amateurclubs), daar moet vanzelf meer voetbaltalent in komen te zitten, waar uiteindelijk MVV, de amateurclubs en uiteraard ook de jonge spelers zelf van gaan profiteren. Zo til je de ontwikkeling van voetbaltalent van Maastricht en omgeving naar een hoger plan!

7. Tot slot groot en goed nieuws, wat mij betreft: Paul Penders en Ron Elzen meldden dat MVV er naar streeft om volgend seizoen weer een belofteteam te hebben. Het is namelijk zo dat de KNVB in principe vindt dat een betaald voetbalorganisatie als MVV een belofteteam moet hebben. Nu kan MVV misschien daar nog wel een jaartje uitstel voor krijgen, maar dat belofteteam moet er komen. Hoe dat belofteteam er precies komt uit te zien, is nog niet duidelijk. Misschien/waarschijnlijk gaan daar spelers van Genk in spelen. En misschien gaat Maastricht United ook eraan meedoen? Of wellicht wordt dat belofteteam wel helemaal een Maastricht United team aangevuld met (revaliderende of gepasseerde) spelers van MVV uit het eerste team en spelers van Genk? Komende weken of maanden (zo had ik begrepen) vindt over dat belofteteam en de samenstelling ervan overleg plaats met o.a. de KNVB en met Genk. Wordt dus vervolgd. Maar, nogmaals, er zit een belofteteam aan te komen! Hehe, eindelijk wat goed nieuws vandaag...

Groetjes van Ben Salemans (sorry als ik hierboven enkele dingen dubbel zei of herhaalde; haastwerk...)


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques, Anna D., jesfen, Raffalaldo, tuutsje, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 09:56 08 jan 2015 09:58 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV-Supporterskaffee #57
Dank je BEN, ik ben niet zo een notulist dus ben dankbaar met de door jou geschreven tekst.
Ook het vragen stellen en spreken ging je goed af,daar ben ik ook niet zo een kei in :schamen: dus laat ik het aan jou over.
Ook sjef bedankt voor het voortreffelijk leiden van deze avond,ben blij dat ik geweest ben.
Het enigste wat mij verontruste was het geen ron zei, nl dat er een selectie is van 15 spelers en 2 keepers!
Bij blessures en schorsingen is er ,,paniek,, , keeper van de A jeugd is niet capabel om in het eerste mee te doen.
En spelers uit de A missen totaal de routine en om daar te acteren(ze spelen te laag op dit moment).
Afwachten wat er gaat gebeuren de komende weken ivm vertrekkende(er zijn er al een 4 tal vertrokken inmiddels) en komende spelers,en hebben we op 1 feb een fatsoenlijk elftal om tegen 045 partij te bieden...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 12:25
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV-Supporterskaffee #58
Het kan zijn dat ik met mijn gedachtegang er compleet naast zit.

Maar ik zou zo'n avond gebruiken om je achterban te informeren over de huidige status van MVV en wat de plannen zijn om ons van de voorlaatste plek te halen, Meer goals te laten maken. Minder goals tegen te krijgen en hoe MVV weer op de kaart gezet kan worden.
Niet de hele tijd besteden aan het praten over Maastricht united. Natuurlijk is dit ook wel belangrijk maar ik krijg zwaar het gevoeld dat MVV al hun tijd besteed aan MAATSCHAPPELIJK gedoe in plaats van een leuk en goed team neer te zetten,

Wat zijn de plannen voor de 2de seizoenshelft?
Wat gaan we doen als de eerste paar wedstrijden weer een blamage is ?

Het kan zijn dat ik compleet verkeerd denk, maar dat soort zaken zou ik verwachten tijdens een supporters cafe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 12:55 08 jan 2015 13:03 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV-Supporterskaffee #59
Dan zit je ernaast ja.

Avond word georganiseerd door het Supportersoverleg, waarin supporters van alle geledigingen vertegenwoordigd zijn. Zij bepalen ook de agenda.
Daar is een Facebook pagina van waar je gewoon agendapunten kunt aandragen.

Vervolgens is er op die avond tijd genoeg om alle vragen die je hieronder stelt te vragen, er waren bestuursleden van MVV, technische staf, zelfs medewerkers van MVV kantoor aanwezig.

Helaas was de avond best wel weer weinig bezocht...dat snap ik dan weer niet. Je zou toch aannemen dat het leeft bij iedereen die negatief is, en dit is de kans om de club eens flink aan de tand te voelen.

Ik kan je daarnaast ook vertellen dat de antwoorden die daar gegeven worden veel frustatie en onduidelijk wegnemen, bijvoorbeeld over de toekomst van onze jeugdopleiding. Deze avonden worden door het supportersoverleg juist georganiseerd om van wantrouwen naar vertrouwen te gaan bij beide partijen. Wellicht, als je eens zo'n avond bezoekt, zou je ook wat meer vertrouwen hebben. Bruggen bouwen, samen de schouders eronder. Dat is wat we nu nodig hebben...

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Ben Salemans, Jacques, opadiehard, Boschpoort, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2015 15:24 08 jan 2015 15:25 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
MVV-Supporterskaffee #60
De notities die ik maakte vormen geen compleet verslag van de avond. Ik heb zelfs niet de hele avond bijgewoond. De avond ging niet alleen over Maastricht United. Ook ik ben blij dat ik naar de bijeenkomst ben geweest. Wie mijn notities wil aanvullen: ga je gang!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden