Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
26 sept 2012 16:10
26 sept 2012 16:26 door Schapendonk.
Gohf schreef : Bedrijf uit Qatar wil Fortuna en voetbalstadion in Sittard kopen
Sfeer in het stadion van Fortuna voorafgaand aan de kraker tegen 'buurman' MVV. Foto YouTube / ForzaMols
door Paul van der Steen
Sport
Oliestaat Qatar heeft belangstelling voor de Nederlandse voetbalclub Fortuna Sittard. Het Qatarese staatsbedrijf Al Faisal Holding wil de club en het stadion kopen. In ruil daarvoor worden spelers in Sittard gestald om klaargestoomd te worden voor het Qatarees elftal dat op het WK van 2022 in eigen land moet schitteren.
In een artikel van onze Midden-Oostencorrespondent Clubvoorzitter Wil Meijers bevestigt dat hij in onderhandeling is. “Als alles goed verloopt, kunnen we er binnen een week uit zijn.” Fortuna Sittard, uitkomend in de eerste divisie, had de laatste jaren geregeld geldnood en werd onder meer gered door het supportersinitiatief Trots Op Fortuna (TOF).
Naar Belgisch voorbeeld
TOF zou in de nieuwe constructie zijn gouden aandeel en daarmee zeggenschap over bijvoorbeeld clubnaam en clubkleuren behouden. “Dat is een keiharde voorwaarde”, stelt Meijers in dagblad De Limburger. Hij gelooft pas in de deal als “de geldstroom op gang is gekomen”.
De geplande aanpak in Sittard is vergelijkbaar met die bij KAS Eupen. Deze Belgische tweedeklasser werd deze zomer eigendom van een Aspire Zone Foundation uit Qatar. In Afrika opgeleide talenten worden in Eupen door een Spaanse trainersstaf klaargestoomd voor clubs van grotere naam en mogelijk het nationale elftal van Qatar.
Qatar steeds nadrukkelijker aanwezig
Fortuna Sittard ontstond in 1968 na een fusie tussen Sittardia en Fortuna ’54: de eerste betaaldvoetbalclub van Nederland. Na relatief succesvolle seizoenen in de jaren negentig, waarin coach Bert van Marwijk werkte met spelers als Mark van Bommel en Kevin Hofland, zakte Fortuna Sittard de laatste jaren af naar de middenmoot en onderste regionen van de eerste divisie. In 2009 ketsten fusieplannen met Roda JC uit Kerkrade af.
Qatar wordt steeds belangrijker in het internationale voetbal. Zo organiseert de Golfstaat in 2022 het wereldkampioenschap voetbal. Dit voorjaar werd de Franse club Paris Saint-Germain eigendom van investeerders uit Qatar. Met hun geld kocht de Franse club deze zomer onder meer de Zweed Zlatan Ibrahimovic en de Braziliaan Thiago Silva voor 65 miljoen euro van AC Milan. Gregory van der Wiel ging voor zes miljoen van Ajax naar Parijs. Qatar Foundation is sinds vorig jaar shirtsponsor van FC Barcelona.
Dan zet ik het toch maar nog eens hier neer. Maar liefs de gehele oliestaat Qatar heeft belangstelling in Fortuna Sittard. Sorry maar vooral bij het laatste bericht over de Zweed Ibrahimovic en de Braziliaan Thiago Silva voor 65 miljoen en dit verhaal te koppelen aan Fortuna kan ik een lachje toch niet onderdrukken
Het nieuws was nog niet 5 minuten binnen en het stond prompt op het MVV-forum. Waarom, vraag ik me dan af. Ieder weldenkend mens moet hier toch zijn bedenkingen bij hebben. Gohf is volgens iedereen een weldenkend iemand. Toch vind hij dit schijnbaar een realistisch iets, en wijst vervolgens voor mijn gevoel naar MVV: kijk wij zijn nu steenrijk, begin je maar vooral zorgen te maken. Zo komt het bij mij over. Ten minste als ik het bericht nog eens lees, rekent hij Fortuna in een oogwenk steen maar dan ook steenrijk.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
26 sept 2012 16:23
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Een overname van Fortuna Sittard is van de baan. De Limburgse club heeft besloten de onderhandelingen met IZC Sportmanagement over een mogelijke investering in de club en het stadion te staken. Dat meldt Fortuna Sittard woensdag op haar website.
Fortuna is tot dit besluit gekomen omdat IZC Sportmanagement 'diverse toezeggingen' niet nagekomen is. Beide partijen waren al weken met elkaar in gesprek. De overname zou deze week afgerond kunnen worden, maar IZC kwam niet met geld over de brug.
Dat de onderhandelingen op niets uitlopen is geen enorme verrassing. Eerder sprak IZC met het Belgische Antwerp over een overname, maar ook dat ketste op het laatste moment af. Namens de investeerders voerde Nacer Abdellah de onderhandelingen. Hij speelde in het verleden enkele jaren voor onder meer FC Den Bosch en Telstar.
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
26 sept 2012 16:29
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Schapendonk heeft opzich gelijk wat bertreft het omvallen van een club in zuid limburg.
Er zitten op 30 km van elkaar 3 profclubs, en Niet meer de grote bedrijven die de clubs hebben opgericht.
Als Hendriks komt te overlijden zal roda ook langzaam aan wegzakken. Want geen bedrijven in zuid limburg Kijkt echt om na roda meer. Hun shirt sponsor zegt genoeg
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
26 sept 2012 16:29
26 sept 2012 16:30 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Schapendonk schreef :
Sfeer in het stadion van Fortuna voorafgaand aan de kraker tegen 'buurman' MVV. Foto YouTube / ForzaMols
Je hebt gelijk Schapendonk !
Hij zal wel wat te enthousiast en te snel zijn geweest door al die emoties over de redding.
En misschien deed ons leedvermaak er ook wat aan toe...
Net zoals sommigen van onze supporters destijds Leers (letterlijk) aan zijn jasje wilden trekken ( ook emotie en iets dat ook niet goed te praten was).
26 sept 2012 16:34
Inderdaad we zullen het maar op emoties houden, die zo zie je maar, mensen totaal kunnen verblinden.
26 sept 2012 16:36
MVV4life
Platinum Boarder
les rouges blancs schreef :
Schapendonk schreef :
Je hebt gelijk Schapendonk !
Hij zal wel wat te enthousiast en te snel zijn geweest door al die emoties over de redding.
En misschien deed ons leedvermaak er ook wat aan toe...
Net zoals sommigen van onze supporters destijds Leers (letterlijk) aan zijn jasje wilden trekken ( ook emotie en iets dat ook niet goed te praten was).
Niet helemaal terecht, Gohf heeft in iedere post zo'n beetje aangegeven dat hij het ook niet geloofde.
En dat hij hier vaker reageert, is logisch als je kijkt naar hun forum....
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon:
www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
26 sept 2012 16:40
Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Danny1983
26 sept 2012 16:46
Fortuna wordt overgenomen door sjeiks maar ik geloof het niet.
Fortuna is morgen steenrijk maar ik geloof het niet.
De gehele oliestaat Qatar heeft interesse in Fortuna maar ik geloof het niet.
Het geld schijnt overgemaakt te zijn maar ik geloof het niet.
Fortuna overgenomen, maar ik geloof het niet.
Wij zijn nu rijk en jullie zijn arm maar ik geloof het niet enz....
Maar ondertussen als je tussen de regels doorleest staat het er wel en snap ik ook de bedoelingen. Ik lees hier niet echt de vriendschappelijke bedoelingen uit. Maar ja, het zal me eerlijk gezegd nog een ***** zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life
26 sept 2012 19:05
26 sept 2012 19:07 door Schapendonk.
aait wief schreef : Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Is zeker van dit afkomstig. Anders kunnen ze daar nog eens opnieuw proberen:
Leuk deuntje voor als Fortuna komt
De tekst is ook heel toepasselijk
27 sept 2012 10:14
Schapendonk schreef :
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Is zeker van dit afkomstig. Anders kunnen ze daar nog eens opnieuw proberen:
Leuk deuntje voor als Fortuna komt De tekst is ook heel toepasselijk
De naam van de artiest ook
Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
27 sept 2012 14:43
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Promotie naar Jupiler League gaat verplicht worden
Vanaf het seizoen 2015/2016 is het gedaan met het vrijblijvende karakter van promotie uit de Topklasse naar de Jupiler League. Wie in dat seizoen kampioen wordt, promoveert automatisch.
Dat meldt de Vereniging van Contractspelers (VVCS) donderdag op haar website. Omgekeerd zal er ook automatisch een club degraderen naar de Topklasse. Alle betrokken partijen hebben hier recentelijk een akkoord over bereikt.
Momenteel is het zo dat de algehele amateurkampioen mag kiezen of er promotie naar de Jupiler League plaatsvindt. Tot nu toe heeft alleen FC Oss gebruik van deze optie gemaakt. Onder meer IJsselmeervogels (foto: kampioenschap 2010/2011) zag af van promotie.
De clubs uit de Topklasse moeten hun bedrijfsstructuur dermate aanpassen dat dit op financieel vlak niet altijd interessant is. Zo zullen er, als er gepromoveerd wordt, minimaal zestien spelers onder contract moeten staan. Ook de vrijdag als vaste speeldag stuit vaak op problemen.
De VVCS vraagt zich in een persverklaring af of de CV Toplasse 'ook voor wat betreft de registratie van contracten en een CAO haar verantwoordelijkheid zal nemen, en zo ja, per wanneer'.
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
27 sept 2012 14:55
Jean schreef :
Schapendonk schreef :
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
Qatar, Qatar, Kater
Kiele kiele Kater
Kiele kiele hopsasa
De naam van de artiest ook
En laten we eerlijk zijn, als je Nacer ziet op Fortuna.home toen ze er nog in geloofden, samen met Messi op een foto(of is het geplakt) en dat op zijn profiel staat dat hij scout is van Barcelona, dan werkt dit behoorlijk op mijn lachspieren. Ik kan er weinig aan doen. En vooral dat ze dan ook nog verkleed gaan naar Helmond als arabieren. Hoe meer je het bekijkt hoe leuker het wordt:
www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2168
en
www.fortunahome.com/index.php?m=content&id=2169
:lol: Niet dat ik de Fortuna-supporter hun clubje niet gun. Verre van dat. Maar als je toch hier eerst groots komt verkondigen dat je morgen binnen bent, en het vervolgens op een beschamelijke manier misgaat door een wanbestuur ben ik bang dat dit de doodsteek is/wordt.
27 sept 2012 15:07
Inter Milaan en Ac milaan spelen in een Stadion !
Waarom verhuurt mvv stadion De Geusselt niet aan Fortuna Sittard voor hun thuis wedstrijden mvv 500.000 euro rijker per
seizoen fortuna gered !
Moet toch te regelen zijn !
Of is dat te simpel gedacht ! een Inter fan gaat echt niet naar Ac of anders om ! Weet wel stadion is van de gemeente Maastricht met creatief denken moet je er uitkomen en mvv er financieel er goed uitkomt !
27 sept 2012 15:53
Sjongejonge wat een nonsens weer, de bok. Ik ga niet eens beginnen uit te leggen waarom je bericht kant noch wal raakt.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
27 sept 2012 15:53
@bok: mooi idee, meld je effe aan op fortunahome. Geef hun dit voorstel, en kijk hoe ze reageren.
Vermoedelijk krijg je leuke reacties, en willen ze je persoonlijk thuis komen bedanken.
Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden