Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Schapendonk
-
- Banned
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
14 Sep 2014 12:19Please Log in or Create an account to join the conversation.
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
14 Sep 2014 14:16Mijn mening gaat het daar helemaal mis en hebben ze zich allemaal teveel op het uitvak gefocust de lokale driehoek.
Ik kon gewoon doorlopen naar de tribune zonder gefouilleerd te worden of kaartje te laten zien?? Dus ik had net zo goed gratis naar binnen kunnen gaan???
Daarna op de tribune zag je iemand met een R*da sjaal lopen op de thuistribune en het vak achter ons juichde ook toen ze scoorde?
Logisch dat je het dan uitlokt en ik hoop dat het niet hier zo aan toe gaat dat er R*da supporters tussen onze supporters zitten.
Daarna werden er nog een paar bommetjes uit het uitvak op het veld gegooid... Boete word dit toch mag ik hopen want wij krijgen voor iedere scheet al een boete???
Daarna lieten de fans van fortuna zien dat ze op het veld kunnen komen en ook de R*da supporters lieten dit zien.
Na de wedstrijd aan de ene kant van Ricksen tribune stond het vol met ME konden ze niet door maar aan de andere kant konden ze wel eruit gaan..
Buiten het stadion normaal zouden de bussen zoals ons over het fietspad rijden en dan omdraaien naar snelweg toe , maar politie werd al nerveus en stond daar massaal er stond een klein groepje met zwarte capuchons en deze werd groter en het was een behoorlijke groep geworden.
Daarna kwamen de bussen en het was eigenlijk voorspelbaar deze gingen tegen de richting in de snelweg op en groepje supporters probeerden nog door het veld erheen te gaan maar de politie paarden kwamen al eraan en even later de ME.
Al met al snap ik de supporters van Fortuna als er moffen op eigen tribune zitten die massaal gaan juichen wekt dit woede op al weet je dat dit gewoon ook onvermijdelijk is dat er supporters van de tegenpartij gaan zitten.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Aswin
-
- Platinum Member
-
14 Sep 2014 21:36www.dumpert.nl/mediabase/6617069/c691c15...ij_roda_fortuna.html
:rolleye:
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
15 Sep 2014 14:08Voor mij mogen ze die gasten online gooien met foto en al. Dat ze hun baan ook maar kwijtraken.. Hoe triest ben je als je met een riem inslaat op onschuldige stewarts en leden van de ME.
Echt een lachwekkend filmpje van die wannabees! Krijgen ze na veel duw- en trekwerk eindelijk die poort open, durven ze er niet doorheen!? Grote bek achter 't hek!!
In het centrum van Sittard waren rond 16.00 al spanningen door die doorgesnoven Belgen en hersensloze muizen. Aldus een kennis die bij de politie werkt en mee deed aan de actie WO3
Blijkbaar zijn ze 31 augustus wel heel snel vergeten daar.
- SintServaos
-
- Platinum Member
-
15 Sep 2014 14:48Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
16 Sep 2014 00:40Audiowaste wrote: Het mooiste is nog wel de reactie van de Roda supporters. Nu keert het geweld tegen zich en dan zijn ze er als de kippen bij om iedereen te veroordelen.Voor mij mogen ze die gasten online gooien met foto en al. Dat ze hun baan ook maar kwijtraken.. Hoe triest ben je als je met een riem inslaat op onschuldige stewarts en leden van de ME.Echt een lachwekkend filmpje van die wannabees! Krijgen ze na veel duw- en trekwerk eindelijk die poort open, durven ze er niet doorheen!? Grote bek achter 't hek!!In het centrum van Sittard waren rond 16.00 al spanningen door die doorgesnoven Belgen en hersensloze muizen. Aldus een kennis die bij de politie werkt en mee deed aan de actie WO3
Blijkbaar zijn ze 31 augustus wel heel snel vergeten daar.
Wederom wijst dit volk alleen maar naar een ander. Zo netjes hebben zij zich ook niet gedragen in het stadion. Meerdere malen vuurwerk op het veld gooien, vuurwerk op de tribune, supporters die tussen fortunafans zitten en beginnen te juichen bij een doelpunt (voor je eigen veiligheid doe je zoiets toch niet), grote groep van Aken aanwezig (herkenbaar in volledig zwarte kledij) die na de wedstrijd nog met de ME vochten, ook bij het uitvak liepen mensen op het veld om de ME slaag te geven met de riem, dit zijn al wat voorbeelden.
Als we de derby's even bekijken, kunnen we concluderen dat wij ons toch netjes gedragen hebben. Vooral het volk achter de wah-wah-linie laten op meerdere vlakken zien dat het niet zo goed gaat in de omgeving.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
16 Sep 2014 06:48Raffalaldo wrote:
supporters die tussen fortunafans zitten en beginnen te juichen bij een doelpunt (voor je eigen veiligheid doe je zoiets toch niet).
Zoals wij ieder jaar zeker 500 man op de hoofdtribune in Sittard hebben zitten? Heb je in Sittard bij een doelpunt van MVV wel eens naar de andere vakken gekeken?
Ik vind dat dit gewoon moet kunnen, zolang uitsupporters maar op de hoofdtribune plaatsnemen. Als uitsupporters bij een derby op een sfeertribune plaatsnemen (bijvoorbeeld angelside of boschpoort bij ons), dan praat ik nog geweld niet goed, maar dan ben je niet slim bezig.
- zittribuun
-
- Premium Member
-
16 Sep 2014 09:26Jacques wrote:Raffalaldo wrote:
supporters die tussen fortunafans zitten en beginnen te juichen bij een doelpunt (voor je eigen veiligheid doe je zoiets toch niet).
Zoals wij ieder jaar zeker 500 man op de hoofdtribune in Sittard hebben zitten? Heb je in Sittard bij een doelpunt van MVV wel eens naar de andere vakken gekeken?
Ik vind dat dit gewoon moet kunnen, zolang uitsupporters maar op de hoofdtribune plaatsnemen. Als uitsupporters bij een derby op een sfeertribune plaatsnemen (bijvoorbeeld angelside of boschpoort bij ons), dan praat ik nog geweld niet goed, maar dan ben je niet slim bezig.
Precies. Ik vind het nog steeds vreemd dat het in Nederland blijkbaar al wordt geaccepteerd dat je als uitsuppporter in het uitvak zal en moet gaan zitten, met alle k*t-regelingen van dien. Deze regelingen zijn bij mij nou juist de oorzaak dat ik nooit naar een uitwedstrijd ga, waaraan deze belachelijke regelingen zitten. (wat je zegt, is het inderdaad niet superslim (en inderdaad, eigenlijk ook belachelijk) om in een sfeervak te gaan zitten).
Verder fijn dat er tussen alle complete randdebielen in het filmpje, ook nog een paar normale randdebielen staan, die de ergste wegtrekken van de poort, zodat niet de hele meute over de groep ME' ers walst. Ook goed hoe dit groepje Galliërs in één lijn blijft staan. Is niet fijn als zo'n groep tegenover je staat, deze mensen verdienen wel een pluim (ook al is het hun werk)
- De_Lange
-
- Platinum Member
-
16 Sep 2014 09:54 - 16 Sep 2014 09:55Ik heb dit zelf ook ervaren in de tijd dat ik nog in de beveiling werkte. Beveiligers moesten altijd in de eerste vuurlinie staan, erachter de politie of ME. Dit terwijl de orde handhavers toch veel meer mogelijkheden hebben dan een particuliere beveiliger.
Het was trouwens vooraf toch al lang bekend dat Genk zou afreizen naar Sittard. Je kon het dus op één hand optellen dat het er ergens mis zou gaan.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
16 Sep 2014 10:54 - 16 Sep 2014 10:57Jacques wrote:Raffalaldo wrote:
Het moet ook kunnen dat uitsupporters op de hoofdtribune zitten, maar als je op een andere tribune gaat zitten, dan moet je toch zo slim zijn (voor je eigen veiligheid) om niet te juichen bij een doelpunt. Als je dit wel doet, dan is de kans groot dat er velen om je heen gaan reageren.
Als MVV in Sittard speelt, zitten er altijd genoeg mensen op de hoofdtribune (de meeste in het vak naast het uitvak).
Supporters van roda zaten op de lange tribune tegenover de hoofdtribune, zag er ook een paar naast het uitvak zitten op de hoofdtribune (waar de MVV-supporters ook altijd zitten). Die hebben (zover ik kon zien) rustig kunnen juichen.
- Kay
-
- Elite Member
-
16 Sep 2014 14:42 - 16 Sep 2014 14:44In Kerkrade verkopen ze sowieso geen kaarten voor de hoofdtribune, die zijn alleen bestemd voor de 'vrienden'. Daar moet je dus wel al op een andere tribune gaan zitten.Raffalaldo wrote: Het moet ook kunnen dat uitsupporters op de hoofdtribune zitten, maar als je op een andere tribune gaat zitten, dan moet je toch zo slim zijn (voor je eigen veiligheid) om niet te juichen bij een doelpunt. Als je dit wel doet, dan is de kans groot dat er velen om je heen gaan reageren.
Geen idee hoe op de zuidtribune gereageerd wordt als je juicht voor de tegenpartij, dat genoegen hadden we helaas niet.
- Schapendonk
-
- Banned
-
16 Sep 2014 15:02Please Log in or Create an account to join the conversation.
- You Are
-
- Elite Member
-
16 Sep 2014 16:13Was ook een groep van Aachen mee.. en van wat ik begreep zijn er van hun ook enkele door een hek gegaan.
2 weken van te voren werden we zelf nog aangevallen door de flowerpower-gang van Roda/Aachen!
Nee nee van de Roda supporters is gewoon een incident, gebeurd er iets bij MVV of Fortuna hebben we te maken met een groot hooligan probleem.
Selectief.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
03 Oct 2014 15:01Fans van Helmond Sport deelden woensdagavond alvast een plaagstootje uit in aanloop naar het duel. Supporters van de Brabantse club lieten een aantal vlaaien achter voor de deur van stadion De Koel. "Vandaag eten jullie vlaai. Wij vrijdag!!", staat er op een briefje.
Bijna grappig, bijna.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
09 Oct 2014 12:56Onze columnist Patrick Delait analyseert de plannen van Fortuna Sittard en zet ze tegenover de rauwe werkelijkheid. 'Droom lekker verder Martin!'
‘Fortuna Sittard pakt in 2018 de landstitel, verslaat een jaar later Chelsea in de finale van de Champions League met een team dat louter bestaat uit zelf opgeleide spelers en als klap op de vuurpijl wint geel-groen in 2020 de wereldtitel voor clubteams. Corinthians-Fortuna Sittard: 0-3.'
Het zou zomaar de openingszin kunnen zijn van een speech waarin Fortuna-voorzitter Martin Masset een appel doet op het geel-groene legioen om de hoop op een betere toekomst niet te verliezen. Masset is een dromer en dromers roepen soms gekke dingen. Het is 2012 als Fortuna voor de zoveelste keer wordt geconfronteerd met financiële tekorten. In plaats van een huilverhaal af te steken, ontpopt Masset zich tijdens een supportersbijeenkomst als de grote ziener. Door een wand van het Fortuna-stadion vol te planten met zonnepanelen moet de club dé energieleverancier worden van de regio. Fortuna wil een sleutelrol gaan spelen op het gebied van duurzame ontwikkeling en maatschappelijke projecten.
Het innovatieve gedachtegoed moet zoveel geld in het laatje brengen dat Fortuna zijn status van brekebeentje voorgoed achter zich kan laten. Masset schetst een toekomst die zelfs de somberste Fortuna-fan verleidt tot de vogeltjesdans. Een budget van tien miljoen euro moet van Fortuna weer een stabiele eredivisionist maken. Masset spreekt over acht- tot negenduizend toeschouwers die de weg naar het stadion weer zullen vinden als het een beetje draait. Nog meer goed nieuws: om zijn club zo snel mogelijk te laten verrijzen, wil Masset historische wedstrijden uit het Fortuna-verleden opnieuw laten spelen. In de beleving van Masset zijn het ‘once in a lifetime' belevenissen die de grote massa naar het stadion zullen lokken.
Exact twee jaar later is van Massets plannen weinig tot niets in huis gekomen. Rondom het Fortuna-stadion is intussen een hotel gebouwd, maar op lucratieve zonnepanelen is het nog altijd wachten. Het budget dat moest groeien tot tien miljoen is nog altijd krimpend. In plaats dat toeschouwers terugkeren, blijven er steeds meer weg. Zelfs de play-off-wedstrijd tegen De Graafschap werd vorig seizoen gespeeld voor een half leeg stadion. Historische wedstrijden worden er wel gespeeld dit seizoen. Niet tegen Feyenoord en Everton, maar tegen Telstar, Eindhoven, Roda JC, Jong Ajax en Volendam. Vijf thuiswedstrijden leverden welgeteld nul punten op en nog verontrustender: ook nul goals. 450 minuten voetbal zonder dat de Fortuna-supporters één keer konden juichen: het past niet in de plannen van Martin Masset, maar de Fortuna-preses laat er zich niet door ontmoedigen.
Nog altijd is het de bedoeling om Fortuna binnen drie jaar naar de eredivisie te loodsen. Trainer Peter van Vossen onderstreepte dit onlangs in een interview met <CF4061>VI</CF>. Op een troosteloze 19de plaats staan in de eerste divisie, maar blijven kakelen over een terugkeer naar het hoogste niveau: het heeft er alle schijn van dat de Fortuna-achterban met valse hoop wordt gesust. Of broedt Masset op een geheim plan waarin de zonnepanelen zijn vervangen door een teletijdmachine die Fortuna naar de eredivisie schiet? Droom lekker verder Martin.