Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Kerkradenaar
-
- Premium Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
23 Nov 2014 22:39Gelukkig mag dat in dit land zonder eieren tegen je huis aan gegooid te krijgen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- You Are
-
- Elite Member
-
23 Nov 2014 22:50 - 23 Nov 2014 22:51---
Nou meneer de Roda supporter.. schaam je man!
Ik ben supporter van MVV ( Lijkt me duidelijk) , maar mijn support staat niet in het teken van het "Succes" van de club.
Natuurlijk hoop ik dat MVV om te beginnen Eredivisie speelt , maar goed het is momenteel niet anders.
En ik denk dat de meeste het wel met me eens zullen zijn.. wij gaan voor MVV.. niet voor de spelers/bestuur/trainer of wat dan ook. Wij gaan omdat MVV onze club is! Of we nu bovenaan staan of laatste.. wij supporten MVV.
Hetzelfde bij Fortuna.. de mensen die daar gaan kijken, gaan speciaal voor Fortuna!
Mensen die nu een fusie voorstellen zijn gewoon een stel slappelingen!
Omdat het clubje opeens minder goed gaat , moet er meteen maar andere oplossing komen ( fuseren voor een zoganaamde stabiele eredivisie club). En wat als deze fusie "grootmacht" eruit vliegt? Welke optie wordt dan voorgesteld.. fuseren met EVV?
En daarbij welke "Supporters" heeft me het toch over? De 3000 (?) die - hard Fortuna fans gaan heus niet naar dat fusie gedrocht kijken, zelfde voor de 4000 die-hard MVVers. De succes supporters die het zal trekken, zijn bij slechte resultaten ook zo weer weg. Enige nadeel is dat deze fusie club totaal geen stabiele basis supporters zal hebben... wat Roda/MVV/Fortuna dus wel heeft.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
23 Nov 2014 22:54 - 23 Nov 2014 22:56Kerkradenaar wrote: Jullie hebben er ook 5-0 van verloren, dus?
btw... wie staat 2de en wie staat voorlaatste?
Huilie, huilie...? Calimerogedrag...?!
Klasse hebben betekent ook met nederlagen en vernederingen om kunnen gaan...
Helaas schiet je met je bovenstaande reactie jezelf hiermee in de voet, net zoals veel van jullie fans.

Dat is het verschil met ons...
Bovendien hebben wij jullie trainer opgeleid...daar ( ontwikkelingshulp an die Dritte Welt

- Kerkradenaar
-
- Premium Member
-
23 Nov 2014 23:08En natuurlijk ben ik het eens met de feiten die jullie opnoemen.
En nee ik ben geen succesfan, ik ben een voetballiefhebber die van mooi voetbal houd, en daarvan kan genieten.
En met die mentale klap vind ik toch wel een erg slecht argument, kom op zeg.... Verliezen wij eens een keer, is het feest in Maastricht. Bij ons zou het dan iedere week feest moeten zijn.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
23 Nov 2014 23:47Kerkradenaar wrote: Ik stel geen fusie voor, ik probeer alleen te zeggen dat ik snap waar die ideeën destijds vandaan kwamen.
En natuurlijk ben ik het eens met de feiten die jullie opnoemen.
En nee ik ben geen succesfan, ik ben een voetballiefhebber die van mooi voetbal houd, en daarvan kan genieten.
En met die mentale klap vind ik toch wel een erg slecht argument, kom op zeg.... Verliezen wij eens een keer, is het feest in Maastricht. Bij ons zou het dan iedere week feest moeten zijn.
De ideeën voor een FC Limburg/Sporting Limburg of hoe ze het gedrocht ook wilden noemen, komt alleen maar boven water als het met roda slecht gaat. Deze club zou speciaal opgericht worden voor de voetballiefhebber (jij dus, zoals je al zelf aangeeft). Grootste onzin, want de voetballiefhebber heeft in een straal van 100 km genoeg voetbalaanbod.
En de mentale klap is zeker geen slecht argument. Kijk eens hoe de roda-supporters de laatste jaren hebben gesproken over Fortuna- en MVV-fans. Geen wonder dat de haat zo groot is geworden tegen de supporters (ook de club, die ging er ook in mee). Als je dan kijkt hoe er gereageerd werd na jullie (terechte) degradatie, kun je er toch zeker van zijn dat jullie slechte verliezers zijn.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
23 Nov 2014 23:48 - 24 Nov 2014 00:00Kerkradenaar wrote:
In eerste instantie was ik fel tegen een fc Limburg. Maar na de degradatie dacht ik, waarom niet een redelijk grote club, met veel aanhang die nog eens met de top mee kan spelen, dan 4 relatief kleine clubs die elkaar alleen maar de 'p' uithangen en sportief niks presteren? Of is dit nou een misvatting van mij?
De misvatting zit hem in het feit dat jij uitgaat dat de beleving van het voetbal, hetzelfde is in Maastricht, als in Kerkrade. Dat de hoofdpilaar van onze voetbalclub bestaat uit 'een liefde voor Limburg'. Die liefde voor Limburg leeft hier niet, die drang om zich te bewijzen als provincie. Dat statement hebben wij wel laten zien tijdens de uitwedstrijd, toen wij onze ruggen naar het veld keerden. Roda als club doet er alles aan om mensen die een orgasme krijgen van die 'Carnavalsvlag' en op het 'Brons groen zeiken hout' kicken, om die voor zich te winnen. Dat is de grootste bevolkingsgroep die je kunt raken, met de burgemeester van Limburg 'Sef Vergoosen' voorop (Hoewel die het stadion graag in zijn eigen gemeente heeft staan..). Al komen ze uit midden-Limburg, het maakt niet uit, als ze maar betalen en klappen. Men jat de koempel mentalteit van het wijlen Limburgia, men hangt vlaggen aan de tribunes, met de naam van dorpen ver achter de stadsgrenzen om zich te associëren met het heuvelland. Om maar hopen dat het volk naar het stadion komt. En met succes moet ik zeggen.
Wilt iemand de naam van de club veranderen? Geen probleem hoor, zolang de Limburgse vlag maar gehesen wordt. Het ergste is nog dat men zich voordoet als Limburgers, terwijl met Ripuarisch spreekt en zich daar ook bevindt.. En dan nog als dieptepunt een omroeper die in het 'Hoog-Hollands' spreekt (Omdat je drie culturen en meerdere dialecten wilt vertegenwoordigen die elkaar amper kunnen verstaan), maar wel trots zijn op dat limburg gevoel..(onbegrijpelijk, maar goed..)
De beleving van MVV is juist dat de club de identiteit bepaalt. Dat maakt het in mijn ogen gezelliger en hechter, want je hebt een vast publiek die de cultuur van de club bepaalt. Dat zie je terug in de variatie van liederen, reacties en sfeer. Het nadeel hiervan is, dat het eerste wat gebeurt na degradatie het Limburgse eredivisie klapvee als eerste de deur uitloopt (voetbal nivo= bindmiddel). En de drempel ligt al wat hoger om in te stappen, omdat de club vrij stadsgebonden is qua cultuur. Het Maastrichtse volkslied, zal niet door de aderen gieren van iemand die hier nooit gewoond heeft of geboren is. En met de hoge grondprijs voor lokale bedrijven is Maastricht te klein om een eredivisieclub te hebben anno 2014.Netto resultaat in crisistijd = 18e plaats, 15 jaar Jupiler League, en de helft van het stadion nog maar gevuld. Maar dat is MVV, dat is de keuze die men maakt en een andere koers zullen de supporters waarschijnlijk ook niet toelaten. Het enige ingrediënt wat MVV nodig heeft blijft geld, en dat hebben we niet door a) fijnmazige cultuur b) de stad die te weinig produceert en c) wij geen achterland hebben, omdat we met drie clubs zijn ingesloten onderaan 'de condoom' die Limburg heet.
Moet je dan gaan fuseren is de vraag? Nee. want cultureel liggen wij mijlen ver uit elkaar, qua taal, geschiedenis, voorzieningsgebied en mentaliteit. Als men wilt fuseren dan wilt men als supporter dat persoonlijke stukje clubcultuur niet verliezen. Daarnaast zit een hoop oud zeer tussen beiden clubs. Met name het probleem dat wij als club moeten opboksen tegen een stad met een zeer agressieve gemeenteraad met heel veel forenzen en jullie een stad hebben met dorpspolitiek, waarbij je met zes supporters een coupe kunt plegen in de gemeenteraad (Met Jack Vinders voorop). En dus geld kunt sluizen waarvan geen letter in de krant komt , want de oppositie is niet bij machte om aan de bel te trekken. Waarbij men wel jaren kritiek heeft kunnen uiten over het niveau van de omliggende clubs, terwijl jullie via achterkamertjes geholpen werden, zij het onder de kerkraadse-vlag of de Limburgse vlag. En natuurlijk de rest van de incidenten.(Hoewel ze daar in Sittard een stukje kwader om zijn, gezien ze al jullie bus doorzeefd hebben). Dan moet je dat niet willen forceren vind ik, dan heb je bij voorbaat al twee supportersgroepen in één stadion zitten, die niet door één deur kunnen.
Ik heb wel eens nagedacht over de haalbaarheid van een fusie tussen MVV en Fortuna. Maar daar loop je tegen hetzelfde probleem aan, de clubculturen die verloren gaan. De voertaal heeft wel meer raakvlakken (Oost en Centraal limburgs) en zou opgevangen kunnen worden met een mengelmoes. Echter, economisch schiet je er geen meter mee op (4 miljoen netto p.j.). Dus het beste is wachten tot 1 van de 3 clubs gaat omvallen, zodat er weer levensruimte komt voor de ander. En daarom hoop ik en vele anderen, dat RJC het kind van de rekening gaat worden, gezien de hoeveelheid geld dat ze via de gemeenschap hebben gesprokkeld (In natura en in valuta meer dan +32 miljoen. MVV +11 miljoen), het overnemen van spelers van MVV, het breken van gentleman's agreements (o.a. Reclameborden ophangen in de streek van je concurrenten) en de concurrentievervalsing op gemeentelijk vlak, waar ingezetenen van Maastricht en omstreken indirect geld insteken via het rijk. Dat alles maakt dat het wederzijdse respect voor Fortuna groter is, dan voor RJC. En die hebben zelfs helemaal minder hulp gehad van hun achterland, en zijn destijds bedolven onder hun eigen nieuwe stadion en toekomstdromen (lees: grootheidswaanzin.). Fusie? Wat mij betreft nooit.
- middenstip
-
- Platinum Member
-
24 Nov 2014 08:54Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Nov 2014 08:55En "Brons groen zeikenhout" kende ik nog niet, die ga ik schaamteloos van je jatten :lachen: :lachen:
- Gohf
-
- Platinum Member
-
24 Nov 2014 13:00Meerssen wrote: @ Duitser
Laat elke club maar lekker wegrotten in zijn eigen ellende! Dat is nog altijd eervoller dan een fusieclub die jammerlijk mislukt!
Jij, gofh en orakel hebben hier niets te zoeken, jullie horen er niet bij.
Heel gezellig hier inderdaad

- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Nov 2014 14:10
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
27 Nov 2014 21:08 - 27 Nov 2014 21:16houtengerard wrote:Kerkradenaar wrote:
In eerste instantie was ik fel tegen een fc Limburg. Maar na de degradatie dacht ik, waarom niet een redelijk grote club, met veel aanhang die nog eens met de top mee kan spelen, dan 4 relatief kleine clubs die elkaar alleen maar de 'p' uithangen en sportief niks presteren? Of is dit nou een misvatting van mij?.Mooi geschreven, moge *oda zo snel als mogelijk sterven en kapot gaan.
Nothing else matters!
Wat een bagger forum is dit trouwens, ik probeer steeds zaken aan te passen en dat lukt niet, wat een zooi. Vraag aan de beheerders doe hier eens wat aan want dit is gewoonweg ruk.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
27 Nov 2014 21:17 - 27 Nov 2014 21:19Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
28 Nov 2014 09:10Janepie wrote: zie boven, wat een bagger, wat 'ne zwjik.
Wat is je probleem dan precies? Er zit een 'bewerk' knop onder je post die je daarmee kunt aanpassen. Die werkt echter wel maar een beperkte tijd na plaatsing van het bericht.
- jeoff
-
- Administrator
-
28 Nov 2014 09:12Janepie wrote: zie boven, wat een bagger, wat 'ne zwjik.
Dat jij niet met eenvoudige 'bewerk' en 'quote' knoppen kan omgaan betekent niet dat dit meteen een 'bagger' forum is.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
28 Nov 2014 09:14Meerssen wrote: @ Duitser
Laat elke club maar lekker wegrotten in zijn eigen ellende! Dat is nog altijd eervoller dan een fusieclub die jammerlijk mislukt!
Jij, gofh en orakel hebben hier niets te zoeken, jullie horen er niet bij.
Speciaal voor Meerssen dan nog maar eens de huisregels van dit forum:
Huisregels forum MVVFans.nl
1. De moderator heeft altijd gelijk.
2. Als de moderator geen gelijk heeft, treedt regel 1 in werking.
3. Plaats je bericht in het daarvoor bestemde topic. Voor je een topic opent, kijk of het nog niet bestaat. Als je een topic opent, doe dat in de juiste rubriek.
4. Probeer het "off-topic" gaan te vermijden.
5. Quote niet automatisch het voorgaande bericht als je post. Alleen als het voor je antwoord relevant is. En dan liefst alleen het relevante deel als het een langer verhaal betreft.
6. Schrijf normaal Nederlands of Maastrichts. Vage dialecten, sms-taal e.d. wordt niet geaccepteerd.
7. Probeer als je post iets zinnigs te melden. Vermijd onzinnige posts als "ja, vind ik ook" of "inderdaad".
8. Taalgebruik dient binnen de grenzen van het betamelijke te blijven. Scheldpartijen of je woorden kracht bij zetten door het noemen van ziektes, geslachtsdelen e.d. worden niet geaccepteerd.
9. Als geciteerd wordt uit een ander medium zoals de krant, dient altijd de bron vermeld te worden.
10. Reclame is niet toegestaan tenzij het specifiek MVV of MVV supporters gerelateerde zaken betreft. (bijvoorbeeld aankondigingen van supportersfeesten of het vermelden van nieuwe websites) Commerciële reclame is nooit toegestaan.
11. Fans van andere clubs zijn altijd welkom op dit forum. Voor hun gelden uiteraard wel dezelfde regels.
12. Op berichten die op dit forum geplaatst worden rust geen auteursrecht.
13. De moderator kan te allen tijde topics of posts sluiten, verwijderen of verplaatsen.
14. De eigenaar van de website en de moderators zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor hetgeen door de forumleden wordt geplaatst.
15. Overtreding van de regels 3 tot en met 10 leidt tot een waarschuwing en bij herhaling tot een ban. Als je te bont maakt blijft zelfs de waarschuwing achterwege.
16. Het hebben van meerdere accounts door dezelfde gebruiker leidt tot een permanente IP ban voor elk account dat in zijn of haar bezit is. Als men een ander account wilt gebruiken dient men eerst het oude te laten verwijderen (aan te vragen bij de moderators). In overleg met de moderators is afwijking van deze regel mogelijk.