Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• orakel
  • orakel's Avatar
  • New Member
  • New Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

08 Nov 2014 07:22
Gefrustreerd Jacques? Snap het wel...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

08 Nov 2014 10:26
Jacques laat dat sneu figuur toch .... vorig jaar toen ze laatste stonden hoorde je ze nergens en nu hebben ze weer een grote bek.
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
The following user(s) said Thank You: opadiehard

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Nov 2014 12:11 - 08 Nov 2014 12:12
Wat 'ch neet zoe groot begriep Punker (en aander moderators), is tot dit soort stroontfigure, die allein mer koume um te provocere, neet gewoen 'ne ban kriege. Iech bin neet zoe toes in internettaol, mer hèt zoe iemes wie orakel neet 'ne trol??
Last edit: 08 Nov 2014 12:12 by MVVke.
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo

• mvv supporter
  • mvv supporter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Nov 2014 22:46

• Frostie_999
  • Frostie_999's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Nov 2014 07:53
En straks weer zeiken als er veel veiligheidsmaatregelen worden genomen rond de derby's.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

11 Nov 2014 14:18
orakel wrote: ik heb hier toch echt veelvuldig gehoord hoe zwaar roda het zou gaan krijgen het eerste jaar, net zoals hier ook al gelachen werd dat de supporters het zouden laten afweten!
Nu lees ik weer volgend jaar, is toch wel een beetje lachwekkend :-)
De jaloezie op een vol stadion, goed voetbal snap ik wel als ik naar de situatie bij mvv kijk. Jammer voor zo'n stad!

Het enige dat telde was de Jupiler League voor die club waar ze nu nog steeds in uitkomen. En de competitie is nog lang. En ja, we hebben heel erg hard gelachen en doen we nog steeds. Ook al zou er promotie komen, een gigantische klap is het sowieso geweest.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Nov 2014 09:53
Belgske wrote:
Gohf wrote:
Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!

Hou ons op de hoogte van de nieuwe baanbrekende plannen van Masset!

De bittere realiteit is dat Fortuna en MVV volgens mij beide aflopende zaken zijn. Is het niet financieel dan is het wel sportief.
Die sportief aflopende zaken in de JL is een zeer relatief begrip. Clubs als Eindhoven, Dordrecht, Cambuur, Emmen en Oss zijn allen clubs die in een vrij recent verleden onderin de JL meedraaiden (Oss degradeerde zelfs). Toch zijn dit clubs die nu sportief een niveau (of meerdere) hoger hebben dan MVV of Fortuna, sommigen zitten zelfs in de eredivisie. In de JL is de competitie ieder seizoen zo ongelofelijk anders, dat er niks over te zeggen valt. Een groot verschil tussen MVV en Fortuna lijkt toch echt te zijn dat MVV nu vooral op deze positie staat omdat het opnieuw een gezonde, stabiele club wil worden die dit seizoen extreem aan het bezuinigen is, terwijl Fortuna met een enorme (vage) schuld zit die als een molensteen om de nek lijkt te hangen.

Fortuna Sittard boekt nettowinst van drie ton

Fortuna Sittard mag het sportief moeilijk hebben, op financieel gebied heeft de club een goed seizoen achter de rug.

Dat blijkt uit de jaarcijfers die de club woensdag heeft gepresenteerd. Onder de streep stond er na het seizoen 2013/2014 een nettowinst van 306.000 euro.

Sanering
Fortuna realiseerde de winst door flink in de kosten te snijden. Door een sanering van 16,1 procent realiseerde de club een omzetstijging van 4,7 procent.

Kosten verlagen
Bij Fortuna wordt hard gewerkt de club financieel gezond te maken. In het seizoen 2012/2013 werd de balans al gesaneerd door de verkoop van het stadion. Het afgelopen voetbalseizoen probeerde Fortuna de kosten verder te verlagen, de omzet te verhogen en te voldoen aan de begroting.

'We zijn op de goede weg'
Na de schuldsanering is over het seizoen 2013/2014 voldaan aan de normen van de KNVB, maar voorzitter Martin Masset is nog niet klaar. Hij wil Fortuna graag weer structureel winstgevend maken. "Onze grootste zorgen op dit moment zijn de licentie-indeling bij de KNVB en de liquiditeit", aldus Masset. Hij hoopt dat Fortuna op korte termijn bij de KNVB van categorie 3 naar 2 kan verhuizen, zodat de club niet meer onder curatele staat van de voetbalbond. "We zijn op de goede weg. Fortuna is schuldenvrij en de jaarcijfers en de prognose zijn positief."

Bezuinigingen op salariskosten
Om de acute financiële problemen het hoofd te bieden heeft Fortuna er onder meer voor gekozen 200.000 euro te bezuinigen op de salariskosten van de huidige spelersgroep. Daarnaast is er een nieuwe groep investeerders gevonden die de club financieel wil ondersteunen en is Fortuna van plan een nieuwe business-club op te zetten. "Als we er ook in slagen het liquiditeitsprobleem aan te pakken, ontstaat er een basis voor sportieve groei en een gezonde en mooie toekomst voor Fortuna."

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

13 Nov 2014 11:36
Gefeliciteerd Gohf.
Over drie jaar spelen jullie eredivisie met jullie topcoach en visionaire bestuurders.

Alleen al de volgende zin maakt duidelijk dat dit bericht niet serieus te nemen is:
Door een sanering van 16,1 procent realiseerde de club een omzetstijging van 4,7 procent.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Nov 2014 11:49
Dat betwijfel ik ten zeerste. Daarnaast lijkt het erop dat het financieel wat beter gaat met Fortuna, dat is het enige wat ik probeerde aan te geven.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

13 Nov 2014 12:11 - 13 Nov 2014 12:14
Ik heb voor de volledigheid het persbericht van fortuna er even bijgezocht.
Daarin staat:

Naast een forse kostensanering van 16.1 % werd door de club namelijk zelfs een lichte omzetstijging van 4,7 % gerealiseerd.

die clowns van L1 maken daarvan:

Door een sanering van 16,1 procent realiseerde de club een omzetstijging van 4,7 procent

En ze hebben het over van categorie 3 naar 2, terwijl dat van 1 naar 2 moet zijn.

Wat een niveau.
Maar, eerlijk is eerlijk, chapeau voor Masset c.s. Winst maken als BVO in de marge in deze tijd is een niet te onderschatten prestatie.
Last edit: 13 Nov 2014 12:14 by Boschpoort.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Gohf

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Nov 2014 13:06
3 ton winst maken is natuurlijk leuk, maar als je sportief niks presteert ga je dat uiteindelijk financieel ook voelen.
Lijkt me dus zaak om in de volgende seizoenen de winst in ieder geval voor een gedeelte te steken in de selectie en de organisatie.

• Punker73
  • Punker73's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

13 Nov 2014 14:29
Boschpoort wrote: Ik heb voor de volledigheid het persbericht van fortuna er even bijgezocht.
Daarin staat:

Naast een forse kostensanering van 16.1 % werd door de club namelijk zelfs een lichte omzetstijging van 4,7 % gerealiseerd.

Door een sanering van 16,1 procent realiseerde de club een omzetstijging van 4,7 procent

En ze hebben het over van categorie 3 naar 2, terwijl dat van 1 naar 2 moet zijn.

Wat een niveau.
Maar, eerlijk is eerlijk, chapeau voor Masset c.s. Winst maken als BVO in de marge in deze tijd is een niet te onderschatten prestatie.

Dus als mijn begroting in 2013 2.000.000 was en ik bezuinig 16,1% dan scheelt me dat 322.000 .... klaar!
Het klinkt heel positief als je het zo neerzet maar eigenlijk stelt het geen kloot voor (overigens heeft MVV volgens mij precies hetzelfde trucje gedaan maar dan waarschijnlijk met iets van 5% ipv 16%).
I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

13 Nov 2014 14:40 - 13 Nov 2014 14:42
Punker73 wrote:
Boschpoort wrote: Ik heb voor de volledigheid het persbericht van fortuna er even bijgezocht.
Daarin staat:

Wat een niveau.

Dus als mijn begroting in 2013 2.000.000 was en ik bezuinig 16,1% dan scheelt me dat 322.000 .... klaar!
Het klinkt heel positief als je het zo neerzet maar eigenlijk stelt het geen kloot voor (overigens heeft MVV volgens mij precies hetzelfde trucje gedaan maar dan waarschijnlijk met iets van 5% ipv 16%).
Klopt, maar waar komt die bezuiniging vandaan en is deze "omkeerbaar" dmv investeringen? Lijkt me in Fortuna's geval als mede in MVV's geval niet.

MVV haalt -ook- constant de broekriem aan om zwarte cijfers te kunnen schrijven, lijkt me hier ook gebeurd.

Inleveren op alle fronten dus ook op de personeelskosten, incl selectie.

Beide clubs laten nu zien dat je winst kunt maken door sportief op de ranglijst een flinke stap terug te doen met alle gevolgen van dien. Deze strop -nu even scoren en straks gewoon weer rode cijfers- hangt beide clubs om de nek. Helaas maar waar. :blush:
Facta Non Verba
Last edit: 13 Nov 2014 14:42 by Janepie.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

13 Nov 2014 16:00
Daarin staat:

Wat een niveau.

Typisch voor de Limburgse media. Ze hebben vaak aantoonbaar geen idee waarover ze schrijven. De omzet stijgt door een sanering, dan zou Fortuna het eerste bedrijf ter wereld zijn dat dat voor elkaar krijgt :lachen:

Ik blijf zelf altijd uiterst kritisch over dit soort cijfers, zowel bij Fortuna als bij ons. Het verleden van beide clubs leert dat dit soort jaren toch heel vaak al snel gevolgd worden door financiële rampspoed. Maar voor nu inderdaad complimenten voor de mensen bij Fortuna. :thumbsup:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Zoewiezoe
  • Zoewiezoe's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

15 Nov 2014 01:45
Meer dan 300 winst op een begroting van pak-em-beet 2,1 mio ? Dan ben je koploper in Europa. En omstreken.
Zet daar de uitspraken 'schuldenvrij' en 'liquiditeitsprobleem' naast en dan bekijk je die winst nog eens...

Ik denk dat die winstcijfers nog in verband staan met de stadiondeal uit 2012/2103. Die deal heeft ervoor gezorgd dat Fortuna
schuldenvrij was; tenminste dat is destijds gemeld. Ik geloof er namelijk niet in dat een begroting van net boven de 2 mio een winst van 300 kan opleveren; te meer daar Fortuna al jaren de begroting (die altijd hoger lag) niet rond kon krijgen. Daar zijn immers destijds de forse tekorten ontstaan. Bedenk daarbij dat zij nog een belofteteam en zelfs een vrouwenteam hebben....

STEL je bent schuldenvrij en hebt een begroting van ca 2,1 mio en je hebt nog steeds een liquiditeitsprobleem?? Dan kan dan alleen maar omdat er a: sponsoren niet betalen ergo er een hoge debiteurenpositie is.. b. de toeschouwersaantallen ver achterblijven op de begroting of c. de kosten hoger zijn dan begroot....Bij b en c dus weer een negatieve exploitatie....

Ik wil best nog geloven dat er een winst gemaakt is (op papier) maar ik geloof niet dat dat een winst uit reguliere exploitatie is. Als dat wel zo was hadden ze in deze fase van de competitie geen liquiditeitsprobleem. Dus Fortuna financieel in rustiger vaarwater?? ik waag dat te betwijfelen.

Time to create page: 0.391 seconds