Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Boschpoort
-
- Administrator
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
09 Oct 2014 13:09Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Oct 2014 14:30Bizar dat de krant hem een podium blijft bieden. Zegt mij heel veel over hoe de krant er in staat.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Meerssen
-
- Premium Member
-
31 Oct 2014 23:03Hou ons op de hoogte van de nieuwe baanbrekende plannen van Masset!
- pinobel
-
- Platinum Member
-
31 Oct 2014 23:23Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
Hou ons op de hoogte van de nieuwe baanbrekende plannen van Masset!
Nou, ik vindt het eigenlijk niet gepast om leedvermaak met Fortuna te hebben, want wij zijn zelf niet veel beter. 2 roemruchte limburgse clubs zonder geld en dus zonder toekomst.
- Meerssen
-
- Premium Member
-
01 Nov 2014 00:30pinobel wrote:Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
Nou, ik vindt het eigenlijk niet gepast om leedvermaak met Fortuna te hebben, want wij zijn zelf niet veel beter. 2 roemruchte limburgse clubs zonder geld en dus zonder toekomst.
Roemrucht? "Rucht " misschien wel, maar welke "roem" dan?
Is dat nederig genoeg, pinobel?
Heb ook geen leedvermaak met Fortuna, maar wel met de groengele "zendelingen" die op ons MVV forum voortdurend kwamen vertellen dat Fortuna ons wel even voorbij zou streven met de meest fantastische luchtfietsverhalen.
Zou zeggen: Drink water
- Aswin
-
- Platinum Member
-
02 Nov 2014 11:41 - 02 Nov 2014 11:42Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
Kon het naar aanleiding van je opmerking niet laten om op fortunasc te kijken. Viel me 1 ding gelijk op:
prntscr.com/5280k1
Ze zijn gestopt met het bijwerken van de stand in de competitie.....
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
- orakel
-
- New Member
-
02 Nov 2014 16:41VVV gaat redelijk en ik hoop dat MVV ook snel de weg naar boven gaat vinden.
Fortuna is echt heel erg slecht, dan te bedenken dat ze zogenaamd over drie jaar structureel eredivisie willen spelen?!?!?
Eerst maar overleven denk ik
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 07:09orakel wrote: Nou, roda staat qua aantal punten bovenaan....toch een mooie prestatie als je weet dat het eerste jaar in de Jupiler League niet makkelijk is. Rene Trost heeft ze ook goed aan het voetballen, ook nog bij de laatste 16 in het bekertoernooi.
VVV gaat redelijk en ik hoop dat MVV ook snel de weg naar boven gaat vinden.
Fortuna is echt heel erg slecht, dan te bedenken dat ze zogenaamd over drie jaar structureel eredivisie willen spelen?!?!?
Eerst maar overleven denk ik
Nou Orakel,
Ik denk dat het veertiende jaar in de Jupiler League lastiger is als het eerste jaar waar de KNVB nog de miljoenen aan je geeft. (los van de filantropische instelling die "gemeente Kerkrade" heet)
Ik ben toevallig zaterdag naar familie in Kerkarade geweest en daar een pintje mee gaan drinken in de kroegen op de markt. Het viel me trouwens op dat die cafe's er zonder MVV supporters heel anders uit zien. ( :lachen: )
Het eerste wat ik natuurlijk doe in zo een kroeg is bekend maken dat ik MVV supporter ben en dan moet je de reacties eens horen daar. Van de tien mensen zeiden er al 6 dat als ze niet zouden promoveren ze het komende jaar niet meer gingen kijken. Een groot gedeelte vertelde ook dat zij hun seizoenskaart of gratis hadden of wel met heel veel korting. Wat mij verder op viel is dat bijna iedereen zei daar dat het beste zou zijn om een club in Limburg te maken. Die zijn er daar echt voorstander van. Nadat ik vertelde dat dit leuk zou zijn omdat er dan geen hekken meer tussen de MVV supporters en hun zouden staan werd de sfeer enkel grimmiger en zijn we dan ook de kroeg uit geflikkerd. Rare vogels...hahaha
- Jacques
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 08:33Ik snap niet wat je wilt met je bericht. Gaston heeft groot gelijk, ik wil wel eens zien hoe het jullie vergaat als je 14 jaar in de juup speelt en de gemeenteraad je uitgekotst heeft. Danke, bitte!
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 10:02Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 10:59Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
De bittere realiteit is dat Fortuna en MVV volgens mij beide aflopende zaken zijn. Is het niet financieel dan is het wel sportief.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 13:14Die sportief aflopende zaken in de JL is een zeer relatief begrip. Clubs als Eindhoven, Dordrecht, Cambuur, Emmen en Oss zijn allen clubs die in een vrij recent verleden onderin de JL meedraaiden (Oss degradeerde zelfs). Toch zijn dit clubs die nu sportief een niveau (of meerdere) hoger hebben dan MVV of Fortuna, sommigen zitten zelfs in de eredivisie. In de JL is de competitie ieder seizoen zo ongelofelijk anders, dat er niks over te zeggen valt. Een groot verschil tussen MVV en Fortuna lijkt toch echt te zijn dat MVV nu vooral op deze positie staat omdat het opnieuw een gezonde, stabiele club wil worden die dit seizoen extreem aan het bezuinigen is, terwijl Fortuna met een enorme (vage) schuld zit die als een molensteen om de nek lijkt te hangen.Gohf wrote:Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
De bittere realiteit is dat Fortuna en MVV volgens mij beide aflopende zaken zijn. Is het niet financieel dan is het wel sportief.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
03 Nov 2014 13:30Belgske wrote:Die sportief aflopende zaken in de JL is een zeer relatief begrip. Clubs als Eindhoven, Dordrecht, Cambuur, Emmen en Oss zijn allen clubs die in een vrij recent verleden onderin de JL meedraaiden (Oss degradeerde zelfs). Toch zijn dit clubs die nu sportief een niveau (of meerdere) hoger hebben dan MVV of Fortuna, sommigen zitten zelfs in de eredivisie. In de JL is de competitie ieder seizoen zo ongelofelijk anders, dat er niks over te zeggen valt. Een groot verschil tussen MVV en Fortuna lijkt toch echt te zijn dat MVV nu vooral op deze positie staat omdat het opnieuw een gezonde, stabiele club wil worden die dit seizoen extreem aan het bezuinigen is, terwijl Fortuna met een enorme (vage) schuld zit die als een molensteen om de nek lijkt te hangen.Gohf wrote:Meerssen wrote: Gohf kom er maar in!
Dit ligt volgens mij toch wel een stuk genuanceerder. Ik citeer een stukje van Fortunasc.
Balans en verdien modellen (je reden van bestaan)
Het moet een balans zien te vinden tussen "sportief naar verwachtingen te presteren" , zonder daarbij "financieel uit de bocht te vliegen". Andersom geldt die beredenering ook, we moeten financieel gezond presteren, zonder sportief uit de bocht te vliegen. Het lukt Fortuna Sittard maar niet die optimale balans langdurig vast te houden.
In het TOF bestuur tijdperk hadden we wellicht het beste team van deze eeuw staan, met bv eredivisie-waardige spelers als Schreurs en Hoesen werd er zeer aantrekkelijk voetbal (de 2e comp. helft) gespeeld. Het tekort van 1 miljoen euro dat jaar zorgde echter er voor dat er daarna weer drastisch ingegrepen moest worden. Onbalans dus. We zitten nu in de tegenovergestelde situatie , we lijken het op papier (?) nu gezonder te doen, maar voetbal-technisch is dit tot nu toe de slechtste prestatie in de 60 jaar historie van Fortuna Sittard. Weer Onbalans dus.
Daarbij zou het al een stuk helpen als de competitie een stuk opener was. Laatste 3 Eredivisie rechtstreeks eruit en nummer 15 speelt een playoff tegen de nummer 4 JL. Zo word de competitie pas echt open.
- orakel
-
- New Member
-
07 Nov 2014 20:43Nu lees ik weer volgend jaar, is toch wel een beetje lachwekkend

De jaloezie op een vol stadion, goed voetbal snap ik wel als ik naar de situatie bij mvv kijk. Jammer voor zo'n stad!
- Jacques
-
- Platinum Member
-
07 Nov 2014 23:04Please Log in or Create an account to join the conversation.