Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
20 Aug 2017 11:56Voor Fortuna natuurlijk leuk dat ze na één wedstrijd bovenaan staan, maar de 5 - 1 is meer de verdienste van Dordrecht dan Fortuna.
Tot nu toe denk ik dat de volgende clubs voor de eerste 8 plaatsen spelen: NEC, Emmen, Almere, toch GAE en Cambuur, Volendam, De Graafschap en MVV.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boe is dat feeske?
-
- Platinum Member
-
20 Aug 2017 12:55We zullen zien in oktober als ze bij MVV op bezoek komen.
- Schapendonk
-
- Banned
-
20 Aug 2017 13:46 - 20 Aug 2017 13:46Kan het onderwerp in dit topic trouwens niet beter veranderd worden in overig nieuws over Roda en Fortuna. Op de eerste plaats is het aantal keren dat we het over de calimero's hebben op één hand te tellen. Op de tweede plaats denk ik dat zij meer kijken naar ons ( ook al spelen ze ere) dan wij naar hun. En op de derde plaats is het niet eens Limburg in mijn ogen en kunnen ze het beter bij Brabant voegen. We kunnen er anders net zo goed Helmond sport en Fc Eindhoven bijnemen. Het gaat hier in principe puur over Fortuna en Roda. Welke meerwaarde heeft VVV nu voor dit topic.Sjappie wrote: Heel simpel ook, Nwakali gaf vaak goede passes die niet verzilverd werden door de aanvallers, of als voorassist golden.
Vwb het aantal doelpunten had dit voor een speler zoals hem beter gemoeten.
Daarnaast, mocht VVV toch zijn bestemming worden weet ik niet of dit voetbal (vechtend tegen degradatie) hem ligt..
- webmastersfm
-
- Platinum Member
-
- ACAB
20 Aug 2017 14:37Schapendonk wrote:Welke meerwaarde heeft VVV nu voor dit topic.Sjappie wrote: Heel simpel ook, Nwakali gaf vaak goede passes die niet verzilverd werden door de aanvallers, of als voorassist golden.
Daarnaast, mocht VVV toch zijn bestemming worden weet ik niet of dit voetbal (vechtend tegen degradatie) hem ligt..
Dat heb ik ook bij jouw Posts
- Gohf
-
- Platinum Member
-
20 Aug 2017 14:44Boe is dat feeske? wrote: Vorig jaar begon fortuna ook met ik meen een 4-1 en een 5-1 thuis. Echter had men daar iets te vroeg gejuigd want achteraf bleek dat dat fortuna het complete rechterrijtje gehad had. De eindstand van het seizoen is bekend...
We zullen zien in oktober als ze bij MVV op bezoek komen.
? Vorig jaar heeft Fortuna de eerste 3 thuiswedstrijden met 1 doelpunt verschil gewonnen. Toen zijn ze goed gestart maar is de klad erin gekomen na de eerste 3 punten aftrek.
Al stelde Dordrecht inderdaad niet zo heel veel voor met 5-1 zijn ze nog goed weggekomen. Ajax 2, Almere en Emmen lijken me betere graadmeters. Maar plek 8 t/m 12 lijkt me opzich wel een reële verwachting. Bovendien ontbraken er ook nog 3 potentiële basisspelers.
- Schapendonk
-
- Banned
-
20 Aug 2017 15:21webmastersfm wrote:Schapendonk wrote:Welke meerwaarde heeft VVV nu voor dit topic.Sjappie wrote: Heel simpel ook, Nwakali gaf vaak goede passes die niet verzilverd werden door de aanvallers, of als voorassist golden.
Dat heb ik ook bij jouw Posts
Hoef je niet te vermelden want dat is wederzijds.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2017 11:15‘Schuurs?Anderhalf miljoen euro’
Diverse clubs lonken naar de diensten van Perr Schuurs. Hoeveel zou Fortuna voor hem kunnen
vangen? „Het was slim om hem aanvoerder te maken.”
EMIL VISSER
Een knalrode band klemde afgelopen vrijdag om de arm van Perr Schuurs. In zijn eerste echte wedstrijd als aanvoerder, loodste hij Fortuna naar een klinkende 5-1 tegen Dordrecht. Zeventien jaar, aanvoerder en op de radar bij topclubs als Ajax, PSV, Liverpool en diverse clubs in Duitsland. De Fortunees is hot. Het contract van de 1,91 meter lange centrale verdediger loopt nog tot 2019. Maar hoeveel moet hij eigenlijk gaan kosten?
Bonussen
Spelersmakelaar Kees Ploegsma schat de waarde van de centrale verdediger op anderhalf miljoen euro. „Ik ken de naam, hij wordt gezien als een talent. Ik heb hem toevallig vrijdag een stukje zien spelen. Hij is groot, stevig en speelt dominant. Zeventien jaar en aanvoerder? Anderhalf miljoen, misschien met wat extra’s aan bonussen, zou een goed bedrag zijn.” Maar dat zou volgens de spelersmakelaar dan ook het maximum zijn. „Hij is pas zeventien jaar en moet zich echt nog bewijzen. En met alle respect, hij speelt in de eerste divisie. Bij Fortuna. Daar zal het minder lastig zijn om aanvoerder te worden dan bij enkele andere clubs. Maar hij is aanvoerder. Dus hij heeft ongetwijfeld een goed karakter en durft zijn mond open te trekken.” Voor anderhalf miljoen euro zullen grotere clubs wel een gokje willen wagen, meent Ploegsma. „Als hij zich goed ontwikkelt, dan is dat mooi meegenomen. Wordt het niets, dan is een verlies van anderhalf miljoen euro wel te overzien voor topclubs.”
Niet iedereen is bereid om over de waarde van de jonge Fortunees te praten. Dick Tuit van Wasserman, het bureau van Rob Jansen, de bekendste voetbalmakelaar van Nederland, zegt dat de waarde van Schuurs moeilijk is in te schatten. „De interesse van Ajax voor hem kwam voor ons als een verrassing. Maar om iets te kunnen zeggen over zijn waarde, moeten we hem echt zien spelen.”
Kapitaalkracht
Cruciaal is welk bod Fortuna Sittard zou accepteren. Wat willen de Sittardenaren hebben voor hun pareltje? Het antwoord op deze vraag laat zich raden. „Daar gaan we niets over zeggen. Over bedragen doen we nooit uitspraken”, is de korte reactie van een Fortuna-zegsman.
Ook Tim Vrouwe, zaakwaarnemer van topspeelster Lieke Martens en werknemer bij het bureau Forza, dat ook Marco van Basten en Rafael van der Vaart heeft bijgestaan, noemt geen bedragen. „Omdat ik geen bedragen kán noemen. Ik weet namelijk niet welke clubs echt in hem zijn geïnteresseerd. En juist dát bepaalt de marktwaarde.”
Vergeet dus de kwaliteiten van een speler, zijn leeftijd of zijn positie in het veld. Het aantal clubs met interesse en de kapitaalkracht van de clubs bepaalt de marktwaarde van een voetballer. Vrouwe: „Ajax heeft geld. Zij halen ook gewoon een Deens talent (Victor Jensen, red.) voor 3,5 miljoen euro binnen. Simpel gezegd: als een Engelse club in een speler is geïnteresseerd, vraag je meer geld dan als een Belgische club is geïnteresseerd. In Engeland zit simpelweg veel meer poen.” Schuurs liep vorig seizoen nog een week stage bij FC Liverpool. Volgens Vrouwe belangrijk voor de marktwaarde. En dat hij aanvoerder is geworden, is dat nog van belang? „Dat heeft Fortuna denk ik bewust gedaan om de prijs op te drijven. Slim.”
- HIER!!
-
- Elite Member
-
22 Aug 2017 11:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Peter Pan
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2017 11:23Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Strucht
-
- Elite Member
-
22 Aug 2017 11:46Wat wel knap is dat deze jonge met zoveel?? potentie nog altijd in de jeugd van FSC speelde, normaal halen PSV en Genk wel de toppers weg uit de omliggende jeudopleidingen.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
22 Aug 2017 11:50Het verschil is dat er nu topclubs zijn die interesse hebben. De meeste JL-spelers gaan naar middenmoters of subtoppers in de eredivisie. Van de Streek is wat dat betreft al een uitzondering. Die clubs betalen niet meer dan een paar honderd duizend omdat ze niet meer kunnen betalen. Topclubs zijn het echter gewend om met miljoenen te betalen en nog meer te incasseren. Hoe groot is het risico voor Ajax om 1,5 miljoen voor een jong talent te betalen, als ze net 50 miljoen geïncasseerd hebben? (en dat eigenlijk totaal niet nodig hadden) Als deze speler inderdaad kans maakt om het niveau Ajax of nog hoger te halen, is het niet zo vreemd dat er meerdere topclubs hem graag willen hebben en dat de prijs al snel wordt opgevoerd. Absoluut opvallend inderdaad dat zo'n speler nog steeds bij de jeugd van Fortuna zat. Dat hebben ze daar netjes gedaan.Strucht wrote: Kan het mij niet voorstellen... Van de Streek was de beste voetballer van de Juup en verdiende meer salaris en had nog contract voor 2 seizoenen bij Cambuur en hij leverde 6 ton op.
Wat wel knap is dat deze jonge met zoveel?? potentie nog altijd in de jeugd van FSC speelde, normaal halen PSV en Genk wel de toppers weg uit de omliggende jeudopleidingen.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Aug 2017 09:04

Ik wil wel op twee dingen die ze daar posten ingaan:
Maar zonder flauwekul; wat had Roda dan moeten doen
De stewards van Roda hebben geen enkele poging gedaan om de supporters van Roda, die als eerste over de hekken klommen, van die hekken af te halen. De bivakmutsen in het stadion aan Roda-kant hebben geen stadionverbod gekregen. De tien stadionverboden uit het artikel waren voor mensen die al voor de wedstrijd de toegang is ontzegd. Ik heb uit goede bron vernomen dat er in het uitvak supporters van andere clubs zaten, en supporters met stadionverbod. Hoe kwamen die daar? Op deze punten had Roda wat moeten doen.
Volgende keer maar met bivakmuts op naar stadion... mag schijnbaar.
Nee, dat mag niet, de supporters met bivakmuts aan MVV-zijde hebben een stadionverbod gekregen.
Veel leesplezier koempels :daag:
- Strucht
-
- Elite Member
-
25 Aug 2017 09:34Dat RJC nergens aan meewerkte en onder de rellen totaal niks deed, vergeten ze blijkbaar allemaal.
Note: Oja Vlaggenstokken en WC potten komen vanzelf in het MVV vak...
- Tuor
-
- Platinum Member
-
25 Aug 2017 10:12Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frostie_999
-
- Platinum Member
-
25 Aug 2017 10:22Niemand had raar opgekeken als wij ook een boete hadden gehad, maar daar in het Oosten doen ze nog steeds alsof ze zelf heilige boontjes zijn.