Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

25 Aug 2017 10:28
Het blijft een afhandeling met wat dubbele gevoelens.

Overwegend: fijn dat de zaak geseponeerd is door de KNVB (want dat is de terminologie die ze zelf hanteren), mede omdat de afhandeling na de wedstrijd zo goed is verlopen. Daar is dus rekening mee gehouden. De eventuele boete (die in de orde van grootte van 30000 euro zou liggen) is daarmee van de baan en dat is pure winst voor MVV. MVV-bestuur, -directie en -VC, politie, Commissie Stadionverboden MVV en KNVB hebben hierin uitstekend samengewerkt. Honderden uren werk, die uiteindelijk wel tot het resultaat hebben geleid dat MVV geen boete krijgt en relschoppers gepakt zijn.

Daarnaast: het is zoals Jacques schreef: de stadionverboden voor deze 10 Roda-supporters schijnen opgelegd te zijn voor andere zaken dan de incidenten in de rust. Dat geeft een gevoel van onrechtvaardigheid: MVV Maastricht maakt er werk van en Roda JC niet, met als gevolg 22 SV's aan de kant van MVV en eigenlijk 0 bij Roda JC n.a.v. de rellen in de rust. MVV neemt verantwoordelijkheid en Roda JC niet. Ik denk dat Roda JC er met een boete van 7500 nog heel genadig vanaf komt. Als de Roda-stewards hadden verhinderd dat hun supporters de hekken zouden beklimmen en van die aluminiumplaten voor de hekken waren afgebleven, was er waarschijnlijk helemaal niets gebeurd. Enkele heethoofden van MVV-supporters hebben zich daarbij laten provoceren en gaan vervolgens door het lint en betreden het veld. Ook niet goed te praten, maar dat is voor de stewards met de lage hekken heel moeilijk tegen te gaan (i.t.t. de hogere hekken in het uitvak). De prijs van lage hekken...... maar die worden niet opnieuw verhoogd naar aanleiding van dit incident; gelukkig maar.

Wel denk ik dat MVV er nu niet aan ontkomt om een betere afscheiding te maken rond het supportersvak (netten, plexiglas o.i.d.). Misschien was de boete van 30000 euro al ingecalculeerd; besteed het geld dan daaraan. Dan maar iets minder toeschouwersvriendelijk naar de uitsupporters; dan lijden de overwegend goeden weer onder de kwaden en gebrekkig ingrijpen van stewards, maar dit geweld en provocatie willen we nooit weer zien in De Geusselt. Het mag best kolken in De Geusselt op het veld en op de tribunes, graag zelfs, maar wel op een manier dat niemands veiligheid in het geding is.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Lassie80, Kay

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

25 Aug 2017 10:46
Harstikke mooi dat het zo is afgelopen. En hoe zit dat nou met het bord dat zegt dat je een boete krijgt van 10.000€ bij het betreden van het veld? Staat dat er nu voor de kat zijn viool of staat dat er dat je erna in het rood staat. Welke is het.
The following user(s) said Thank You: Sandro, Boer458

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 10:49
Dat staat er zeker niet voor de-kat-zijn-viool. MVV is daarover in gesprek met betreffende supporters.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 10:51
MVV heeft zich duizenden euro's bespaard die wellicht al ingecalculeerd waren. Heeft dat dure camerassysteem zich dus toch al terugbetaald!
Boe is dat feeske?

• Hartmans1973
  • Hartmans1973's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

25 Aug 2017 11:26
Als eerste heel blij dat het zonder boete voor Mvv is afgelopen, maar ik ben van mening dat in de bewuste hoek veel meer suppoosten hadden moeten staan? Dan had je die "supporters" van die club van daar achter meteen eraf kunnen halen en af kunnen voeren dan was het ook niet zo geëscaleerd.
Want iedereen wist toch dat het daar mis zou gaan wat heeft het voor een zin om zoveel suppoosten overal in het stadion te hebben als je weet dat de grootste valkuil in de bewuste hoek ligt. Maar goed misschien leren ze er een keer van? Zal wel niet...........
The following user(s) said Thank You: Sandro

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 11:51
Even voor de duidelijkheid: ik sta er best van te kijken dat MVV geen boete heeft gekregen. Als fan vind ik het fijn want scheelt geld, maar ik vind dat MVV wel degelijk een paar zaken beter had kunnen regelen. Mijn eerdere reactie was vooral om de meelezende Roda-fans een beetje te jennen.

Beide clubs hadden zaken beter kunnen regelen. Roda ook, dat gedeelte meen ik wel degelijk - ingrijpen van suppoosten van Roda-zijde was er totaal niet. Op het prikbord lijken daar toch ook wel genoeg mensen van bewust zo te lezen. Dat MVV voor zo'n wedstrijd het uitvak niet hermetisch afsluit met op zijn minst netten zodat er niets gegooid kan worden, snap ik niet.

Maar het lijkt er op dat MVV in de afhandeling daarna veel adequater heeft gehandeld dan onze vrienden uit Kerkrade. Dat is ook zeldzaam eigenlijk, hier waren we vroeger nogal laks in. Ik hoop vooral dat er lessen zijn geleerd voor een volgende keer. Van mij mag er plexiglas rond het hele uitvak. Ja, dat is minder gastvrij. Ja, de goeden lijden dan door de slechten. Maar het voorkomt zo veel gedoe...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Lassie80, Kay, Sjarelke

• Sjarelke
  • Sjarelke's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

25 Aug 2017 11:54
Jacques wrote: Even voor de duidelijkheid: ik sta er best van te kijken dat MVV geen boete heeft gekregen. Als fan vind ik het fijn want scheelt geld, maar ik vind dat MVV wel degelijk een paar zaken beter had kunnen regelen. Mijn eerdere reactie was vooral om de meelezende Roda-fans een beetje te jennen.

Beide clubs hadden zaken beter kunnen regelen. Roda ook, dat gedeelte meen ik wel degelijk - ingrijpen van suppoosten van Roda-zijde was er totaal niet. Op het prikbord lijken daar toch ook wel genoeg mensen van bewust zo te lezen. Dat MVV voor zo'n wedstrijd het uitvak niet hermetisch afsluit met op zijn minst netten zodat er niets gegooid kan worden, snap ik niet.

Maar het lijkt er op dat MVV in de afhandeling daarna veel adequater heeft gehandeld dan onze vrienden uit Kerkrade. Dat is ook zeldzaam eigenlijk, hier waren we vroeger nogal laks in. Ik hoop vooral dat er lessen zijn geleerd voor een volgende keer. Van mij mag er plexiglas rond het hele uitvak. Ja, dat is minder gastvrij. Ja, de goeden lijden dan door de slechten. Maar het voorkomt zo veel gedoe...

Mee eens Jacques. Ook dat plexiglas rondom het uitvak, meteen doen. Ik vind het ook vreemd dat MVV volledig is vrijgesproken maar ach, laat ons ook eens een meevaller hebben. Ik was al uitgegaan van een fikse boete van enkele tienduizenden euri.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 11:56
Och, en daar komt het walgelijke bestuur van Roda weer:
Roda JC heeft met verbazing kennis genomen van de straffen die de KNVB heeft uitgedeeld aan Roda JC en MVV Maastricht naar aanleiding van de wanordelijkheden rondom het play-off duel tussen beide clubs op 25 mei jl. in Maastricht.
Roda JC heeft een schikkingsvoorstel van de KNVB ontvangen waarin de voetbalbond een boete van 7.500 euro heeft opgelegd aan de club, wegens het gooien van bier naar spelers en vanwege het feit dat twee personen over de afrastering waren geklommen. In de ogen van de KNVB hebben de dienstdoende stewards van Roda JC niet adequaat gehandeld om dit te voorkomen. Roda JC heeft dit schikkingsvoorstel geaccepteerd.

Echter blijkt nu, dat de KNVB geen enkele boete heeft opgelegd aan MVV Maastricht hetgeen in onze ogen zeer opmerkelijk is. Zoals wij in een eerder statement op onze website verklaard hebben was de afspraak dat de gracht in het stadion om het veld vrij zou zijn, echter honderden supporters van de tegenpartij vonden daar juist hun onderdak tijdens de wedstrijd. Tevens was dit de plek waar uiteindelijk de brandhaard van alle commotie kon ontstaan en wel door aanhangers van de thuisclub, met als gevolg dat de wedstrijd ruim een halfuur heeft stil gelegen.

Wij benadrukken ook in deze reactie nogmaals dat de aanstichters van bovengenoemde ongeregeldheden duidelijk geen aanhangers waren van onze club en vinden de verscheidenheid in sanctionering van de KNVB onacceptabel . Roda JC heeft inmiddels contact gehad met de KNVB en eist een mondelinge en duidelijkere toelichting, waarbij het terugdraaien van de aan Roda JC opgelegde boete de insteek is.

Ze stellen wederom dat Roda-fans niet de aanstichter zijn. Ten eerste: dat doet niet ter zake, het is een non-argument. Ten tweede: dat waren ze wel. En aangezien de KNVB de camerabeelden heeft, zullen die er snel klaar mee zijn.

Hoe triest is deze reactie, echt waar. Als bestuur van een bedrijf... Kleuterklasniveau dit. "Die ander was begonnen!! Wij krijgen straf en zij niet en dat is niet eerlijk!"
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, middenstip, Tuor, Kay

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

25 Aug 2017 12:25
Wellicht dat de niet capabele videoscheidsrechter die werd aangesteld in de return misschien ook heeft meegewogen in de strafmaat. Die schade is vele malen groter, dan de boodschap van een eventuele boette.

Wel goed dat men zonder emoties ( lees: beeldvormende foto's die je nu ziet op die subsidie-slurpende- subjectieve- pulpsites bij dit artikel) deze casus heeft beoordeeld.

Ook gezien de (sportieve)gastvrijheid in hun stadion (dugouts), hoef je over deze uitspraak geen medelijden te krijgen, vind ik. Hoewel ik ook tegengeluiden hoor dat wij de verwarming in hun kleedkamer op de Dubaiaanse stand hebben gezet, hartje zomer.. Terwijl we wisten dat Sexy Aleksei niet meekwam..

We zullen het helaas moeten doen met lege grachten de komende jaren. Tenzij de struisvogelpolitiek binnen MVV, plaats gaat maken voor vooruitstrevend denken. (Clubcards, plexiglas en echte beveiligers, in plaats van acteurs). Want ook al krijg je nu gelukkig geen boette, je zou je er zelf één kunnen uitschrijven om de volgende te voorkomen.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor

• Tuor
  • Tuor's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 12:49
Reactie die het niveau van de bestuurders daar goed weergeeft. Feitelijk halen ze hetzelfde trucje uit als vlak na de wedstrijd. Dat ze daarbij ook nog eens gaan wijzen (ja maar zij hebben niks en dat is niet eerlijk!) maakt het alleen maar treuriger. In plaats van een statement te maken (of gewoon je mond houden, accepteren dat je fouten hebt gemaakt en betalen) steekt Roda wederom zijn kop in het zand. Zoals we al talloze malen eerder hebben mogen meemaken. Tja. Verantwoording nemen voor fouten is in Kerkrade natuurlijk sowieso niet zo'n bekend begrip. Waarschijnlijk is men aldaar te gewend geraakt aan het gegeven dat als er iets fout gaat of niet gaat zoals je wilt het uiteindelijk wel goed komt als je maar lang genoeg zeurt. Een gemeente die wat cash stort als je weer eens veel te veel geld hebt uitgegeven bijvoorbeeld. Of de Limburgse media die elk huil verhaal presenteren als de waarheid, hoe aantoonbaar onzinnig het ook is.

Hoe dan ook, het is in feite ons probleem niet meer. Buiten dat het het zoveelste voorbeeld is in een lange, lange reeks die laat zien dat Roda JC gewoon niet te vertrouwen is en elk moment zal aangrijpen om de buren een poot uit te draaien. Of dat nou langs deze weg is, door het stiekem benaderen van sponsoren, het halen van jeugdspelers, ja zelfs die beschamende en simpelweg gevaarlijke vertoning met de dugouts tijdens de return in Kerkrade.

Zou me overigens niks verbazen als morgen een artikel in de krant staat waarin het oordeel van de KNVB wordt veroordeeld. Immers, het is makkelijker om blind je eigen onzin te blijven volgen dan gewoon eerlijk toegeven dat je als Limburgs journalistenkorps gewoon (weer eens) dik gefaald hebt in je berichtgeving. Maara. Dat is eigenlijk net zo voorspelbaar als de statements van Roda JC.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, Jacques, Kay

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 12:55
Dat is net als die van VVV Venlo, Calimero gedrag!! Hebben dezelfde kleuren en zitten allemaal aan de Duitse grens!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 14:39
Met dees reaksie is mer weer duudelijk wie niveauloos die k*tclub is. Es bestuur hooligans de hand bove de kop hawwe. Es de KNVB noe balle heet, zowwe ze Korotaev deal (licensie) uns terdeege oonderzeuke.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 14:51
En oet de reactie bliek mer weer wie über Duits tot die kut club is;

Wir haben es nicht gewusst....

Iech had noets gedag tot 'ch 2 Duitse propaganda wäörd zoe gere zouw sjrieve, mer hei koume ze....

DANKE!!!! BITTE!!!! :daag:

• Driver
  • Driver's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 16:33
Daarom wordt die verschrikkelijke club uit Kerkrade met die domme supporters hier zo gehaat.
Calimero gedrag ten top!
Wat heb ik toch een hekel aan die club!!

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Aug 2017 18:14
Ik zat net op de fiets naar huis nog eens hierover na te denken. Die reactie van het bestuur van Roda. Ik blijf het bizar vinden. Hun argumentatie is niet "MVV is vrijgesproken, dan willen wij dat ook! Wij hadden ook alles er aan gedaan!". Nee, hun argumentatie is "MVV heeft dingen verkeerd gedaan, waarom worden die niet bestraft?".

Dat is echt gewoon weer matennaaierij. Zoals al eerder gezegd, ik heb hierom een hekel aan het instituut Roda JC. Het heeft er alle belang bij de andere Zuid-Limburgse clubs de nek om te draaien en dat blijkt uit dit soort gedrag.
The following user(s) said Thank You: Anna D., middenstip, Tuor

Time to create page: 0.397 seconds