Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Ben Salemans
-
Topic Author
- Administrator
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
26 Aug 2017 02:18 - 26 Aug 2017 05:39Dan Roda. Dat werd wél beboet door de KNVB. Huilie, huilie. Roda JC heeft geen Stadionverbodencommissie. De Roda-stewards in het uitvak deden werkelijk helemaal niets om de rellen te voorkomen. Met gekruiste armen bleven ze op hun plek staan, ook toen de Roda-supporters de metalen wanden voor het uitvak aan het slopen waren. Roda deed niks om de rellen te voorkomen en sprak ook geen stadionverboden uit (omdat die club geen Stadionverbodencommissie heeft). Na de wedstrijd stelde een Roda-bestuurder dat MVV allerlei fouten had gemaakt en dat de Roda-supporters niks te verwijten viel. Die man had een echte plank voor zijn kop: geen verantwoordelijkheid nemen en maar naar anderen wijzen. Kom op zeg, klojo, iedereen in De Geusselt heeft gezien hoe de Roda-supporters de metalen afscherming voor hun vak vernielden en boven op de hekken zaten en MVV-supporters uitdaagden. Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
MVV heeft via zijn Stadionverbodencommissie naar aanleiding van de rellen 22 stadionverboden opgelegd. Roda, zonder Stadionverbodencommissie, doet feitelijk niks en legde alle schuld voor de rellen bij MVV. Tja, de KNVB is natuurlijk niet achterlijk. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat Roda een boete krijgt opgelegd en MVV niet. Hulde aan onze zo vaak verguisde Stadionverbodencommissie van MVV!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
26 Aug 2017 03:20Roda wijst naar MVV en doet niets. MVV en alle betrokken partijen hebben er in ieder geval na afloop er echt alles aan gedaan betreffende supporters in goede samenwerking aan te pakken. Dat is gehonoreerd. Terecht.
Roda JC: watch and learn.
- Schapendonk
-
- Banned
-
26 Aug 2017 08:57Please Log in or Create an account to join the conversation.
- webmastersfm
-
- Platinum Member
-
- ACAB
26 Aug 2017 09:40Please Log in or Create an account to join the conversation.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
26 Aug 2017 13:41 - 26 Aug 2017 13:49En vechten, Ben?
Dat lachwekkend gedoe noem je toch geen vechten....? Of je moet wel erg stoned zijn of magic mushrooms hebben gegeten....!
Wat gewapper en gezwaai was het...niets meer en niets minder ! Had niks met vechten te maken....eerder met blaasvoetbal

Incompetentie ten top was dit....had gewoon een peleton ME in de gracht van het uitvak gezet....dan was er niets gebeurd!
Net zoals bij de vorige confrontatie Pinobel en ik met verwondering stonden te kijken hoe de spelers bus en *oda fanbus met sirenes de A2 afkwammen en voor de sporthal stopten ....
Hoe dommer kun je het nog krijgen....
Zo iets hebben we nog niet eens in de jaren 70 en 80 meegemaakt! Toen er helemaal geen combi's waren...
De locale driehoek heeft hiermee een heel heel groot brevet van onvermogen royaal verdiend! En laat zien dat ze te ver van de realieit afstaat en geen contact heeft met de doorsnee burger...!
Ook wat Bertsje kwam doen slaat op niets en werd terecht beloond met het feit dat hij als simpel ziel onderuit ging. Wat dacht hij daar te gaan doen met zijn zwarte band Tjap Tjoy ?.. :lachen: een echte hoolie had hem met een "Glaswegian Kiss" uitgeschakeld ...want die stopt niet omdat Bertsje dat vraagt.... Foi, foi, foi zou Bannier zeggen...
Stom dat het bestuur nooit op mijn uitnodiging is ingegaan om mee naar Luik of Keulen mee te gaan op veldonderzoek, want ik het kontakten met gewone fans, bestuur en ook Ultra's Erster Eff Zee Ka en hellside81, kan men zien hoe dergelijke zaken profesioneel geregeld wordt ipv dit gestuntel...!
- Frank Salemans
-
- Platinum Member
-
26 Aug 2017 14:50Uit ervaring weet ik wel dat veiligheidsbeleid ingewikkelder is dan het lijkt; er moet binnen regels, procedures en voorwaarden gewerkt worden, die de club zelf ook graag anders zou zien. En het zijn vaak moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Zetten ze een peloton ME in de gracht dan wordt er geroepen dat dit provocerend werkt; overigens is MVV op de eerste plaats verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion; de gemeente daarbuiten en zo'n peloton wordt pas ingezet als de publieke orde/veiligheid in gevaar is.
Containers als buffer in de gracht mag niet van de brandweer i.v.m. blokkeren van vluchtwegen.
Zetten ze alle stewards bij het uitvak dan werkt ook dat provocerend.
Een club als MVV is al blij als ze het vereiste minimum aantal stewards bij elkaar krijgen.
Kortom: aan alle afwegingen en keuzes zijn nadelen verbonden, dat is nu eenmaal zo. En achteraf is het gemakkelijk analyseren.
Ik denk dat er op de eerste plaats z.s.m. gekeken moet worden naar een betere afscherming van het uitvak. Als dat hermetisch afgesloten was dan was het beperkt gebleven tot zang- en spreekkoren over en weer. Ik ben het met webmaster dus eens dat er meer factoren een rol spelen dan alleen supportersgedrag. Nogmaals: besteed die 30000 euro die ze nu niet hoeven te betalen aan die afscherming en er is al veel gewonnen.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
26 Aug 2017 15:18Please Log in or Create an account to join the conversation.
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
26 Aug 2017 16:40 - 26 Aug 2017 16:55Frank Salemans wrote: Ik schrijf alleen dat de nasleep van de wedstrijd prima is afgehandeld. Wat er voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de wedstrijd heeft plaatsgevonden, dat is voor mij moeilijker te beoordelen.
Uit ervaring weet ik wel dat veiligheidsbeleid ingewikkelder is dan het lijkt; er moet binnen regels, procedures en voorwaarden gewerkt worden, die de club zelf ook graag anders zou zien. En het zijn vaak moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Zetten ze een peloton ME in de gracht dan wordt er geroepen dat dit provocerend werkt; overigens is MVV op de eerste plaats verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion; de gemeente daarbuiten en zo'n peloton wordt pas ingezet als de publieke orde/veiligheid in gevaar is.
Containers als buffer in de gracht mag niet van de brandweer i.v.m. blokkeren van vluchtwegen.
Een club als MVV is al blij als ze het vereiste minimum aantal stewards bij elkaar krijgen.
Kortom: aan alle afwegingen en keuzes zijn nadelen verbonden, dat is nu eenmaal zo. En achteraf is het gemakkelijk analyseren.
Ik denk dat er op de eerste plaats z.s.m. gekeken moet worden naar een betere afscherming van het uitvak. Als dat hermetisch afgesloten was dan was het beperkt gebleven tot zang- en spreekkoren over en weer. Ik ben het met webmaster dus eens dat er meer factoren een rol spelen dan alleen supportersgedrag. Nogmaals: besteed die 30000 euro die ze nu niet hoeven te betalen aan die afscherming en er is al veel gewonnen.
Veiligheidsbeleid is niet ingewikkeld en zeer zeker geen rocket-science... daar is al decennia lang ervaring genoeg in het betaald voetbal, zowel in NL als vlak over de grens.
Dat gemeente, bestuur en die goedbedoelende amateurs ( die laatste overigens een prachtige bijdrage leveren of proberen te leveren aan us clubke) zo dom zijn om niet van deze mogelijkheden en kennis gebruik te maken zegt meer over hun onvermogen, eigen domheid, arrogantie of hoe je het ook noemen wil...maar rechtvaardigt het geklungel niet en zeer zeker niet achteraf met het bekend vingertje wijzen naar de fans om de aandacht van zichzelf af te leiden...!
Kortom : al 2 x prutsend bij wedstrijden tegen *oda...Ik hou mijn hart vast als we promoveren...en de echte ( grote) jongens komen.
Klopt dat de perceptie van ME niet altijd als prettig wordt ervaren, maar bij bepaalde wedstrijden ( en daar hoort MVV-*oda sinds 1974 ook bij ), moet je zonder veel na te denken eenvoudig preventief de ME inzetten...
niet kletsen ( is niet persoonlijk naar jou toe bedoeld) over moeilijke keuzes, want hier zijn geen keuzes. Dat deed stad en bestuur al in de jaren 70 en 80...
Ajax - Feyenoord, Anderlecht - Luik, Keulen - Gladbach, keulen-duesseldorf, Schalke-Dortmund bijvoorbeeld zijn soortgelijke risicowedstrijden, steek dan daar als club en overheid je licht eens op. Geen minkunkelgedrag is hierbij acceptabel !
Gelijk heb je zeker met het uitvak dicht te timmeren. Was het dan overigens ook niet makkelijker geweest om het uitvak op noord naar de andere kant ( bij de hoofdtribune ) te verplaatsen?
Weet men dan niet dat al enkele jaren in die hoek op de Boschpoort bepaalde lieverdjes samen komen...?
Je zou bijna zeggen "stroont in de pupse" of "shit for brains"...of.."wir haben es nicht gewusst..."
Het is makkelijker om achteraf je onschuld op Pontius Pilatus achtige manier te laten zien , SV-tjes te verstrekken of op zoek zijn om bepaalde fans SV-tje aan te smeren, dan daadwerkelijk en daadkrachtig preventief zorgen dat er risicoloos genoten kan worden door iedereen van dit soort derby's !
- Jacques
-
- Platinum Member
-
26 Aug 2017 17:23Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
28 Aug 2017 10:55 - 28 Aug 2017 10:55Naam: fan
Tijd: 28-08-2017 09:12
Heracles heeft dat geweldige gras, maar zijn slim. Die halen de betere zaalvoetballers en pakken alle voordeel. Wij spelen op plastic gras en halen blessuregevoelige spelers of met een draaicircel van 3 bij 3. Dan weet je genoeg.
:lachen: :thumbsup: :daag:
Als wij de grasmat van vroeger hadden gehouden, die bij ieder regenbuitje veranderde in een berg modder, hadden spelers als Labylle en Ciranni, maar ook een Peeters, nooit zo uitgeblonken. Het is niet voor niets dat we vroeger met types als Bryssinck, Winkens en Castellana als vleugelverdediger speelden. Grappig dat Roda op kunstgras (van matige kwaliteit) vooral blijft selecteren op stofzuigers die slecht met deze ondergrond om kunnen gaan.
- Sjotelsplak
-
- Platinum Member
-
28 Aug 2017 14:59Een aangepast veiligheidsbeleid omtrent het uitvak gebied in deze specifieke wedstrijd ontbrak duidelijk. Containers als buffer werden in seizoen 14/15 jaar wél geplaatst. Toen nog mét de 2 meter hoge hekken langs het veld. Iedere leek had dit kunnen zien gebeuren. De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.Frank Salemans wrote: Ik schrijf alleen dat de nasleep van de wedstrijd prima is afgehandeld. Wat er voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de wedstrijd heeft plaatsgevonden, dat is voor mij moeilijker te beoordelen.
Uit ervaring weet ik wel dat veiligheidsbeleid ingewikkelder is dan het lijkt; er moet binnen regels, procedures en voorwaarden gewerkt worden, die de club zelf ook graag anders zou zien. En het zijn vaak moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden. Zetten ze een peloton ME in de gracht dan wordt er geroepen dat dit provocerend werkt; overigens is MVV op de eerste plaats verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion; de gemeente daarbuiten en zo'n peloton wordt pas ingezet als de publieke orde/veiligheid in gevaar is.
Uiteraard lag de schuld van het uitbreken van de ''rellen'' in het uitvak. Wat MVV gelukkig goed heeft duidelijk gemaakt bij de KNVB. Maar dat staat wat mij betreft los van het falen van het veiligheidsbeleid. Voor hetzelfde geld hadden we wel een fikse boete gekregen. Met dank aan de ongekende naïviteit van onze veiligheidsbepalers.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
- jeoff
-
- Administrator
-
28 Aug 2017 15:35 - 28 Aug 2017 19:17Sjotelsplak wrote: De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.
Ik had begrepen dat MVV een particulier beveiligingsbedrijf had ingehuurd voor MVV - Roda, maar dat deze "beveiligers" als eerste wegrenden toen het mis dreigde te gaan. Kan iemand dit bevestigen?
Als dit klopt dan ga ik ervan uit dat MVV nu voor een ander beveligingsbedrijf gekozen heeft dat wel capabel personeel kan leveren

Edit: dit is inmiddels bevestigd door iemand die dicht bij het vuur staat.
- thomas043
-
- Senior Member
-
28 Aug 2017 20:24Ook gezien ja, maar ik zou me ook 2 keer bedenken als ik zwaar in de minderheid tegenover tientallen schuimbekkende, gemaskerde en doorgesnoven jongemannen stond.jeoff wrote:Sjotelsplak wrote: De wedstrijd van de eeuw, en dan zet men er 10 stewards neer.... En afgelopen wedstrijd word een peloton gespierde reuzen van 2 meter ingehuurd. Tjah, waar liggen dan je prioriteiten.
Ik had begrepen dat MVV een particulier beveiligingsbedrijf had ingehuurd voor MVV - Roda, maar dat deze "beveiligers" als eerste wegrenden toen het mis dreigde te gaan. Kan iemand dit bevestigen?
Als dit klopt dan ga ik ervan uit dat MVV nu voor een ander beveligingsbedrijf gekozen heeft dat wel capabel personeel kan leveren
Edit: dit is inmiddels bevestigd door iemand die dicht bij het vuur staat.
- jeoff
-
- Administrator
-
28 Aug 2017 20:51thomas043 wrote: Ook gezien ja, maar ik zou me ook 2 keer bedenken als ik zwaar in de minderheid tegenover tientallen schuimbekkende, gemaskerde en doorgesnoven jongemannen stond.
Tsja ze worden er wel voor betaald.. Ik weet verder niet wat er afgesproken is met dat bedrijf, maar als ze bij de eerst dreging meteen weg zijn heb je er ook niks aan. Maar goed, MVV heeft er blijkbaar van geleerd.
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
28 Aug 2017 22:40 - 28 Aug 2017 22:42Ps. Toen een deel van de supporters trouwens een aantal jaar geleden zich uitsprak tegen het weghalen van de hekken langs het veld werden ze niet door iedereen serieus genomen. Nu na het eerste incident, mag niemand meer in de gracht staan en is de enige 'meerwaarde' die het voor sommige notoire grachthangers had, verdwenen. Geen ruimte voor het ophangen van vlaggen, niemand kan meer rustig in de gracht een praatje maken onder het genot van een pilsje, stewards draaien overuren om de supporters de tribunes op te jagen (wat overigens weinig bijdraagt aan de gastvrijheid), de muren zien er lelijk uit en het het was mede debet aan het incident afgelopen seizoen tegen de moffen. Voor mij hadden de hekken in ieder geval nooit weg gehoeven. Ik snap overigens dat het voor de bobo's in de business club wel meerwaarde heeft.