Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• BOCA
  • BOCA's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

24 Sep 2017 09:36
Volendam in 63/64 en wij zelf in 67/68 met 8 nederlagen. Overigens eindigden we dat seizoen “gewoon” als dertiende.
The following user(s) said Thank You: Jacques

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Sep 2017 09:43 - 24 Sep 2017 09:51
Inderdaad. En in 97-98 begonnen wij met 7 nederlagen. Een paar jaar geleden Heracles idem. Beide clubs bleven er dat jaar in zonder nacompetitie/play-offs te moeten spelen. Dus het zegt lang niet alles. Maar het is natuurlijk mooi meegenomen.

Laatste keer dat Roda zes keer op rij verloor in de eredivisie was seizoen 2013-2014, en toen vlogen ze er wel degelijk uit. Overigens staat de teller inclusief laatste wedstrijd vorig seizoen (zonder play-offs) op 7 nederlagen op rij. Volgende wedstrijden voor Roda zijn directe tegenstanders in de strijd tegen degradatie, Sparta-uit en NAC-thuis. Ze zullen wel één van die twee winnen en de andere gelijkspelen. Zo'n NAC wint bij Feyenoord en is dan typisch een ploeg die een off-day heeft in Kerkrade. Maar ze blijven sowieso nog maanden onderin staan, daar twijfel ik niet aan. :lachen:

[edit] overigens op papier denk je misschien dat Roda gisteren pech heeft gehad, 90+3 nog de winnende treffer tegen krijgen. Maar de statistieken zeggen genoeg: 68% balbezit Heracles, 32% Roda. 15 (!) hoekschoppen voor Heracles, 1 voor Roda. Roda wederom 0 keer buitenspel. Roda twee schoten op doel en een paar naast doel, Heracles in totaal 20 keer op doel geschoten. De statistieken zijn niet zo dramatisch als Utrecht-uit twee weken geleden, maar het scheelt niet veel en dit Roda wordt tegen iedere middenmotor al compleet weggespeeld. Wat dat betreft zie ik weinig hoop voor de mannen uit Kerkklaar. Eigenlijk zijn ze nu al verplicht de komende twee wedstrijden te winnen. Want er zijn maar 5 of 6 ploegen waar ze een serieuze kans maken op een overwinning en van één hebben ze al verloren.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 24 Sep 2017 09:51 by Jacques.
The following user(s) said Thank You: Tuor

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Sep 2017 10:15
Het is toch schitterend ons leedvermaak richting Kerkrade , men is al herinneringen op aan t halen hoe t vroeger ooit geweest was op het forum.
Ik heb genoten gister van de 2-1 , die kon niet beter vallen ;-). Het zou wat zijn als dit seizoen voor hun echt een lijdensweg wordt waarin je vanaf dag 1 onderaan staat en ook blijft staan tot dat ze eruit vliegen ....een mooier scenario kan ik met niet voorstellen en wensen voor hun.

Jarenlang hebben ze boven hun stand geleefd en dat gefinancieerd door de gemeente en de belasting betaler. De komst van Schrouff heeft geen enkele verbetering gebracht dan dat ze nog bestaan maar de club zal een moeten accepteren dat hun rol in het betaalde voetbal een beetje uitgeteld is , al 7 jaar achter elkaar presteren ze niks meer, spelen ze playoffs of degraderen ze . Daarbij heeft die Stevens zich natuurlijk ook volledig belachelijk gemaakt samen met die van Veldhoven , wat een beleid en voorbereiding 0 uit 6 ! Die Molenaar is voor hun de juiste trainer om te degraderen , wat toen die Tomasson ook was, maar als dat zo doorgaat dan is die binnen een paar wedstrijden weg en dan zal die van Veldhoven er wel gaan zitten .

Kerkrade verdiend de JL en verdiend om daar jarenlang te vertoeven , alleen al door al het verspilde gemeenschapsgeld de doorlopende grote bek en die achterlijke cultuur die ze daar hebben ( duits) . Iedere week geniet ik ervan als ze weer hebben verloren en ik hoop maar dat dit 34 wedstrijden zo doorgaat, heerlijk lijkt me dat .....:)
The following user(s) said Thank You: MVVke, Jacques, Tuor, jovkle, Puime

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Sep 2017 12:32 - 24 Sep 2017 12:38
Tres amusant gamins. Meh! Diep in de Ardennen wordt gefluisterd
dat er grote veranderingen op komst zijn. Ze zitten zo diep in de Scheiße dat ze moeten en zoals we weten zijn ze in die Nachspielzeit het gevaarlijkst.
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Attachments:

Last edit: 24 Sep 2017 12:38 by Roei baank.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

24 Sep 2017 12:52
Leuk stukje tekst Napoleon maar ben het niet helemaal eens. Dat de Duitste cultuur achterlijk is? Nou nee niet echt. Verre van dat eigenlijk. Je zult dus wel de cultuur van hún bedoelen met het iets hoge tokkie gehalte en het kolen Hollands. Enfin, misschien wordt er iets te vroeg gejuicht. De tegoeden van de Rus zijn bevroren, maar als (als) die op korte termijn weer worden ontdooit. Wat dan..
The following user(s) said Thank You: Frank Salemans, Boschpoort

• Vluuzak
  • Vluuzak's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Sep 2017 13:13 - 24 Sep 2017 13:16
Schapendonk wrote: Leuk stukje tekst Napoleon maar ben het niet helemaal eens. Dat de Duitste cultuur achterlijk is? Nou nee niet echt. Verre van dat eigenlijk. Je zult dus wel de cultuur van hún bedoelen met het iets hoge tokkie gehalte en het kolen Hollands. Enfin, misschien wordt er iets te vroeg gejuicht. De tegoeden van de Rus zijn bevroren, maar als (als) die op korte termijn weer worden ontdooit. Wat dan..

Die Rus wil de club overnemen, maar dat moet de KNVB goed keuren en aangezien die Rus de gevraagde documenten niet wil of kan overleggen aan de KNVB, zal deze geen groen licht gaan geven voor een overnamen. Ik vermoed dat die Rus wel wat anders aan zijn hoofd heeft, als hij word vrij gesproken, dan Roda te gaan redden en die 2 milj gaan Roda echt niet redden.
Roda zit zo diep in de stront, dat men met de eerste de beste semi-Crimineel in zee moeten gaan, anders is het na de winterstop waarschijnlijk al einde oefening.
Last edit: 24 Sep 2017 13:16 by Vluuzak.
The following user(s) said Thank You: Schapendonk

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 13:35
Als die twee miljoen al vrijkomen - ik verwacht het niet - zullen die waarschijnlijk in het lopende exploitatietekort gestoken moeten worden. En wellicht in de afkoopsom van de trainer. Dus op de spelersmarkt kunnen ze daar ook niet veel mee.

Schijnt dat ze weliswaar een op papier sluitende begroting hebben maar dat nu al duidelijk is dat ze de begroting nooit gaan halen. Sponsoren en supporters keren zich massaal van de club af. De enige 'redding' zal een overname zijn en zoals al treffend omschreven, een heroinehoer kijkt ook niet al te kritisch als iemand haar een shot belooft. Ook al weet ze dat het haar slechts voor een heel korte termijn helpt. De analogie is even cynisch als waar.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Frank Salemans, Ben Salemans, Vluuzak

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

24 Sep 2017 15:54 - 24 Sep 2017 15:58
Ze hebben zoveel kansen gehad om te saneren. Maar het enige wat ze met dat geld deden is investeren in het uitbreiden van de selectie. Een heroïne-hoer zou inmiddels al zijn overleden aan een overdosis in vergelijking met de middelen die daar zijn langsgekomen in erbarmelijke tijden. Miljoenen exploitatie tekorten werden door 'barmhartigen' neergelegd, genoeg om in één klap je club te redden met strak en sober beleid. En dan kwam nog die gekke Rus, die daar even voor kerstman kwam spelen. Hoe mooi wil je het hebben? Dat zijn geldbedragen waar MVV 25 jaar voor moet sparen die daar de open haard in werden gegooid binnen een paar weken.

Dit Roda had al vijf keer gered kunnen zijn de afgelopen tien jaar. als ze zich gewoon naar de lokale economie hadden aangepast. Als ze zich hadden neergelegd bij een kort verblijf in de Jupiler League en die lege luchtbel die onder andere Nol Hendriks en compagnons als investeerder(s) heeft achtergelaten mondjesmaat zouden afbouwen. Dan kwam daar nog steeds minstens zes miljoen euro binnen op het tweede niveau. Met dat bedrag doe je gewoon mee bovenaan het linkerrijtje binnen de top 5.

Maar het vergif is dat ze nog steeds leven in die wanen van de jaren '90 begin 2000, toen Roda een wisselkantoor was voor mensen die hun zakken wilden vullen via het voetbal. Het is een utopie om middenmoot eredivisie te eisen van een club met zo weinig economisch achterland. Zolang ze hun eigen bestuur met die gedachten onder druk blijven zetten, dan knapt die bubbel vanzelf wel. Ze krijgen langzaamaan ook in de gaten dat dat hele "Trots van het zuiden' verhaal een nep-keurmerk was, wat ze zichzelf hebben opgeplakt. De lachende derde waren de passanten die inmiddels hun goed gevulde koffer hebben gepakt en met de noorderzon zijn vertrokken of zich zogenaamd uitgeven als adviseur van de club. Ze hebben iedereen jarenlang getrakteerd op een fantastisch diner, dat eigenlijk allemaal een sigaar uit de eigen doos was, en nu zitten de supporters met de rekening, juist op het moment dat er doorgeschakeld moest worden om alle opgebouwde faam te kunnen betalen (zoals een goed nieuw/ peperdure hypotheek van een nieuw stadion). Alleen de (domme) passanten die te laat hun inleg hebben gedaan, zitten nu vast aan het grootste piramidespel van Limburg. Die delen de rekening met de supporters mee.

Iedere andere club met fatsoenlijke beleidsvoering was allang gered geweest. Wat is de overtreffende trap van wanbeleid?
Last edit: 24 Sep 2017 15:58 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, Jacques, middenstip, jovkle, Kay, Boschpoort

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 17:28
Roei baank wrote: Tres amusant gamins. Meh! Diep in de Ardennen wordt gefluisterd
dat er grote veranderingen op komst zijn. Ze zitten zo diep in de Scheiße dat ze moeten en zoals we weten zijn ze in die Nachspielzeit het gevaarlijkst.

Natuurlijk kan ik een glimlach niet onderdrukken als ik naar de ranglijst van de eredivisie kijk. Maar ik lach niet hard omdat ik hetzelfde vrees als Roei Baank hier zegt. Gegarandeerd dat ze toch weer bijv een investeerder vinden.

Ik vraag me wel af hoe dat nou zit met die eerste miljoenen van die Rus. Die mogen ze toch niet zomaar houden als ze toch niet in zee gaan met hem?
The following user(s) said Thank You: middenstip

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 17:41
jeoff wrote:
Ik vraag me wel af hoe dat nou zit met die eerste miljoenen van die Rus. Die mogen ze toch niet zomaar houden als ze toch niet in zee gaan met hem?
Volgens de Roda logica worden die terugbetaald met die miljoenen die nu op de rekening van de notaris staan. En dan volgt er nog een factuur voor de uren die meneer K met de topconsultants W. Collard en T. Caanen heeft mogen spreken, inclusief declaraties voor diners, reiskosten etc.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 17:52 - 24 Sep 2017 17:52
www.1limburg.nl/video-roda-directeur-ont...ies?context=topstory

Prachtige beelden.
Groter kan de vernedering van een trainer niet worden. De technisch directeur die nog voor de kleedkamer de spelers uitfoetert. Dat hoort alleen de trainer te doen en binnen de kleedkamer.
Kan de paniek beter worden geïllustreerd?

Maakt wel duidelijk dat Molenaar binnenkort als zoveelste trainer op het slagveld van kerklaar zal sneuvelen.
Last edit: 24 Sep 2017 17:52 by Boschpoort.
The following user(s) said Thank You: jeoff, Ben Salemans

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 18:30
Boschpoort wrote:
jeoff wrote:
Volgens de Roda logica worden die terugbetaald met die miljoenen die nu op de rekening van de notaris staan. En dan volgt er nog een factuur voor de uren die meneer K met de topconsultants W. Collard en T. Caanen heeft mogen spreken, inclusief declaraties voor diners, reiskosten etc.

Die 2 miljoen die vast staan bij de notaris zijn net zo min van roda als de 2 miljoen die ze al uitgegeven hebben natuurlijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat een nieuwe investeerder dat bedrag ophoest, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

24 Sep 2017 19:31
jeoff wrote:
Boschpoort wrote:
jeoff wrote:

Die 2 miljoen die vast staan bij de notaris zijn net zo min van roda als de 2 miljoen die ze al uitgegeven hebben natuurlijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat een nieuwe investeerder dat bedrag ophoest, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Ik heb het ook over Roda logica...
The following user(s) said Thank You: jeoff

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Sep 2017 21:07
Schapendonk wrote: Leuk stukje tekst Napoleon maar ben het niet helemaal eens. Dat de Duitste cultuur achterlijk is? Nou nee niet echt. Verre van dat eigenlijk. Je zult dus wel de cultuur van hún bedoelen met het iets hoge tokkie gehalte en het kolen Hollands. Enfin, misschien wordt er iets te vroeg gejuicht. De tegoeden van de Rus zijn bevroren, maar als (als) die op korte termijn weer worden ontdooit. Wat dan..

Wat ik bedoel met hun Duitse cultuur is , dat danke-bitte gezeik en de rest van vreemde Duitse gewoontes die ze hebben.

Los van het feit dat ze sportief natuurlijk aan t afgeleiden zijn , geloof ik niet dat ze daar een direct financieel probleem hebben met Schrouff als eigenaar. Feitelijk heeft hij mede met zijn geld de club jarenlang te grote broek aan laten houden door toch maar weer opnieuw leningen en andere injecties te verschaffen daar waar een pas op de plaats beter was geweest. Die man is daar heel langzaam in terecht gekomen en je weet natuurlijk niet wat er op de achtergrond speelt met de politiek in Kerkrade als het gaat om dienst wederdienst . Dat hele clubje Jos Som ( burgemeester) is volgens mij 10 keer erger dan Jos van Rey ( Roermond) op de eerste plaatst omdat van Rey duizenden banen heeft gecreeerd en misschien her en der wat mensen iets meer gegund dan een andere maar daar is de belastingontvanger alleen maar beter van geworden met de omzetten en afdrachten die het Outlet center de belastingdienst opleveren. Jos Som en collega daarin tegen hebben miljoenen laten verkwanselen aan een BVO die de gemeente nooit meer terug ziet en die zijn verdampt in vastgoed waar je niks mee kunt en indirect aan spelerssalarissen , maar daar kraait geen instantie naar

Maar goed , de invloed van de Gemeente is veel te groot geweest daar en ook dat heeft de club veel te lang gelden doen laten uitgeven die niet gedekt waren . Men heeft gewoon niet goed nagedacht en heeft gemeend dat het stadion dan maar in een econimisch gebied te moeten bouwen waarin de club zo'n bepalende rol heeft en de kosten van de bouw helemaal niet meer recht doen aan het project . Hele domme keuze van de Gemeente Kerkrade waar men tot op de dag van vandaag last van heeft.

Daarom denk ik ook niet dat die club ten onder gaat , dat zit allemaal te veel in elkaar. En wellicht staat de volgende investeerder al klaar , en waarom ook niet . Er zijn ontelbaar veel investeerders/mensen die dit soort clubs kunnen kopen en er iets mee willen. Is alleen de vraag wat wil je ermee en wat kun je ermee. In Nederland hebben we nog niet zo gek veel particuliere investeerders die clubs overnemen omdat volgens mij onze competitie niet zo interessant is . Daarbij als je een club als Roda overneemt dan neem je een club over met een kleine potentie en klein achterland. Wat brengt je dat uiteindelijk....tot nu toe heeft geen enkele overname in Nederland van een club geleid tot andere kampioenen of een echte verschuiving van de hierarchie . Dus was koop je dan als je Roda overneemt .... Van Schrouff kan ik t nog wel snappen , die is er in gerold en die wil er nu wel vanaf .

we zullen t blijven volgen , maar tot nu toe is het genieten :)

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

25 Sep 2017 04:46
Napoleon wrote: Het zou wat zijn als dit seizoen voor hun echt een lijdensweg wordt waarin je vanaf dag 1 onderaan staat en ook blijft staan tot dat ze eruit vliegen ....een mooier scenario kan ik met niet voorstellen en wensen voor hun.
Ja, dat het arrogante Roda degradeert is mooi. Maar als dan MVV én Fortuna promoveren zou ik ook heel leuk vinden. Ik gun Fortuna wel een succesje na al die bittere jaren...
The following user(s) said Thank You: Jacques, Sandro

Time to create page: 0.408 seconds