Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

30 Sep 2017 11:05
Napoleon wrote:
Aan de andere kant vind ik niet dat Fortuna een periode titel verdiend, ze hebben de laatste jaren alleen maar klote beleid gevoerd en nu sinds 1 seizoen gaat t iets beter, de eerste plaatst komt dan ook veel te vroeg , eerst maar eens wat opbouwen
Ik begrijp je opmerking. Maar eigenlijk is dat niet correct t.o.v. de spelers. Die het beste voetbalt en het meeste scoort verdient het gewoon. Dus ook Fortuna. Het is niet zo dat ik het Fortuna misgun. Ik zag dit vorig jaar al aankomen. Ze wonnen toen al tegen het einde van het seizoen wedstrijden met 4 of 5-1. Alleen in Maastricht bleven ze even steken op een 0-0. Maar na de wedstrijd dacht ik: die gaan ergens voor volgend seizoen want de kwaliteit was aanzienlijk vooruit gegaan. En erg sneaky. Nee ik misgun het ze niet maarrrrrr, nu komt het. Ik lees hier wel eens mensen zeggen: ik gun Fortuna ook wel een succesje( alsof het een minder broertje is met evenveel of zelfs meer ellende gehad)en dit en dat en dat het leuk is dat we samen straks promoveren en Roda de enige club is uit Limburg in de JL. Dat MVV maar uitkijkt dat ze zèlf straks niet de enige club uit Limburg is in de JL. Want dat kost èn toeschouwers en wie weet wat nog allemaal en zit je zo zèlf met 1500 mensen op de tribune Ik waardeer oprecht de goede bedoelingen richting een buur daar ligt het niet aan maar het gevaar kan ook wel eens uit een hoek komen waarvan je het niet verwacht. Dat MVV ( de supporters) zich maar eens echt op zichzelf gaat richten i.p.v. het aaien over de bol van zijn buur.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans, M.V.V. 1902

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 11:13
'Roda JC-directeur gaf ton uit zonder overleg' - www.1limburg.nl/l/54876 #1Limburg

Wat een mis management!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 11:18
Bizar verhaal over haalt flink de media . Ook de extra 100K van Collard ( zal dat wel met Schrouff hebben besproken denk ikvooraf) is wel typerend voor die club
Als je 500K aan promotie bonus uitgeeft terwijl je ze niet eens hebt, wat denk je wat ze verleden jaar tegen ons hebben gekregen toen ze behoedt zijn voor degradatie daar is ook zeker premie opgezet loopt ook in de tonnen.

Maar goed als je als club bijna 9 miljoen negatief eigen vermogen hebt , gered door Gemeente en uiteindelijk door Schrouff dan zou je toch denken dat je leert , echter niet in Kerkrade men gaat gewoon door met hun op alle gebied slechte beleid.
En wat te denken wat de enorme slechte seizoensstart wel niet voor hun betekend aan negatieve publiciteit . De limburgers media maken flink gehakt van dit Roda , iets wat natuurlijk weer slecht is voor het slechte imago. Ook gister bij VI werd het beleid van Roda weer flink doorgezaagd . De voetbalwereld is een beetje klaar met Kerkrade , spelers willen er niet meer gaan voetballen en ook op andere gebieden verliezen ze terrein.

De club zit ook negatief dalende lijn die zich echt aan t doorzetten is , bij 2 slechte resultaten ( en laten we hopen dat die er komen) staat de club geisoleerd en zal de druk alleen maar groter worden . Schrouff zal de tekorten nog wel bij betalen ( hij zal wel moeten) maar de ruimte voor extra zaken is er niet meer. De trots van limburg zoals ze zich graag noemen is geworden tot een facade en absoluut de naam trost van Limburg onwaardig met het wanbeleid dat ze gevoerd hebben, een schande dat ze Limburg gebruiken op postieve PR te maken , Limburg is namelijk niet trots op Kerkrade , Limburgers hebben niks met Roda of Kerkrade en trost zijn we al zeker niet op die grijze vlek daar !

Op zoek naar nog eens 2 nederlagen en het" feest" kan beginnen !
The following user(s) said Thank You: jovkle

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 11:27
Schapendonk wrote:
Napoleon wrote:
Aan de andere kant vind ik niet dat Fortuna een periode titel verdiend, ze hebben de laatste jaren alleen maar klote beleid gevoerd en nu sinds 1 seizoen gaat t iets beter, de eerste plaatst komt dan ook veel te vroeg , eerst maar eens wat opbouwen
Ik begrijp je opmerking. Maar eigenlijk is dat niet correct t.o.v. de spelers. Die het beste voetbalt en het meeste scoort verdient het gewoon. Dus ook Fortuna. Het is niet zo dat ik het Fortuna misgun. Ik zag dit vorig jaar al aankomen. Ze wonnen toen al tegen het einde van het seizoen wedstrijden met 4 of 5-1. Alleen in Maastricht bleven ze even steken op een 0-0. Maar na de wedstrijd dacht ik: die gaan ergens voor volgend seizoen want de kwaliteit was aanzienlijk vooruit gegaan. En erg sneaky. Nee ik misgun het ze niet maarrrrrr, nu komt het. Ik lees hier wel eens mensen zeggen: ik gun Fortuna ook wel een succesje( alsof het een minder broertje is met evenveel of zelfs meer ellende gehad)en dit en dat en dat het leuk is dat we samen straks promoveren en Roda de enige club is uit Limburg in de JL. Dat MVV maar uitkijkt dat ze zèlf straks niet de enige club uit Limburg is in de JL. Want dat kost èn toeschouwers en wie weet wat nog allemaal en zit je zo zèlf met 1500 mensen op de tribune Ik waardeer oprecht de goede bedoelingen richting een buur daar ligt het niet aan maar het gevaar kan ook wel eens uit een hoek komen waarvan je het niet verwacht. Dat MVV ( de supporters) zich maar eens echt op zichzelf gaat richten i.p.v. het aaien over de bol van zijn buur.

Ik gun alleen ons het succes , en natuurlijk is goed daar we derby's kunnen spelen. Ik kan echt niet genieten als Fortuna een periode pakt na al die jaren van gekloot daar vind ik het prima dat ze nog bestaan maar laat ze eerst maar eens een paar jaar lekker meedraaien en groei tonen . Dit komt veel te snel en dan komt die arrogantie weer , want wat dat betreft zijn ze geen haar beter dan Roda. Verwacht ook weer gezeik in de Derby tegen ons let maar op, dan zorgen ze weer dat ze allerlei bevriende clubs meenemen met van die gestoorde hooligans ( zoals toen) en dan gaat t weer flink los bij ons.
Nee Fortuna staat voor mij nog altijd flink in de min wat betreft aanzien , en daarbij gun ik t ze niet ... simpel .
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

30 Sep 2017 11:32 - 30 Sep 2017 11:35
Al is de leugen nog zo snel.. Frits die betaalt hem wel..

Jezus Christus. In die 11,5 miljoen euro van ome Frits, zitten niet eens de tekorten van afgelopen en huidig seizoen. Die man verdient een maoïstisch standbeeld dat de Hornbach overschaduwt. Of een opname met dwangverpleging en een bewindvoerder. Hebben die Aziaten 'germ' daarvoor hun hele leven tot aan hun knieën in het water moeten staan voor een hongerloon?

Collard lijkt mij het type die op zondag stiekem een bejaardentehuis insluipt om dementerende ouderen af te persen. Misschien dat hij daar ook andere 70 plussers met toestemming de pinpas ontvreemdt of een rekening laat openen bij de lokale kroeg.

Nol 'de grote onafhankelijke adviseur' is blijkbaar ook een brug te ver gegaan met investeren. En doet ook nog mee aan het piramidespel. Dat had ik niet van hem verwacht, ik had hem slimmer ingeschat.

Het is duidelijk waarom van der Leur en consorten lagen te 'zumpen' als een kind tijdens de play-offs. Als het 1-1 was geworden, stond het stadion op Funda.nl en zat ome Frits in de schuldhulpsanering en was hij zelfs zijn 'toebak' kwijt.

En Ton Caanen...Wat een figuur.. De Louis de Funés van Nederland.. :lachen:
Last edit: 30 Sep 2017 11:35 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Ben Salemans

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 12:15
Mesjiens bin iech noe hèl op aon 't druime, mer toch....

De KNVB kump dit toch ouch oonder ouge. En 't oonderzeuk nao de financiele zooi bij die kut club is nog volop aon de geng.

1+1= -3?

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 14:31
Helaas, MVVke, ik heb dit al eerder gezegd en er staat letterlijk een voorbeeld in dit artikel. Roda speelt het al jarenlang heel slim en houdt zich aan de regels van de KNVB. Niet aan de geest van die regels, dat is wel duidelijk, het is "slepen" met geld om maar deadlines te halen, maar wel aan de officiële regels. De KNVB ergert zich hier echt wel aan, maar kan er concreet weinig aan doen in directe zin.

Wel natuurlijk in indirecte zin, onderzoek naar Korotaev is zo uitgebreid mogelijk bijvoorbeeld. Hun begroting ligt onder het vergrootglas. Roda wordt voor geen sikkepit vertrouwd. "KNVB Maffia!" roepen ze dan in Kerkklaar. Maar ze hebben het er uiteraard zelf naar gemaakt.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 15:14
Jacques wrote: Roda speelt het al jarenlang heel slim en houdt zich aan de regels van de KNVB. Niet aan de geest van die regels, dat is wel duidelijk, het is "slepen" met geld om maar deadlines te halen, maar wel aan de officiële regels. De KNVB ergert zich hier echt wel aan, maar kan er concreet weinig aan doen in directe zin.

Daan trèk iech dus de (te) sumpele conclusie tot de regels vaan de KNVB dus te slap zien, aongezeen tot ze ziech zelf ouch sjaggernere
aon dat gekónkel vaan die pruse.

Daan moot 't toch neet zoe lesteg veur de hiere oet Zeist zien, um de regels dusdaoneg aon te passe, zoetot dat malafide gedrej neet mie meugelek weurt?
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Sep 2017 19:48
Daar heb je helemaal gelijk in en je merkt ook dat de KNVB langzaam de duimschroeven aandraait, regels zijn echt wel duidelijker/strenger geworden. Maar het is een ongelijke strijd. De KNVB kan geen 100 forensisch accountants op de clubs afsturen. Ze moeten het doen met de gegevens die ze krijgen van de clubs. En geloof maar niet dat er veel financieel experts bij de KNVB rondlopen, die krijgen elders veel beter betaald. Bij een club lopen er altijd wel wat fans rond die wél veel verstand van boekhoudkundige trucjes hebben.

Maar wees gerust MVVke, zo lang Roda dit soort trucjes nodig heeft, gaat het blijkbaar financieel nog altijd heel, heel slecht daar.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: MVVke, thasjeng

• thasjeng
  • thasjeng's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

30 Sep 2017 22:37
Alle limburgse prof clubs doen het prima!!
Behalve: de trots van het zuiden, Heerlijk!!
Denk dat ze morgen nog altijd op 0 punten staan
thasjeng

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

01 Oct 2017 04:15 - 01 Oct 2017 04:28
Citaat uit De Limburger van zaterdag 30 september 2017:
Dat besef leeft niet alleen bij Collard, maar bij vrijwel iedereen die bij de Kerkraadse club aan de knoppen draait en heeft gedraaid. Dat besef is misschien wel het belangrijkste ingrediënt voor het paniekvoetbal dat Roda al jaren bestuurlijk speelt. Paniekvoetbal waarbij geld wordt uitgegeven dat er niet is en financiële risico’s worden genomen die het bestaan van de club ook op het spel kunnen zetten. Het ene financiële gat met het andere dichten is een beproefde aanpak in het profvoetbal, bij Roda JC zorgt het voortdurende gegraaf voor een dikke laag eelt op de bestuurdershanden. En voor creativiteit. „Roda betaalde de salarissen altijd keurig aan het eind van de maand, behalve in mei”, bekent een voormalig directeur. „Om te voldoen aan de voorwaarden van de licentiecommissie moest er genoeg geld op de rekening staan. Die controle vond eind mei plaats. Dus betaalden we de salarissen van mei pas begin juni.” Ook het inzetten van gelden die eigenlijk voor andere doelen geoormerkt zijn, behoort tot de mogelijkheden. Een schenking specifiek bestemd voor de jeugdopleiding bijvoorbeeld. Onder het motto ‘Als het de club goed gaat, gaat het de jeugd ook goed’, wordt het geld op andere wijze besteed. „Daar moet je niet te kortzichtig over doen”, verdedigt de oud-directeur die handelwijze.
Hier wordt gewoon gezegd dat de (controleur van/namens de) KNVB bij de controle van de boeken besodemieterd werd. Dat kan de KNVB natuurlijk niet aan zich voorbij laten gaan. De KNVB leest waarschijnlijk mee... Wel raar dat het die controleur niet opviel dat de lonen van mei aan het einde van de maand nog niet betaald waren. Wat is dat dan voor een knullige controle?
Last edit: 01 Oct 2017 04:28 by Ben Salemans.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• Ben Salemans
  • Ben Salemans's Avatar Topic Author
  • Administrator
  • Administrator

01 Oct 2017 04:43
Napoleon wrote: Tot nu toe hele knappe prestatie van Fortuna, goede beslissing van hun trainer om die Schuur aanvoerder te maken .
Wel opvallend dat wij nooit dit soort talenten afleveren, Fortuna heeft dat in het verleden met regelmaat gedaan , bij ons is de laatste jaren Kuipers en de Martina's een beetje het niveau van de jeugdopleiding. Denk dat die Schuur wel een hoger niveau in zich heeft
Ja, Fortuna zal Per Schuurs voor een goede prijs kunnen verkopen. We moeten hierbij wel bedenken dat Fortuna niet meer zelfstandig is, maar is opgekocht door de Turkse investeerder Isitan Gün, die 85% van de aandelen in handen heeft. Het is dus maar de vraag of de tonnen/miljoenen die met de transfer van Schuurs zullen worden verdiend in de kas van Fortuna komen. Misschien steekt die investeerder Gün het geld wel in zijn eigen portemonnee? Overigens gun ik Fortuna wel een succesje. Fortuna heeft vele miserabele jaren achter de rug en heeft daar, net als MVV, van geleerd: geen grote mond hebben, is een van de lessen. Er is eigenlijk maar een club in Limburg die al tientallen jaren een grote bek heeft en op te grote voet leeft en daar nooit op is afgerekend: Roda JC. Het wordt tijd die grote bek zwijgt.

• Fortuna88
  • Fortuna88's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

01 Oct 2017 08:31
Ben Salemans wrote:
Napoleon wrote: Tot nu toe hele knappe prestatie van Fortuna, goede beslissing van hun trainer om die Schuur aanvoerder te maken .
Wel opvallend dat wij nooit dit soort talenten afleveren, Fortuna heeft dat in het verleden met regelmaat gedaan , bij ons is de laatste jaren Kuipers en de Martina's een beetje het niveau van de jeugdopleiding. Denk dat die Schuur wel een hoger niveau in zich heeft
Ja, Fortuna zal Per Schuurs voor een goede prijs kunnen verkopen. We moeten hierbij wel bedenken dat Fortuna niet meer zelfstandig is, maar is opgekocht door de Turkse investeerder Isitan Gün, die 85% van de aandelen in handen heeft. Het is dus maar de vraag of de tonnen/miljoenen die met de transfer van Schuurs zullen worden verdiend in de kas van Fortuna komen. Misschien steekt die investeerder Gün het geld wel in zijn eigen portemonnee? Overigens gun ik Fortuna wel een succesje. Fortuna heeft vele miserabele jaren achter de rug en heeft daar, net als MVV, van geleerd: geen grote mond hebben, is een van de lessen. Er is eigenlijk maar een club in Limburg die al tientallen jaren een grote bek heeft en op te grote voet leeft en daar nooit op is afgerekend: Roda JC. Het wordt tijd die grote bek zwijgt.

Fortuna heeft goud in handen met Perr Schuurs, Fortuna hoeft hem niet te verkopen en kan dus in feiten achterover leunen en kijken welke clubs er langs komen en kijken wat ze ervoor bieden. Half jaar geleden dacht ik, 300.000 400.000 euro is een geweldig bedrag voor Fortuna. Nu wilt Fortuna er minimaal 1.5 miljoen voor, groot gedeelte wordt dat geld in de club gestoken, klein beetje stopt die zich lekker in de beurs. Hij heeft afgelopen jaar enorm veel geïnvesteerd in selectie & organisatie. Fortuna heeft meer spelers in selectie zitten die komende jaren geld gaan opbrengen.

MVV doet het al jaren goed qua transferbeleid. Alleen wordt het ook tijd dat ze er financieel meer uit halen. MVV heeft zich al gesetteld als een structurele subtopper van de jupiler legeau. Bij Fortuna moeten moet dat ookgebeuren. geluiden zijn positief, maar geen woorden maar daden. En roda, heerlijk dat ze maar langzaam, heel langzaam naar de klote gaan. Laat MVV/Fortuna het maar overnemen in zuid-limburg. Roda was niks, is niks en zal nooit wat worden :daag:

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Oct 2017 00:00
Fortuna88 wrote: En roda, heerlijk dat ze maar langzaam, heel langzaam naar de klote gaan. Laat MVV/Fortuna het maar overnemen in zuid-limburg. Roda was niks, is niks en zal nooit wat worden :daag:

Dat er maar wat vaart achter komt. Niet het eeuwige ge-rek. Hoe langzamer, hoe meer de kans voor een eventuele uitweg.
:daag: :daag: :daag:

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Oct 2017 17:29
www.1limburg.nl/roda-jc-promoveert-alsno...nog-naar-categorie-2

Optie a: Corruptaev heet de KNVB smeergeld gegeve.

Optie b: De KNVB heet ziech veur de zoeväölste kier weer 'ns laote bezeike mèt valse ciefers

Optie c: Die kut hollenders oet Zeist höbbe 'n smerige nsb-hoor kedo gekrege um hielemaol op los te goon

Optie d: De opties a,b en c zien allemaol woer....

Time to create page: 0.385 seconds