de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?

08 jan 2013 17:26
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #31
Ongeloofelijk :thumbsdown:

Dries Mertens draagt zijn oud-club AGOVV nog altijd een warm hart toe. De aanvaller van PSV hoopt vurig dat zijn oude liefde niet failliet gaat en uit de financiële problemen kan raken, verklaarde hij dinsdag in Thailand aan Voetbal International.

De Belgische goaltjesdief is AGOVV niet vergeten: "Heel erg vervelend toen ik dit nieuws dinsdagmiddag te horen kreeg, dus was het mooi toen ik hoorde dat de Apeldoorners in beroep gaan."

"Ik hoop dat de club blijft bestaan, want het betekende de lancering voor mijn carrière. Het team blijft voor altijd in mijn hart zitten en ik hoop dat iemand daar opstaat om AGOVV te kunnen helpen", aldus de huidig speler van PSV, die in Leuven geboren is.

waarom niet mee betalen om het te voorkomen net zoals Chadli

Het faillissement van AGOVV Apeldoorn is niet aan Nacer Chadli voorbij gegaan. De aanvaller van FC Twente kende er zijn doorbraak. Hij baalt dan ook ontzettend van het nieuws.

"Dit is heel erg zonde", zegt Chadli vanuit Spanje tegen Voetbal International. "AGOVV is voor mij belangrijk geweest om te slagen in het betaald voetbal, onder trainer John van den Brom (momenteel Anderlecht, red.)."

"Met Dries Mertens, Jeremy Bokila en Ramon Leeuwin hadden we een succesvolle generatie. Ik had ook altijd het gevoel dat de club nog wel gered zou worden, dus ik ben redelijk geschokt dat het niet gebeurd is. Heel erg jammer voor de mensen daar", aldus Chadli, momenteel met de selectie van FC Twente op trainingskamp in Maspalomas.

hun kunnen toch wel een steentje bijdragen als ze het zo erg vinden of denken jullie daar anders over?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2013 21:18
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #32
Triest dat weer een club het loodje legt.
Met hart en ziel verknocht aan je club en dan gaat 'zomaar' het licht uit....het zal je als supporter maar gebeuren!!!
Sterkte voor de trouwe fans van deze club.

Ps. De paar klanten van AGOVV kunnen nu ergens anders heen, voor supporters van deze club rest slechts de leegte...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2013 21:56
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #33

aait wief schreef : Triest dat weer een club het loodje legt.
Met hart en ziel verknocht aan je club en dan gaat 'zomaar' het licht uit....het zal je als supporter maar gebeuren!!!
Sterkte voor de trouwe fans van deze club.

Ps. De paar klanten van AGOVV kunnen nu ergens anders heen, voor supporters van deze club rest slechts de leegte...



OPA ZEET:

Toch niet de lange leegte? :lachen: ...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2013 22:42 08 jan 2013 22:51 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #34
[/quote]AGOVV heeft 8 dagen de tijd om in beroep te gaan tegen het faillissement.
Als de club in beroep gaat, duurt het nog twee weken voor de uitspraak volgt. In de tussentijd behoudt AGOVV de licentie om betaald voetbal te spele
n

www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=179734

Wanneer AGOVV in hoger beroep gaat tegen het faillissement over uiterlijk 8 dagen en rekening houdend met de termijn van twee weken voor de uitspraak, dan zal het doorgaan van de geplande wedstrijd MVV Maastricht - AGOVV Apeldoorn op 1 februari a.s slechts 2 dagen ervoor op 30 januari a.s. bekend zijn . !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2013 22:47
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #35

Danny1983 schreef : Ongeloofelijk :thumbsdown:

Dries Mertens draagt zijn oud-club AGOVV nog altijd een warm hart toe. De aanvaller van PSV hoopt vurig dat zijn oude liefde niet failliet gaat en uit de financiële problemen kan raken, verklaarde hij dinsdag in Thailand aan Voetbal International.

De Belgische goaltjesdief is AGOVV niet vergeten: "Heel erg vervelend toen ik dit nieuws dinsdagmiddag te horen kreeg, dus was het mooi toen ik hoorde dat de Apeldoorners in beroep gaan."

"Ik hoop dat de club blijft bestaan, want het betekende de lancering voor mijn carrière. Het team blijft voor altijd in mijn hart zitten en ik hoop dat iemand daar opstaat om AGOVV te kunnen helpen", aldus de huidig speler van PSV, die in Leuven geboren is.

waarom niet mee betalen om het te voorkomen net zoals Chadli

Het faillissement van AGOVV Apeldoorn is niet aan Nacer Chadli voorbij gegaan. De aanvaller van FC Twente kende er zijn doorbraak. Hij baalt dan ook ontzettend van het nieuws.

"Dit is heel erg zonde", zegt Chadli vanuit Spanje tegen Voetbal International. "AGOVV is voor mij belangrijk geweest om te slagen in het betaald voetbal, onder trainer John van den Brom (momenteel Anderlecht, red.)."

"Met Dries Mertens, Jeremy Bokila en Ramon Leeuwin hadden we een succesvolle generatie. Ik had ook altijd het gevoel dat de club nog wel gered zou worden, dus ik ben redelijk geschokt dat het niet gebeurd is. Heel erg jammer voor de mensen daar", aldus Chadli, momenteel met de selectie van FC Twente op trainingskamp in Maspalomas.

hun kunnen toch wel een steentje bijdragen als ze het zo erg vinden of denken jullie daar anders over?


Danny, alleen een beetje geld zal niet gaan werken. Hier moet rigoureuze stappen ondernomen worden (zie de MVV casus). Daarnaast zijn Chadli en Mertens geen grootverdieners. M.a.w. de bedragen die ze kunnen/willen missen zullen geen zoden aan de dijk zetten.
Want geloof me, die 400k schuld bij de belastingdienst is slechts een topje van de ijsberg.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 00:17
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #36

houtengerard schreef :

Schapendonk schreef :

houtengerard schreef : txt


Hoezo thuisvoordeel. MVV heeft uit gewonnen van AGOVV. Sparta heeft thuis gelijk gespeeld tegen AGOVV. Gespeeld is gespeeld, of dat nu uit of thuis is vind ik niet relevant genoeg. Hoe dan ook, met de rede "thuisvoordeel" benadeel je clubs. En er zijn clubs die helemaal geen winst hebben gehaald uit "thuisvoordeel". Ze hebben immers uit gewonnen. Daarom is de meest eerlijke regel om alle punten van de eerste competitiehelft te laten staan.


Dus als Feyenoord 3 punten heeft verspeeld in de Arena, en directe concurent PSV won thuis van Ajax. En Ajax ging failliet. Dan is die loodzware wedstrijd van Feyenoord gelijkwaardig aan de thuiswedstrijd van PSV? Daar zit toch veel meer druk op. Als Ajax 17 uitwedstrijden had gespeeld dan was het in mijn ogen pas gelijkwaardig. Je vergeet de impact van die 12e man. Het is niet voor niets dat uit doelpunten in het Europees voetbal dubbel tellen.


Oké, maar in dit geval wint MVV juist uit van AGOVV en Sparta speelt thuis gelijk tegen AGOVV. Dan had Sparta met zijn 12e man maar beter zijn best moeten doen. Nu wordt Sparta zelfs voor zijn gelijkspel thuis tegen AGOVV ook nog beloond!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 10:54 09 jan 2013 10:55 door Hughes.
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #37
Indien AGOVV daadwerkelijk verdwijnt is dat gewoon funest voor de geloofwaardigheid van de Jupiler Leaque. Ten eerste slaat een competitie met 17 clubs nergens op, ten tweede is er sprake van competitievervalsing en ten derde bestaat er het risico dat er nog meer clubs omvallen. Dan blijft er geen competitie meer over.
MVV is de eerste club die (noodgedwongen) weer met semi-profs is gaan werken en daardoor een voorloper, de rest moet volgen. Dit is de enige manier om op marginaal niveau te overleven. De KNVB heeft veel te lang vastgehouden aan de eisen die aan een JL-League club gesteld worden. 16 fullprofs is niet reëel in een competitie waar de inkomsten niet in verhouding staan tot de betaalde salarissen. Zolang de Topklasse clubs niet (wensen te) promoveren is de JL-League ten dode opgeschreven.
De KNVB moet hard ingrijpen en ervoor zorgen dat we weer een gezonde competitie gaan krijgen waarin straks ook de gepromoveerde amateurclubs kunnen overleven. Voor mij mogen ze ook de JL-League opdoeken en de overgebleven clubs in de topklasse laten integreren, dan krijg je een topklasse vrijdag, zaterdag en zondag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 12:17
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #38

Hughes schreef : Indien AGOVV daadwerkelijk verdwijnt is dat gewoon funest voor de geloofwaardigheid van de Jupiler Leaque. Ten eerste slaat een competitie met 17 clubs nergens op, ten tweede is er sprake van competitievervalsing en ten derde bestaat er het risico dat er nog meer clubs omvallen. Dan blijft er geen competitie meer over.
MVV is de eerste club die (noodgedwongen) weer met semi-profs is gaan werken en daardoor een voorloper, de rest moet volgen. Dit is de enige manier om op marginaal niveau te overleven. De KNVB heeft veel te lang vastgehouden aan de eisen die aan een JL-League club gesteld worden. 16 fullprofs is niet reëel in een competitie waar de inkomsten niet in verhouding staan tot de betaalde salarissen. Zolang de Topklasse clubs niet (wensen te) promoveren is de JL-League ten dode opgeschreven.
De KNVB moet hard ingrijpen en ervoor zorgen dat we weer een gezonde competitie gaan krijgen waarin straks ook de gepromoveerde amateurclubs kunnen overleven. Voor mij mogen ze ook de JL-League opdoeken en de overgebleven clubs in de topklasse laten integreren, dan krijg je een topklasse vrijdag, zaterdag en zondag.


Hughes, iech bin 't volledig eins mèt d'n ierste gedeilte. Meh zòw 't twiede gedeilte daan neet moote beginne mèt: Iemand moet hard ingrijpen TEGEN de knvb??

Zie zien toch degene die d'r veur höbbe gezörreg tot 't noe zoe'ne chaos is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 13:25
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #39

MVVke schreef :

Hughes schreef : Indien AGOVV daadwerkelijk verdwijnt is dat gewoon funest voor de geloofwaardigheid van de Jupiler Leaque. Ten eerste slaat een competitie met 17 clubs nergens op, ten tweede is er sprake van competitievervalsing en ten derde bestaat er het risico dat er nog meer clubs omvallen. Dan blijft er geen competitie meer over.
MVV is de eerste club die (noodgedwongen) weer met semi-profs is gaan werken en daardoor een voorloper, de rest moet volgen. Dit is de enige manier om op marginaal niveau te overleven. De KNVB heeft veel te lang vastgehouden aan de eisen die aan een JL-League club gesteld worden. 16 fullprofs is niet reëel in een competitie waar de inkomsten niet in verhouding staan tot de betaalde salarissen. Zolang de Topklasse clubs niet (wensen te) promoveren is de JL-League ten dode opgeschreven.
De KNVB moet hard ingrijpen en ervoor zorgen dat we weer een gezonde competitie gaan krijgen waarin straks ook de gepromoveerde amateurclubs kunnen overleven. Voor mij mogen ze ook de JL-League opdoeken en de overgebleven clubs in de topklasse laten integreren, dan krijg je een topklasse vrijdag, zaterdag en zondag.


Hughes, iech bin 't volledig eins mèt d'n ierste gedeilte. Meh zòw 't twiede gedeilte daan neet moote beginne mèt: Iemand moet hard ingrijpen TEGEN de knvb??

Zie zien toch degene die d'r veur höbbe gezörreg tot 't noe zoe'ne chaos is?


Je hebt gelijk, maar de KNVB moet het zelf doen en ze zien dat nu ook wel in. Bert van Oostveen zei laatst dat wat betreft de Jupiler League in principe alles ter discussie staat.
Volgens mij is de Coöperatie Eerste Divisie (CED) een groter probleem, want Patrick Brand en Jelle Beuker willen vooral hun eigen 'winkeltje' beschermen. Zo is alles gebaseerd op de vrijdagavond als speeldag en dat is juist weer een hoofdreden voor de Topklasse clubs om niet te willen promoveren.
Zolang niet alle partijen het algemene belang, namelijk een gezonde competitie vlak onder de Eredivisie (de enige echte profcompetitie), zien dan ziet het er duister uit voor de huidige JL-clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2013 16:38
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #40
Nathan liet gister bij meerssen al weten tot er toch iets niet klopt.
Mvv krijgt 3 punten in mindering. Alle gespeelde wedstrijden van agovv worden Niet gespeeld verklaart.
Waarom blijven de gele en rode kaarten dan wel staan? Deze overtredingen zijn toch ook (Niet gebeurt).
Op de cv van spelers blijft ook staan als ze gescoord hebben tegen agovv. Blijft toch allemaal weer een rare situatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 00:14
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #41

Hughes schreef : Indien AGOVV daadwerkelijk verdwijnt is dat gewoon funest voor de geloofwaardigheid van de Jupiler Leaque. ....


het feit dat Nederland het enig land is waar je niet uit de eerste divisie kunt degraderen en vanuit lagere divisies promoveren naar hogere zegt al genoeg over de geloofwaardigheid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 08:52
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #42

les rouges blancs schreef :
het feit dat Nederland het enig land is waar je niet uit de eerste divisie kunt degraderen en vanuit lagere divisies promoveren naar hogere zegt al genoeg over de geloofwaardigheid ...


Dat kan toch al lang.. de clubs willen het zelf alleen niet.. maar het KAN wel
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 09:55
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #43

jeoff schreef :

les rouges blancs schreef :
het feit dat Nederland het enig land is waar je niet uit de eerste divisie kunt degraderen en vanuit lagere divisies promoveren naar hogere zegt al genoeg over de geloofwaardigheid ...


Dat kan toch al lang.. de clubs willen het zelf alleen niet.. maar het KAN wel


Het kan wel, maar het word door de KNVB wel zo moeilijk mogelijk gemaakt voor de clubs uit de topklasse.
Net zoals de promotie/degradatie tussen ere- en eerste divisie, alles is ten gunste van de eredivisionist.
Wanneer gewoon de laatste drie en de eerste drie van plaats zouden wisselen zou dit in veel opzichten tot een betere comptetitie leiden. Zowel in de ere als eerste divisie.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 10:48
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #44

Jean schreef :
Het kan wel, maar het word door de KNVB wel zo moeilijk mogelijk gemaakt voor de clubs uit de topklasse.
Net zoals de promotie/degradatie tussen ere- en eerste divisie, alles is ten gunste van de eredivisionist.
Wanneer gewoon de laatste drie en de eerste drie van plaats zouden wisselen zou dit in veel opzichten tot een betere comptetitie leiden. Zowel in de ere als eerste divisie.

Inderdaad, helemaal mee eens. Nederland is zo ongeveer het enige land waar gepromoveerde clubs totaal niet mee kunnen in de hoogste klasse. Kijk dit jaar ook weer naar FC Zwolle (die het overigens nog goed doen) en Willem II, die staan ook 14e en 18e.
Vergelijk je dat met Duitsland: Eintracht Frankfurt staat 4e en Fortuna Düsseldorf 13e (wel met maar 5 punten achterstand op de nummer 5). Ook in andere landen draaien de gepromoveerde clubs veel makkelijker mee dan hier in Nederland.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2013 12:33 10 jan 2013 12:37 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat? #45
Eigenlijk moesten ze ook de bestaande NC afschaffen. Gewoon de nr. laatst en voorlaatst in de eredivisie rechtstreeks eruit. De nr.1 en de nr.2 van de JL rechtstreeks promoveren en de 3e van onder in de eredivisie tegen de 3e van de JL uit en thuis tegen elkaar voor promotie en de 4e van onder in de eredivisie tegen de 4e van de JL uit en thuis tegen elkaar voor promotie. Dan ben je van een hoop gezeik af en krijg je de sterkste competitie en meest eerlijke gang van zaken. Het is toch van de gekke dat de nrs 2 t/m 4 in de JL het eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om te promoveren. Dat mochten ze voor mij nog liever gisteren veranderen dan vandaag. Van dit huidige NC systeem zijn al tal van clubs echt de dupe geworden. Kijk eens naar Cambuur. Ze proberen al sinds jaar en dag te promoveren en ook MVV is al vaker de dupe geweest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden