de gevolgen als AGOVV / Veendam failliet gaat?
12 jan 2013 15:31
12 jan 2013 15:37 door Schapendonk.
les rouges blancs schreef : Dit rekentafelgedoe is discutabel en altijd oneerlijk tegenover een (of meerdere) club(s).
Als we het over voetbal ( sport dus) hebben, laat gewoon de sport en sportiviteit bepalen :
laat de uitslagen en punten staan die de clubs tegen AGOVV verdiend hebben !
Die zijn allemaal eerlijk en met hard werken verdiend...
Als je alle clubs 3 punten erbij geeft, dan laat je juist allles staan zoals het is! Dit is ook niet in het nadeel van Fortuna, want Fortuna moet nu 4 punten inleveren. En bij +3 voor alle clubs hoeven ze niks in te leveren. Er is bij +3 voor alle clubs helemaal niks oneerlijks aan de hand. Juist bij het korten gebeuren oneerlijke dingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
12 jan 2013 16:26
peter ruiver
Platinum Boarder
Keesie; lik dich der noe maar bie neer det ver 3 puntje in mindering kriege!!
Draan wie verkes Wullem !!
12 jan 2013 18:40
12 jan 2013 18:47 door Schapendonk.
Het erbij neerleggen of het ermee oneens zijn, zijn 2 verschillende dingen. Natuurlijk moet ik me erbij neerleggen, maar ik vind dat er bij het argument +3 maar verrassend weinig mede-support is. Het lijkt wel of men zich zonder verweer meteen bij iets neerlegt. Jammer zoiets, want ook internet is een manier waarop je je onvrede kan uiten. Bij +3 zou je veel minder clubs (eigenlijk geen) benadelen. Als je vindt dat je Sparta hiermee benadeeld, mag je ook niet zeggen. Want je mag nooit door andere te benadelen je zelf bevoordelen, en dat is wat nu gebeurd. +3 is een vrij neutrale regel waarbij je niemand beschadigd, en alles in stand laat zoals het is.
12 jan 2013 20:56
MVV4life
Platinum Boarder
Schapendonk schreef : Het erbij neerleggen of het ermee oneens zijn, zijn 2 verschillende dingen. Natuurlijk moet ik me erbij neerleggen, maar ik vind dat er bij het argument +3 maar verrassend weinig mede-support is. ...
Schapendonk, volges miech heet twie pagina's terök MVVke dat ouch al geopperd, heer verwees nao de regel dee in Belsj geldt: Neet kome opdaage, reglementair verloore met 5-0. Iech bin heij ouch veur, dat zow veul ierlikker zien.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon:
www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
12 jan 2013 20:59
Ja, Schapendonk, ik ben het gewoon niet eens met je redenering, dus vandaar dat ik je niet steun.
maar dat heb ik al een paar keer gezegd
maakt verder niets uit natuurlijk ieder zijn mening, maar blijkbaar denken meer mensen zoals ik.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
12 jan 2013 21:39
12 jan 2013 21:45 door Schapendonk.
Jacques schreef : Ja, Schapendonk, ik ben het gewoon niet eens met je redenering, dus vandaar dat ik je niet steun. maar dat heb ik al een paar keer gezegd
maakt verder niets uit natuurlijk ieder zijn mening, maar blijkbaar denken meer mensen zoals ik.
Dan leg mij eens duidelijk uit waarom jij en blijkbaar volgens jou meer mensen de KNVB steunt in deze en met nadruk op dat die +3 niet klopt en eerlijker is dan de rest van de mogelijkheden. Daar ben ik eens benieuwd naar. Ik heb je vorige berichten gelezen, maar het gaat nu om die +3 en dat het hierbij niemand schaadt. Waarom ben je het hier niet mee eens? Vertel mij eens wat daar oneerlijk aan is? Bij +3 is het probleem overigens met de uit en thuis rede ook opgelost. Iedereen krijgt 3 punten erbij. Ik snap bij de verste verte niet dat jij het daar niet mee eens bent.
12 jan 2013 22:43
12 jan 2013 22:43 door Schapendonk.
Je zou trouwens buiten dit nog 1 regel kunnen toepassen wat ook eerlijk is (in mijn ogen). Er zijn mensen die het maar blijven hebben over het thuisvoordeel. Je zou dus alle clubs die nog thuis tegen AGOVV moesten 3 punten kunnen geven en de clubs die nog uit moesten 1 punt. Dit is ook een mooie optie. Dit zou ook het zure oplossen dat MVV uit 3 punten heeft gehaald en Sparta thuis 1 punt. Nu heeft Sparta een thuiswedstrijd gehad, inkomsten+ze komen 2 punten korterbij voor een gelijkspel thuis tegen AGOVV. Dit is zo krom als een hoepel.
12 jan 2013 23:14
Schapendonk schreef : Je zou trouwens buiten dit nog 1 regel kunnen toepassen wat ook eerlijk is (in mijn ogen). Er zijn mensen die het maar blijven hebben over het thuisvoordeel. Je zou dus alle clubs die nog thuis tegen AGOVV moesten 3 punten kunnen geven en de clubs die nog uit moesten 1 punt. Dit is ook een mooie optie. Dit zou ook het zure oplossen dat MVV uit 3 punten heeft gehaald en Sparta thuis 1 punt. Nu heeft Sparta een thuiswedstrijd gehad, inkomsten+ze komen 2 punten korterbij voor een gelijkspel thuis tegen AGOVV. Dit is zo krom als een hoepel.
Je kan het ook van een andere kant bekijken , we zijn 1 wedstrijd korter bij het kampioenschap ..lol
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
12 jan 2013 23:18
Jacques schreef :
Hill28 schreef : Als je de competitie zo min mogelijk wil vervalsen, moet je voor de weggevallen wedstrijden het gemiddelde aantal punten toekennen dat een club dit seizoen tijdens andere wedstrijden heeft gehaald. Zal wel te moeilijk zijn om te bedenken voor de heren van de KNVB.
Wat een onzin, nu wij bovenaan staan is dit voor ons een leuke regel maar het slaat werkelijk helemaal nergens op Dus Telstar, dat drie punten pakte van AGOVV, maar minder dan 1 punt gemiddeld per wedstrijd haalt (inclusief de drie punten tegen AGOVV!), moet punten inleveren, maar Sparta, dat 1 punt pakte tegen AGOVV maar gemiddeld ongeveer 2 punten per wedstrijd pakt, krijgt er punten bij? Waarom is dat geen competitievervalsing? Leg me dat nu eens uit
Als je dat niet snapt ben je waarschijnlijk niet al te snugger. Via deze regeling krijgt iedereen het aantal punten dat hij op basis van de rest van het seizoen verdient. Telstar, dat normaalgesproken wanprestaties levert, krijgt dus ook in die lijn punten toebedeeld. Clubs die bovenaan staan en gemiddeld meer punten halen, krijgen dus ook in lijn met die betere prestaties punten toegekend. De invloed op de weggevallen wedstrijden wordt zo uitgesmeerd over het hele seizoen. Op die manier worden de gevolgen zo klein mogelijk gehouden. Dit is de enige redelijke oplossing
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
13 jan 2013 09:57
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Hill28 schreef :
Jacques schreef :
Hill28 schreef : Als je de competitie zo min mogelijk wil vervalsen, moet je voor de weggevallen wedstrijden het gemiddelde aantal punten toekennen dat een club dit seizoen tijdens andere wedstrijden heeft gehaald. Zal wel te moeilijk zijn om te bedenken voor de heren van de KNVB.
Wat een onzin, nu wij bovenaan staan is dit voor ons een leuke regel maar het slaat werkelijk helemaal nergens op Dus Telstar, dat drie punten pakte van AGOVV, maar minder dan 1 punt gemiddeld per wedstrijd haalt (inclusief de drie punten tegen AGOVV!), moet punten inleveren, maar Sparta, dat 1 punt pakte tegen AGOVV maar gemiddeld ongeveer 2 punten per wedstrijd pakt, krijgt er punten bij? Waarom is dat geen competitievervalsing? Leg me dat nu eens uit
Als je dat niet snapt ben je waarschijnlijk niet al te snugger. Via deze regeling krijgt iedereen het aantal punten dat hij op basis van de rest van het seizoen verdient. Telstar, dat normaalgesproken wanprestaties levert, krijgt dus ook in die lijn punten toebedeeld. Clubs die bovenaan staan en gemiddeld meer punten halen, krijgen dus ook in lijn met die betere prestaties punten toegekend. De invloed op de weggevallen wedstrijden wordt zo uitgesmeerd over het hele seizoen. Op die manier worden de gevolgen zo klein mogelijk gehouden. Dit is de enige redelijke oplossing
Ik geef je helemaal gelijk hoor maar het is nu eenmaal besloten en mocht morgen Veendam omvallen hebben wij gewoon pech en komt Sparta op gelijke hoogte hoe oneerlijk het ook is!!!
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
13 jan 2013 13:37
Sjonnie schreef : De KNVB heeft in 2010 ontzettend veel geld aan het WK over gehouden , dat zij de spelers hun salaris uit betalen en de club het seizoen af laten maken .
Hier ben ik het VOLLEDIG mee eens!!!
Natus et suscitavit in Marsana
14 jan 2013 13:21
Het eerlijkste zou zijn : Ieder resultaat blijft staan, en de rest van de wedstrijden worden een 3 - 0 overwinning voor de tegenstander van AGOVV.
Onzin dat ploegen die thuis moeten tegen AGOVV 3 punten krijgen en ploegen die nog uit moeten 1
Waarom? Zodat Sparta dan 2 punten minder krijgt ? Moet de rest van de competitie dan ook maar 2 punten minder krijgen als ze toevallig nog uit moeten tegen AGOVV.
14 jan 2013 15:19
Gohf schreef : Het eerlijkste zou zijn :
Helaas gaat het bij de KNVB niet om het eerlijkste. En de enige die daar wat aan kunnen doen, durven daar niets aan te doen.
De voetbalclubclubs, voornamelijk in de jupilerleague, zouden eens voor zichzelf moeten opkomen!
Hebben ze zelf niet in de gaten dat de jupilerleague, en daardoor de voetbalclubs, langzaam dood bloeden?!
Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
14 jan 2013 15:23
ouwe rot
Platinum Boarder
Gisteravond bij studio sport van Jack van Gelder kwam het failliet gaan van AGOVV ook ter sprake hier werd aangegeven dat de Jupiler Legue geen toekomst heeft en er beter een topklasse van gemaakt zou kunnen worden.Jan Mulder was nog harder in zijn uitspraak.Opdoeken die handel want dit heeft niets met betaald voetbal te maken.In de telegraaf van vorige week donderdag werd ook aangegeven of het nog zin heeft om in Nederland met de Jupiler Legue door te gaan men zou misschien de tweede elftallen van Ajax - PSV - Feyenoord enz er bij kunnen laten komen volgens knvb voorzitter Bert van Oostveen.
14 jan 2013 15:43
ouwe rot schreef : men zou misschien de tweede elftallen van Ajax - PSV - Feyenoord enz er bij kunnen laten komen volgens knvb voorzitter Bert van Oostveen.
In deze zin zie je meteen de prioriteiten en tekortkomingen van de KNVB.
Niet denken in oplossingen voor de clubs die het zwaar hebben maar alleen denken in het voordeel van de top 3..
Money money money en dat verdiend de KNVB sneller als de topclubs het (internationaal) goed doen.
Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden