MVV algemeen

05 mei 2015 20:06 05 mei 2015 20:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2386
Ongelooflijk, wat roken ze daar in die bestuurskamer bij MVV? Dat ziet toch iedereen, dat dit fout gaat.

-Je zet afgelopen seizoen twee zeecontainers neer om de hekken rondom het uitvak te verstevigen. Nu wil je een vrije doortocht mogelijk maken? Een scenario creëren waarbij je het uitvak vanuit 180 graden kunt belegeren..
- Er is nog steeds geen voetbalwet aangenomen, waarbij men via Justitie een landelijk stadionverbod kan opleggen. (In Engeland en Italië wel)
- Er is geen alcoholverbod
- MVV betaalt nog steeds de rekening voor het wangedrag van de eigen supporters binnen het stadion.

Waarom zou je als MVV zijnde in godsnaam die hekken willen weghalen? Leert men nou niets van het verleden? De wedstrijden zonder publiek, de torenhoge boetes? Eén iemand kan deze hele club naar de verdoemenis helpen, en je geeft het ook nog eens de sleutel in handen. Het is niet wachten 'of' het fout zal gaan, maar 'wanneer'.

Denk je nu werkelijk dat 'Johnny Problem Child' uit Maastricht-Oost, die stijf van de coke en strak van anabolen staat, zichzelf in de derde persoon ziet als hij daar op de tribune zit? Dat hij het stadion binnenkomt en en denkt: 'Ben ik wel maatschappelijk goed bezig voor MVV'? . "Zou het de club geld kosten als ik de scheidsrechter tegen de paal op ram?". Natuurlijk niet..

En denk je dat 'Frenzske Müllenbacher aus Simpelveld' die daar in zijn gele hesje, als uitwisselproject, met behoud van uitkering staat te vrijwilligen en de blessuretijd dubbel betaald krijgt. Zijn leven gaat wagen om eendagsvlieg 'Eugene Gans Doorein', terug op zijn plaats te zetten? Droom verder MVV..

Bespaar je die moeite van het afbreken, want weer opbouwen is duurder (en hebben we geen geld voor).. zeker als het seizoen nog loopt. Een Glasplaat zou een prima alternatief (vooruitgang) zijn in de Geusselt, maar een kalklijntje van 10 cm houdt niemand tegen.. Zelfs op de hoofdtribune vrees ik dat bezoekende trainers vanuit de zijlijn worden uitgekleed.. (Nu gaat er af en toe wel eens een sjaal door het hek die vist naar de bezoekende coach of vierde official. )
MVV is een fanatieke club, en dat heeft een culturele grondslag, Maastrichtenaren houden niet van onrecht, ongeacht de stand en afkomst. Dat hek kan heel veel spijt en ellende voorkomen. Zonder, vrees ik alleen maar verliezers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 20:17
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 973
Meer
MVV algemeen #2387
Tja Houten, ik ben het wel met je eens. Ook in het verleden zag je dat personen onder invloed van wat dan ook, finaal door het lint gingen zonder ook maar 1 seconde over de gevolgen na te denken. Dat nadenken begon pas later als de straf bekend werd (voor hen zelf en soms ook voor MVV). En ik spreek uit ervaring van enkele tientallen jaren. Het publiek is hier nu eenmaal sneller en heftiger op zijn p.. getrapt dan bij bijv. Telstar en bepaalde personen handelen daar dan ook naar. Ik denk dat MVV zich een hoop onnodige ellende op de hals haalt. Er zullen er altijd zijn die doordraaien, waarvoor MVV dan moet opdraaien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 20:36
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2388
fc volendam, go ahead eagles. nu noem ik zo ff snel uit het hoofd twee clubs uit nederland die geen hekken of grachten langs het veld hebben. en daar gebeurt zelden tot nooit iets.
kan me alleen herinneren dat een ''supporter'' van volendam onze sjoerd winkens een tik gaf op het veld.
ik neem toch aan dat deze jongen er zelf volledig voor heeft moeten opdraaien en niet fc volendam.
en tot op heden nog geen hekken in volendam.
als er duidelijke regels worden gesteld dat, mocht er iets gebeuren, de boete of wat dan ook geheel voor desbetreffende persoon is die het veld betreed. en dat moet ook gewoon met koeieletters langs het veld staan beschreven.
kijk naar ajax een menneke die zich door een gracht wurmt om het veld op te gaan en esteban te bestormen, als er een het veld op wilt lukt dat hem wel. gracht, hek of niet.
nu willen ze iets aan de sfeer doen bij mvv en uiterlijk van het stadion en dan is het voor velen nog niet goed.
want laten we eerlijk zijn die hekken zijn oerlelijk
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Hartmans1973

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 21:07 05 mei 2015 21:08 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2389
Wat heb je er nu aan om de hekken weg te halen als de tribunes niet zijn doorgetrokken tot het veld? Als je nu op de tribunes zit, kijk je over de hekken heen. Dus het weghalen van de hekken heeft geen meerwaarde. Of ze nu lelijk zijn of niet, je kijkt erover heen. Het enige wat je hiermee in huis haalt is misschien de onnodige rotzooi. Dan heb je wat...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 21:54
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #2390
Ongeloofelijk om die reactie's hier te lezen dus omdat er supporters zijn die zich niet kunnen gedragen moeten de hekken maar blijven?

Zal wel aan mij liggen maar dit is toch de wereld op zijn kop.

Die personen wat niet het fatsoen hebben om zich te gedragen zodra de hekken weg zijn moeten gewoon zwaar gestraft worden.
Dat zal anderen ook afschrikken om zo dom te zijn en rotzooi te trappen.

Ik vraag me af waarom de supporters die zich gedragen altijd moeten bloeden voor die supporters die zich niet gedragen.
Ik ben er in ieder geval klaar mee er is toch niks fijner dan langs het veld te kunnen staan of zitten zonder je als een beest achter een hek te voelen.
Als je mensen achter een hek zet maak je er beesten van dus weg met dat ijzer jammer dat er supporters zijn die liever hekken willen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 22:05
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #2391
Zoals Sterdrager al zegt, genoeg andere clubs waar er ook geen hekken zijn zonder problemen, ook bij clubs met een fanatieke aanhang. Goede zaak dat MVV dit doet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2015 23:47
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
MVV algemeen #2392
Laat die hekken maar lekker staan voor de Angelside, ze weghalen heeft geen enkel voordeel.

- De tribune is zo hoog (schat toch wel een meter of 4), dat het qua zicht geen verschil maakt.
- Het hek is vaak een laatste barrière voor een heethoofd die 'n ondoordachte actie wil doen.
- Na een gewonnen wedstrijd de hekken in om met de spelers feest te vieren
- Ophangen spandoeken

Het weghalen van de hekken zorgt ervoor dat de regels strikter worden. Nu staan vaak nog mensen achter het hek naar de wedstrijd te kijken, dan zal dat vanwege veiligheid niet meer mogen. Verder gaat het er erg kaal uitzien, geen hek = geen spandoeken, dus dat betekent dat de eerste 4m die je ziet de hoge grijze muur is (weliswaar met graffiti sinds een aantal jaren, maar toch..), op tv-samenvattingen krijg je dan het 'Zwolle-effect.

Wat betreft andere tribunes ben ik het eens, hoofdtribune, Boschpoort en Noord mogen hekken best verdwijnen.

Zeg nou zelf, dit ziet er toch heerlijk uit en moet ook zo blijven!:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 00:04
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2393
ziet er zeker altijd heel mooi uit om de ultras in de hekken te zien. daar hoef je je ook niet druk om te maken want de hekken bij ultras blijven staan.
nergens anders in het stadion staan de supporters in de hekken dus daar zijn die dingen gewoon een blokkade op het zicht.
en veel mensen, inclusief ikzelf staan graag beneden afentoe voor de afwisseling, want heb geen zin om de hele wedstrijd in mijn stoeltje te zitten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 14:17
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2394
om te reageren op: Ik vraag me af waarom de supporters die zich gedragen altijd moeten bloeden voor die supporters die zich niet gedragen. doe je ogen eens open, zo werkt de hele wereld.
Als jij niet wilt werken betaal ik een deel van je uitkering. zit jij vast dan betaal ik een deel van je onderdak en je eten.

Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 14:36
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #2395
Dus omdat de hele wereld zo werkt moet dit maar voor alles gelden wat een niveau.
Je zult dingen moeten aanpakken anders gebeurd er nooit iets.

Maar leef jij maar lekker verder in je wereldje.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 15:40
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2396
Die grijze muur zullen ook wel weer doeken voor komen te hangen of wie weet graffiti.
Maastrichtenaren zijn creatieve mensen.
En bij drukbezochte wedstrijden (binnenkort in de eredivisie) ;-) zullen veel mensen beneden staan en dat zal er mooier uitzien dan hekken waar af en toe een juichend gebald vuistje doorheen komt bij een goal!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 15:43 06 mei 2015 16:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2397

Hartmans1973 schreef : Je zult dingen moeten aanpakken anders gebeurd er nooit iets.

.


En dat is juist waar de schoen wringt, het 'aanpakken'. MVV en de KNVB is niet bij machte om een landelijk stadionverbod op te leggen. Justitie is niet bij machte om sancties op te leggen, die ook MVV in bescherming nemen tegen de publieke opinie van de bevolking. Een bedrijf of vereniging, heeft geen wettelijke macht in Nederland.

De KNVB schopt uit wanhoop MVV onder de kont, omdat ze niet de dader kunnen berechten. MVV kan de dader zelf niet berechten, omdat Justitie hier niet aan meewerkt. Uiteindelijk heeft degene die zich misdragen heeft, meer rechten dan de voetbalclub en voetbalbond. En ook in seizoen 2015-2016 zal dit niet veranderen. En dat is helaas wat de meerderheid van Nederland wilt, geen rechter heeft dit probleem ooit willen veranderen.

In de ideale wereld: Hoef je nooit je fiets op slot te zetten, hoef je nooit naar links te kijken op een kruispunt, bestaat er geen politie, bestaat er geen maatschappelijk werk en gevangenissen en is iedereen bij de wet gelijk. Helaas bestaat die wereld niet. Dat MVV iets constateert, wilt niet zeggen dat een rechter daarin meegaat. De dader kan het slachtoffer worden en MVV kan financieel nog meer bloeden, voor zijn daden. Daarom kun je beter voorkomen, dan genezen.

We zullen het gaan zien, hoe dit gaat uitpakken. Ik durf mijn leven erop te zweren dat dit verkeerd gaat aflopen. Ik kan me afgelopen seizoen zeker drie momenten herinneren, waarbij het hek redding heeft geboden. Waaronder één keer een directe confrontatie tussen een supporter en de vierde official. Als een losgelaten stier klom hij het hek in, enkele omstanders spraken hem daarop aan, maar gelukkig ging hij alleen verbaal los. 7.500 euro is daardoor gespaard gebleven als hij maar een vinger op zijn schouder had gelegd. Twee meter horizontaal is makkelijker overbrugt, dan dat er nog 4 meter verticaal tussen zit. Maar goed, ik zal wel spoken zien.. Het mooiste voorbeeld is Cuijck geweest, wat enkele individuen kunnen klaarspelen uit onvrede, als de omheining weg is en de weg vrij is..
Gooi dan ook maar het buffervak open op de Boschpoort tribune, als je toch zoveel vertrouwen in je supporters hebt... Dan is die maatregel ook jarenlang voor niets geweest..

Het einde van het liedje is dat men straks machteloos moet toekijken hoe:
a) Inkomsten worden misgelopen door wedstrijden waar geen losse kaartverkoop mag plaatsvinden. (Zoals de thuiswedstrijd tegen Cambuur enkele seizoenen geleden)
b) Noodvoorzieningen moeten worden aangelegd, die niet begroot zijn. En waar ook geen geld voor is.
c) Reputatieschade moet worden hersteld via de landelijke media.
d) De goeden onder de kwaden lijden
e) En misschien als resultaat van al die sancties geen sluitende begroting en dalende kaartverkoop, door afgeschrikte gezinnen.

Voor een beetje meer uitstraling, deze risico's lopen. Dat begrijp ik echt niet. En het zal me eerlijk gezegd een worst wezen als iemand door het lint gaat, ik wil er alleen de consequenties niet voor hoeven dragen. En dat mogen ze zich dan ook opsnuiven in het bestuur, als het fout gaat. De Eagles wordt als voorbeeld genoemd hierboven, maar daar gaat het ook fout (Staking, man op het veld, 5000 euro boette, en 2500 voorwaardelijk). Maar die kunnen zich dat permitteren, het armlastige MVV niet.: www.casualultra.com/1804-vijfduizend-eur...se.html#.VUoZ3pOHhhY

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 16:14
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 573
Meer
MVV algemeen #2398

houtengerard schreef :

Hartmans1973 schreef : Je zult dingen moeten aanpakken anders gebeurd er nooit iets.

.


En dat is juist waar de schoen wringt, het 'aanpakken'. MVV en de KNVB is niet bij machte om een landelijk stadionverbod op te leggen. Justitie is niet bij machte om sancties op te leggen, die ook MVV in bescherming nemen tegen de publieke opinie van de bevolking. Een bedrijf of vereniging, heeft geen wettelijke macht in Nederland.


Hoe kom je hierbij??? Worden de mensen die iets misdaan in het stadion dan niet gestraft? Bij MVV worden tientallen verboden per jaar uitgedeeld. Sommige gaan naar de KNVB en sommige verboden blijven binnen de club. Wordt je gepakt en geindentificeerd wordt je gewoon gestraft in dit land. Als jij andere voorbeelden hebt graag.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 16:35 06 mei 2015 16:39 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #2399

houtengerard schreef : Waaronder één keer een directe confrontatie tussen een supporter en de vierde official. Als een losgelaten stier klom hij het hek in, enkele omstanders spraken hem daarop aan, maar gelukkig ging hij alleen verbaal los. 7.500 euro is daardoor gespaard gebleven als hij maar een vinger op zijn schouder had gelegd. Twee meter horizontaal is makkelijker overbrugt, dan dat er nog 4 meter verticaal tussen zit. Maar goed, ik zal wel spoken zien..


Die hekken zorgen er volgens mij juist voor dat mensen zich zo gedragen. Deze man wist zelf heel goed, ook in zijn woede, dat er nog een stap zit tussen in het hek klimmen en er daadwerkelijk overheen klimmen. Je hoort maar heel zelden dat mensen het veld op rennen in stadions waar er geen hekken zijn. Bijv. het nieuwsbericht van jouw link (volgens mij heb je goed moeten zoeken) laat zien dat de boete bij de Eagles vooral is opgelegd vanwege vuurwerk op het veld en spreekkoren. Die hou je niet tegen met hekken! Die boete kwam dus zeker niet alleen vanwege die enkele supporter op het veld. Daarbij kun je de boete ook verhalen op de persoon die het veld op rent.

Gooi dan ook maar het buffervak open op de Boschpoort tribune, als je toch zoveel vertrouwen in je supporters hebt... Dan is die maatregel ook jarenlang voor niets geweest..


Dat is een drogredenering (Straw man argument) en dat weet je zelf ook wel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2015 16:47 06 mei 2015 16:48 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2400

webmastersfm schreef :

houtengerard schreef :

Hartmans1973 schreef : Je zult dingen moeten aanpakken anders gebeurd er nooit iets.

.


En dat is juist waar de schoen wringt, het 'aanpakken'. MVV en de KNVB is niet bij machte om een landelijk stadionverbod op te leggen. Justitie is niet bij machte om sancties op te leggen, die ook MVV in bescherming nemen tegen de publieke opinie van de bevolking. Een bedrijf of vereniging, heeft geen wettelijke macht in Nederland.


Hoe kom je hierbij??? Worden de mensen die iets misdaan in het stadion dan niet gestraft? Bij MVV worden tientallen verboden per jaar uitgedeeld. Sommige gaan naar de KNVB en sommige verboden blijven binnen de club. Wordt je gepakt en geindentificeerd wordt je gewoon gestraft in dit land. Als jij andere voorbeelden hebt graag.


Jij hebt het over lokale sancties. "Uitsluiten van deelname aan een vereniging" voor een bepaalde duur, opgelegd door MVV zelf of een taakstraf via Justitie. Ik heb het over een levenslang stadionverbod opgelegd door de KNVB. Dus niet alleen de thuiswedstrijden, maar een verbod om elk stadion te betreden binnen Nederland. Ik kan me in het verleden herinneren dat er MVV supporters waren, die alleen nog maar de uitwedstrijden konden bezoeken. Omdat ze een lokaal stadionverbod hadden. Dat is zeker een maatregelen voor thuiswedstrijden, maar het voorkomt niet de boetes bij uitwedstrijden. Maar voordat die maatregel van kracht is, is de kans groot dat de boette al op de mat ligt.

In Italië zie je meteen voorwaardelijke boetes voorbij komen van 40.000 euro. Dat heeft, zover ik weet, nog nooit iemand gekregen binnen MVV. Van de andere kant is het wel rechtvaardiger dat er wordt gekeken naar de ernst van de overtreding, in dit rechtssysteem. Maar het schrikt niet zoveel af, als een landelijk, nog beter Europees stadionverbod. En dat is mijn punt, niemand 'vreest' dit stadionverbod in de huidige vorm en daardoor ben je eerder geneigd de grens op te zoeken, van wat toelaatbaar is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden