MVV algemeen

01 juni 2015 20:50 01 juni 2015 20:51 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2446

mvv4ever schreef : Als je met 1000 man het veld bestormd kunnen ze toch niks doen.
Ook als je in Engeland gaat kijken als je met een hele groep het veld op gaat kunnen ze niks doen.


Dan ben je waarschijnlijk niet zo op de hoogte, van het hoofdelijk aansprakelijk zijn. Als ze dan 20 man oppakken van die 1000, zijn die verantwoordelijk voor alle 1000. Je zou er maar net bij zitten....het is maar een tip.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 21:19
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #2447
Houtengerard: je vraagt je af hoever de eigen regie van de club gaat. Ik verzeker je: dat gaat behoorlijk ver. De KNVB heeft de bevoegdheid tot het opleggen van geldboetes en landelijke stadionverboden. MVV mag zelf geen landelijke stadionverboden opleggen, maar kan wel lokale stadionverboden opleggen voor uit- en thuiswedstrijden van de club. En ook een geldboete. Dit onder de nadrukkelijke voorwaarde dat dit duidelijk is opgenomen in het huishoudelijk reglement c.q. reglement van de lokale Commissie Stadionverboden en naar supporters gecommuniceerd is.

Als de KNVB dus 450 euro en 5 jaar SV landelijk oplegt, mag de club op basis van het eigen reglement daar nog een flinke schep bovenop doen (maar dan alleen als lokaal stadionverbod voor thuis- en uitwedstrijden van de eigen club). Wat er bij de Eagles gebeurt, is dus niet echt maatgevend voor de mate waarin de KNVB of de club regie voert. Ik weet bijvoorbeeld niet of de Eagles een eigen Commissie Stadionverboden hebben. Hebben ze die niet, dan kunnen ze als club zelf niet zo veel en is de KNVB de enige die straffen uitspreekt. Hebben ze die wel, dan wordt het interessant: wat staat er in hun een reglement hierover en hoe duidelijk is dit naar supporters gecommuniceerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 22:32 01 juni 2015 22:37 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2448
@Frank, bedankt voor de uitleg. Jouw vorige uitleg was voor mij al helder, waarvoor nogmaals dank. Ik twijfel niet aan de sancties die MVV of de Eagles kan opleggen, richting haar supporters. Ik doel meer op de sancties die de KNVB de Eagles of Volendam op kan leggen, voor het niet goed doen van haar huiswerk bijvoorbeeld. Scenario's waarbij het probleem doorgeschoven wordt naar de club. Vrije interpretaties tussen de afspraken die op papier staan en wat er in de praktijk gebeurt.

Voor MVV is dit een nieuw scenario: 'het hebben van een stadion zonder hekken', je gaat waarschijnlijk tegen nieuwe onbekende zaken aanlopen. Daarom ben ik benieuwd hoe de KNVB die twee wedstrijden gaat beoordelen. Als dat op een eerlijke manier verloopt en de club blijft buitenschot, dan weet je als organisatie dat je in die opzet ook goed bent ingedekt tegen 'machtsgebruik' of juist 'machtsmisbruik' van de voetbalbond. Dus met de nadruk op de relatie Club <=> KNVB, niet Supporter <=> Club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 09:21
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #2449

Karakter schreef : Dat stukje MVV gras vind ik een geweldig initiatief! Heel leuk om te hebben en dat voor slechts 5 euro.

Wat ik dan niet begrijp, hoe egoïstisch ik dan misschien ook ga klinken:
Als ik het persbericht over de verkoop lees, staat er het volgende:

De opbrengst van het Lèste Graas gaat naar de MVV-jeugd, Maastricht United en Playing for Success.

Playing for success is een goed doel. Prima dat je een goed doel wil steunen, maar als je als club zijnde zelf al geen geld heb, kun je dan niet beter dat kleine beetje niet ook nog voor je zelf houden? Eventueel een andere (sport)dag voor het promoten van dat goede doel :schamen: :schamen:


"Het Lèste Graas" is een initiatief vanuit de ledenraad (Jeroen Wijckmans), dus niet van MVV zelf. De actie is deels gesponsord en de sponsors hebben als voorwaarde gesteld dat een deel van de opbrengst naar een goed doel moest gaan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 09:33
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3883
Meer
MVV algemeen #2450

houtengerard schreef : Voor MVV is dit een nieuw scenario: 'het hebben van een stadion zonder hekken', je gaat waarschijnlijk tegen nieuwe onbekende zaken aanlopen. Daarom ben ik benieuwd hoe de KNVB die twee wedstrijden gaat beoordelen. Als dat op een eerlijke manier verloopt en de club blijft buitenschot, dan weet je als organisatie dat je in die opzet ook goed bent ingedekt tegen 'machtsgebruik' of juist 'machtsmisbruik' van de voetbalbond. Dus met de nadruk op de relatie Club <=> KNVB, niet Supporter <=> Club.


Ben hier ook benieuwd naar. Als club kun je zonder hekken niet zo veel doen om te voorkomen dat iemand onverwachts het veld op rent, buiten duidelijk communiceren dat dat een lang stadionverbod en hoge boete oplevert. Vraag is of de KNVB daarin meegaat en niet meteen bij de eerste dronken/doorgesnoven door vrienden opgefokte veldbetreder MVV zwaar bestraft.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 12:25
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #2451

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Voor MVV is dit een nieuw scenario: 'het hebben van een stadion zonder hekken', je gaat waarschijnlijk tegen nieuwe onbekende zaken aanlopen. Daarom ben ik benieuwd hoe de KNVB die twee wedstrijden gaat beoordelen. Als dat op een eerlijke manier verloopt en de club blijft buitenschot, dan weet je als organisatie dat je in die opzet ook goed bent ingedekt tegen 'machtsgebruik' of juist 'machtsmisbruik' van de voetbalbond. Dus met de nadruk op de relatie Club <=> KNVB, niet Supporter <=> Club.


Ben hier ook benieuwd naar. Als club kun je zonder hekken niet zo veel doen om te voorkomen dat iemand onverwachts het veld op rent, buiten duidelijk communiceren dat dat een lang stadionverbod en hoge boete oplevert. Vraag is of de KNVB daarin meegaat en niet meteen bij de eerste dronken/doorgesnoven door vrienden opgefokte veldbetreder MVV zwaar bestraft.


Als sanctie voor het veld betreden:

een nacht tussen twee snurkende oudgedienden (opa en mij ) op de campinghut van opa doorbrengen...komt nooit meer iemand op het veld. :P

Als preventieve maatregel: Colombain 5 jaar SV kwijtschelden en als oppasser aanstellen....daar komt ook niemand voorbij ! ;)


Ik denk dat die hekken gewoon weg kunnen en net zoals in de UK & Duitsland zal er niets gebeuren. De sukkel die desondanks zo slim wil zijn, zal maximum aangepakt moeten worden.

Wel moet je dan extra maatregelen nemen bij derby's zoals die tegen oda, zoals dat ook bij Keulen tegen Gladbach of Dortmund tegen Schalke gebeurt...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 10:02 03 juni 2015 10:02 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #2452
De opzet van de MVV Familiedag is gewijzigd. Ik vroeg me al af hoe veel supporters 75 Euro pp zouden kunnen aftikken voor zo'n middag. Ik weet dat het incl lunch was van de keuken van Chateu Neercanne, maar voor velen zal het toch iets te gortig zijn geweest.

De nieuwe opzet is een stuk beter vind ik.. Jammer genoeg ben ik niet in Nederland anders zou ik zeker gegaan zijn met mijn zoontje.

www.mvv.nl/fanzone/agenda/mvv-familiedag

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:24
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 434
Meer
MVV algemeen #2453

jeoff schreef : De opzet van de MVV Familiedag is gewijzigd. Ik vroeg me al af hoe veel supporters 75 Euro pp zouden kunnen aftikken voor zo'n middag. Ik weet dat het incl lunch was van de keuken van Chateu Neercanne, maar voor velen zal het toch iets te gortig zijn geweest.

De nieuwe opzet is een stuk beter vind ik.. Jammer genoeg ben ik niet in Nederland anders zou ik zeker gegaan zijn met mijn zoontje.

www.mvv.nl/fanzone/agenda/mvv-familiedag

.
Mee eens Jeoff.
De eerste opzet was denk ik voor de meeste supporters te exclusief, deze opzet was meer iets voor het sponsors.
Het nieuwe programma heel erg leuk, alleen jammer dat het nu zo kort dag is. Denk dat veel supporters hier nog niet van op de hoogte zijn. In ieder geval present

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:44
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV algemeen #2454
Ik kan jammer genoeg op deze korte termijn ook niet meer regelen om aanwezig te zijn.... Best jammer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2015 14:27 05 juni 2015 14:27 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #2455

MVV Maastricht zet ‘Voetbal op 1’

Vrijdag 05 juni 2015

MVV Maastricht ontrolt een nieuw initiatief: ‘Voetbal op 1’. De club wil de positieve lijn van de tweede helft van het afgelopen seizoen absoluut vasthouden en gaat daarom verder investeren in de voetbaltechnische randvoorwaarden voor het eerste elftal en de jeugd.

De speerpunten van het initiatief zijn het investeren in de technische staf en het vastleggen van sleutelspelers. Door middel van het initiatief zet MVV een duidelijke koers uit en toont de club haar ambitie: op het veld zal het komend jaar moeten gaan gebeuren. Talentvolle spelers van de selectie moeten voor langere tijd vastgelegd worden en een ervaren assistent-trainer zal Ron Elsen moeten gaan ondersteunen. Daarnaast zal deze nieuwe assistent zich gaan bezighouden met de jeugdopleiding en scouting.

Om e.e.a. mogelijk te maken geeft de club sponsoren en andere geïnteresseerden de mogelijkheid om toe te treden tot de club van ´Voetbal Ambassadeurs´. Deze Voetbal Ambassadeurs zullen, in ruil voor een keur aan privileges , MVV gaan ondersteunen met een extra financiële injectie. Op deze wijze kan de club in de komende periode een ambitieuze (voetbal)slag slaan, die MVV weer moet brengen naar de plek waar de club thuis hoort.

Bovenstaande sportieve ambities nemen uiteraard niet weg dat MVV Maastricht te allen tijden dicht bij haar kernwaarden en ondernemingsprincipes blijft: een financieel gezonde club die maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel heeft staan.


www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mv...o-voetbal-op-1-rsquo

Het werd tijd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 11:44 06 juni 2015 11:47 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #2456
Inderdaad, eindelijk. Prima die maatschappelijke projecten, maar ik kom (hoe sociaal-maatschappelijk verbonden ik me ook voel) op de eerste plaats voor voetbal. En daarmee hangt m.i. samen investeren in de jeugd. Ik ben benieuwd of onder het nieuw voorzitterschap het beloftenteam terugkeert en de ononderbroken lijn binnen de jeugdopleiding van MVV zelf (van de F-jes naar in principe het eerste elftal) hoge prioriteit krijgt. Voetbal op 1 betekent voor mij ook de jeugd-op-1. En als mensen dan zeggen dat er te weinig doorstroming is vanuit die jeugdelftallen, dan dient m.i. de visie van MVV te zijn om de kwaliteit van de begeleiding/training/facilitering van de jeugd dan te gaan verbeteren. Dan komt die doorstroming echt beter op gang, daarvan ben ik overtuigd. Maar niet meteen; heb geduld en vertrouwen dat dit beleid zijn vruchten in de toekomst gaat afwerpen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 15:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #2457
En dáár komen dus de sponsoren om de hoek kijken. Als MVV al bijvoorbeeld 100.000 euro aan sponsoring zou ophalen, steek je dat dan in MVV 1? Of in de jeugd?
Allemaal niet zo makkelijk gezegd dus. Dat vruchten afwerpen is allemaal niet bewezen. Ja natuurlijk zal meer geld meer vruchten afwerpen maar hoeveel moet je het budget dan laten stijgen (meen dat totale jeugdopleiding MVV 80.000 kost).

Het word tijd dat Maastricht eindelijk eens werk gaat maken om de studenten echt aan de stad Maastricht te binden! Ze trekken allemaal weg als ze klaar zijn met de opleiding omdat hier amper banen zijn. En omdat ze weg gaan komen ook geen bedrijven die geld willen steken in MVV. Een vicieuze cirkel dus! Maastricht doorbreek die en MVV zal meer gaan bloeien.

Helaas een utopie met de senioren aan de macht hier.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 20:17
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #2458
Ik beweer ook niet dat het eenvoudige keuzes zijn. En het is niet te bewijzen of dit gaat werken. Maar er wordt zo vaak gedaan alsof dat het enige is waar het om draait: stromen er spelers door naar het eerste elftal. Alleen al het perspectief bieden aan Maastrichtse en heuvelland-euregio-jongens dat dit mogelijk is bij MVV, vind ik ook een vorm van maatschappelijke betrokkenheid.

Maar je zou hier binnenkort wel meer duidelijkheid over mogen verwachten: komt er een koerswijziging? Ik ben benieuwd hoe de nieuwe voorzitter die prioriteit bij de jeugd en voetbal-op-1 gaat uitleggen. En ja, als die visie duidelijk is, dan zal er ook duidelijkheid komen over een verdeelsleutel voor eventuele extra sponsorinkomsten.

En nee, ik weet het echt niet beter. Ik ken de ins en outs niet van de club. Maar ik weet wel dat mijn hoogste prioriteit als bestuurslid de doorlopende opleidingslijn zou zijn van F-jes naar eerste elftal. Een beloftenteam samengesteld uit de beste spelers van bij Maastricht-United verbonden voetbalclubs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u josoetgebrook

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 20:17
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV algemeen #2459

Boe is dat feeske? schreef : En dáár komen dus de sponsoren om de hoek kijken. Als MVV al bijvoorbeeld 100.000 euro aan sponsoring zou ophalen, steek je dat dan in MVV 1? Of in de jeugd?
Allemaal niet zo makkelijk gezegd dus. Dat vruchten afwerpen is allemaal niet bewezen. Ja natuurlijk zal meer geld meer vruchten afwerpen maar hoeveel moet je het budget dan laten stijgen (meen dat totale jeugdopleiding MVV 80.000 kost).

Het word tijd dat Maastricht eindelijk eens werk gaat maken om de studenten echt aan de stad Maastricht te binden! Ze trekken allemaal weg als ze klaar zijn met de opleiding omdat hier amper banen zijn. En omdat ze weg gaan komen ook geen bedrijven die geld willen steken in MVV. Een vicieuze cirkel dus! Maastricht doorbreek die en MVV zal meer gaan bloeien.

Helaas een utopie met de senioren aan de macht hier.

Denk dat de sponsors bepalen waar hun bijdrage in gestopt gaat worden ... zei zullen bepalen of ze het in de jeugd of in het eerste elftal zien verdwijnen denk ik ... als ik 1.5 ton in de club zou steken en wil dat dat naar de jeugd gaat dan heeft MVV daar niks over te zeggen denk ik... wie betaalt , bepaalt !

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 21:57
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1206
Meer
MVV algemeen #2460
Sorry maar ik denk dat het echt tijd word om te investeren in spelers . Nog 2 van dit seizoenen in het rechter rijtje gaat MVV een hoop toeschouwers kosten . Zet dit maatschappelijk gedrocht maar ff op een laag pitje , MVV kan het zich niet permiteren om nog 2 seizoenen ( of meer ) voor spek en bonen mee te doen !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden