MVV algemeen

22 aug 2017 11:48
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3346
Teleurstellend nieuws dit. Heeft MVV ook geen niet-directe opeisbare geparkeerde schulden uit het verleden? Ik meen zoiets in de jaarverslagen te zien langskomen.
Het is frappant om te zien dat roulette-club VVV wel is ingedeeld in categorie 3.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Fabrice, Anna D.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 12:01
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3347

houtengerard schreef : Teleurstellend nieuws dit. Heeft MVV ook geen niet-directe opeisbare geparkeerde schulden uit het verleden? Ik meen zoiets in de jaarverslagen te zien langskomen.




Waarom teleurstellend? Heb je liever dat MVV standaard een miljoen op de bank laat staan maar Ogunjimi niet kan halen?

houtengerard schreef : Het is frappant om te zien dat roulette-club VVV wel is ingedeeld in categorie 3.



Die hebben in de winter echt heel veel geld gekregen vanuit doorverkoop Musa. Heeft niets met beleid te maken (of nu ja, goed beleid zeven jaar geleden misschien). Hebben toen iets van vier miljoen euro gekregen omdat ze een doorverkooppercentage hadden gesloten. Van die vier miljoen ging een groot deel weer rechtstreeks naar investeerders, maar toch, nog altijd een groot bedrag voor VVV. Tel daar promotie (meer tv-geld!) bij op en opeens ben je een gezonde club.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 12:02
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3348

houtengerard schreef : Het is frappant om te zien dat roulette-club VVV wel is ingedeeld in categorie 3.


Es iech alle beriechte op dit forum (en daoboete) lees, daan kin iech niks aanders es de conclusie trèkke tot geine -mer daan ouch werkelek geine- noe perceis kint oetlègke wat noe de exacte maotstave zien, en op wat veur 'n maneer tot de KNVB die moot hantere.
De tabel vaan Jacques zal gegarrendeerd kloppe en officieel zien, mer in de praktijk.....

Dien veurbeeld vaan VVV is in mien ouge illustrerend, Houte.

Al jaore bekrup m'ch 't geveul tot 't gewoen doed-ordinair natevingerwèrk vaan de hiere oet Zeist is. Niks mier en niks minder.
En mèt creatief bookhawwe kumste dao hiel wied, ouch al kinne Jules de Korte, Stevie Wonder en Andrea Bocelli nog zien tot de aon de KNVB aongereikde gegevens vaan bepaolde clubs, langs alle kante rammele.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 12:12
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3349
MVVke, je hebt sowieso een punt. Al denk ik niet dat de KNVB bewust MVV een hak zet of zo hoor.

MVV deed daar in een ver verleden - onder Goumans - zelf aan mee. Even geld storten vlak voor meetpunt en dag er na weer weghalen. Dat soort zaken. Ik denk dat de KNVB sommige van die trucjes wel kent en aanpakt, maar de KNVB kan onmogelijk zoals de FIOD bij een voetbalclub binnenvallen en de hele boekhouding inzien om te kijken hoe een club er echt voor staat. Tot op zekere hoogte kun je de KNVB vast nog wel misleiden.

Overigens denk ik dat bij VVV vooral speelt wat ik net al postte, die hebben toevallig een grote zak geld gekregen via een oud-speler en dat raakt zo ongeveer de helft van die punten van de KNVB. (Relatief) veel geld op de bank = meer punten = hogere indeling.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 12:14 22 aug 2017 12:16 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3350

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Teleurstellend nieuws dit. Heeft MVV ook geen niet-directe opeisbare geparkeerde schulden uit het verleden? Ik meen zoiets in de jaarverslagen te zien langskomen.




Waarom teleurstellend? Heb je liever dat MVV standaard een miljoen op de bank laat staan maar Ogunjimi niet kan halen?


Nee. Maar ik heb liever dat MVV 500.000 euro op de bank heeft staan voor tegenvallers in de toekomst. Schuldenvrij zijn betekent een positief eigen vermogen hebben. En afhankelijk van wie de crediteuren zijn, zijn we dat misschien op papier niet, maar in de praktijk wel. Stel 'de redders' hebben toen geld in de club gestoken en willen dat langzaam terug, dan zit je op papier niet in categorie 3, maar in de praktijk wel. Maar categorie 3 geeft je contractueel veel meer mogelijkheden, waar MVV baat bij kan hebben.

Het wordt tijd dat we die 6 ton van schroijen gaan verzilveren. :P

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Het is frappant om te zien dat roulette-club VVV wel is ingedeeld in categorie 3.



Die hebben in de winter echt heel veel geld gekregen vanuit doorverkoop Musa. Heeft niets met beleid te maken (of nu ja, goed beleid zeven jaar geleden misschien). Hebben toen iets van vier miljoen euro gekregen omdat ze een doorverkooppercentage hadden gesloten. Van die vier miljoen ging een groot deel weer rechtstreeks naar investeerders, maar toch, nog altijd een groot bedrag voor VVV. Tel daar promotie (meer tv-geld!) bij op en opeens ben je een gezonde club.


Ja, maar dan is dat puntensysteem ook een farce en helemaal niet integer, dat het binnen twee meetmomenten mogelijk is om twee trappen te kunnen stijgen door onvoorziene meevallers. Dat heeft niks meer met belonend beleid te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 12:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3351
Oh, maar laat één ding duidelijk zijn: ik verdedig het puntensysteem helemaal niet. Dat is inderdaad een grote farce. Het is er zogenaamd om financiële problemen bij clubs te voorkomen, en faillissementen tijdens het seizoen. AGOVV en Veendam zaten beiden een half jaar voor faillisement nog in een veilige categorie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 14:30
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 449
Meer
MVV algemeen #3352
Ik ben benieuwd of MVV nog iets over houdt aan die transfer van Chadli.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 15:13 22 aug 2017 15:14 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #3353

houtengerard schreef :

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Teleurstellend nieuws dit. Heeft MVV ook geen niet-directe opeisbare geparkeerde schulden uit het verleden? Ik meen zoiets in de jaarverslagen te zien langskomen.




Waarom teleurstellend? Heb je liever dat MVV standaard een miljoen op de bank laat staan maar Ogunjimi niet kan halen?


Nee. Maar ik heb liever dat MVV 500.000 euro op de bank heeft staan voor tegenvallers in de toekomst. Schuldenvrij zijn betekent een positief eigen vermogen hebben. En afhankelijk van wie de crediteuren zijn, zijn we dat misschien op papier niet, maar in de praktijk wel. Stel 'de redders' hebben toen geld in de club gestoken en willen dat langzaam terug, dan zit je op papier niet in categorie 3, maar in de praktijk wel. Maar categorie 3 geeft je contractueel veel meer mogelijkheden, waar MVV baat bij kan hebben.

Het wordt tijd dat we die 6 ton van schroijen gaan verzilveren. :P

Jacques schreef :

houtengerard schreef : Het is frappant om te zien dat roulette-club VVV wel is ingedeeld in categorie 3.



Die hebben in de winter echt heel veel geld gekregen vanuit doorverkoop Musa. Heeft niets met beleid te maken (of nu ja, goed beleid zeven jaar geleden misschien). Hebben toen iets van vier miljoen euro gekregen omdat ze een doorverkooppercentage hadden gesloten. Van die vier miljoen ging een groot deel weer rechtstreeks naar investeerders, maar toch, nog altijd een groot bedrag voor VVV. Tel daar promotie (meer tv-geld!) bij op en opeens ben je een gezonde club.


Ja, maar dan is dat puntensysteem ook een farce en helemaal niet integer, dat het binnen twee meetmomenten mogelijk is om twee trappen te kunnen stijgen door onvoorziene meevallers. Dat heeft niks meer met belonend beleid te maken.


Ik begrijp je punt Sjraar, maar als ik naar onze "vrienden" im Osten kijk dan vraag ik me af en komt de gedachte "Roomser dan de Paus" bij me op...
Sinds zeker 10 jaar hebben die Schiessbudefiguren schulden, maar spelen nog steeds eredivisie. Een jaartje uitgezonderd...
Mijn rechtvaardigsheidgevoel krijgt met krullende tenen een behoorlijke douw, zondet Calimerogedrag te willen vertonen...

Kijk... Nu hebben we met wat geluk, zo het er na de wedstrijd tegen GAE uitziet, behoorlijk wat talenten vanuit Genk, Luik en zo op kunnen halen.
Maar volgend seizoen staan we, als ik jouw gedachte volg, wel met geld op de bank maar met een vijfmans selectie twee weken voor het begin van seizoen 2018/19 weer op een nulpunt zonder dat we extra transferopbrengsten kunnen verzilveren...
Geef die spelers dan liever een goed of verbeterd contract zodat we volgend seizoen meer kunnen investeren. Want de nc tegen Cambuur en *oda afgelopen seizoen heeft veel gecamoufleerd. Ondernemen / Zaken doen betekent risico's nemen en investeren...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 22:31
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #3354
In 2011 stonden we wel nog in categorie 3, wel maar kort.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat we nu minder eigen vermogen hebben dan toen, ook meer schulden dan toen lijkt mij onwaarschijnlijk. De reden dat we toen terug zijn gezet naar categorie 2 is dat er nog 3 investeerders geld zouden krijgen, alleen is onderling afgesproken dat het niet uitgekeerd hoeft te worden. Volgens de KNVB is dit wel een schuld waar 6 ton voor gereserveerd moet worden.

Dat zou betekenen dat er nog altijd 3 investeerders zijn die op papier een opeisbare schuld hebben?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2017 22:47
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #3355
Gamins,het moet niet gekker worden.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2017 00:10
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #3356
Zitten er dan toch nog lijken in de kast ? Waarom wordt er geen duidelijkheid over gegeven. Ik heb best wel moeite met de communicatie en met name het waarheidsgehalte van wat MVV zijn supporters biedt. Elk jaar hetzelfde. Alles gaat goed. Meer geld, meer mogelijkheden, op weg naar de eredivisie. En dan valt het ineens weer tegen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2017 08:52 23 aug 2017 08:52 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #3357
Volgens mij moet je in 2 achtereenvolgende momenten voldoen aan alle eisen om in een hogere categorie te worden ingedeeld. Wellicht heeft MVV bij het meest recente meetmoment wel voldoende punten gehaald voor categorie 3 maar een moment hiervoor nog niet. Vandaar dat de huidige indeling nog steeds categorie 2 is.

MVV zal, na bekendmaking van de aflossing van het spelersfonds, enkel kortlopende schulden hebben zoals crediteuren. Geheel schuldenvrij ben je als onderneming nooit omdat je altijd wel ergens een schuld (te betalen bedrag) hebt staan. MVV heeft deze zomer de langlopende schuld aan het spelersfonds vervroegd afgelost, wat inderdaad wil zeggen dat er een winst is behaald over het afgelopen jaar en hiermee de schuld is afgelost geworden.

Het fundament van MVV staat. De buffer zal echter wel nog minimaal zijn. Voordeel dat we nu hebben is dat we nu écht vooruit kunnen kijken. Nu dus zaak om jaarlijkst het extra geld verstandig te investeren in selectie, infrastructuur en organisatie. Dan kunnen we pas groeien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Bieske, Huib, Zoewiezoe, Strucht

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2017 09:19 23 aug 2017 09:22 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3358
Meh mien lepke krampioen.

De realisatie van de BVO van afgelopen seizoen is zoals ieder jaar ergens in oktober ofzo bij de ledenraad en na goedkeuring in november openbaar.

En bij MVV wél met accountantsverklaring!


Hoeveel openheid wil je nog meer? Of geef jij MVV en ons ook even door welke facturen er bij jou nog op de tafel liggen??

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2017 15:14
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3359
Ik wilde toch nog even inhaken op de vieze, gore , smerige stoelen in het stadion.
MVV gaf aan dat deze schoongemaakt zouden worden.

Mag ik hieruit concluderen dat MVV dit gewoon vergeten is en pas na de klachten op het forum is gaan zoeken naar een oplossing.
Als je eind mei een afspraak had gemaakt met een poets bedrijf dan waren de stoeltjes voor de opendag / eerste wedstrijd schoongemaakt. Echter was dit niet gebeurd en waren de stoelen smeriger als een openbare wc na een nachtje stappen.

Ik hoop en verwacht dan ook dat deze volgende wedstrijd schoon zijn.
Maar ja MVV kenende zijn ze voor kerst misschien gepoetst.

Ik kan dit echt niet begrijpen, een schoon en mooi stadion moet toch prio hebben. Dat is wat mensen zien.
Hoe kun je zoiets jaar in jaar uit vergeten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2017 15:26
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3360
Daarom heb ik MVV opnieuw om tekst en uitleg gevraagd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.348 seconden