MVV algemeen

13 juli 2017 17:59
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
MVV algemeen #3271
Ach, dat Sjenge-chauvinisme zijn we in het heuvelland wel gewend, is niks mee, heeft zn charme.
Het volleksleed op zich ook niet, het is meer de uitvoering er van die ik soms tenenkrommend vindt. Twee coupletten is gewoon te lang, spelers willen warme spieren houden en kunnen moeilijk stil staan. Dat dit door sommigen als respectloos ervaren wordt is jammer.
Ik zou zeggen,als je dan zo nodig een lokale deun wil laten horen, start dan gewoon muziek op band. Doen ze bij de meeste clubs (Sparta/Ajax/Feyenoord) ook en komt een stuk professioneler over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 18:05
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #3272
En jij slaat precies de spijker op zijn kop!
Durf te investeren in een goede P.R. man, die betaalt zich zelf terug.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 18:07 13 juli 2017 18:14 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #3273
@Sjraar: niks nuijts oonder de zon met de Hoeg Hiere en noe aoch Medam vaan Mestreech...

Kiek ins wie ze met kultuur (vreuger Geusseltpop en noe Bruis) umgoon...
En vergeliek dat ins met Genk aofgeloupe maond ( drei daog gratis op 8 podia optreijens met groete naome...)

Noe weete ze neet wie ze Dre (uzzen violis) in zien koont motte kroeppe, mer wie heer 40 jaor geleije veur de bok zien kloete in de kantien vaan de KNP optraoj, zaog ze dee mins neet stoon...erger nog..met de ierste hieringbieye konserte op Sleefvrowweplein woord geklaog en mos heer weg....

Kiek ins nao de dames twoilette...boe uzze jonges gratis en veur niks wulle hellepe...huurste geine euver...neet Bertsje en neet Anmerietsje...

Op e paar kaffees nao, heet Mestreech gein ech zaakeleeve, veural neet sinds de bekinde (femilie) naome verdwene zien.
Jao... Benoike en Rene (Persoon) hubbe ut geprebeerd mer kreege geine met...

Us aajt Mestreech is doed en Mestreech gok allein mer op "dagjestoeristen" en vaan de "kenniseconomie" die de regeeringk hij prioriteit gief, dao kin gein klub vaan leeve...

Kiek ins wie ze de sport in de steek hubbe gelaote: MZPC en dat mislukte badkuupke agter de Geusselt...
Kimbria met e mislukte sporthal..

Gruuts op mien Mestreech ..jao...ut verleije ...
Mer neet wat die braggeleere dao noe vaan gemaak hubbe....
Blijf wel zoonder veurwaarde en nao te dinke altied agter us MVV-ke stoon !
Zjus wie diech Houte ! ;)


Sjageneer diech ezzebleef neet draon...zien die mismieters neet weerd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, itsman, ASR

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 18:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #3274
De beste PR zijn de resultaten, dat hebben we wel afgelopen seizoen gezien. Tegen Kerkrade hadden we minstens 15000 kaarten kunnen verkopen. Dat wil niks anders zeggen dat als het maar interessant genoeg is de mensen komen en het geld er is.

Sinds 2000 is dat de eerste keer dat we weer eens een finale speelde , nu maar hopen dat we niet weer 17 jaar moeten wachten
Op zich is het allemaal heel simpel maar in de praktijk valt het dus blijbaar vies tegen , althans bij ons .
In welgeteld 17 jaar , hebben we 1 kans gehad op promotie. Nu laten we van het positieve uitgaan en dat als richtlijn nemen, eens zien of we het komend jaar wederom voor PO kunnen spelen en een rol van betekenis in de PO

Gebleken is als MVV presteert , het publiek wel komt en zo ook extra inkomsten
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2017 10:39
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
MVV algemeen #3275
Ik ben het deels met je eens Napoleon. Roda in de finale van de playoffs treffen was natuurlijk een wedstrijd waar Maastricht al jaren op wachtte (zelfs als je niet van voetbal houdt of nooit in de Geusselt bent geweest). Als we tegen Helmond Sport hadden gespeeld vraag ik me af het animo ook zó hoog was. In het jaar dat we lange tijd 1e hebben gestaan (onder René Trost) waren de toeschouwersaantallen niet significant hoger, jaren ervoor onder Robert Maaskant wel. Sportief succes is zeker een belangrijke factor maar niet de enige factor.

Een trainer (Maaskant) die met bravoure en zelfvertrouwen het veld op liep en dat ook overbracht op spelers en supporters speelde m.i. ook zeker mee. Aanvallend en gedurfd voetbal had een rol. De ambiance in het stadion, het wij-zij gevoel. Toen ook wel (wellicht geromantiseerd) 'de hel van Maastricht' genoemd. Een voorzitter die gedurfde uitspraken deed als '2 kolenmijnen maakt nog geen goudmijn' als reactie op de fusie Roda-Fortuna en daarmee MVV positioneerde als echte chauvinistische volksclub (los gezien van het feit van de (financieel) ellende die onder diezelfde voorzitter is ontstaan) . Vroegtijdig verzamelen van supporters in de stad en een gezellige 3e helft in een volle Ster. MVV was echt een avondje uit, of het nu koud tegen Telstar was of een belangrijke playoff wedstrijd tegen RKC. In dat jaar heerste een gevoel in Maastricht (en omstreken) van 'hier moet ik bij zijn', dat was nu tegen Roda ook weer zo. MVV leefde, Maastricht geloofde weer in MVV. Helaas lijkt het weer wat afgezwakt.

De oplossing heb ik ook niet panklaar liggen.


Enkele zaken die voor mij werken om het nu in de voorbereiding weer te laten kriebelen:

- Aanspraakmakende oefenwedstrijden (tegen buitenlandse clubs)
- (Openbare?) Spelerspresentatie bij nieuwe aankoop (die van mij met wel wat meer bravoure mogen worden gepresenteerd. Een Koolfhof mag wat mij betreft wel nog meer gecommuniceerd worden als een prestatie.)
- Supporters initiatieven zoals corteo of boottrip (naar Eijsden)

Maar goed, dat zijn dan alsnog zaken als supporter zijnde en puur gekeken naar de voorbereiding...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2017 10:48 14 juli 2017 10:52 door HIER!!.
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #3276
Na de rellen..... Nac-mvv tijdens de oefencampagne... toen het bestuur zich verkeerd tegen ons keerde is alles minder geworden!! dat heeft Echt publiek gekost.. geen sfeer meer in het stadion terwijl we 1ste stonden. 4500toesch! het totaalplaatje klopt vanaf die tijd niet meer. het zijn niet alleen de resultaten, goede sfeer is net zo belangrijk!! luij trek luij. die komen eerder als er iedere week 5000 man op de tribune zitten dan (3000) maar langzaam hopen dat we daar weer na toe gaan!! laot goon!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2017 21:43 14 juli 2017 21:47 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #3277
Mooi was te zien dat het potentieel er wel is , al is het tegen de aards rivaal en al was het de finale ( bezoekers aantallen !)

Nu MVV in het spelersbudget gestegen is door extra input van een groep MVV supporters die dit voor 3 jaar gaan doen ( jaar 2 gaat nu beginnen) hebben we dan wel wat meer te besteden maar het vinden van de juiste kwaliteit blijft nog steeds lastig.

Het verschil zullen dit jaar ook weer de spelers die we op huurbasis kunnen aantrekken moeten maken, normaal is dat kwaliteit die wij niet kunnen betalen vanuit ons budget en als we het wel kunnen betalen dan is het totale budget zo weg.
In Venlo doen ze daar nog iets anders mee, daar spreken ze ( vaak) af dat wanneer spelers op huur komen ze wanneer ze naderhand verkocht worden ze nog een percentage ontvangen van de transfer van die club. Argument is dan dat ze speelminuten krijgen en zich kunnen ontwikkelen. Wij hebben natuurlijk in het verleden diverse spelers van huur over genomen naar vast van Genk . Maar neem nu zo'n Peeters die speelde hier 2 jaar en loopt zo de deur uit, hij is wel bij ons beter geworden maar wij profiteren daar financieel helemaal niet van bij verdere verkoop.

Het samenstellen van de selectie is dus meer dan dat, strategisch denken en de markt heel goed kennen en dus ook een neus hebben voor de juiste deals is van evident belang.
We hebben natuurlijk met van Marwijk als adviseur wel iemand in huis die internationaal wel bekendheid en respect heeft, van Erik Meijer weet ik niet of men internationaal zo gecharmeerd is na zijn wanbeleid bij Alemania Aachen. Persoonlijk vind ik dat Meijer veel te bij de hand is , wel een echte MVVér maar kan hem op te weinig kwaliteit betichten als het gaat om aantrekken/beoordelen van nieuwe spelers. Meijer zie ik meer als verlengstuk van de trainer als het gaat om het beter maken van de spitsen

Terugkomend op het aansterken van de selectie zul je dus vanuit de lijntjes die er liggen op huur , extra impuls moeten binnen halen. En feit is daar natuurlijk dat die spelers vaak pas laat in de voorbereiding bij ons kunnen aansluiten.
Als het gaat om de kern die we zelf min of meer betalen vanuiit 1-3 jarige contracten daarvan vind ik dat groot deel van die groep al halverwege het seizoen bekend moet zijn .
Je zult dus al in het seizoen de groeibriljanten die ergens anders buiten de boot vallen goed moeten scouten en aantrekken, voorbeeld is een Dean Koolhof waar men dus langere tijd mee bezig is en die men dus ook heel snel heeft kunnen presenteren, dat is goed werk.
Echter je ziet dat daarna niks meer is gekomen met datzelfde idee van werken, wellicht waren de namen er wel maar wachten de spelers vaak tot het laatst en kiezen ze anders dan MVV.
Een goed netwerk hebben is in deze goud waard, maar ja wie heeft daar de tijd voor.
Vraag me dus ook af wat er gaat komen uit de denktank onder leiding van Bert van Marwijk, aan zijn stand verplicht behoort hij toch een aantal "toppers" te moeten kunnen overhalen om naar MVV te komen die hier speeltijd krijgen en zich kunnen ontwikkelen. Tevens vraag ik me af wat de doelstelling van die groep is ( jaarlijks) , wat willen ze afleveren aan spelers
Wat dat betreft zat die Andries Jonker op een wel hele goede positie destijds bij Arsenal voor ons, helaas zit hij niet meer op die plek

Goed nog een dikke maand richting Eagels , moet nog heel veel gebeuren wil er een groep staan die indruk gaat maken gedurende het seizoen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2017 00:20
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #3278
Houten heeft gelijk. En Napoleon is een ouwehoer.
Het beleid van braaf zijn en geduldig vooroverbukken brengt niks.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2017 20:03
V.Duynhoven
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
MVV algemeen #3279
Het is gewoon simpel, er moeten grotere sponsoren binnen worden gehaald. Dus niet al het geld moet naar het spelersbudget gaan maar ook naar de organisatie zelf, zodat ze sponsoren van bijv Roda kunnen overnemen. De opstelling op het veld is een afspiegeling van de interne organisatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2017 01:18
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3280
Ja, simpel, grotere sponsoren binnen halen. Dat had nog niemand binnen mvv bedacht...;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2017 06:27
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 449
Meer
MVV algemeen #3281

V.Duynhoven schreef : Het is gewoon simpel, er moeten grotere sponsoren binnen worden gehaald. Dus niet al het geld moet naar het spelersbudget gaan maar ook naar de organisatie zelf, zodat ze sponsoren van bijv Roda kunnen overnemen. De opstelling op het veld is een afspiegeling van de interne organisatie.




Het geld gebruiken om sponsoren van #oda te kunnen overnemen?????

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2017 09:07
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
MVV algemeen #3282

jovkle schreef :

V.Duynhoven schreef : Het is gewoon simpel, er moeten grotere sponsoren binnen worden gehaald. Dus niet al het geld moet naar het spelersbudget gaan maar ook naar de organisatie zelf, zodat ze sponsoren van bijv Roda kunnen overnemen. De opstelling op het veld is een afspiegeling van de interne organisatie.




Het geld gebruiken om sponsoren van #oda te kunnen overnemen?????


Jovkle, check PB.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2017 09:19
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 449
Meer
MVV algemeen #3283

Badjakker schreef :

jovkle schreef :

V.Duynhoven schreef : Het is gewoon simpel, er moeten grotere sponsoren binnen worden gehaald. Dus niet al het geld moet naar het spelersbudget gaan maar ook naar de organisatie zelf, zodat ze sponsoren van bijv Roda kunnen overnemen. De opstelling op het veld is een afspiegeling van de interne organisatie.




Het geld gebruiken om sponsoren van #oda te kunnen overnemen?????


Jovkle, check PB.


Badjakker stuurde mij een bericht met de vraag of ik ook wel eens iets op het #*!oda Prikbord heb geplaatst; dat klopt!!!
Maar om je uit de droom te helpen: ik ben al sinds 1967 MVV-supporter in hart en nieren, en 'nne èchte Sjeng!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 11:34
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3284
We zijn een beetje aan het ontsporen met de discussies. Probeer algemene zaken die over MVV gaan zoveel mogelijk in dit topic te bespreken, zodat de andere topics bij hun hoofdonderwerp blijven. Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2017 07:24 28 juli 2017 07:24 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
MVV algemeen #3285
Ik ben nu al een tijdje aan het bedenken wie MVV dit seizoen in de spits moet zetten. Eerlijk gezegd weet ik het niet. Wie is er qua prijs/kwaliteit te halen? Omdat ik geen concreet gerucht heb, plaats ik dit bericht maar in dit topic.
Ik bedacht me hoe mijn ideale team van de afgelopen tien (ongeveer) jaar er uit zou zien. Ik kwam tot de volgende opstelling:

Schroyen Thiebaut Croux

Ippel Peeters Nwakali

Labylle Pereira Werker Ciranni

Castro

Reserves: Brncic, Tobiasen, Geens.

Zoiets dus ongeveer. Conclusie: voor veel toppers hoef ik niet zo heel ver terug in de tijd. Alleen die spits...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.354 seconden