MVV algemeen

24 juni 2017 00:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3256
Dat gaat geen geld kosten want dat verdien je weer terug doordat vak G weer gevuld kan worden.Goede post Us Clubke.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 00:24
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3257
Houten heeft me met een post in een ander topic aan het denken gezet... De begroting van komend seizoen zal hetzelfde blijven heeft Penders gezegd. Wel een hoger spelersbudget, wellicht omdat de schuld weg is? Maar dus geen extra inkomsten, geen sponsorgroei?

Wat ik me dan afvraag...Waar blijven die sponsoren nou toch? Wij zitten met zn allen meer seizoenkaarten te kopen, VZM zit record na record te verbreken, je mag toch ergens verwachten dat sponsorgelden in de zelfde trend reageren? Zeker nu MVV schuldenvrij is. Of ben ik nou te simpel aan het denken?

Jammer, had gehoopt op een wat grotere begroting, dat verdient dit MVV!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 08:37 24 juni 2017 08:38 door Aloy Agu.
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV algemeen #3258
Ik snap er niets van. *oda heeft weer een nieuwe shirtsponsor. En MVV blijft met die Gamin rondlopen. Wellicht dat MVV met KLG moet gaan praten?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 11:22
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 973
Meer
MVV algemeen #3259

Aloy Agu schreef : Ik snap er niets van. *oda heeft weer een nieuwe shirtsponsor. En MVV blijft met die Gamin rondlopen. Wellicht dat MVV met KLG moet gaan praten?


Ik denk dat het alles te maken heeft met het spelen in de eredivisie. De uitstraling, zendtijd, toeschouwersaantallen enz. Het is dan gewoon veel interessanter om shirtsponsor te worden dan in de Juupligue.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 12:58
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #3260
Achter drink water en dat mannetje op het shirt zitten ook sponsoren. Alleen steunen die sponsoren een maatschappelijk doel. Dus niet een sponser maar een aantal sponsoren wat uiteindelijk toch weer voor Mvv 1 hoofdsponsor betekend onder de noemer drink water en gamin. Ik denk een goede oplossing als er geen andere grote hoofdsponsor komt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ivinho

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2017 13:39
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 863
Meer
MVV algemeen #3261
We houden Roda zelf instant door over hen te praten ,dit is gratis reclame voor de roda sponzers .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2017 19:39
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #3262
Borden A2-tunnel moeten De Geusselt aangeven - www.1limburg.nl/l/49165 #1Limburg

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2017 17:23 06 juli 2017 17:24 door aait wief. Reden: .
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #3263

SJENG@BOSCHPOORT schreef : Borden A2-tunnel moeten De Geusselt aangeven - www.1limburg.nl/l/49165 #1Limburg

De bewegwijzering uit de richting Eindhoven en Heerlen is sowieso abominabel. Je zoekt tevergeefs naar een verwijzing nmaar het AZM / MUMC+: een simpele internationaal erkende H op de borden Maastricht-Zuid / Liege zou al kunnen helpen.
Ook de voetbal op de borden ontbreekt. je hebt "vroegtijdig"een aantal keuzes. wie snapt bij het bord Cadier en Keer, Berg en Terblijt, Hasselt Maastricht dat je dan óók in Maastricht Oost cq de Geusselt uitkomt? Het internationaal erkende voetballetje op deze borden zou al een hoop verwarring kunnen voorkomen en bezoekers op het juiste moment op de juiste baan zetten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2017 19:37 06 juli 2017 19:38 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3264
Aait wief wat dacht je van 'Afrit 53' als je vanuit t zuiden in de bovenste tunnel zit en dit bord na 2km opdoemt. Je hebt geen idee waar je zit, of wat 'Afrit 53' inhoudt. Geen enkele naam erbij. Waanzin!


Hint: 'Afrit 53' is Maastricht Oost, Geusselt) :thinking:

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 16:18 13 juli 2017 16:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3265
MVV wordt het vuur aan de schenen gelegd op sociale media over het uitblijven van grote transfers. Maar is dat wel terecht vraag ik me af? Twee hele belangrijke mijlpalen werden nog geen twee maanden geleden behaald (Sportieve mijlpaal en Schuldenvrije club) en de response van het zakenleven op deze positieve ontwikkelingen is 0,0. Helemaal niets. We staan nog steeds op een schamele 2,1 miljoen euro, al zeven jaar na de overname door de supporters staat dat bedrag nog steeds onveranderd stil. De begroting is zelfs vier tot zes ton minder dan dat er in de zero's binnenkwam (tijdperk 2000-2009). Terwijl de inflatie alleen maar oploopt, ook binnen het voetbal.

Ik vind dat MVV klein wordt gehouden door Maastricht (en achterland) . Dat er een verstikkend klimaat is ontstaan binnen en rondom de stad, waar een voetbalclub die op de rand staat om te groeien (zo voelt het), een voedingsbodem krijgt aangereikt waar zelfs een hockeyclub moeilijk op kan renderen. In Sittard komt momenteel evenveel binnen als in Maastricht, terwijl zij de vloer, de modder en de fundering hebben geraakt de afgelopen jaren. Teleurstelling op teleurstelling hebben moeten verwerken. En wij juist een positieve klim hebben gemaakt, met strak, zelfkastijdend beleid, en hier totaal niet voor beloond worden door het zakenleven.

Ik had al geen hoge pet op van Maastricht en haar toekomst. Maar die vieze nasmaak wordt alleen maar erger na vorig seizoen, nu veranderingen uitblijven. Als deze passiviteit zich blijft voortzetten in de toekomst speel je over tien jaar voor lijfsbehoud in de onderste regionen door prijsstijgingen, want 2,1 miljoen euro was tien jaar geleden een prima bedrag waar je mee deed in de Jupiler League, maar dat is het allang niet meer. Die grens schuift met het jaar op. Het wordt tijd dat MVV eens mensen op hun ziel gaat trappen en die chauvinistische gevoelens die rondom de stad hangen eens gaat prikkelen, op een positieve of negatieve manier. Door Maastricht eens neer te zetten voor wat het is in de media, een armoedige, hopeloze boel, zonder enige betrokkenheid voor haar voetbalclub. (muv die fantastische lieden die al jaren de club steunen vanuit het MKB of zelfs kleiner.)

Commerciële daadkracht of niet binnen MVV. Het is een schande dat het voor een stad niet uitmaakt of je nu meedoet voor de prijzen, of onderaan wappert voor spek en bonen. (Dat is al 20 jaar bezig en wordt alleen maar erger...) En of je nu wel of niet goed en eerlijk beleid voert je ziet geen response. Dit seizoen heb je aan alle eisen voldaan, je hebt laten zien dat men woord bij daad kan voegen. Komend seizoen wordt ook een seizoen waar een beloning van vertrouwen moet komen vanuit de achterban/stad. Gebeurt dat niet, dan weet je waar je als club aan toe bent. Dan weet je dat je in de verkeerde regio gevestigd bent en dat je jezelf (en je supporters) iets 'wijs' aan het maken bent met "I wanna go home". I wanna go home kost 9 miljoen euro per jaar voor een structureel verblijf en dan doe je nog mee aan de stoelendans van het rechter-rijtje. TV gelden zijn 1, 9 miljoen euro... Doe de rest zelf maar berekenen...

Als al die goodwill, waar eigenlijk op gehoopt werd dit seizoen uitblijft, dat zul je uit een ander vaatje moeten gaan tappen qua uitstraling. (Geen Limburgse Xenofobie meer. Die houden eigenlijk momenteel de club recht, niet 'De Sjengen'.. Maar dat is een andere discussie.) Of je moet je erbij neerleggen dat het plafond van de club bereikt is. Een dichtbevolkte hoofdstad van een grote provincie(3e dichtbevolkte regio van het land) hoort minimaal 4 miljoen euro binnen te slepen, het spijt me van de negativiteit, maar ik erger me hier dood aan. En MVV kan hier weinig aan doen! Maar krijgt wel de verwijten, door mensen die denken dat de zon voor niets opkomt, die denken dat ze in het Madrid van Nederland wonen.. Het probleem zit niet bij MVV, maar in de regio.. Heerlen (Kerklaar is maar een administratieve naam) met haar 250.000 omwonende speelt de Limburg kaart en lukt het wel om minimaal 5 miljoen eigen gelden binnen te harken in de JL. Maar goed, genoeg over hun. Ik heb een grotere hekel aan de kortzichtigheid van mijn eigen geboortestad en diens stadsbestuur.. Waar is de logistiek? Waar is de industrie?.

:puke: (sorry, ik ruim het op.) (ook voor de negativiteit)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., jovkle, Boer458, SJENG@BOSCHPOORT, La Chouffe, Strucht

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 16:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #3266
Geen speld tussen te krijgen Houten.
Ik erger me ook aan die simpele zielen die dan op sociale media termen als 'kutbestuur' gebruiken.
Die mannen verdienen juist de complimenten met de prestaties van afgelopen seizoen en vooral het uiteindelijk schuldenvrij weten te krijgen van de club.

Waarschijnlijk moeten we ons inderdaad realiseren dat Maastricht MVV niet nodig heeft om de stad op de kaart te zetten. Andere gemeente in de regio hebben vrijwel niks anders dan de plaatselijke BVO om enige naamsbekendheid aan te ontlenen. En een echt bedrijfsleven hebben we niet. De enige manier om echt nog stappen te kunnen maken is - naar mijn mening - een hele negatieve: zorgen dat we als enige BVO in Zuid-Limburg over blijven. En dus een faillissement van die andere clubs. Dat is realistischer dan hopen op een miljonair die de club uit clubliefde wil redden. En uiteraard moeten we dan ook de hand reiken naar de rest van de provincie. Met Maastrichts chauvinisme alleen komen we geen stap verder met deze club.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Boer458, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 16:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3267
Houten, ik snap je frustratie volledig. Moet je dit financieel/sportieve beleid eens voorstellen maar dan in een stad van vergelijkbare grootte met meelevend achterland en bedrijfsleven et cetera.

Maar wel een belangrijk punt in je betoog: dat de begroting niet omhoog zou gaan is een terugkerend iets. Ik lees dat de laatste weken hier vaker. Ik heb dat helemaal niet zo begrepen tijdens het supporterskaffee. Volgens mij is er over de totale begroting niets gezegd, en over de spelersbegroting juist dat die omhoog ging. Volgens mij is er ook gezegd dat er wel degelijk welgestelde mensen zich bij MVV meldden om financieel iets extra's te doen (met daarbij de eis dat dat in de selectie gaat). Ik ben dus in de veronderstelling dat onze totale begroting wel degelijk is gestegen de afgelopen jaren/stijgt komend seizoen. Niet spectaculair, niet in eens naar een bedrag waarmee je zeker top-3 speelt, maar desalniettemin toch stijgt.

Roei baank of iemand anders dicht op het bestuur, kunnen jullie hier duidelijkheid over verschaffen? Het liefst met bedragen, maar als dat niet kan zonder. Stijgt alleen de spelersbegroting, of stijgt ook de totale begroting?

Houten, dat zou verder niet je hele punt onderuit halen hoor. Als je ziet wat vergelijkbare steden als Leeuwarden, Zwolle, Deventer, Almelo en Doetinchem (!) kunnen opbrengen... Ik denk dat Maastricht in principe op veel punten wint van al die steden. Dan is het zelfs met een iets hogere begroting nog triest hoe weinig wij voor elkaar krijgen.

Maar ik sta iets positiever in het leven dan jij. Juist in de voetballerij kan alles zo maar omslaan. Ik noem net Zwolle en Almelo. Die clubs hebben ook van heel ver moeten komen, en ik gok dat daar precies de gedachten die jij hebt, ook rondgingen na de eerste jaren consequent financieel gezond beleid. Waar blijven de sponsoren en de fans? Ik blijf altijd hopen dat de goede tijden voor MVV weer komen. :applaus:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 16:55 13 juli 2017 17:04 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 247
Meer
MVV algemeen #3268
Correct Houten, In een andere onderwerp heb ik dit ook al eens aangesneden. Penders gaf zelf aan dat de begroting na genoeg hetzelfde blijft, maar door dat de 2 ton aflossingen aan o.a Hendriks is afgelost. Er 2 ton extra beschikbaar komt voor het spelersbudget.

Ik heb vele twijfels over het huidige beleid bij bv Fortuna, maar zij sturen alleen maar positieve push berichten, met kracht termen als 90% van de sponsors is gebleven, maar door het binnenhalen van nieuwe sponsoren zijn we ruim over het streef bedrag heen. Is dit hun ouderwetse Iraakse informatie voorziening of doen wij iets fout in Maastricht?

Ben zelf niet van Maastricht, maar ik hou van de Maastrichtse identiteit, maar kijk je naar onze grote sponsors/ weldoeners dan komen deze niet uit Maastricht. Wil Maastricht een profclub of flaneren we alleen op de hoofdtribune bij de playoffs?

Enige oplossing is om echte commerciële professionals te gaan inhuren, maar daar zitten we weer met de financiën. Misschien nog commerciële toppers in spe op het forum?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Anna D.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 17:31 13 juli 2017 17:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3269
We worden inderdaad ook klein gehouden door de andere twee profclubs die tegen onze groei drukken. Daarnaast hebben we de pech dat de crème de la crème van het Belgische en Duitse voetbal ook zo kort op onze grens liggen, dat zijn giganten die door een flinterdunne culturele (land)grens worden tegen gehouden, maar wel drukken tegen onze expansie. Almelo en Zwolle kunnen door hun locatie veel verder reiken om sponsoren binnen te halen.

Over neutraliteit gesproken. Zijn er MVV supporters hier (die niet in Maastricht geboren zijn en/of wonen) die zich storen aan de éénzijdige tekstuele inhoud van het volkslied? Of het gevoel hebben dat zij niet gerespecteerd worden als er een lijn wordt getrokken tussen 'boeren' en 'sjengen'? En dit als een drempel ervaren. Ik vraag dit omdat het me gewoon opvalt hoeveel mensen buiten de stad richting de Geusselt komen. Sinds ik verhuisd ben heb ik meer mensen ontmoet die naar MVV gaan kijken, dan toen ik nog in Maastricht woonde. Mensen met Oost-Limburgse accenten.

En voor de mensen die naar Stadion de Boschpoort gingen en die tijd bewust hebben meegemaakt. Waren dat allemaal Maastrichtenaren die daar langs de lijn stonden? 30.000 man als uitschieter? Ik vraag dit, omdat ik vermoed dat met de komst van RJC als derde profclub (Limburgia etc niet meegeteld) een heel scheef beeld is ontstaan in de geschiedenis van MVV. En dat scheve beeld een voedingsbron is geworden voor de drang om naar de eredivisie te gaan, maar dat het voetbal daarna commerciëler is geworden en de praktijk hiervan nooit getest is. Een kennis bijvoorbeeld was vroeger in die tijd MVV supporter, maar is bij de komst van het handelshuis in Aachen overgestapt naar hun. Maar dat is ook logisch, want zijn geboortedorp lag daar 10 kilometer vandaan en is daar cultureel opgegroeid en hij woont nog steeds in het 045 gebied. Echter tekent dat wel een heel ander beeld af van de geschiedenis, dan dat je alleen naar de ruwe cijfers van het verleden kijkt. Die klanten zijn namelijk weg omdat ze een club hebben gevonden die korter bij hun eigenheid hoort dan MVV doordat het aanbod veranderde.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2017 17:42
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 247
Meer
MVV algemeen #3270
Ben zelf woonachtig in Schin op Geul en hier zitten ook gewoon veel MVV supporters. Per thuiswedstrijd zullen er altijd 10-30 man zijn en dat uit een dorp van 1100 inwoners. wat wel zo is dat door de goede marketing van RJC alle hele jonge jeugd naar de Parkstad word gelokt. Weet dat er nog wel genoeg andere MVV supporters zijn uit het Heuveland ( gewoon 043 gebied ) Speelde laatst eens met de gedachten om een supportersgroep "MVV sups Heuveland" te oprichten om supporters te centraliseren en om te kijken of er iets mogelijk is om sponsors van daaruit te benaderen of MVV te promoten.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, de Maastrichtse/volkse identiteit moet gewoon blijven. Misschien niet met de rug naar het heuveland staan, maar schouder aan schouder?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, middenstip, Boer458, SJENG@BOSCHPOORT, Puime, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden