MVV algemeen

06 juni 2017 17:30
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV algemeen #3211
MVV Supporter

Ik kan alleen maar beamen wat je zegt.
Ook ik heb diverse mails naar MVV verstuurd.
Telefonisch is het ook een hele opgave om ze aande lijn te krijgen.
Ze beloofden om het formulier om mijn seizoenskaart te verlengen op te sturen.
Na een week had ik het formulier nog niet in huis
Uiteindelijk ben ik zelf naar de Geusselt gereden en heb ter plekke mijn seizoenskaart verlengd.
Op dit punt valt heel veel te verbeteren.

Aon de géng

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 18:18
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3212
Nee geen vakantie, dan zou dat wel aangekondigd zijn en op z'n minst een Out of Office reply.

Deze berichten steken al jaren af de kop op en zullen ook zo blijven als de organisatie niet versterkt wordt. Je kunt een citroen immers niet verder uitpersen en van stagiaires van 17 jaar kun je niet alles verwachten.

Ja het is een simpel mailtje, ik weet het. Maar zolang er geen personeel bij komt zal dit zo blijven en zal er dus geld verloren gaan. Kost komt voor de baat, ook op kantoor.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 08:28
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #3213
op facebook werd er door iemand ook al aangegeven dat hij geen reactie kreeg van MVV.
Jammer dat dit zo weer moet, heb je het te druk laat dit dan weten door een out off office melding of dergelijke.
Dit komt weer zo amateuristisch over.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 09:24 08 juni 2017 09:26 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3214
Excuus, er kwam even wat werk tussendoor :blush:


Boe is dat feeske? schreef : Ja het is een simpel mailtje, ik weet het. Maar zolang er geen personeel bij komt zal dit zo blijven en zal er dus geld verloren gaan. Kost komt voor de baat, ook op kantoor.



Het is dat ik geen zin/tijd heb om hier een hele column aan te wijden, maar MVV komt in een interessante fase, een fase die ons nog wel eens tegen kan gaan vallen - op de korte termijn.

MVV is nagenoeg schuldenvrij; de interesse in de club lijkt aan te trekken. De komende tijd zal MVV wellicht wat meer te besteden hebben. Sportief gaat het ook beter. Met vallen en opstaan, ik heb het grootste gedeelte van de tweede seizoenshelft ook niet op tafel staan dansen, maar het puntenaantal is alsnog het beste van de afgelopen jaren. Het laatste seizoen van Trost deden we het beter als je punten per wedstrijd bekijkt, door de faillissementen dat seizoen speelden we toen minder wedstrijden. De twee jaar dat Thiebaut hier in de spits stond en we miljoenen (die we niet hadden) aan salarissen betaalden, pakten we precies 1 punt meer in beide seizoenen, in evenveel wedstrijden. Alle andere jaren sinds 1997 deden we het minder goed.

Je zou zeggen: die combinatie van financieel en sportief er goed opstaan, leidt er toe dat we komende jaren mooie dingen gaan zien. Ik hoop dat ook, en het zit er ook echt in. Maarrr tegelijkertijd...

De afgelopen weken hebben duidelijk gemaakt dat MVV op een aantal punten echt nog geen eredivisieploeg is. Dat is logisch en begrijpelijk na 17 jaar jupiler league. Bovenstaande discussie geeft een mooi voorbeeld, MVV heeft versterking nodig op gebied van ticketing. Voor zover ik weet heeft Stijn Provoost dit alleen in zijn portefeuille - tegelijkertijd is hij verantwoordelijk voor Publieksmarketing én PR & Communicatie (publiek).
Ik weet dat Stijn versterking heeft van enkele stagiaires, maar niet van vast personeel. Op commercieel gebied hebben we in het verleden ook al genoeg geluiden gehoord, ook daar zou extra aandacht niet misstaan. We hebben een manager commerciële zaken en de secretaresse helpt ook met de “binnendienst” (backoffice) van commerciële zaken, naast haar andere taken. Voor de rest doen we het – voor zover mij bekend - met vrijwilligers en stagiaires.

Linkje

Op gebied van veiligheid en organisatie rondom de wedstrijd tegen Roda zijn er ook wat verbeterpunten. Ook daar zouden extra handjes wellicht helpen. En dan niet een student die – met geode bedoelingen – een half jaar stage komt lopen. En zo is er vast meer te verzinnen. Let we: ik vel geen oordeel over de mensen die het werk nu doen, ik zeg niet dat zij het slecht doen. Wel dat MVV daar extra mensen goed zou kunnen gebruiken.

AZ als voorbeeld, en ik weet dat wij lichtjaren van AZ verwijderd zijn, maar zij hebben hun organisatie duidelijk online staan.

linkje

Een coördinator kaartverkoop en drie medewerkers kaartverkoop. Een manager, een adviseur, twee accountmanagers en twee backoffice medewerkers op commercie. Let wel: die doen er niet ook de marketing bij, daarvoor heeft AZ een manager en drie medewerkers in dienst. En die doen er ook niet de communicatie bij, daarvoor heeft AZ vijf mensen in dienst. AZ heeft een coördinator en twee medewerkers “veiligheid”. AZ heeft zeven mensen op financiën. En ik kan nog wel even doorgaan.

Nogmaals: wij hoeven echt niet AZ in aantallen medewerkers te evenaren. Maar wij hebben op het niet-voetbalgedeelte zeven vaste medewerkers en die moeten vrijwel allemaal meerdere zaken tegelijkertijd doen. AZ 65… en daar zit bij AZ echt geen enkele stagiair of vrijwilliger bij. Ik heb De Graafschap even bekeken, die zitten op negentien vaste medewerkers in het niet-voetbalgedeelte.

Waar wil ik heen? Ik denk dat MVV als organisatie pakweg tien vaste medewerkers extra heel hard zou kunnen gebruiken – dan zit je nog altijd onder De Graafschap. En nee, die zijn niet altijd keihard nodig. Een fulltimer kaartverkoop, veiligheid of marketing verdient zichzelf niet terug als je op maandagavond tegen Jong Utrecht moet. Maar in het grote plaatje wel degelijk, op de lange termijn. Maar tien extra medewerkers, dat kost ieder jaar tonnen extra. Afhankelijk van welke kwaliteit je binnenhaalt zelfs richting het miljoen (een echt goede commerciële man met alle bijkomende kosten werkgever kan boven de ton uitkomen).

Tegelijkertijd is het voor MVV van strategisch belang om structureel in de top van de Jupiler League (of hoger, uiteraard!) te spelen. Een commerciële topper of een medewerker kaartverkoop levert pas echt geld op als je sportief succes hebt. Hoe kan MVV structureel in de top van de Jupiler League spelen? Dan moet er echt meer geld naar de selectie dan de afgelopen jaren. Tonnen meer. Misschien wel een miljoen. We krijgen niet ieder jaar een Nwakali in de schoot geworpen.

Kortom: MVV krijgt wellicht de komende tijd wat meer geld te besteden. Wat gaat MVV daarmee doen? Het is balanceren op een smal koord. Zowel de organisatie als de selectie schreeuwen om meer geld, beiden “verdienen” dat ook. Maar we hebben echt niet genoeg geld (richting de twee miljoen per jaar) om beiden naar tevredenheid te versterken. Ik ben benieuwd waar MVV voor kiest. En eigenlijk ook wel wat wij als fans willen. Willen we liever top-5 spelen, maar hier om de zoveel tijd komen zeuren (terecht overigens!) over niet-beantwoorde mailtjes, over glory hunters die op je stoel zitten, over aflopende sponsorcontracten waar MVV niet eens contact opneemt met de sponsor? Of willen we dat eerst de organisatie op orde is?

Tot voor kort kon MVV altijd wegkomen met het antwoord “we hebben geen geld, ons budget is de 12e van de jupiler league”. Als de begroting nu echt gaat stijgen, gaat dat antwoord niet meer op. Tegelijkertijd is MVV echt niet opeens de rijkste club, MVV kan onmogelijk op alle vlakken naar tevredenheid functioneren zonder weer in de financiële problemen te komen. Ik ben benieuwd hoe wij als fans daar op reageren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, Puime, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 10:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #3215
Ik zie toch wel vaker de zin verschijnen: "MVV heeft geen eredevisieploeg". Ook de kampioen van de JL heeft geen eredivisieploeg. Die koop je bij elkaar zodra je in de eredivisie beland. Dus als je geen kampioen wordt van de JL, moet je met beperkte middelen en enig kunst en vliegwerk en een behoorlijke dosis geluk de nacompetitie doorstaan. Dat is o.a. NAC gelukt maar MVV na de zoveelste keer weer niet. Je bent er nooit klaar voor. Of er moet al iemand met een zak geld komen die er niet is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, Josef1982

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 12:21 08 juni 2017 12:23 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
MVV algemeen #3216

Schapendonk schreef : Ik zie toch wel vaker de zin verschijnen: "MVV heeft geen eredevisieploeg". Ook de kampioen van de JL heeft geen eredivisieploeg. Die koop je bij elkaar zodra je in de eredivisie beland. Dus als je geen kampioen wordt van de JL, moet je met beperkte middelen en enig kunst en vliegwerk en een behoorlijke dosis geluk de nacompetitie doorstaan. Dat is o.a. NAC gelukt maar MVV na de zoveelste keer weer niet. Je bent er nooit klaar voor. Of er moet al iemand met een zak geld komen die er niet is.

Mee eens, maar om je te kunnen handhaven in de Eredivsie is er wel meer nodig dan alleen de spelersgroep. Wellicht dat het je één of twee jaar lukt om met goed beleid en wat meeval je te handhaven, maar vroeg of laat val je door de mand. Als supporter denk je dan al snel iets in de richting van 'dan hebben we die ervaring en die inkomsten in ieder geval gehad', maar de vraag is of het wel echt zo werkt. Ik sprak vrij recent met een supporter van FC Dordrecht en die vertelde dat de promotie veel kapot had gemaakt. Bijna alle extra inkomsten moesten gestopt worden in het aanpassen van het stadion en de organisatie. Gevolg: Dordrecht was de jaren voor de promotie altijd een stabiele JL-ploeg die meestal in het linkerrijtje eindigde, na de degradatie werden ze 14e en 19e. Ik volg Jacques dus wel dat er veel meer moet gebeuren dan enkel de spelersgroep. Heel erg lastig inderdaad om een evenwicht te vinden tussen geld in de spelersgroep en geld in de organisatie, maar volgens mij begint het wel met de resultaten op het veld. De bijna-promotie heeft weer voor een boost gezorgd die hopelijk ook weer kan gaan doorwerken in de organisatie. Wellicht dat de postjes in de organisatie op strategische wijze steeds meer uitgebreid kunnen worden. Je zou zeggen dat een extra man op bv. sponsoring ook weer zijn geld moet kunnen opbrengen. Wat dat betreft kunnen we denk ik een voorbeeld nemen aan clubs als Zwolle en Heracles die stapsgewijs de stap naar de eredivisie hebben gezet. Ik ben ervan overtuigd dat deze manier van werken op lange termijn veel oplevert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, DeesClubGiefUsSJEVRAOJE

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 13:17
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #3217

Belgske schreef :

Schapendonk schreef : Ik zie toch wel vaker de zin verschijnen: "MVV heeft geen eredevisieploeg". Ook de kampioen van de JL heeft geen eredivisieploeg. Die koop je bij elkaar zodra je in de eredivisie beland. Dus als je geen kampioen wordt van de JL, moet je met beperkte middelen en enig kunst en vliegwerk en een behoorlijke dosis geluk de nacompetitie doorstaan. Dat is o.a. NAC gelukt maar MVV na de zoveelste keer weer niet. Je bent er nooit klaar voor. Of er moet al iemand met een zak geld komen die er niet is.

Mee eens, maar om je te kunnen handhaven in de Eredivsie is er wel meer nodig dan alleen de spelersgroep. Wellicht dat het je één of twee jaar lukt om met goed beleid en wat meeval je te handhaven, maar vroeg of laat val je door de mand. Als supporter denk je dan al snel iets in de richting van 'dan hebben we die ervaring en die inkomsten in ieder geval gehad', maar de vraag is of het wel echt zo werkt. Ik sprak vrij recent met een supporter van FC Dordrecht en die vertelde dat de promotie veel kapot had gemaakt. Bijna alle extra inkomsten moesten gestopt worden in het aanpassen van het stadion en de organisatie. Gevolg: Dordrecht was de jaren voor de promotie altijd een stabiele JL-ploeg die meestal in het linkerrijtje eindigde, na de degradatie werden ze 14e en 19e. Ik volg Jacques dus wel dat er veel meer moet gebeuren dan enkel de spelersgroep. Heel erg lastig inderdaad om een evenwicht te vinden tussen geld in de spelersgroep en geld in de organisatie, maar volgens mij begint het wel met de resultaten op het veld. De bijna-promotie heeft weer voor een boost gezorgd die hopelijk ook weer kan gaan doorwerken in de organisatie. Wellicht dat de postjes in de organisatie op strategische wijze steeds meer uitgebreid kunnen worden. Je zou zeggen dat een extra man op bv. sponsoring ook weer zijn geld moet kunnen opbrengen. Wat dat betreft kunnen we denk ik een voorbeeld nemen aan clubs als Zwolle en Heracles die stapsgewijs de stap naar de eredivisie hebben gezet. Ik ben ervan overtuigd dat deze manier van werken op lange termijn veel oplevert.


Sorry Belgske, mer nao 17 jaor in de Ierste Devizie zien veer de stap vaan ''stapsgewijs'' inmiddels al wel veurbij.
Noe is 't gewoen zaak um door te pakke. Zjus dat irritante getreuzel maak us hielemaol kepot noe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 13:23
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #3218

Belgske schreef : Mee eens, maar om je te kunnen handhaven in de Eredivsie is er wel meer nodig dan alleen de spelersgroep. Wellicht dat het je één of twee jaar lukt om met goed beleid en wat meeval je te handhaven, maar vroeg of laat val je door de mand. Als supporter denk je dan al snel iets in de richting van 'dan hebben we die ervaring en die inkomsten in ieder geval gehad', maar de vraag is of het wel echt zo werkt. Ik sprak vrij recent met een supporter van FC Dordrecht en die vertelde dat de promotie veel kapot had gemaakt. Bijna alle extra inkomsten moesten gestopt worden in het aanpassen van het stadion en de organisatie.


Ik denk dat je hier ook de slechts mogelijke vergelijking trekt. Dordrecht heeft al jaren de plannen om het stadion te verbouwen/vernieuwen (hebben het ooit zelfs gehad over een demontabel stadion). Het huidige stadion heeft 4100 plekken en is onderkomen. Ja, dan gaat al je geld in het aanpassen van je stadion zitten. Ik wil niet zeggen dat De Geusselt direct klaar is voor Eredivisie voetbal, maar twee/drie jaar uitzingen met dit stadion om andere zaken voorrang te geven zou geen probleem moeten zijn. Organisatorisch is meer werk aan de winkel, maar daar kun je je bijna niet op voorbereiden in mijn ogen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Josef1982

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 13:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3219
Ik wil voor de zekerheid even zeggen dat mijn post niet bedoelt dat MVV klaar moet zijn voor de eredivisie. Zoals gezegd, na 17 jaar jupiler league ben je dat nooit (zonder goedwillende miljardair). Wel zie ik binnen de jupiler league nog ruimte om door te groeien qua organisatie en qua selectie. De simpelste vergelijking: De Graafschap heeft bijna drie keer zo veel medewerkers in dienst om alles om het voetbal heen te organiseren. Maar het wordt voor MVV een hele uitdaging om te balanceren tussen selectie versterken en organisatie verbeteren/uitbreiden.

Ik promoveer liever gisteren dan vandaag. Laat dat duidelijk zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 17:16
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
MVV algemeen #3220

MVVke schreef : Sorry Belgske, mer nao 17 jaor in de Ierste Devizie zien veer de stap vaan ''stapsgewijs'' inmiddels al wel veurbij.
Noe is 't gewoen zaak um door te pakke. Zjus dat irritante getreuzel maak us hielemaol kepot noe.

Oh, met mijn post bedoelde ik niet dat MVV nog jaren moet opbouwen hoor. Komt misschien wel een beetje zo over. Ik denk dat MVV de afgelopen jaren al heel veel heeft opgebouwd. Hoewel ik natuurlijk liefst gewoon dit seizoen was gepromoveerd, denk ik wel dat MVV de komende jaren nog belangrijke stappen te zetten heeft. Ik vind ook dat MVV nu moet doorpakken en promotie binnen nu en drie jaar moet absoluut het doel zijn. Uiteindelijk kun je in de JL een beperkte groei doormaken en zal de uitdaging vooral worden om door te pakken als we eenmaal in de eredivisie zitten. Dan komt het grotere geld binnen en is het de moment om de plek van Roda in te nemen als club van Zuid-Limburg. Op die stap moet MVV echter wel voorbereid zijn, dat is geen stap die je zonder voorbereiding maakt en dan kom je bij het stukje investeren in de organisatie terecht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 17:40
Hante
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 15
Meer
MVV algemeen #3221
Vind de discussies op het Forum interessant waar het gaat om MVV algemeen.
Als oudere MVV supporter heb ik veel hoogte- en dieptepunten meegemaakt. Maar MVV als organisatie is nog altijd hetzelfde: veel te amateuristisch, ondanks alle goede wil. MVV verdiende dit jaar te promoveren, een doelpuntje maar, en dan had ik wel eens willen zien wat promotie in Maastricht losmaakt. Vooral bij de gemeente Maastricht. Ik weet zeker dat men bij de gemeente blij is dat het zover niet is gekomen en dat men zich nu als trotse sportstad bij de huldiging van Tom Dumoulin kon presenteren. Maar zoals ik een tijdje geleden al vertelde over mijn droom: MVV en Tom samen op de markt, dat zou voor Maastricht wellicht teveel zijn geweest.

Ik heb genoten van een volle, enthousiaste Geusselt, ik was erbij op 19 juli 1987 toen de gerenoveerde Geusselt in gebruik werd genomen met een vriendschappelijke wedstrijd tegen Dynamo Dresden. Helaas is diezelfde Geusselt sindsdien bijna nooit meer volgelopen. Als Maastricht, hoofdstad van Limburg, verdient iedereen die MVV een goed hart toedraagt,EREDIVISIEVOETBAL, maar na de betreurenswaardige ordeverstoringen in de rust van MVV-Roda was het voor mij duidelijk dat MVV organisatorisch niets in de eredivisie heeft te zoeken. Reken maar dat de KNVB de nodige aanpassingen van het stadion had gevraagd en dan zou de gemeente Maastricht toch financieel hebben moeten bijspringen of niet?

Ik ben blij dat we nog betaald voetbal spelen in Maastricht en in de Jupiler League houden we het nog jaren vol. MVV in de Eredivisie is helaas voor mij en velen die ik spreek een gepasseerd station. Misschien dat MVV ooit door gemeente en KNVB wordt beloond voor het gezonde financieel beleid door te mogen meedoen in een nieuwe, financieel gezonde Eredivisie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 18:17
RoeieFakkel
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV algemeen #3222
Iemand enig idee hoe ik mvv mijn diensten aan kan bieden? Als derdejaars student economie en geboren/getogen Maastrichtenaar zou ik heel graag mijn steentje bij willen dragen aan mvv. Salaris? Absoluut niet nodig! Het zou mij gruuts maken om mijn steentje bij te mogen dragen aan mvv. Heb verleden jaar al eens gemaild, helaas zonder reactie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Tuor, Josef1982, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 18:22
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 571
Meer
MVV algemeen #3223

Hante schreef : Vind de discussies op het Forum interessant waar het gaat om MVV algemeen.
Als oudere MVV supporter heb ik veel hoogte- en dieptepunten meegemaakt. Maar MVV als organisatie is nog altijd hetzelfde: veel te amateuristisch, ondanks alle goede wil. MVV verdiende dit jaar te promoveren, een doelpuntje maar, en dan had ik wel eens willen zien wat promotie in Maastricht losmaakt. Vooral bij de gemeente Maastricht. Ik weet zeker dat men bij de gemeente blij is dat het zover niet is gekomen en dat men zich nu als trotse sportstad bij de huldiging van Tom Dumoulin kon presenteren. Maar zoals ik een tijdje geleden al vertelde over mijn droom: MVV en Tom samen op de markt, dat zou voor Maastricht wellicht teveel zijn geweest.

Ik heb genoten van een volle, enthousiaste Geusselt, ik was erbij op 19 juli 1987 toen de gerenoveerde Geusselt in gebruik werd genomen met een vriendschappelijke wedstrijd tegen Dynamo Dresden. Helaas is diezelfde Geusselt sindsdien bijna nooit meer volgelopen. Als Maastricht, hoofdstad van Limburg, verdient iedereen die MVV een goed hart toedraagt,EREDIVISIEVOETBAL, maar na de betreurenswaardige ordeverstoringen in de rust van MVV-Roda was het voor mij duidelijk dat MVV organisatorisch niets in de eredivisie heeft te zoeken. Reken maar dat de KNVB de nodige aanpassingen van het stadion had gevraagd en dan zou de gemeente Maastricht toch financieel hebben moeten bijspringen of niet?

Ik ben blij dat we nog betaald voetbal spelen in Maastricht en in de Jupiler League houden we het nog jaren vol. MVV in de Eredivisie is helaas voor mij en velen die ik spreek een gepasseerd station. Misschien dat MVV ooit door gemeente en KNVB wordt beloond voor het gezonde financieel beleid door te mogen meedoen in een nieuwe, financieel gezonde Eredivisie.


Druk op bedankt als je meneer hante een troll vind. Wat schijnbewegingen met zijn dynamo Dresden verhaal, met de opening van het stadion, en vervolgens een klaagboekje open doen met feitelijke onjuistheden cynische opmerkingen. Heb je al eens eerder gezegd dat je uit je nek lult. Ik prik daar wel door heen, hopelijk de moderatoren ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Lummel, middenstip, Tuor, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 18:53
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 429
Meer
MVV algemeen #3224

Hante schreef : MVV in de Eredivisie is helaas voor mij en velen die ik spreek een gepasseerd station. Misschien dat MVV ooit door gemeente en KNVB wordt beloond voor het gezonde financieel beleid door te mogen meedoen in een nieuwe, financieel gezonde Eredivisie.



We gaan ons toch niet neerleggen bij de jupiler league? Ja, er kunnen dingen beter, klopt, daar wordt aan gewerkt. Dat zal gaan met vallen en opstaan, zoals Jacques hierboven uitstekend uiteen heeft gezet. Ik vind het heel vreemd dat mensen blijkbaar een negatieve vibe overhouden aan de wedstrijden tegen Roda en vinden dat we in jupiler league moeten blijven op basis van wat gezeik in de rust... In plaats van te genieten van hoe MVV weer leeft en te genieten van (en tegelijkertijd enorm te balen) hoe dichtbij we waren. Ik krijg van de afgelopen nacompetitie juist honger. Honger naar meer. Honger naar huis. Naar de eredivisie. Weg met die jupiler league!

Clubjes als Heracles, Zwolle en Excelsior waren twintig jaar geleden synoniem voor het woord eerste divisie, moet je nu kijken. Dat kunnen wij ook. De eredivisie is absoluut geen gepasseerd station. Als we ons daarbij neer gaan leggen, dat jupiler league ook wel leuk is en het verder prima is zo dan mogen ze wat mij betreft MVV acuut opdoeken. Of in elk geval, dan knip ik mijn seizoenskaart doormidden.

Maar goed, misschien hap ik nu...
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sandro, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2017 22:05
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 222
Meer
MVV algemeen #3225

Jacques schreef : De simpelste vergelijking: De Graafschap heeft bijna drie keer zo veel medewerkers in dienst om alles om het voetbal heen te organiseren.


Het is ook een gegeven dat de supportersbasis van MVV een stuk kleiner is dan die van De Graafschap, wat uiteraard minder inkomsten betekent.

De Graafschap had dit seizoen gemiddeld 8.523 toeschouwers. www.transfermarkt.nl/de-graafschap-doeti...twicklung/verein/642

MVV dit seizoen gemiddeld 4.637 toeschouwers.
www.transfermarkt.nl/mvv-maastricht/besu...twicklung/verein/384


Zelf denk ik ook dat de beste manier is om het sportieve gedeelte voorrang te geven, want goede sportieve prestaties werken als een magneet voor meer inkomsten aan sponsoring, kaartverkoop, tv-gelden etc.
Grofweg zou ik, en ja dit is heel makkelijk geredeneerd, 2/3 in het voetbal investeren en 1/3 in de organisatie. Het is en blijft een balancing act, helemaal gezien het lage besteedbare budget.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden