MVV algemeen

25 apr 2017 13:23
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV algemeen #3151

MVVke schreef : www.1limburg.nl/oud-burgemeester-houben-...den?context=topstory

Oonder aandere door Houben leef M.V.V. nog.

Houben, bedaank. Rös in vrei.


Inderdaad MVVke,
Aan dhr. Philip Houben hebben we te danken, dat we iedere 14 dagen nog naar de Geusselt kunnen gaan.
Nooit vergeet ik meer zijn binnenkomst in de hal van het stadshuis. na afloop van de raadsvergadering,
Hij sprak de supporters toe en deel hen mede dat MVV gered was.
Na deze woorden werd het Houben bedankt massaal gezongen.
En Philip verliet met een brede grijns de hal.

Wordt het geen tijd om een tribune(vak) naar deze man te vernoemen ????

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 15:20
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3152

Nao Väöre schreef :

MVVke schreef : www.1limburg.nl/oud-burgemeester-houben-...den?context=topstory

Oonder aandere door Houben leef M.V.V. nog.

Houben, bedaank. Rös in vrei.


Inderdaad MVVke,
Aan dhr. Philip Houben hebben we te danken, dat we iedere 14 dagen nog naar de Geusselt kunnen gaan.
Nooit vergeet ik meer zijn binnenkomst in de hal van het stadshuis. na afloop van de raadsvergadering,
Hij sprak de supporters toe en deel hen mede dat MVV gered was.
Na deze woorden werd het Houben bedankt massaal gezongen.
En Philip verliet met een brede grijns de hal.

Wordt het geen tijd om een tribune(vak) naar deze man te vernoemen ????


Dat Houben de boodschap bracht, dat is zijn taak als burgemeester. Dat wilt niet meteen zeggen dat hij alleen deze redding heeft gedaan. De gemeenteraad staat boven de burgemeester. Daar is het besluit genomen met een meerderheid via verschillende partijen die nog heil in de voetbalclub zagen. Het kan net zo zijn dat een burgemeester het er totaal niet mee eens is, maar de gemeenteraad het anders wilt. Ook dan zal de burgemeester dat (goede) woord moeten verkondigen. Houben was in dit geval ook erg betrokken bij de voetbalclub op persoonlijk vlak, maar macht over die uitkomst had hij absoluut niet. Ondanks dat zijn intenties goed waren.

Als we dan toch iemand een van onze (schaarse) tribunes willen gunnen, neem dan iemand die echt een kogel heeft opgevangen. Dat is Luc Winants. Die heeft zijn baan opgegeven om de vernietigende oppositie via een impasse tegen te kunnen houden, waardoor MVV is kunnen blijven bestaan. Gelukkig heeft hij nu weer nieuw werk gevonden. Maar die man heeft een deel van zijn carrière opgeofferd om de club te redden. Iemand die onzelfzuchtiger was dan hem, zul je moeilijk kunnen vinden rondom MVV. Die man verdiend een standbeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 15:48 25 apr 2017 15:58 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV algemeen #3153
Dee waor ouch hiel belangriek.
'n Wethawwer met 'n roed-wit hart, dee nog regelmaotig in de Geusselt waor naar de sjandaolige behandeling in de gemeinteraod.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 15:49 25 apr 2017 15:57 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
MVV algemeen #3154
Houtengerard, je hebt gelijk dat deze man eveneens een tribune(vak) naar zich genoemd moet krijgen.
Alleen rasechte MVV-ers verdienen zo'n eer. Daar horen zeker Philip Houben en Luc Winants bij.
Andere personen zouden kunnen zijn: Jeanke Cox en Dhr. Schobbe
Zolang ze het maar "neet in de kop haole um 'n vak naor Gerd Leers of Gerdo v. Groothees t6e numme.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 19:21
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #3155
Vanavond op L1 nieuws en teletekst.
Mooie reportage over Willie Brokamp toen hij in 1973 niet naar Feyenoord ging .
Omdat MVV een cafe op het Vrijthof kocht.
Video staat op de website vanL1.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 17:55
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV algemeen #3156
Ik lees dat ome Ron genomineerd is om trainer van het jaar te worden. Ik geloof niet dat hij het zal winnen. Maar, ik ben blij met de nominatie en ik hoop dat de fans die zoveel kritiek op hem hebben zullen inzien dat hij een absolute vakman is. Er zijn al veel spelers beter geworden onder zijn leiding. Ik ben blij dat hij bij MVV wil blijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Tuor, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 18:34
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV algemeen #3157
Dan ben ik toch eens benieuwd welke spelers beter zijn geworden onder Ron Elsen? Dit seizoen is er niemand beter gaan voetballen, alleen maar slechter. Van alle spelers de laatste 10 seizoenen hebben alleen Peeters en Croux een goede transfer gehad vanwege hun eigen kwaliteiten maar verder is het triest wat afgelopen jaren vanuit de jeugdopleiding echt is doorgebroken en de spelers die Ron zogenaamd beter gemaakt heeft. Ooit heeft mij eens een goede jeugdtrainer gezegd dat je goede en slechte trainers onderscheidt van het feit dat teams onder goede trainers in de 2e seizoenshelft een duidelijke progressie maken t.o.v. de slechte trainers. Ik ga ze niet vergelijken maar bij Ajax zie je onder Bosz duidelijke progressie en bij MVV onder Ron alleen maar verval. Tuurlijk moet Ron het doen met een beperkt budget, maar zie Excelsior met een beperkt budget. Erik Ten Hag, Mitchel van der Gaag dat zijn pas goede trainers. Trainers die een team beter laten voetballen naarmate oefenstof en patronen zijn ingesleten. Overigens is Giovanni van Bronckhorst tactisch ook een zwakke trainer maar ik bewonder zijn lef door Kuyt te passeren. In Nederland zijn er heel veel betere trainers die voor relatief weinig geld naar MVV willen komen omdat MVV nog steeds die sleeping giant is. Een goede trainer had met het huidige spelersmateriaal veel langer meegedaan in de titelstrijd. Meningen verschillen maar dat mag!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 19:33
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #3158
Ciranni heeft toch anders flink wat vooruitgang geboekt.... en wat dacht je van Pereira ! en de Martinas zijn ook gegroeid allemaal onder Elsen /Dusseldorp. en dan met goed voetbal zo ver komen. dat de groep nu een dipje heeft kan Elsen geen klote aan doen dat kan gewoon gebeuren. CHAPEAU ! Elsen en Dusseldorp. En nu met zijn allen erachter gaan staan in de playoffs, want de 12e man kan echt het verschil maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2017 19:45 09 mei 2017 19:54 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV algemeen #3159

Pino67 schreef : Dan ben ik toch eens benieuwd welke spelers beter zijn geworden onder Ron Elsen? Dit seizoen is er niemand beter gaan voetballen, alleen maar slechter. Van alle spelers de laatste 10 seizoenen hebben alleen Peeters en Croux een goede transfer gehad vanwege hun eigen kwaliteiten maar verder is het triest wat afgelopen jaren vanuit de jeugdopleiding echt is doorgebroken en de spelers die Ron zogenaamd beter gemaakt heeft. Ooit heeft mij eens een goede jeugdtrainer gezegd dat je goede en slechte trainers onderscheidt van het feit dat teams onder goede trainers in de 2e seizoenshelft een duidelijke progressie maken t.o.v. de slechte trainers. Ik ga ze niet vergelijken maar bij Ajax zie je onder Bosz duidelijke progressie en bij MVV onder Ron alleen maar verval. Tuurlijk moet Ron het doen met een beperkt budget, maar zie Excelsior met een beperkt budget. Erik Ten Hag, Mitchel van der Gaag dat zijn pas goede trainers. Trainers die een team beter laten voetballen naarmate oefenstof en patronen zijn ingesleten. Overigens is Giovanni van Bronckhorst tactisch ook een zwakke trainer maar ik bewonder zijn lef door Kuyt te passeren. In Nederland zijn er heel veel betere trainers die voor relatief weinig geld naar MVV willen komen omdat MVV nog steeds die sleeping giant is. Een goede trainer had met het huidige spelersmateriaal veel langer meegedaan in de titelstrijd. Meningen verschillen maar dat mag!!


Dus in die theorie van jouw jeugdtrainer had je vorig jaar en het jaar ervoor geschreven dat Elsen een toptrainer is? Toen draaiden we namelijk na de winterstop veel beter dan daarvoor. Gekke manier van beoordelen als je het mij vraagt, dan is iemand dus het ene jaar wel, en het andere geen toptrainer? Los daarvan, er zijn de afgelopen 10 jaar wel meer spelers die een transfer hebben gemaakt naar hogerop. Boffin bijvoorbeeld. Of Labylle. Smeets is, weliswaar transfervrij maar toch, naar een destijds eredivisieploeg gegaan. Castro, Esajas, Linssen en Brüls idem. Onzin dus dat nooit spelers beter worden hier of een transfer naar een hoger niveau maken. Na dit seizoen zal waarschijnlijk Ciranni vertrekken. Wellicht Kuijpers ook. En die gaan echt niet naar een andere JL ploeg. Dit seizoen is duidelijke progressie ten opzichte van vorig seizoen zichtbaar bij oa Verheydt (eerste seizoenshelft met name), Pereira, Ippel, Martina en Ciranni. Alleen Nys speelt minder dan vorig seizoen en Kuijpers en Labylle spelen niet perse heel veel beter, maar zeker ook niet veel minder dan afgelopen jaar. Ook dit is onzin dus. Nog een andere vraag, wie zijn die toptrainers dan, die het sowieso beter gaan doen en hier voor weinig geld willen komen werken? Kom op, dan noem ze ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, ouwe rot, Jacques, opadiehard, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2017 09:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3839
Meer
MVV algemeen #3160
Dus als iedere club een goede trainer heeft, boekt ieder team vooruitgang na de winterstop. Gaan ze dan opeens 6 punten per wedstrijd uitdelen of zo? Krijgen we wedstrijden met twee winnaars? :P

Ik plaag een beetje hoor, ik snap beide kanten van het verhaal wel. Ik zie de nominatie meer als een "oeuvreprijs", Elsen moet al jaren met beperkte middelen werken en haalt voor het tweede jaar op rij de halve finale van de play-offs. Kijk naar de kampioen en de andere clubs die eerste ronde play-offs mogen overslaan: VVV, NAC, Cambuur en Volendam. Die hebben allemaal een spelersbudget van een miljoen of (veel) meer, hoe hard ze bijvoorbeeld ook in Venlo mogen roepen dat ze weinig te besteden hebben, het is niet te vergelijken met MVV. Nuchter bekeken is het geweldig dat we daar tussen staan en daar verdient de hele club, en zeker Elsen, een compliment voor.

Tegelijkertijd stonden we na 20 wedstrijden op 4 punten van de koppositie. We eindigen uiteindelijk op 21 punten. Dat is bijna een punt minder dan Venlo in de laatste 18 wedstrijden, en VVV heeft her en der nog wel wat punten verspeeld. Simpeler gerekend: in de laatste 18 wedstrijden pakken we maar 19 punten. Dat is echt niet genoeg. Elsen hield lang vast aan de ploeg die het voor de winterstop goed had gedaan. Begrijpelijk en het siert hem, maar tegelijkertijd was bijvoorbeeld al langer duidelijk dat Verheydt de vorm totaal kwijt was. Achteraf gezien gemakkelijk praten, dat geef ik ook meteen toe. Wat als we N'koyi meteen na de winterstop in de basis hadden gehad? NB: die was toen niet fit genoeg voor een basisplaats, dus het was niet eens een optie. En waarom hebben we niet meer van Loshaj (voor zijn blessure) en Güvenc gezien? Ik snap best dat sommigen daarom een beetje staan te kijken van de nominatie van Elsen.

Ten slot: kan iemand me vertellen welke andere trainers uit de jupiler league je zou willen nomineren? Jong PSV en Jong Ajax spelen met spelers die miljoenen gekost hebben, daarmee hoog eindigen is geen kunst. Ploegen als NAC en De Graafschap vallen zwaar tegen. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die met een neutraal oog naar de ranglijst kijkt, zegt dat MVV en Almere in positieve zin verrast hebben, en dat je die trainers zou moeten nomineren. Ik zie dat de trainer van Almere niet genomineerd is maar wel de trainer van RKC. Ga maar eens lezen op het forum van RKC wat ze van hem vinden. Die wordt compleet afgebrand. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, jovkle, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 10:24 11 mei 2017 10:25 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #3161
Mannen, dames ook, MVV heeft nog graag een paar reacties. Wie o wie vult m even in?

MVV Maastricht wil graag iets meer inzicht krijgen in de behoeftes van haar supporters. Op basis van deze informatie kan de club gerichter communiceren met haar supporters en inspelen op de behoeftes. Daarom zouden wij graag 5 minuten van je tijd vragen om deze enquête in te vullen.

De enquête is volledig anoniem, dus elke fan kan deelnemen zonder zijn identiteit door te geven. Door het invullen van deze enquête maak je ook kans op een duoticket voor een thuiswedstrijd van MVV Maastricht naar keuze (excl. Derby’s en Play-Offs)! Als je kans wil maken op de prijs, vragen we je wel om je persoonlijke gegevens door te geven.

Klik HIER om de enquete in te vullen en draag bij om MVV gerichter te laten communiceren.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 10:49
Pino67
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 33
Meer
MVV algemeen #3162
In ieder zijn mening zit een waarheid en onwaarheid en soms nemen mensen meningen wel erg letterlijk. Een forum is m.i. Om te prikkelen en discussies uit te lokken. Ik kijk in het algemeen naar de wedstrijden die we gespeeld hebben. Alleen uit bij Cambuur waren we kansloos, verder vond ik MVV vaak de bovenliggende partij. Als er een kans was om te promoveren dan was het dit jaar met de huidige selectie. Tactische keuzes van Ron hebben duidelijk aantoonbaar niet goed uitgepakt. Waarom moest Loshaj plotseling uit het team en bijvoorbeeld niet Kuipers of Nijs? Kijken naar begrotingen vind ik scorebord journalistiek zeker op het niveau en de onderlinge verschillen in geld. Deze zijn relatief laag. Kijk ook naar het spelersbudget. In Sommige BVO' s zit een groot gedeelte van de begroting in randzaken. Over een team dat beter presteert naarmate de tijd vordert omdat de hand van de trainer zichtbaar is heb ik heel veel onzin gelezen dat ik hierover alleen wil zeggen; volg eens een trainerscursus. Goede trainers voor MVV: Hyballa (ben sowieso gecharmeerd van de Duitse mentaliteit), Ron Jans, Alex Pastoor, Peter Maes, Marinus Dijkhuizen, Stijn Vreven. Helaas zijn andere clubs ons al voor geweest met de laatste 2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 11:47
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 328
Meer
MVV algemeen #3163

Boe is dat feeske? schreef : Mannen, dames ook, MVV heeft nog graag een paar reacties. Wie o wie vult m even in?

MVV Maastricht wil graag iets meer inzicht krijgen in de behoeftes van haar supporters. Op basis van deze informatie kan de club gerichter communiceren met haar supporters en inspelen op de behoeftes. Daarom zouden wij graag 5 minuten van je tijd vragen om deze enquête in te vullen.

De enquête is volledig anoniem, dus elke fan kan deelnemen zonder zijn identiteit door te geven. Door het invullen van deze enquête maak je ook kans op een duoticket voor een thuiswedstrijd van MVV Maastricht naar keuze (excl. Derby’s en Play-Offs)! Als je kans wil maken op de prijs, vragen we je wel om je persoonlijke gegevens door te geven.

Klik HIER om de enquete in te vullen en draag bij om MVV gerichter te laten communiceren.


Gedaan
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 16:17 11 mei 2017 16:18 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2395
Meer
MVV algemeen #3164

jasonke7 schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Mannen, dames ook, MVV heeft nog graag een paar reacties. Wie o wie vult m even in?

MVV Maastricht wil graag iets meer inzicht krijgen in de behoeftes van haar supporters. Op basis van deze informatie kan de club gerichter communiceren met haar supporters en inspelen op de behoeftes. Daarom zouden wij graag 5 minuten van je tijd vragen om deze enquête in te vullen.

De enquête is volledig anoniem, dus elke fan kan deelnemen zonder zijn identiteit door te geven. Door het invullen van deze enquête maak je ook kans op een duoticket voor een thuiswedstrijd van MVV Maastricht naar keuze (excl. Derby’s en Play-Offs)! Als je kans wil maken op de prijs, vragen we je wel om je persoonlijke gegevens door te geven.

Klik HIER om de enquete in te vullen en draag bij om MVV gerichter te laten communiceren.


Gedaan



Ps Bij het invullen word er gevraagd of je wel eens losse kaarten koopt en nee invuld kun je niet verder?...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2017 17:40
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 140
Meer
MVV algemeen #3165
gedaon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden