MVV algemeen

21 okt 2019 09:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4351
Beste Mensen

wacht het maar rustig allemaal af.... en dan zullen jullie me een excuus mogen maken hiervoor !

En als jullie dat hebben gedaan is het voor mij ook zand erover en gaan we verder...

We naderen de ontknoping hierover !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gamin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 10:22
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #4352
Het is te hopen voor sommigen dat we nooit een ploeg in het linkerrijtje van de eredivisie worden. Dan was deze situatie al lang en breed uitgemeten in de landelijke pers.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 11:05
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
MVV algemeen #4353
Goed en nu focus op het voetbal..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 14:25
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #4354
Normaal gesproken lopen we 5 pagina's vol te schrijven om Napoleon te vragen wat zijn bron is en voornamelijk stellen we ons dan de vraag, wie is de "dwarsligger" in de groep? We willen het liefste alles tot in details weten, want ja je wilt weten wat bij je grote liefde speelt en wat er gebeurd. Nu wordt er paard met wagen genoemd en wordt informatie doorgegeven die een kern van waarheid zullen bevatten.
Waarom zeg ik een kern van waarheid?, omdat er vaak emoties en eigen beleving in meespelen. De echte waarheid zal altijd wel ergens in het midden liggen.
We lopen altijd te roepen dat MVV zelf nooit met informatie komt en in deze situatie blijft MVV wederom opvallend stil. Iedereen wilde weten wat er gebeurd was en iedereen wilde wel eens weten wie of wat ermee gemoeid was in deze situatie. Nu wordt er via iemand die niet binnen de organisatie werkt informatie gegeven over hoe de situatie volgens zijn gegevens en informatie is verlopen. Het is misschien niet op de gewenste manier geschreven door Napoleon, maar er wordt al iets van duidelijkheid gegeven over de gebeurde situatie. Ik vind het eerder een schande dat alles binnen MVV tot op heden haar kaken stijf op elkaar houdt en niet netjes naar buiten brengt wat er heeft gespeeld de afgelopen periode. Iets wat wij supporters toch allemaal al jaren roepen, dat MVV eens meer moet communiceren met de achterban en meer openheid geeft in (ook deze) zaken.
Misschien was het verstandiger geweest van Napoleon om eerst de informatie te delen en later pas zijn eigen mening erover te geven. Nu kan het overkomen dat hij persoonlijk een heksenjacht is begonnen naar de "dwarsligger".

Wat Napoleon later, vind ik, ook terecht aanhaalt, er worden 5 pagina's gesproken over de gehele situatie en er wordt vooral ingegaan op het vrijgeven van een spelersnaam, maar vrijwel niemand lijkt het erg te vinden dat 2 spelers (waarvan een speler al jaren ons shirt draagt) op non-actief zijn gezet op een hele rare geheimzinnige manier. Nys is helaas door blessures nooit meer de oude geworden, maar ik vind het eerder schandalig en beschamend hoe MVV met haar personeel omgaat. Laat ik het dan nog niet eens hebben hoe onbeschoft ze met een icoon/meubilair als Hoenjet om zijn gegaan.

We moeten het helaas hebben van het netwerk dat MVV op een vrijwel vrijwillige basis bestuurd. De mensen hebben allen MVV in hun hart gesloten en zullen getwijfeld ook denken dat ze altijd in het goede van MVV zullen handelen/beslissen. Toch vraag ik me echt af of het niet beter zou zijn dat de top binnen de club ingevuld moet worden door een betaalde vacature(s). We kunnen wel zeggen daar hebben we het geld niet voor, maar als de top van MVV betaald zou worden, dienen ze zich ook 24/7 bezig te houden met MVV. Meer tijd dat er in MVV wordt gestoken en als dit goed wordt gedaan zal de club hier ook de vruchten van kunnen plukken en als organisatie een stabiele profclub kan worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Sjotelsplak, middenstip, Boer458, Gamin, M-MVV

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2019 14:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #4355
Voetbalclubs zijn nooit happig op het geven van info omtrent dit soort problematiek, en zeker niet als de hoofdpersonen nog met elkaar in gesprek zijn (En dat zijn ze begrijp ik)

Toen ik gister een Willem2 supporter vertelde dat twee spelers op non actief stonden en de club niet naar buiten trad met meer info, was zijn eerste reactie (zonder verdere feitenkennis) "logisch, doen ze nooit".

Overigens zegt deze man ook dat Jurgen Streppel een prima bouwer is, iemand die als manager de lijnen kan uitzetten binnen een club. Maar een goede coach? Tja daar was hij dan weer minder over te spreken.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 04:01
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV algemeen #4356
Reginald Thal legt commercieel werk MVV neer: ‘Ik gooi mezelf weer in het diepe’

Reginald Thal heeft zijn commerciële werk voor MVV neergelegd. De 54-jarige oud-prof wil zich gaan richten op een nieuwe uitdaging.
Thal trad in de zomer van 2018 aan als commercieel directeur ad interim bij MVV. Hij maakte toen al duidelijk dat hij deze job maximaal een jaar wilde vervullen. De voormalige verdediger legde zijn functie officieel op 1 augustus dit jaar neer, maar bleef wel nog een aantal uur per week commercieel manager Tom Daemen - eveneens oud-prof - ondersteunen.

Nu acht hij de tijd rijp om zich weer op iets anders te richten. ,,Met Tom heeft MVV een groot talent in huis. Ik zal als adviseur en supporter nog geregeld bij de club komen, maar ik ga mezelf nu weer in het diepe gooien. Wellicht ga ik trainingen of spreekbeurten geven. En ik denk aan het schrijven van een boek.”

bron de limburger

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 08:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #4357

Raffalaldo schreef : Normaal gesproken lopen we 5 pagina's vol te schrijven om Napoleon te vragen wat zijn bron is en voornamelijk stellen we ons dan de vraag, wie is de "dwarsligger" in de groep? We willen het liefste alles tot in details weten, want ja je wilt weten wat bij je grote liefde speelt en wat er gebeurd. Nu wordt er paard met wagen genoemd en wordt informatie doorgegeven die een kern van waarheid zullen bevatten.



Ik weet het, mosterd na de maaltijd. Maar ik heb in ieder geval zelf nog nooit gevraagd om een bron, het is toch logisch dat als je een bron prijsgeeft je nooit meer informatie krijgt? Napoleon heeft ook helemaal geen bron genoemd. Everaers is namelijk niet zijn bron. Hij heeft een bron (of meerdere) die Everaers noemen, dat is iets anders.

Raffalaldo schreef : Ik vind het eerder een schande dat alles binnen MVV tot op heden haar kaken stijf op elkaar houdt en niet netjes naar buiten brengt wat er heeft gespeeld de afgelopen periode. Iets wat wij supporters toch allemaal al jaren roepen, dat MVV eens meer moet communiceren met de achterban en meer openheid geeft in (ook deze) zaken.



Ik zal wel weer rood-witte bril verwijten krijgen maar geen enkel bedrijf maakt dit soort dingen bekend, ik verwacht dat helemaal niet van MVV. Bij een arbeidsconflict komt zelden tot nooit echt naar buiten wat er nou speelt, ook bij voetbalclubs niet. Het is helemaal geen schande dat MVV hier niet over communiceert, dat is doodnormaal. Zoals Boe is dat feeske? ook al aangeeft.

Natuurlijk zijn wij nieuwsgierig, ik ook. Maar dat wij nieuwsgierig zijn, maakt nog niet dat we "recht hebben" op een uitleg van MVV of zo. Jij noemt het "niet netjes" dat MVV voor zich houdt wat er precies speelt, ik vind dat juist wel netjes.

MVV kan zeker beter communiceren dan ze nu doen, maar dan denk ik toch vooral aan supporterszaken. Zoals bezoeken uitwedstrijden, of de opmerking van Huib dat zonder overleg met Supportersoverleg (Paul P., hint, er zit niet voor niets het woord "overleg" in de naam van dat orgaan) van alles wordt veranderd. Dat MVV niet of nauwelijks communiceert over spelerszaken is normaal en zelfs waarschijnlijk wettelijk verplicht vanuit privacy-wetgeving.

Raffalaldo schreef : Wat Napoleon later, vind ik, ook terecht aanhaalt, er worden 5 pagina's gesproken over de gehele situatie en er wordt vooral ingegaan op het vrijgeven van een spelersnaam, maar vrijwel niemand lijkt het erg te vinden dat 2 spelers (waarvan een speler al jaren ons shirt draagt) op non-actief zijn gezet op een hele rare geheimzinnige manier. Nys is helaas door blessures nooit meer de oude geworden, maar ik vind het eerder schandalig en beschamend hoe MVV met haar personeel omgaat. Laat ik het dan nog niet eens hebben hoe onbeschoft ze met een icoon/meubilair als Hoenjet om zijn gegaan.



Hoenjet als ik dat zo hoor 100% gelijk - wat betreft de manier waarop. Het kan dat je als betaald voetbalclub moeilijke keuzes maakt en dat Hoenjet daarvan het slachtoffer wordt. Maar zo iemand moet dan op een troon door de voordeur naar buiten. Schandalig als dat niet gebeurt, hoe dwars, koppig of wat dan ook Hoenjet wellicht geweest is - of als hij echt steken laat vallen wegens leeftijd. Na al die jaren trouwe dienst verdient hij een sjiek afscheid.

Nys en Gunst zijn/waren voor zover ik hoorde, hele goede gasten in de groep die de jonge spelers goed hielpen. Ik vind het wat dat betreft jammer dat ze gaan. Sportief gezien is het een gemis in de breedte maar meer ook niet. Als Last en de Uruguayaan fit blijven mis je Gunst geen seconde qua spelniveau. Nys idem met wat andere spelersnamen op het middenveld. De wereld is niet zwart-wit, ik weiger te geloven dat MVV ze zo maar uit het niets wegstuurt. Vooral ook omdat die echt nog wel een flink deel van hun contract uitbetaald krijgen. MVV bespaart hier niet veel geld mee, dus een puur financiële beslissing zal het zeker niet zijn. Ik vermoed dat de meeste mensen ongeveer hetzelfde denken als dit. Ik vind het erg opmerkelijk dat Gunst en Nys, beiden goede gasten zoals ik zei, op deze manier vertrekken. Maar ik geloof er ook niet in dat dat zo maar gebeurt. Dus zeg ik er maar niets over. Ook al omdat alles wat je zegt op een gouden weegschaaltje wordt gelegd door enkele zwart-wit denkende medeforummers.

Dus het is niet alsof mensen het niet erg vinden. Ze weten gewoon niet wat ze er mee moeten omdat er zo veel onduidelijk is. En dat er zo veel onduidelijk is, is frustrerend, maar erg logisch en normaal.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, Sjeng043, Kay, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 09:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4358

peeke schreef : Reginald Thal legt commercieel werk MVV neer: ‘Ik gooi mezelf weer in het diepe’

Reginald Thal heeft zijn commerciële werk voor MVV neergelegd. De 54-jarige oud-prof wil zich gaan richten op een nieuwe uitdaging.
Thal trad in de zomer van 2018 aan als commercieel directeur ad interim bij MVV. Hij maakte toen al duidelijk dat hij deze job maximaal een jaar wilde vervullen. De voormalige verdediger legde zijn functie officieel op 1 augustus dit jaar neer, maar bleef wel nog een aantal uur per week commercieel manager Tom Daemen - eveneens oud-prof - ondersteunen.

Nu acht hij de tijd rijp om zich weer op iets anders te richten. ,,Met Tom heeft MVV een groot talent in huis. Ik zal als adviseur en supporter nog geregeld bij de club komen, maar ik ga mezelf nu weer in het diepe gooien. Wellicht ga ik trainingen of spreekbeurten geven. En ik denk aan het schrijven van een boek.”

bron de limburger


De volgende die vertrekt....

Ik vond en vind Thal een prima vent ....natuurlijk heeft ook hij handleiding maar ik vond hem in ieder geval een mooie zet van MVV om hem binnen te halen.
Nu na een jaar vertrekt , tja wat zegt mij dat , als ik lees wat in het stukje staat, dan komt bij mij gelijk de vraag .... is MVV niet uitdagend genoeg ?! Bedoel we spelen 17de en staan in de eerste divisie ... genoeg winst te behalen lijkt me .
Dat kan het denk ik niet zijn , wat is het dan wel.... waarom stop je na 12 maanden .
Ik vind als zo'n stukje in de krant komt dan vind ik dat zo'n verslaggever aan hem moet vragen ... of hij bv de doelstelling die hij had toen hij bij MVV binnen kwam heeft kunnen realiseren ... Hoe kijkt hij op de korte periode terug en is hij tevreden met zijn eigen inbreng. Gewoon wat diepere vragen die gaan over zijn vertrek.

Feit is wel dat hij de volgend in korte tijd is die vertrekt.... is het dan toch gewoon trekken aan een dood paard /club ?! zodat je toch geen meter verder komt en wordt tegen gehouden door andere ...zodat groei bijna onmogelijk is .... wie zal het zeggen.

Tom is een topper .... en ik vind hem echt een van de beste nieuwe mensen binnen MVV... maar hij staat er bijna zowat alleen voor , daarnaast is Tom nog jong en heeft echt nog jaren nodig om tot volwaardig commercieel manager toe te groeien... Maar wie gaat hem dat leren , de ondersteuning die hij kreeg van Thal volgens het artikel zijn natuurlijk een welkome aanvulling maar in mijn ogen veel te weinig. Je moet een team hebben van geschikte mensen om tot betere prestaties te komen en daar moet je dagelijks mee sparen en werken

Ik voorspel ( en ik hoop het niet) dat Tom snel door een andere BVO of bedrijf weg wordt geplukt . Zo wat ook met Stijn V is gebeurd ... daar is Marco Boogers directeur van VVV heel slim op ingezet.

Na al het gezeik wat speelt in onze club , begint toch langzaam de lucht uit sommige zaken te gaan .... maar misschien is de opzegging van Thal wel een voorzetje voor Ron Elsen en Paul Penders om hem te volgen en een andere uitdaging te zoeken...

Ik vind het persoonlijk jammer ... maar goed zaken gaan zo..... de markt komt steeds dichterbij voor ons !!! ( en dan niet het kampioenschap)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 09:40
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #4359
Thal is bij MVV binnen gekomen vanuit het doel om hier een nieuwe commerciële structuur op te zetten. Het Maurice Schoenmakers tijdstip was over en er moest op een andere manier met sponsoren om worden gegaan. Onder het motto 'Praatjes vullen geen gaatjes' zou nu echt werk gemaakt worden van de commercie. Met een nieuw team kon Thal hieraan bouwen.

Hoe staat het er 1 jaar later voor... er is helemaal niets veranderd. Andere poppetjes, dezelfde verhalen. Tom Daemen is voor de toekomst een goede kracht op commercie, maar van enige visie of gewijzigde omvang met sponsoren is in 1 jaar Thal niks terecht gekomen. Alleen vriend Soons is vaak in beeld gekomen en zal vast een extra reclame bord hebben afgenomen (als dat al het geval is geweest), maar verder is niks veranderd en moeten we zelfs bedelen bij Naga Solar voor het shirtsponsor schap.

Ik deel je mening Napoleon wat betreft een frisse wind in de organisatie. Ik deel niet dat gedeelte dat Thal hier onderdeel van moet uitmaken. De frisse wind bij Thal waait voornamelijk door zijn kapsel en niet zozeer door de MVV organisatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Ali de witte, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 09:53 22 okt 2019 09:55 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #4360

Jacques schreef : Hoenjet als ik dat zo hoor 100% gelijk - wat betreft de manier waarop. Het kan dat je als betaald voetbalclub moeilijke keuzes maakt en dat Hoenjet daarvan het slachtoffer wordt. Maar zo iemand moet dan op een troon door de voordeur naar buiten. Schandalig als dat niet gebeurt, hoe dwars, koppig of wat dan ook Hoenjet wellicht geweest is - of als hij echt steken laat vallen wegens leeftijd. Na al die jaren trouwe dienst verdient hij een sjiek afscheid.


Het verhaal Hoenjet ligt toch een stuk genuanceerder. Van wat ik gehoord heb was er al jaren geleden netjes met hem afgesproken dat zijn werkzaamheden zouden worden afgebouwd, en vorig jaar werd er uitgebreid afscheid van hem genomen (wellicht zijn mensen dat vergeten). Hij heeft daarna nog een seizoen wat meer op de achtergrond gewerkt en daar komt dan ook een einde aan. Wat valt MVV dan hier nu weer aan te verwijten?

Mensen zijn ontevreden dus klampen zich vast aan elk beetje nieuws rondom MVV zodat ze het kunnen verdraaien om nog wat meer op de club kunnen kotsen. Alsof ze er plezier aan beleven. (dit is niet aan jou gericht Jacques, jij reageert ook maar op wat je hier leest maar het bewijst maar weer dat je moet oppassen met wat je gelooft).

www.facebook.com/mvvmaastrichtofficial/p...4545/?type=1&theater
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Huib, Lassie80, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 09:59 22 okt 2019 10:05 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4361

Saint Pierre schreef : Thal is bij MVV binnen gekomen vanuit het doel om hier een nieuwe commerciële structuur op te zetten. Het Maurice Schoenmakers tijdstip was over en er moest op een andere manier met sponsoren om worden gegaan. Onder het motto 'Praatjes vullen geen gaatjes' zou nu echt werk gemaakt worden van de commercie. Met een nieuw team kon Thal hieraan bouwen.

Hoe staat het er 1 jaar later voor... er is helemaal niets veranderd. Andere poppetjes, dezelfde verhalen. Tom Daemen is voor de toekomst een goede kracht op commercie, maar van enige visie of gewijzigde omvang met sponsoren is in 1 jaar Thal niks terecht gekomen. Alleen vriend Soons is vaak in beeld gekomen en zal vast een extra reclame bord hebben afgenomen (als dat al het geval is geweest), maar verder is niks veranderd en moeten we zelfs bedelen bij Naga Solar voor het shirtsponsor schap.

Ik deel je mening Napoleon wat betreft een frisse wind in de organisatie. Ik deel niet dat gedeelte dat Thal hier onderdeel van moet uitmaken. De frisse wind bij Thal waait voornamelijk door zijn kapsel en niet zozeer door de MVV organisatie.




Ben het met je eens , en dat "baart" me zorgen dat de commerciele organistatie bijna helemaal leeg is... want ook Kjell Knops is er niet meer... Er is volgens mij nog Frans Erens en Christian nog actief .... maar hoeveel uur ze hieraan per week kunnen besteden weet ik niet.... gevoelsmatig zeg ik nu het is alleen Tom ... en dat is toch echt te weinig..Kjell is volgens mij op advies van Thal aangetrokken , op zicht een goede zet... maar als die jongen dan geen salaris ontvangt ( wat hij wist dat het een niet betaalde job was) dan kun je het voorstellen dat je wanneer je een gezin hebt dat niet super lang kunt volhouden...
Dus er moet dus bijna geen budget zijn voor commercie en team , kan niet anders....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 10:09
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #4362
Thal heeft vanaf zijn aanstelling al geroepen dat dit tijdelijk is. Zo heeft hij Tom onder zijn wings genomen, en acht hem klaar ervoor om dit alleen in te vullen.

Het voorbeeld Stijn Vullings.. die jongen woont in een dorp rond Venlo, reisde iedereen dag een uur heen en terug naar Maastricht. Daarbij heeft Stijn ook een gezinnetje, en VVV is natuurlijk een nieuwe uitdaging, maar ook voor hem een stapje omhoog.

Niet achter alles het negatieve zoeken

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 10:14
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4363

Zakelijk schreef : Thal heeft vanaf zijn aanstelling al geroepen dat dit tijdelijk is. Zo heeft hij Tom onder zijn wings genomen, en acht hem klaar ervoor om dit alleen in te vullen.

Het voorbeeld Stijn Vullings.. die jongen woont in een dorp rond Venlo, reisde iedereen dag een uur heen en terug naar Maastricht. Daarbij heeft Stijn ook een gezinnetje, en VVV is natuurlijk een nieuwe uitdaging, maar ook voor hem een stapje omhoog.

Niet achter alles het negatieve zoeken


Tom is er blijkbaar volgens het artikel niet alleen klaar voor , want Thal steunt hem nog enkele uren in de week

Maar zo te lezen vind jij dit dus een positief bericht ?!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 10:21
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #4364
Ja dat lees ik ook, enkele uren in de week steunen. Je hebt geen enkel idee hoe deze steun eruit ziet, wellicht schuift thal aan met een tas koffie, doet hij af en toe een belletje voor Tom. Iets heel groots zal het niet zijn.

Mocht ik er als positivo naast zitten zal ik wel mijn excuses aanbieden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 11:58
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV algemeen #4365
het lijkt wel de titanic die zonk vrij snel :lolno:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden