MVV algemeen

22 okt 2019 21:42
Ali de witte
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 46
Meer
MVV algemeen #4366
Het aantrekken van Thal vond ik een jaar geleden een goede zet en was ik enthousiast. Na zijn uitbarsting in de business club tijdens een sponsor avond en het uitblijven van de grote 'vissen', waar hij toch voor was aangesteld naast het structuur geven aan het Commercieel apparaat, ben ik afgehaakt.

Een beperkte voetballer was hij al, maar wist dit door hard werken goed te compenseren en blijft hij een icoon voor de club. Maar als Commercieel directeur heeft hij toch op alle fronten gefaald moet ik constateren. Geen shirtsponsor meer, grote vissen die weg lopen en alleen maar kleine vissen binnen gehengeld. Mét alle respect, soons binnen hengelen is al vriend niet zo lastig. Er staat geen gedegen structuur, waar op dit moment maar 1 volwaardige kracht aan de slag is, Tom Daemen. Maar ook van Tom kunnen we geen wonderen verwachten, daarvoor is er te weinig ervaring en is zijn netwerk te Klein.

Afgelopen jaar is er compleet Ingezet op voetbal en niet op conmercie en directie. Volgende stap moet zijn om vol in te zetten op een goede en capabele commercieel directeur. Als er nu geen stappen worden gezet, en dan ben ik het mét Napoleon eens, zie ik het donker in en is alle werk van de afgelopen 10 jaar teniet gedaan in record tempo.

En over andere 'vrijwilligers' op kantoor wil ik geen woorden vuil maken.

Veur de club oet Mestreech
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot, Jacques, Huib, middenstip, Tuor, Boer458, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 11:51 27 okt 2019 11:57 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 978
Meer
MVV algemeen #4367
Daar sta je dan. Met een financieel goed huis (geen schulden) op plek 19. Richting niveau Telstar, FC Dordrecht, Helmond Sport. Dat vind ik een kwalijke zaak voor een ooit zo gerenommeerde eredivisieclub als MVV. Ook worden we voorbijgestreefd door nietszeggende clubs als Almere City en FC Emmen. Is het bestuur dan tevreden als MVV eindigt tussen plek 10 en 15? Hier heerst het van het ons-kent-ons en vriendjespolitiek. 'Dit is een vriendje van die, die heeft deze papieren en is goedkoop'. 'Dit is een vriendje van die, ook goedkoop, zet die daar maar neer'. Dit is geen leiden van een BVO. Menig amateurclub uit de derde divisie wordt professioneler geleid dan MVV. Ook vind ik dat iedere BVO een tweede elftal moet hebben. Of je nu in de eredivisie speelt of in de KKD. Bij een BVO hoort een tweede elftal.

20 jaar speelt MVV op het tweede plan. Hoe is dat mogelijk voor een club uit een stad als Maastricht? Hoe kan het dat die bovengenoemde clubs MVV voorbijstreven?
Ik mis bij het bestuur de echte drive om mee te doen om promotie. Het wordt al bijna 20 jaar gezegd, maar bijna 20 jaar later speelt MVV nog altijd op dezelfde divisie. Hoe vaak is MVV is die 20 jaar bij promotie geweest? 2008 play-offs halve finale tegen RKC. 2012-2013 lang meegedaan om de titel, uiteindelijke mocht MVV niet promoveren van het toenmalig bestuur. De wedstrijdpremies werden ingetrokken, plus faillissementen van AGOVV en Veendam waardoor MVV toen 9 punten kwijt raakte. 2016-2017 ook een tijd meegedraaid om de titel en uiteindelijk de play-offs finale gehaald. Verder ga ik het daar niet meer over hebben haha. Dus 3 keer, waarvan MVV één keer echt op de drempel van de eredivisie stond.

In 2000 degradeerde MVV. Op de eeuwige eredivisie-ranglijst stond MVV op plek 7. 20 jaar later is MVV afgezakt naar plek 15.

Zolang het ons-kent-ons en het 'vriendjespolitiek' hier heerst, spelen we over 20 jaar nog in de eerste divisie. Tenzij het bestuur de club bestuurlijk niet kapot maakt.

Ikzelf ga nu bijna 20 jaar naar MVV. 20 jaar vaste seizoenkaarthouder, plus nog een half jaartje eredivisie meegemaakt. En in die 20 jaar moest alles schuiven voor MVV als ze thuis moesten spelen. Leuke evenementen, verjaardagen, feesten, vakanties. Alles moest schuiven voor MVV. Maar sinds dit seizoen heb ik minder zin om nog te gaan, maar ik kan MVV zomaar niet opgeven. Het is en blijft de club uit mijn stad, het zijn mijn jongens, mijn liefde. We blijven toch maar gaan, ondanks dat we 20 jaar worden voorgelogen en het huidige bestuur de supporters gewoon wegjagen met kl... regels, zowel thuis als uit, waar mensen weg blijven en door die regels geen zin meer hebben om naar het voetbal te gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Anna D., jesfen, Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 19:25 27 okt 2019 19:26 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4368
Ideale nieuwe trainer voor MVV zou Maurice Steijn zijn.
Oud VVV en ADO , en kampioen geworden met VVV , en een mooi uithangbord voor de club zowel voor supporters en sponsoren en verstand van zaken !!


Ik zou zeggen Welkom Maurice !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 20:48
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4369
Leuke naam, prima trainer, maar totaal onhaalbaar natuurlijk. Wilde in zijn VVV tijd graag een stap hogerop binnen de Eredivisie, maar kreeg toen de kans om een kruiwagen met geld binnen te halen. Zou me niets verbazen als hij in Duitsland terecht komt, maar zeker niet in de Eerste Divisie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 20:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4370

Karakter schreef : Leuke naam, prima trainer, maar totaal onhaalbaar natuurlijk. Wilde in zijn VVV tijd graag een stap hogerop binnen de Eredivisie, maar kreeg toen de kans om een kruiwagen met geld binnen te halen. Zou me niets verbazen als hij in Duitsland terecht komt, maar zeker niet in de Eerste Divisie.


Allemaal waar we je zegt , maar als je een goed plan hebt , dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit !!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 20:57
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4371
@karakter

Nog vergeten te vragen aan je wie past beter in het profiel als je de ambitie hebt om te promoveren.

Maurice Steijn of Fuat Usta ?!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 21:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #4372

Napoleon schreef : @karakter

Nog vergeten te vragen aan je wie past beter in het profiel als je de ambitie hebt om te promoveren.

Maurice Steijn of Fuat Usta ?!



Ik ben Karakter niet, maar goed. Natuurlijk past Steijn daar beter in, maar dat is een enorme dooddoener. MVV heeft afgelopen voorjaar/zomer geprobeerd Streppel als trainer te halen. Natuurlijk probeerde MVV een trainer te halen met promotie-ervaring. Dat kunnen ze echt nog wel zelf bedenken, dat je op dat soort trainers moet mikken ;) Denk je dat er ook maar één forumer is die Usta liever ziet dan Steijn, Streppel, dat soort mannen?

Inderdaad moet je een goed plan hebben om dat soort mensen te overtuigen. Ik zie ook niet zo 1-2-3 wie dat plan momenteel bij MVV heeft. Toch hoop ik dat er contact gelegd wordt. Probleem is natuurlijk dat er minimaal 13 andere eerste divisie clubs hetzelfde denken én dat Steijn ook wel ziet dat als hij even een paar weken wacht, hij bij deze of gene eredivisieclub aan de slag kan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 21:13
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4373

Napoleon schreef : @karakter

Nog vergeten te vragen aan je wie past beter in het profiel als je de ambitie hebt om te promoveren.

Maurice Steijn of Fuat Usta ?!


Overduidelijk Steijn natuurlijk, maar zoals Jacques ook al heeft gezegd: die wacht zijn kans in de Eredivisie af. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat de man na de kerst trainer is van ADO. Dan heeft hij in één jaar tijd twee keer zijn zin gehad; een flinke zak geld gehaald in de zandbak en trainer geworden van zijn grote liefde in de Eredivisie.

Als je een trainer wil aanstellen nu, moet je toch iets lager inzetten. Streppel is vaak genoemd en heeft -als ik het forum zo mag geloven- rondgelopen bij MVV. Welke connectie was daar? Zou hij nu wel interesse hebben in het hoofdtrainerschap? Anders zou je terug kunnen grijpen op een Hans de Koning. Een typische Eerste Divisie trainer die volgens mij bij elk Eerste Divisie ontslag gelinkt wordt aan een club. Wel een trainer die (bijna) nooit gefaald heeft in deze competitie. Hoe staat hij er tegenover om tot het einde van het seizoen trainer te worden, met optie tot nog één of twee jaar? Of ga je toch de gok wagen bij een jongere trainer die nog niets bewezen heeft? Maar dan kun je net zo goed een Usta scenario verwachten. Verder zijn er weinig namen waar ik nu zo aan denk die én interesse zouden hebben in MVV, waar MVV weinig concurrentie bij zou ondervinden en die geen tonnen aan salaris zouden eisen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2019 21:26
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4374

Karakter schreef :

Napoleon schreef : @karakter

Nog vergeten te vragen aan je wie past beter in het profiel als je de ambitie hebt om te promoveren.

Maurice Steijn of Fuat Usta ?!


Overduidelijk Steijn natuurlijk, maar zoals Jacques ook al heeft gezegd: die wacht zijn kans in de Eredivisie af. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat de man na de kerst trainer is van ADO. Dan heeft hij in één jaar tijd twee keer zijn zin gehad; een flinke zak geld gehaald in de zandbak en trainer geworden van zijn grote liefde in de Eredivisie.

Als je een trainer wil aanstellen nu, moet je toch iets lager inzetten. Streppel is vaak genoemd en heeft -als ik het forum zo mag geloven- rondgelopen bij MVV. Welke connectie was daar? Zou hij nu wel interesse hebben in het hoofdtrainerschap? Anders zou je terug kunnen grijpen op een Hans de Koning. Een typische Eerste Divisie trainer die volgens mij bij elk Eerste Divisie ontslag gelinkt wordt aan een club. Wel een trainer die (bijna) nooit gefaald heeft in deze competitie. Hoe staat hij er tegenover om tot het einde van het seizoen trainer te worden, met optie tot nog één of twee jaar? Of ga je toch de gok wagen bij een jongere trainer die nog niets bewezen heeft? Maar dan kun je net zo goed een Usta scenario verwachten. Verder zijn er weinig namen waar ik nu zo aan denk die én interesse zouden hebben in MVV, waar MVV weinig concurrentie bij zou ondervinden en die geen tonnen aan salaris zouden eisen.


Zeker waar wat je schrijft... ik geloof dat er genoeg namen interesse in MVV zouden gaan kunnen krijgen als we een goed plan hebben .... deze selectie +3-4 versterkingen vooral voorin ...dan speel je gewoon mee !

Een andere trainer die toch langzaam zijn verdienste begint te krijgen is oud MVV-er Ole Tobiassen , wat vinden jullie daarvan ?!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 11:24
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4375
Met Tobiasen ga je dezelfde gok nemen als met Usta: een onervaren trainer aanstellen. Bij de ene trainer kan dat geweldig uitpakken, bij de ander niet. Dat laatste lijkt zich nu bij Usta af te tekenen. Een ander risico dat zit aan een jonge trainer is natuurlijk de ambitie voor zijn 'eigen B.V.'.
Stel dat je een Tobiasen aantrekt én dat hij je naar promotie zou leiden. Dan is hij in het slechtste geval al komende zomer weg en in het beste geval het jaar daarna. Zo'n trainer is hartstikke goedkoop voor elke andere club die ietsje boven jouw stand (letterlijk) staat. Zo iemand zit nog vol ambities om de top te halen als trainer en zal elke kans daarvoor aangrijpen. Een meer ervaren trainer kent de klappen van de zweep en weet dat hij niet zomaar elk contractaanbod dat beter líjkt ook moet aanpakken. Zo'n trainer zal misschien eerder denken: 'ik kijk eerst wat ik er hier nog verder krijg uitgeperst en misschien zit er dan later altijd nog een hogere club in'.

Ook dat laatste scenario is natuurlijk afhankelijk van de persoon. Er zijn uiteraard ook ervaren trainers die zullen denken dat een overstap dan misschien wel hun laatste kans is en grijpen die net zo snel als een jonge ambitieuze trainer. Toch ben ik meer een voorstander van een ervaren trainer die zijn netwerk al flink heeft opgebouwd. Vandaar dat ik ook bij een Hans de Koning uitkwam. Heeft zo ongeveer bij elke Eerste Divisie club al getraind, is volgens mij 1x in zijn carrière (bij GAE) ontslagen en kwam op mij altijd over als een hele rationele man. Zit nu voor zover ik weet ook alweer een hele lange tijd thuis (of trainer in het amateurvoetbal), maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij bij MVV in zou willen stappen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 11:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #4376
@ Karakter, ik ben het wel met je eens ...mijn voorkeur gaat in eerste instantie ook naar een trainer die de klappen van de zweep kent en die weet hoe en wat promoveren is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 11:45
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1381
Meer
MVV algemeen #4377
Haal Kraaij maar. Is MVV goed gezind en wil dolgraag in het betaald voetbal aan de slag. Zal tevens media en sponsoren opleveren. Al zou je qua trainingen een goede tweede man moeten hebben. O wacht, die hebben we.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 13:42
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 702
Meer
MVV algemeen #4378
Kraay wordt enkel geroepen omdat hij ooit bij VI heeft gezegd dat hij MVV een leuke club vind en er graag aan de slag zou gaan. Toen was hij financieel al onhaalbaar, maar tien jaar en onderdeel zijnde van een zéér succesvol TV format verder is deze man helemáál onbetaalbaar. Daarbij heeft hij het altijd aardig gedaan bij de amateurs, maar dat wil verder niets zeggen. Ik zou hem best wel een keer in het betaalde voetbal willen zien, maar ik heb MVV daarin liever niet als proeftuin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 15:14
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #4379
Zet Van Marwijk dan maar voor de groep, heeft hij ook iets om handen naast zijn theekransje (waar we nog steeds geen vruchten van zien vallen of worden deze vruchten niet geplukt?) ;)

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2019 16:12
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 747
Meer
MVV algemeen #4380
Volgens mij hebben we nog gewoon een trainer...
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Sjeng043

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden