MVV algemeen

31 okt 2019 15:27
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #4411
MVV beschuldigt Maxime Gunst en Pieter Nys ervan dat ze geprobeerd hebben spelers, supporters en sponsors op te zetten tegen de technische staf. Doel zou volgens de clubleiding het ontslag zijn van hoofdtrainer Fuat Usta.
MVV doet de zware beschuldiging in een mail aan Maxime Gunst, die in bezit is van De Limburger. De digitale brief, die vorige week donderdag is verstuurd, is ondertekend door technisch directeur Ron Elsen.

Volgens meerdere bronnen heeft Pieter Nys een boodschap met dezelfde strekking ontvangen. Beide spelers werden twee weken geleden door de Maastrichtse club op non-actief gezet. Volgens MVV was er sprake van een ‘verstoorde arbeidsrelatie’.

Ondermijnen

MVV stuurde de mail aan Gunst (27) na een gesprek tussen beide partijen, waarin de clubleiding hem voor de voeten wierp dat hij het gezag van Usta zou ondermijnen. De Belgische verdediger ontkende alle beschuldigingen, waarna MVV besloot verder onderzoek te doen. De club kwam vervolgens tot de conclusie dat Gunst een heuse revolte wilde ontketenen.

Lees ook: MVV zet Nys en Gunst op non-actief

MVV beschuldigt spelers van beramen opstand tegen trainer UstaMaxime Gunst. FOTO: PRO SHOTS
,,In tegenstelling tot hetgeen jij hebt verklaard, komen wij tot de conclusie dat jij spelers, sponsors en supporters direct, dan wel indirect hebt proberen op te zetten tegen de technische staf (teneinde een ontslag van de hoofdtrainer te bewerkstelligen). Daarmee heb je aldus wel degelijk een negatieve rol hebt gespeeld en heb je het gezag van de hoofdtrainer ondermijnd”, zo schrijft Elsen in de mail. Pieter Nys (30) zou in de ogen van MVV dezelfde intentie hebben gehad.

MVV baseert de beschuldigingen op ‘schriftelijke verklaringen die wij inmiddels van meerdere personen hebben ontvangen’. Volgens ingewijden zou ook uit de spelersgroep informatie naar de clubleiding zijn gespeeld. De affaire heeft de gemoederen in en rond de selectie danig bezig gehouden. Technische staf en spelers voelen de druk toch al oplopen door de beroerde resultaten. MVV staat voorlaatste in de eerste divisie en werd dinsdag door Dordrecht uitgeschakeld in de beker.

Discussie

Maxime Gunst, een linksback, kwam in de voorbereiding van dit seizoen op de bank terecht. Ook middenvelder Nys, die de aanvoerdersband droeg, slaagde er niet in om onder de nieuwe trainer Fuat Usta een basisplaats af te dwingen. Beiden zouden vanaf het begin moeite hebben gehad met de werkwijze en de manier van communiceren van Usta.

Nys ging volgens diverse ingewijden geregeld in de kleedkamer vol de discussie aan met de coach. Usta op zijn beurt zou zich ergeren aan de instelling en houding van beide spelers, die ontevreden waren met hun reserverol. Hij zag liever een jong talent uit eigen opleiding op de bank dan een gevestigde routinier.

MVV beschuldigt spelers van beramen opstand tegen trainer UstaPieter Nys. FOTO: PRO SHOTS
Juridische hulp

MVV wil het liefst de contracten met Gunst en Nys laten ontbinden, maar beide spelers gaan in de tegenaanval en hebben inmiddels juridische hulp ingeschakeld. Ze vinden dat ze onterecht geslachtofferd worden en denken het onderzoek van de Maastrichtse club rammelt en op slechts een enkele verklaring is gebaseerd.

,,Ik ben geschrokken van de harde manier van handelen van MVV”, zegt Gunter Thiebaut, zaakwaarnemer van Gunst en zelf oud-speler van MVV. ,,Verder kan ik op dit moment niet op details ingaan.” Pieter Nys wil desgevraagd niet op de zaak reageren. ,,Misschien dat ik mijn verhaal doe als alles achter de rug is.”

Ook Ron Elsen wil niets kwijt over de affaire. ,,Over personeelsdossiers kan ik niets zeggen.” Trainer Fuat Usta sluit zich daarbij aan. ,,Ik wil mijn energie steken in spelers die ik wél tot mijn beschikking heb, niet in spelers die er niet zijn.”

Bron de limburger.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 15:28
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #4412
Dus nu de supporters zich beginnen te roeren over hun club, weten ze plots wel hoe ze een persbericht moeten schrijven.

Jammer dat het nu voelt als mosterd na de maaltijd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 15:34
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 518
Meer
MVV algemeen #4413
Veur miech bliek heij oet tot Elsen Usta ut henneke bove de kop helt en tot dit noe naor boete kump is dat umtot ut hun te heit weurt oonder de veut. Elsen rot op en num Usta met zoe rap wie meugelijk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 15:38
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 747
Meer
MVV algemeen #4414
Dit brengt MVV niet zelf naar buiten, is een artikel van De Limburger.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 16:05 31 okt 2019 16:08 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #4415
Niet goed gekeken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 16:48 31 okt 2019 16:55 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 429
Meer
MVV algemeen #4416
Ha, de Limburger gooit een dag voor de wedstrijd nog wat olie op het vuur. Artikel hebben ze waarschijnlijk al enkele dagen klaar staan. Is hun goed recht verder hoor. Veel wijzer worden we er niet van, het meeste wat erin staat was al min of meer bekend, en wat er echt specifiek gezegd is blijft onduidelijk. Mocht het tot een arbitrage zaak komen dan zullen de details wel bekend worden. Maar goed. Een puinhoop is het wel allemaal. Wat haal je je als MVV zijnde in godsnaam op de hals... Dit gaat hoe dan ook zoveel tijd en energie kosten, zoveel onrust veroorzaken en als er een juridische procedure gaat komen zal het ook nog eens geld gaan kosten. 

En waarom? Omdat de clubleiding de keuze heeft gemaakt om pal achter de trainer te gaan staan. Hadden ze ongetwijfeld goede redenen voor, ik kan nog steeds niet oordelen wie gelijk heeft in deze kwestie. Maar deze keuze is zo enorm en totaal verkeerd uit aan het pakken... En niet alleen in deze. Ook dat censuur op het clubblad verhaal is daar een voorbeeld van. Waarom zou je dat doen als club? Waarom? De club vervreemdt supporters om de trainer te beschermen. Even, natuurlijk mag de clubleiding de kant van de trainer kiezen. Maar ik hoop dat MVV echt geweldige gronden heeft om beide spelers op non-actief te stellen (nogmaals daar kan ik niet over oordelen). Want anders is de club bezig om omwille van het beschermen van een passant, die een contract voor een jaar heeft dat momenteel letterlijk 0,0 kans heeft om verlengd te worden een zinloos gevecht aan te gaan met twee spelers en de relatie met supporters op het spel zetten. Hoe dan ook heeft de clubleiding zich nu compleet vast gemanoeuvreerd. Als je zo prominent achter de trainer gaat staan, bereid bent een juridisch geschil met twee spelers aan te gaan dat alleen maar verliezers gaat opleveren, het supportersblad dwingt tot censuur en vervolgens de trainer ontslaat maak je jezelf compleet belachelijk. Sterker nog, dat maakt de hele komende afwikkeling met Gunst en Nys nog zinlozer, energieslurpender en onrust gevender dan die nu al is (of gaan we ze dan weer in genade aannemen? Zal leuk voor de sfeer in de groep zijn...). Tegelijkertijd maakt de clubleiding zichzelf net zo belachelijk als deze trainer niet ontslagen wordt terwijl we troosteloos onderaan de competitie bungelen en de ambitie toch echt is om mee te doen voor de knikkers.

Wat een puinhoop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, Frostie_999

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 16:56
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #4417
Twee salarisposten en een vermoedelijke afkoopsom voor de trainer. (Dat gaat er hoe dan ook wel komen dit seizoen). Zit je op 100.000+ weggegooid geld! Heb ik de miskoop Nissilä, en de tegenvallende toeschouwersaantallen nog niet berekend.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 17:10
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
MVV algemeen #4418

Sjotelsplak schreef : Twee salarisposten en een vermoedelijke afkoopsom voor de trainer. (Dat gaat er hoe dan ook wel komen dit seizoen). Zit je op 100.000+ weggegooid geld! Heb ik de miskoop Nissilä, en de tegenvallende toeschouwersaantallen nog niet berekend.


Dat geld kunnen ze beter gebruiken om een goede spits aan te trekken, dan is er al veel opgelost, want kansen creëren ze genoeg.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 17:20
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #4419
Volgens mij wordt het nu langzaam aan wel tijd voor een reactie van MVV....

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 17:31
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #4420
Nys en Gunst in. Usta out!
En Ron heeft zich ook onmogelijk gemaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 17:35
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #4421
Hele bestuur inclusief usta en elsen out

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u SintServaos

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 18:43
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV algemeen #4422
Dus eerst komt Napoleon met informatie wat uit het kamp Gunst/Nys komt, en nu wordt er een mail openbaar gemaakt. Ben ik nu echt de enige die dit echt zeer kwalijk vind? Dat ze niet spelen is een keuze van de trainer, dat ik het daar niet mee eens ben is een tweede, maar vanuit de kampen van beide heren wordt de club ook beschadigd. In Rotterdam is de mentaliteit werken voor je geld, hadden deze heren dat maar gedaan ipv te rotzooien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 18:53
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV algemeen #4423
m.limburger.nl/cnt/dmf20191031_00130462/...ers-verliezen-geduld

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 19:27 31 okt 2019 19:29 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #4424
Ach we voetballen zó goed, eigenlijk hadden we al lang in de top 3 moeten staan. Gewoon wat ongelukkigheden.

Elsen en Usta zijn mede door de hele affaire rondom Nys en Gunst verdoemd om elkaar te dekken. En dus blijven Usta en Elsen gewoon zitten tot einde seizoen.
Dat wordt compleet duidelijk uit alle artikelen van vandaag.

Het valt niet uit te leggen. En daarom leggen ze het ook maar gewoon niet uit. Hier prevaleert eigenbelang boven clubbelang.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 20:58
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 518
Meer
MVV algemeen #4425
Iech deenk dat de supporters ut vertrek vaan Usta, Elsen en bestuur moote eisen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden