MVV algemeen

30 okt 2019 19:43
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
MVV algemeen #4396
Neem maar van mij aan dat mvv binnen de drie jaar in handen van een "investeerder" is!! Of er moeten echt nog rare dingen gebeuren.. fijne avond allen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2019 20:12
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4397

HIER!! schreef : Neem maar van mij aan dat mvv binnen de drie jaar in handen van een "investeerder" is!! Of er moeten echt nog rare dingen gebeuren.. fijne avond allen.


Waarop baseer je dat?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2019 20:56 30 okt 2019 21:03 door Medusa.
Medusa
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
MVV algemeen #4398
Met het vizier op de toekomst, Post-Usta en wie weet wat nog zal volgen, repost ik hier wat gedachtes waarover ik ook al schreef in een discussie over Roda mbt hun potentiële investeerder Vandenhaute.

Vandenhaute is een erg slimme mediaman en ondernemer. Zijn productiebedrijf Woestijnvis heeft de beste Vlaamse televisieprogramma's van de laatste decennia voortgebracht, daarna heeft hij slimme overnames gedaan, en persoonlijk vind ik deze man zelfs een inspiratie. Vandenhaute toonde na mijn lezing vooral interesse in een mogelijke overname van Roda vanwege de Beneliga, die er op termijn zeker gaat komen. Zo'n competitie kan commercieel enorm groeien, dat zijn ook de inschattingen, en daarbij is een grensclub als Roda, met een groot stadion, een mogelijk interessante investering. 

De club MVV Maastricht en het merk Maastricht is met oog op de toekomstige Beneliga nog interessanter dan Roda. Ook bij MVV kan je in principe gratis instappen. Hier kan je vol inzetten op een toekomst die de historie en clubidentiteit behoudt, maar sterker samenvloeit met de stad Maastricht, het merk Maastricht, toerisme. Een voetbalclub die symbool staat voor de stad Maastricht waarmee je op lange termijn mee kan draaien in een Beneliga waarin alle toonaangevende steden van Belgie en Nederland zitten. Want al is Maastricht niet bij de grootste steden, alles aan de stad Maastricht, en de bekendheid ervan, past binnen het concept van een Beneliga. MVV Maastricht heeft als club en naam enorme potentie binnen het kader van de Beneliga.

Voor iemand als Vandenhaute liggen er bij MVV mogelijkheden tot groei en commerciële winst (voorlopig beperkt door ons verouderd stadion). We praten hier wel eens mogelijke investeerders, en risico's die dat meebrengt, maar een man als Vandenhaute behoort wat mij betreft tot de investeerders waar je wat mee kan. Een type als Vandenhaute die mogelijkheden ziet mbt merk ontwikkeling en groei, mix nieuw bestuur met huidige clubmensen, VEER ZIEN MVV en de andere platforms die de identiteit bewaken, en een gemeente die volledig mee is met de plannen en we zijn vertrokken. Ja, ook de gemeente, want MVV kan op termijn, en met een ambitieus plan, wel degelijk interessant zijn voor de stad Maastricht, het merk en toerisme. En dan heb je nog stadion mogelijkheden met allerlei mogelijke partners en doelen: Rieu, parkeervoorzieningen, evenementen, grandeur van een stad etc.

Sterker nog: Maastricht zou moeten beginnen lobbyen om het toekomstig hoofdkwartier van de Beneliga - ja ik ben mee met dat idee - naar Maastricht te halen!

Overigens mag Vandenhaute in dit verhaal wat mij betreft ook een andere integere (!!!) investeerder zijn. Met het oog op de Beneliga en potentiële investeringskansen moet er ook zeker aan de Belgische investeerders gedacht worden, want we moeten zeker niet vergeten hoe enorm sexy Maastricht in België is, iedereen kent de stad!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Sjotelsplak, middenstip, jovkle, Tommyd

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2019 22:09
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #4399

houtengerard schreef : Het MVV bestuur wordt hier neergezet alsof men bij ieder besluit de volledige regie heeft over het resultaat, dat lijkt me een beetje te naïef gedacht. Heel veel besluiten zijn niets meer dan gedwongen (optimale) keuzes door een structureel gebrek aan inkomsten, groei en organisatie. Er wordt hier een beeld gevormd alsof men in de bestuurskamer zit te genieten van de negatieve tendens, dat men moedwillig kiest voor de minst optimale keuze en men zelf op de wedstrijddag niet aanwezig zijn in het stadion. Dat men moedwillig weigert te besturen en geen plezier beleeft aan de club. Verwijten die in mijn ogen totaal blind zijn voor de economie en demografie waarin de club zich bevindt. Zo kun je alles gaan afbranden, wanneer je je niet aan de wetten van de natuur houdt, maar dat is totaal oneerlijk voor degenen die zich hier wel aan moeten houden. De realiteit is dat we al tien jaar met de rug tegen de muur staan vanwege noodzakelijke bezuinigingen, wat valt er dan vrij te besturen? Denk je echt dat men binnen het MVV bestuur dit de meest optimale vorm van besturen vind? Dat men niet alle middelen zou inzetten om de persoonlijke druk en belasting te verminderen op kantoor, en te mikken op een betere sportief resultaat? Dat men niet blij is als MVV drie punten pakt?........

Natuurlijk zit veel waarheid in het verhaal van Houtengerard, echter aan het begin van dit seizoen werd ons gezegd dat MVV wat meer financiële armslag had en niet met de rug tegen de muur stond. Vervolgens werd niet de moeite genomen een Open Dag te organiseren, altijd een uitgelezen gelegenheid om meer binding met de jeugd in Maastricht tot stand te brengen. In eerste instantie werden geen opstellingen meer rondgedeeld, ook een bescheiden middel om supporters te binden met de spelers. Natuurlijk is het bestuur niet ingenomen met de gang van zaken, maar het doet geen moeite om de buitenwereld iets positiefs te melden. Dat personele ingrepen kostbaar zijn, is juist, maar hier geldt de oude economische wet "de cost gaet voor de baet uyt". Door het uitblijven van actie vanuit de club wordt het aftakelen van het imago van de club, onze club, in versneld tempo realiteit. Dit moet stoppen!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2019 22:33
Huub F
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
MVV algemeen #4400
Ik ben al decennia lang supporter van deze prachtige club. Alles wat de club aangaat, raakt ook mij. Ik volg alles wat MVV betreft. Dag in, dat uit. Ook dit forum volg ik al lange tijd. Maar gezien de huidige situatie, geef ik nu mijn mening. Ik zeg ook dat ik teleurgesteld ben in de sportieve prestaties.
Maar ik denk dat het juist nu aan ons (supporters) is om de club juist nu te steunen. Iedereen denkt alles beter te weten, geeft maar kritiek en zeurt. Maar niemand weet wat er echt allemaal speelt. Wij als supporters kunnen hier dan ook geen oordeel over geven.
Ik weet zeker dat het goed komt. De stand is nu niet positief, maar dat was het voor RKC vorig seizoen rond deze tijd ook niet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2019 23:02
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV algemeen #4401

Huub F schreef : Ik ben al decennia lang supporter van deze prachtige club. Alles wat de club aangaat, raakt ook mij. Ik volg alles wat MVV betreft. Dag in, dat uit. Ook dit forum volg ik al lange tijd. Maar gezien de huidige situatie, geef ik nu mijn mening. Ik zeg ook dat ik teleurgesteld ben in de sportieve prestaties.
Maar ik denk dat het juist nu aan ons (supporters) is om de club juist nu te steunen. Iedereen denkt alles beter te weten, geeft maar kritiek en zeurt. Maar niemand weet wat er echt allemaal speelt. Wij als supporters kunnen hier dan ook geen oordeel over geven.
Ik weet zeker dat het goed komt. De stand is nu niet positief, maar dat was het voor RKC vorig seizoen rond deze tijd ook niet.


Ik snap deze reactie wel, want ook u ziet de club in de neerwaartse spiraal vallen. Maar u geeft tenminste nog een reactie. Het open communiceren naar sponsoren en fans toe is er niet meer. De club zou een statement moeten maken, of het nou negatief of positief is voor de fans. Maar nu verhullen ze zich in stilzwijgen en komen de speculaties daar op voort. Tips van sponsoren en fans worden in de wind geslagen. Mogelijke investeerders worden naar het land der fabelen gewezen, en er worden uitspraken gedaan waar men van weet dat ze het überhaupt niet kunnen waarmaken. Het is op dit moment een van de slechtste jaren ooit bij MVV. Vroeger verzon je van alles om maar niks te missen van MVV en moest je je in allerlei bochten wringen om de wedstrijden te zien. Op dit moment sluit men zich liever warm thuis op, lekker op de bank in plaats van in de koude MVV weer zien verliezen met Clown Usta langs de lijn.

MVV leeft weer, hoor ik het bestuur nog zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat MVV inderdaad leeft, maar meer als een zombie in de serie the Walking Death.

Ik denk persoonlijk zelf ook dat MVV weer kan opbloeien tot een gezonde, maar ook sportief goede club. Met de juiste mensen aan het roer moet dit lukken. En een tip voor de bestuurders binnen MVV; communiceer met je sponsoren en supporters, anders heb je binnenkort niemand meer waarmee je kan communiceren. Dan staan alleen de ballenjongens nog toe te kijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 11:25
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #4402

Napoleon schreef : @Ben Salemans


Ben ik zal proberen wat antwoorden te geven op je vragen

Op de eerste plaatst een opmerking... je schrijft en stelt dat ik dit een slechte selectie vind ?! Ik ga er vanuit dat jij je vergist ... Ik heb al meerdere malen aangeven dat deze selectie in breedte sterker is geworden . Overal vind ik dat we een betere groep hebben dan verleden jaar. Aankopen als die Fin en die Luxemburger daar gelaten want die voegen niks toe volgens mij. Wat ik wel in de selectie mis is body en dan in de vorm van persoonlijkheden , natuurlijke leiders. Ik heb de hoop een beete op Thibaut van Acker gevestigd, dat is een intelligente jongen en die straalt voetbal en rust uit. Met het op non actief zetten van Gunst en Nijs heeft de groep ervaring maar op mensen met een mening verloren. Voetballende kan ik de technische staf goed begrijpen want ik ben ook niet kapot van Nijs en Gunst ( en dat roep ik al jaren) maar voor de groep je hebt balans nodig en ook de jongens wat niet spelen moet je managen die kunnen toch een belangrijke functie hebben.

Op je vraag kom eens met een plan ..... Ben ik heb een plan en ik heb een idee. In een notendop hoe ik het zou aanpakken

Als algemeen directeur zou ik Mischa Rook halen van Willem II die naam ik heb al tig keer genoemd hier in het verleden. Hij toen bij top Oss gewerkt en met minimale middelen goede resultaten. Mischa is een alles kunner, is commercieel kan leiding geven is een oud voetballer en barst van de contacten. Daarbij geen enkele binding met MVV of verleden.

Technisch directeur zou ik Tom Daemen gaan maken , die zou in het begin samen met Mischa daar sturing aan moeten geven. Ik vind Tom een van de beste nieuwe mensen binnen MVV , een geweldige kerel die jong is maar talent heeft en die potentieel heeft. Maar op deze manier gaat Tom ( een gevoel) hier niet lang blijven . Tom is oud voetballer, snapt de kleedkamers ,snapt de supporters en snapt de sponsoren daarnaast heeft hij oog voor spelers en ziet hij .
Hij zal veel moeten leren maar samen met Mischa een geweldig tandem... Dan haalde in Kjell Knops terug.... de reden dat hij bij MVV weg gaat is omdat hij niks verdiend bij MVV ... die jongen heeft ook een gezin en er moet brood op de plank. Kjell is geen commercieel talent maar wel een goede vent een relatie bouwer een oud voetballer kent het klappen van de zweep en kan veel leren. Kjell moet samen met Tom en Mischa zorgen voor relatie beheer, scouting en commercieel light. Dan als financieel man benaderde ik Sacha van Wissen , wie hem nog kent oud rechtsback in de goede tijd van MVV , de jaren 90. Een super sportman nu runt hij een accoutants kantoor... groot netwerk , verstand van financieen en een persoonlijkheid en oud voetballer..., en ik zou daar graag Roger Dinjes bij willen hebben... dat is een prachtige kerel een man die durft te vragen die partijen bij elkaar brengt , sponsoren verbind... als toevoeging aan de commerciele kant en de relatie kant voor 1-2 dagen in de week Die 5 samen zouden een top team zorgen.
Allemaal prettige mensen om mee te werken en ik verzeker je ....dan promoveren we wel binnen 3 jaar. Daarom heen moet Reginald aan de club gebonden krijgen , zijn manier van werken is top zijn humor en gedreven heid hen je nodig en ook zijn soms drammerige karakter is goed... besluiten nemen. Reginald moet terug in die groep.

Zo zie je een beetje mijn ideen... We hebben geld nodig ...daar heb ik ook al over nagedacht. We missen nu een echte hoofdsponsor Naga Solar heeft meen ik voor 1 of 2 periodes akkoord geggeven voor 30.000 . Leuk dat we iets hebben maar we lopen nu al tussen de 30-60K mis op die post tel daarbij op de de ENCI is gestopt en Hansen Dranken minder doet en ga zo maar door.

Okay ik heb met 2 partijen eens voorzichtig gesproken , een partij is een aantal jaren geleden ook hoofdsponsor bij een BVO geweest maar zijn toen gestopt. De Directeur een hele goede bekende van mij heeft nu promotie gemaakt en is niet meer Directeur van alleen vestiging Venlo maar van heel Europa . Hij direct over hoofdsponsor schappen , investeringen etc .

De 2de daar heb ik in de jaren 90 , tien jaar mee samengewerkt die man is een oud toptennisser en heeft zijn vermogen verdiend in de fitness branche . Landelijk en interntionaal . Een mega bedrijf opgezet waar hij een tijdje geleden al zijn aandelen heeft verkocht met volgens de quote een geschat vermogen van meer dan 200 miljoen euro . Op dit moment is deze oud topsporter actief in bellegingen en investeringen. Hij zou met zijn kennis en netwerk van zo enorm toegevoegde waarde zijn. Heb recent met hem gesproken , hij is een echte winnaar een topzaken man maar luistert altijd naar een verhaal , kans op idee

Om zo mensen te benaderen en over te halen dan moet je een goed plan hebben maar als je een goed plan hebt dan luisteren ze echt naar je verhaal en dan moet je een Bert van Marwijk mee kunnen nemen die dan vanuit MVV kant gewicht in onze zaak kan leggen ... geloof me niet alleen gaan er duren open maar we kunnen stappen gaan maken . !!



Op naar de eredivisie


In enkele berichten werd verwezen naar de plannen van Napoleon, ik heb even moeten zoeken, maar hier staat het bericht.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 12:04
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
MVV algemeen #4403
Om even op de "plannen & ideeën" aan te haken.

Ik heb het even teruggelezen, maar naar mijn idee is dit verre van een concreet plan/visie. Het roepen van namen is verre van een plan. Het is geen SIMS waar we met poppetjes kunnen schuiven. Allereerst, alsof al deze namen zomaar even hun werkzaamheden, gedeeltelijk, stilleggen en zin en tijd hebben om in MVV te investeren..... Ben er bang voor. Daarnaast blijft het op deze manier maar de vraag in hoeverre dit prestatie bevorderend werkt. Volgens mij stel je eerst een profiel op en kijk je wat binnen dat profiel past. Kan me niet indenken dat Tom Daemen binnen een dergelijk profiel past. Qua persoon en toekomst wellicht helemaal top. Maar voor nu verantwoordelijk??? Nou nee. Op deze manier kom je precies terecht wat een aantal hier MVV nu zelf verwijten, het zogenaamde gesloten netwerk van vriendjes binnen MVV.

Het plan voor bijvoorbeeld meer inkomsten ontbreekt naar mijn idee ook volkomen. Tuurlijk er moet meer binnenkomen top. Super dat er al een keer gepolst is. Wie weet wat het brengt. Maar dit is volgens mij puur gebaseerd op aannames, ideeën, eigen netwerk/gesprekken en hoop. Geen plan. Een plan is duidelijk aangeven hoe je sponsoren gaat binnenhalen, binnenhouden en binden met MVV enz. Of er dan sponsor A, B of C op het shirt staat is dan minder relevant.

Daarnaast worden er volgens mij nog 1000 zaken over het hoofd gezien en worden alleen maar de populaire zaken van het voetbal benoemd. Het "saaie" binnen een voetbalorganisatie wordt hier nergens benoemd.

Maar goed dit is mijn idee over de zogenaamde plannen. Laat ik vooropstellen dat ook ik nieuwe ideeën, initiatieven, netwerken en dergelijk alleen maar toejuich. Zoals al eerder in een van de posts benoemd is, vind ook ik dit dan ook erg makkelijk en populistisch geroep in "slechte" tijden.

Dat Mister Usta mag/moet vertrekken is wel duidelijk.

Morgen zijn we er weer bij en lopen we met een 4-0 winst van het veld af ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 12:36 31 okt 2019 12:39 door Angel-Side official.
Angel-Side official
Verified
Verified
Berichten: 54
Meer
MVV algemeen #4404


Ondanks dat we ons een aantal weken terug als Angel-Side weloverwogen achter de selectie en trainer hebben geschaard, is ons geduld nu op. Ieder jaar stijgt het spelersbudget en toch is er nu een sportief dieptepunt. Dit is niet alleen te wijten aan de trainer maar ook aan het technisch beleid.

Naast de zeer teleurstellende resultaten lijkt ook de organisatie op andere vlakken snel bergafwaarts te gaan. Sponsoren zijn ontevreden, stewards staken, key-personeel verlaat de club en opvolgers worden niet tijdig aangetrokken, partners zijn ontevreden, supporters worden niet meer betrokken in besluitvorming en toeschouwers aantallen nemen pijlsnel af. Zelfs de meest doorgewinterde supporter gaat met lood in zijn schoenen op vrijdag naar de Geusselt. Op elk vlak merken de verschillende stakeholders van MVV hier links- of rechtsom iets van. MVV zwijgt en ontkent in alle toonaarden.

In plaats van harde maatregelen te nemen, wordt iedereen de hand boven het hoofd gehouden. Falen wordt gemaskeerd met zoete woorden. En supporters worden geschoffeerd in blogs om de puinhoop binnen de club te verbloemen. Wij zijn deze vriendjespolitiek beu! Tijd om duidelijk te maken hoe wij erover denken.

Daarom willen wij de Angel-Side de eerste 10 minuten van de wedstrijd leeg houden. Wij zouden het waarderen als er zo veel mogelijk supporters participeren in deze actie.

Omdat wij wel achter onze spelers staan, gaan we na 10 minuten wel de tribune op. Echter laten wij ook hier ons ongenoegen blijken. Dit kunnen wij niet alleen en hier vragen wij jullie, mede-supporters van onze mooie club, om jullie medewerking.

Aanmelden via FB: actie Angel-Side, MVV- FC Almere

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 12:39
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
MVV algemeen #4405

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 13:40 31 okt 2019 13:43 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1379
Meer
MVV algemeen #4406
Ik zou de actie toch vooral willen richten op Usta want daar is iedereen het over eens.

Elsen is een clubman, en ik sta in principe achter hem.

Over Penders kan ik niet goed oordelen. Dat MVV nu geen enkele actie onderneemt nav de wanprestaties van Usta is schandalig en kan hem aangerekend worden.
Dat hij in een blog iets zegt over wangedrag van sommige is wat anders. Dat kost MVV nu eenmaal geld. Dus iedereen graag ook even zelf in de spiegel kijken. En wat mij betreft Usta als eerste.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 13:55
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1259
Meer
MVV algemeen #4407

Hill28 schreef : Ik zou de actie toch vooral willen richten op Usta want daar is iedereen het over eens.

Elsen is een clubman, en ik sta in principe achter hem.

Over Penders kan ik niet goed oordelen. Dat MVV nu geen enkele actie onderneemt nav de wanprestaties van Usta is schandalig en kan hem aangerekend worden.
Dat hij in een blog iets zegt over wangedrag van sommige is wat anders. Dat kost MVV nu eenmaal geld. Dus iedereen graag ook even zelf in de spiegel kijken. En wat mij betreft Usta als eerste.


Dit ligt niet aan Usta alleen hoor. Het probleem zit veel dieper.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, itsman

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 14:20
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 518
Meer
MVV algemeen #4408
Dien opmerking tot ut probleem deeper zit deit vermoede tot ste miejer weits, benum aub ut probleem

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 14:21
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #4409
Helaas ben ik er morgen niet bij. Symbolisch zal De Zwarte Vogel, destijds het symbool van MVV in bedreigde tijden, weer opstijgen.
Pierre Huyskens, Limburgs journalist, kan als bedenker van De Zwarte Vogel gelden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2019 14:23
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV algemeen #4410
Hou je je zelf nou voor de domme, of wil je het niet zien?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden