Uit de vi van woensdag 13-02-2013 MVV Stopt per direct met premiestelsel.
DIT MAG ONS SEIZOEN NIET VERPESTEN....
MVV is de verrssing in de jupilerleage. De ploeg van trainer rene trost ligt al vanaf dag 1 op kampioenskoers.De vraag is echter of dat zo blijft.Want ten einde financieel gezond te blijven, stopt de club met het betalen van wedstrijdpremies
Rene Trost was net na de winterstop zeer uitgesproken over de titelkansen van MVV dit jaar. Hij zei eind vorige maand tegen VI:Ik zie geen reden waarom we zoudeninstorten en als dat wel gebeurt, dan heb ik er geen verklaring voor. Ik verwacht dat we dit niveua kunnne handhaven,iedereen is fit uit de winterstop gekomen.Als dat zo blijft, kan MVV kampioen worden.Dat moeten we nu durven uitspreken!Eigenlijk lijkt ook niets een succesvolle titelcampagne in de weg te staan.De limburgers verloren de minste duels, scoorden het meest (41 keer) en kregen na sparta (22) de minste doelpunten tegen (23). Het gevaar komt echter uit onverwachte hoek, namelijk vanuit de boezem van MVV zelf.Tot aan de winterstop heeft de club keurig alle wedstrijd en winstpremies aan de spelers betaald.Maar dat is nu voorbij, de rest van het seizoen krijgen de voetballers geen euro aan bonus meer.Zelfs als MVV de titel pakt, is het maar de vraag of de spelers een kampioenspremie tegemoet kunnen zien.Alleen als we winst maken zit dat er in zegt voorzitter Paul Rinkens! We wilden voor dit seizoen al af van het huidige premiestelsel.Daar hebben de spelers fel oppositie tegen gevoerd, met hun hebben we toen een compromis bereikt.We draaien al het hele seizoen bovenin mee, maar dat heeft niet geresulteerd in aanzienlijk meer sponsers,meer publiek dus meer inkomsten.En nadat we een paar jaar geleden met een schuld van 9,6 miljoen euro bijna failliet zijn gegaan, gaat er bij MVV niet meer uit dan er binnenkomt.Net als in een normaal bedrijf. Pas als er winst word gemaakt, kunnen we iets uitkeren.Het premiestelsel bij MVV behoort tot het verleden, we gaan dat nooit meer doen.Het is ook niet meer van deze tijd.het premiestelsel hoort in een voetbalmuseum,met een groot hek eromheen,zodatwe er met zn allen naar kunnen kijken!!
Volgens rinkens krijgen de spelers nu de tijd te wennen aan de nieuwe situatie,Ik zou ons geen pioier willen noemen, maar het moet gewoon anders,Wij zitten hier niet om onverantwoorde risicos nemen, maar om een voetbal bedrijf goed te managen.En als je altijd doet wat je gedaan hebet,krijg je altijd het resultaat dat je hebt gehad.We kunnen toch niet zeggendat veel clubs het de laatste jaren financieel goed hebben gedaan.Ik begrijp ook best dat spelers teleurgesteld zijn, maar ze moeten ons ook begrijpen.Ik zou op mijn beurt heel verbaast en teleurgesteld zijn als dit invloed heeft op de prestaties op het veld.nee ik denk niet dat de kampioensrace hieronderlijdt,(Toch is hier wel een kans op)Juist vanwege de financiele opstelling van MVV verdienen de spelers al geen top salarissen.Er is zelfs een deel van de selectie dat op semiprofesionele basis actief is. Die jongens moeten werken naast het voetbal en kunnen de premies als extraatje goed gebruiken. Aanvoeder Tom Van Hyfte zegt dat het besluit van de clubleiding in eerste instantie tot ontgoocheling heeft geleid.We hebben in de gesprekken met de club dan ook heftig gereageerd veretelt Tom. Het was hard tegen hard.dat moest ook wel want ik vertegenwoordig de belangen van de hele spelersgroep.Iedereen was teleurgesteld. Juist omdat we dit seizoen zo goed draaien, hadden we verwacht dat de clubleiding wel met iets zou komen. Stel dt we kampioen worden,dan is het toch heel zuur als dat daar niets tegenover staat? Als je prestaties levert, is het logisch dat je ervoor word belood.maar de club besluit anders en wat kunnen wij als werknemers daar aan doen? NIETS! Van Hyfte laat ook weten de standpunten van de club te begrijpen. Bovendien denkt hij niet dat het besluit van negatieve invloed is op de resultaten.Daar hebben we met de mediche staf spelers en de techniche staf uitvoerig over gesproken,aldus de captain Maar de teleurstelling heeft plaatsgemaakt voorstrijdbaarheid.Het is aan ons om iedereen te laten ziendat dit niet doorwerkt.We zullen ons focussen op de komende wedstrijden en de titelstrijd.Dat gaat lukken daar ben ik niet bang voor we hebben zoveel proffesioneel ingestelde spelers,dat komt wel goed. We doen mee om het kampioenschap, dat is voor iedere sporter fantastisch.En zo vaak gebeurt het niet dat we met MVV voor de titel strijden.Ik denk dat de spelers en technische staf door dit voorval zelfs nog dichter naar elkaar zijn toe gegroeid.DIT MAG ONS SEIZOEN NIET VERPESTEN
Zo uitgetypt pffff
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.